Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 1715 ggr
SusannaT
0

Dax att försöka igen.

Nu har jag o mannen beslutat vi ska försöka bli gravida igen. jag e sååå glad över att våran dotter kommer få en lillasyster/bror. :)  nån som vet varifrån man kan köpa billiga ägglossningstester o gravtester. tror jag kommer behöva flera sånna. =/

AlbaStiffler
0

www.billigatester.se köpte jag ÄL-tester och graviditetsteststickor från. De hade tom ett kit med rätt enkla stickor med både ÄL och gravtest som itne kostade vidare mycket alls. De räckte för mig iaf för det funkade på direkten… hehehe…

SusannaT
0

ok tack :D

AlbaStiffler
0

lycka till förresten! :-)

Believer
0

Lycka till =) Hur gammal är den blivande storasystern? =)

SusannaT
0

#3 tack. :)

#4 tack. hon blir 15 månader nästa vecka. :)

UnhandyPillow
0

Inte funderat på att bli gravid på ett med "naturligt" sätt? Jag tog aldrig ÄL-test och blev gravid på min första pillerfria månad. Tycker det är lite onödigt att slänga ut pengar på sånt. Jag hoppas att du inte tar illa vid dig eller nått sånt för jag menar ju inget illa. Menar bara att förr fanns inte ens ÄL tester och vi alla finns ju här ändå.

SusannaT
0

nej nej tar inte illa upp, tycker bara det e bra o säga vad man tycker :).. jag har jätte oregelbunden mens så därför vill jag göra ägglossningstest.. annars hade jag struntat i det. :) beställde 2 för o pröva om det stämmer när jag ska ha nästa gång. man fick med gravtest oxå. det va nå paketpris.

UnhandyPillow
0

Okej, ja om man är jätte ojämn sa kan det ju vara till stor hjälp. :)

SusannaT
0

#8 det e den :( ibland kommer den ungefär varannan månad ibland varje. :( skulle ha haft det idag så vi får väl se om det kanske hänt nå där inne. :)

AlbaStiffler
0

#6> Intressant hur olika man tänker. Själv är jag praktiker och kanske lite av ett kontrollfreak och trots att jag har regelbunden mens så körde jag på stickor redan från första chansen (sen jag slutat emd p-piller. Sen hade ju jag turen att lyckas på 2a chansen (eftersom min attans man råkade resa bort lagom till 1a chansen, grrr)… Men om jag inte hade lyckats tycker jag att det hade varit bortkastad tid (och tid är ju pengar ;-) ) att ha fått vänta x antal månader. Alla har dessutom inte tiden på sin sida… Är iofs "bara" 29, men ändå! :-D

SusannaT
0

jag har oxå regelbunden mens efter p-pillrena, det va innan min dotter. men nu har det varit oregelbunden 1 år. :(

SusannaT
0

inge plus här än. testade mig idag. men inget där inne än iallafall.

UnhandyPillow
0

#10 Okej haha ja man är väl lite olika. ;) Och de är väl tur!