Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 5703 ggr
[jenkass]
0

Vad kallar ni magen för

Har ni något "smeknamn" åt barnet i magen?

[jenkass]
0

är själv inte gravid. Men mina vänner som är/varit med barn kallar sina magar för sparris/lillen/bebis etc. Och de som tagit reda på kön kallar redan barnet vid namn.

Telefonkontakt
0

Min mage kallas för ingenting eller El.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

SweGizmo
0

Några vänner till mej har kallat sina magar för: Gizmo (skumt, jag kallas ju det;)), bebben, trollet eller vid namn om dem vet kön och redan bestämt namn;)

Min blogg: SweGizmo.se

Lenore
0

Innan vi inte visste kön på bebisen kallade vi bebben för Fröet. :) Nu när vi vet att det är en flicka är det mest Tösen eller Tösabiten. Snuttan brukar min mamma kalla henne. :)

FerretCrow
0

jag kallade magen för filur och min kusins mage heter spike=)

Jossan86
0

Lillasyster =)

Wait
0

"Han" jag rättar mig ofta och tillägger "hon, den det"  men rent spontant säger vi Han om magen.. :/

mocchino
0

Grodan vart det i bland då benen stack ut synligt från magen.. :P

// Nathalie

kitty
0

vi kallade magen ofta för "los knoddas", då vi inte visste kön. . annars kallades den oftast för han då vi var övertygade om att det var en Benjamin, men ut kom en Lovalie ;)

catcat69
0

Just nu kallar jag magen för "fettvecket" men då är det också 3 månader sen jag fick min 5 kg´s guldklimp.

kitty
0

#10, känner igen det där. idag är det 2 veckor sedan, magen känns som en mjuk skumgummibit :)

em4404
0

Lilla grodan =)

ElinKee
0

Skumt, fler här som utgått från att det är en han och inte en hon i magen..tiden får väl utvisa för jag tänker iaf inte ta reda på det innan..här försöker vi anstränga oss att säga lillen

Wait
0

#13 lillen anspelar på att det är hankön med ju :P    Jag tror att det är en flicka, det är för att sambon säger han hela tiden som ajg med säger Han.

PennyIIXC
0

Jag o pappan till barnet säger bara "bebbe". Eller h*n då vi inte heller vet kön. :)

AnnaLindh
0

Jag vet inte vilket kön mitt barn har, men jag kallar ändå magen för Benjamin (?) haha. Eller bebis. :)
Men jag tror mig veta att det är en liten kille där inne. :)

AlbaStiffler
0

Bäbis säger jag… men min man har fått för sig att det är en kille och säger ibland "junior" eller "Lill-rickard" (han heter rickard). *suck* Själv tror jag på en tjej… hehehe…

bebbe
0

En väninna till mig kallade sin mage för "Karl-Astrid" hon visste inte könet

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

AlbaStiffler
0

#18> Haha, vad fult…

Risken med att börja kalla bäbbe för något namn är ju att man forstätter kalla den det när den väl fötts, och då kanske inte namnet alls passar… så man får nog passa sig lite…

Sarah
0

Innan min abort kallade jag den för ufot… bra sätt att distansera sig på ;)

tezzie
0

Min fösta mage kallade jag för ärtan, denna heter väl pyret tror jag :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Sweelin
0

Då min syster Maria var gravid så kallade hon henne för Räkan ;)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

tezzie
0

Ja, och det barnet kallas ju än idag för räkan ;)

*** Kärleken övervinner allt ***

rockstar
0

Kallade min innan aborten får "lill råttan" ingen aning varför….

Zahara
0

KJell-sune hette min till vi visste könet sen blev det lillan :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

LeeLoo
0

kallar inte magen för något

men han/hon kallades först för pyret

sedan lillen/lillan eller bebben/bebisen, min lilla bejbi

UnhandyPillow
0

Bebben säger vi eller ibland råkar vi säga han/hon. Vi vet inte könet än.

AlbaStiffler
0

Jag vet numer könet och kallar henne alltmer för just henne, men det är lite svårt än att ta till sig könet och inte säga "den". I övrigt kallas hon "vilddjuret" och "bäbbe". ;-)