Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 69806 ggr
kybele
78

tecken på graviditet?

Sitter o funderar på vilka första tecken ni hade inann ni tog graviditets testet… förutom mensen inte dök upp :) skulle vara skoj o se.. mina 2 graviditeter berätta andra till mig först jag var gravid själv märkte jag ingenting *S*

tezzie
1

Mina bröst växte en storlek och gjorde skitont!

*** Kärleken övervinner allt ***

ElinKee
9

Min platta mage blev enorm, men det var ju bara gaser! Visste inte det då, men reagerade på att den var stor, sen blev den ju mindre igen men då hade jag redan tagit ett test och fått plus =)

LM
0

Jag kände faktiskt ingenting innan jag fick mitt plus, jag testade nog lite för tidigt. Ett par veckor efter plusset så började brösten spännas och illamåendet kom, usch!

Telefonkontakt
10

kände ingenting. eller, fick klåda i underlivet och sved när jag kissade så jag trodde att jag hade uvi (fick ofta förut) så jag gravtestade mig innan jag skulle gå till vårdis så jag enkelt kunde kryssa i på pappret att jag inte var gravid.. men jag fick ett stort pluss!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Believer
0

Kände inte heller nått innan jag plussade, men tog testet bara 2 dar efter mensen skulle kommit eftersom vi planerade att bli gravida.

Men inte långt därefter började brösten växa och ömma och magen svullnade upp.

Elisabeth-J
1

Trött, svullna och ömma bröst och i en graviditet var jag väldigt illamående.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AlbaStiffler
9

Bara några dagar efter själva befruktningen fick jag massor med utslag på hals och bröstkorg, typ orsakade av hormonerna eller något. Det var det som fick mig att misstänka att vi lyckats, och 2 veckor senare +ade jag.

Lenore
4

Ömma bröst var det första tecknet och det som gjorde att jag testade mig. Hade oregelbunden mens så jag hade ingen koll på att den hade uteblivit.

vildangel
8

Ja, skrattar, så var det för mig första gången. ALLA sa "du är på sällen" men ja hade gjort TRE TESTER och de var NEGATIVA.

Brösten växte, magen putade- men TESTERNA VISADE NEGATIVT!!!!

DU ÄR GRAVID sa "man"….. men jg trodde inte på det…. VISSTE nånstans att det VAR så, och jag kan tom peka ut tillfället då det tog sig!!! Men jag litade på testerna.

Sen började jag störtblöda- missfall mellan vecka 10-12…..

STOR SORG!!!

Med andra barnet

VISSTE JAG OCKSÅ

TOm TILLFÄLLE då det tog sig då med !!!

en nääääääää,tester negativa

Gjorde FEM……

sen var jag hos min mormor en söndag och när vi skulle hem sa jag till mamma, jag går in och köper och gör ETT TILL - för är jag INTE GRAVID så är det något fel på mig, då är jag SJUK!!!! För NÅTT är det me kroppen.

testet visad POSSITIVT !!!! på väg in i sjunde veckan.

Började blöda då med, så jag fick ligga i sängen två veckor och sen ta det exra lugnt.

Men jag har alltid hft oregelbunden mens, och hade även mens UNDER TIDEN jag var gravid med Elias, de tre fyra första månderna.

Men oooooo så jag spydde *skrattar* Rutin som att borsta tänderna…. LER. MEN JAG VISSTE JU VARFÖR !!!! Å DET VAR VÄRT DET!!!!

Men svullnad av bröst, humörsvängningar, svullen mage, illamående , kräkningar är väl de första tecknen för många =)

Zahara
2

Brösten som svullnade och gjorde ont och att mensen inte kom :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

SusannaT
3

Jag hade ingen aptit. o kändes mer som stressmage. så va det en arbetskollega o hennes mamma som sa att jag va garanterad gravid. men jag va envis o sa att jag inte va det. o berättade för Killen vad dom hade sagt så vart han orolig o bad mig köpa test. vilket visade ett plus. och OJ vilken chock jag fick. jag som hatar o ha fel. :P

kybele
0

NU kan även ja skriva mina symtom :)

illamående,bröst svullnad/värk,flytningar,huvudvärk,upp o ner humör,svullen mage,mensvärks känsla,trött,metalsmak från o till i munnen,skrev ja TRÖÖÖTT *S*

ClarasMamma
1

Mina täcken va illamående,trött,kissnödig, svullen mage och foglossningar..

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Mezzo
2

mitt allra första tecken de ggr jag varit gravid, är att det hugger till i magen (nertill) några dagar efter ÄL.. sen börjar det ömma i blygdbenet…
har fått fem tidiga missfall och ingen av de gångerna började brösten ömma förräns vid v6.. men bara två av dem gick längre.. dvs en slutade i v6 och den andra i v8.. de andra var i v5..
Plusen var enormt svaga alla ggr med..

NU.. däremot.. denna gången.. så högg det i magen 3 dar ca efter ÄL.. ömmande känsla på sidorna av blygdbenet..
1v efter ÄL så började brösten att ömma.. och humöret började dala..
o jag tänkte nähä.. det blev inget denna gången då.. men brösten ömmade inte på samma vis som vid pms.. för bröstvårtorna brukar göra skönt ont vid pms.. nu gjorde de SVINONT..
När jag en dag skällde ut min kompis för att hon suckade o tjatade om att jag var så tjurig så fick jag mig en tankeställare.. beställde hem test och tog 15 dar efter ÄL.. ett STARKT plus!!!! tårar av lycka ska jag berätta.. :)
Tog ett ytterligare 3 dar senare.. o då var det ännu starkare!:)))
I v9 gjorde vi ett vul, där bebis var helt i förenligt med min ÄL, dvs i storleken, o hjärtat slog kraftfullt!:)

Varje dag är som en seger, imorgon går jag in i v14..:)
Och symptomen håller i sig ännu =)))

Så.. så har det varit för mig!=)))

Smex
2

kliande underliv och så fruktansvärt öma bröst så jag var nästan tvungen att hålla i dom hela tiden då jag gick ner för trappor tex. Dom fick inte skumpa =P

Aicha
7

ömma,svullna bröst, trötthet."mensvärk" min sambo sa att jag var gravid han såg det på mig, trodde inte på det men men jag gör väl ett test, och visst blev det ett stort PLUS

tezzie
0

#15 Haha, så ont hade jag också i tuttarna. Har rätt ont i de fortfarande (går in i v.19 nu) och kan inte sova på mage :)

*** Kärleken övervinner allt ***