Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 3211 ggr
[Katsbabe]
0

Varför tappar killen sexlusten ?

Jag är i vecka 10 och min kropp har fortfarande sin vältränade form kvar .

Jag undrar varför killen inte längre vill ha sex…han påstår att han har varit trött i två veckors tid ..

Vad kan detta bero på ?

Finns det fler här som upplever samma sak som jag ?

Jag känner att jag behöver få ett svar ..

Han vill gärna tillbringa sin tid med mig men han vill inte röra mig fast han älskar sex mer än jag .

Vi har varit tillsammans nu i 3 månader och det skrämmer mig att han beter sig så .

tezzie
0

Han tycker säkert bara att det känns konstigt att det "är någon annan därinne". Det vänder nog ska du se!

*** Kärleken övervinner allt ***

sandra1977
0

han kanske är rädd att skada dej/er..du har inte försökt att prata med honom,fråga rätt ut varför?har ni bara varit tillsammans 3 mån så känner man ju inte varann så väl..vissa män upplever att bara tanken på att kvinnan är gravid är avtändande..men jag tror som tezzie,att han kanske tycker att det känns konstigt..avvakta lite,det löser sig nog när han har fått vänja sig vid tanken lite.lycka till.sandra

AlbaStiffler
0

Min man berättade att han var rädd och inte trodde att man fick ha sex när man var gravid. Jag fick lite "listigt" läsa högläsning ur en gravidbok för honom där de sa att det inte var något farligt. har han aldrig hört det så kan han ju inte veta… Men efter det tog det ändå många veckor innan han initsierade sex igen.

Dessutom är det ju rätt struligt att så småningom hitta ställningar som funkar. kanske blir din man mindre rädd om ni använder ställningar som inte innebär att magen känns som den kommer i kläm, dvs skippa missionären (om ni fortfarande kan köra den?) och kör från sidan, doggystyle eller rid?!

Och det där med trötthet känns ju bara lite dumt, som gravid är man ju oftast 100 ggr tröttade och 100 ggr osmidigare, så killen har ju det rätt lätt i jämförelse med oss! ;-) Lycka till i halmen!

murderdolls
0

Han kanske är lite uppstressad eftersom att ni bara varit tillsammans i tre månader och du redan är gravid i v 10. Sen så får tydligen endel killar för sig att de skall skada bebisen när de har sex med sin gravida tjej.

kybele
0

Kan vara så att killen är rädd att de kanske skadar dig eller barnet.. att ha sex.. eller att killen med dig blir gravid.. låter jätte dumt men en del killar får gravidiets tecken då tjejen är gravid…

Tycker du ska sätta dig ner och prata med din kille och prata igenom vad som kan tänka göra att han inte vill…. visa informations sidor  på internet eller be han följa med dig till mvc och prata..

kram lycka till med kotten i magen :D

[Katsbabe]
0

Tack alla för att ni tog er tid och besvarade min fråga …jag kan säga att det har löst sig nu och han kan inte längre vara uta sex….så det var nog som ni sa en tillfällighet ..ibland måste vi kvinnor sätta oss ner och berätta för mannen hur vi känner …det gjorde jag och hans förklaring var att han hade så mycket att tänka på…

Tack !!!!

Kram på er alla

sandra1977
0

så skönt att det löste sig.Glad