Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 6279 ggr
vildangel
0

HJÄLP ATT BLI GRAVID LÄTTARE

Jag vt det finns saker att ät för att man lättare ska kunna bli gravid - någon som vet nått om detta????

Elisabeth-J
0

Extra tillskott av magnesium vet jag har hjälpt.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

tezzie
0

rosenrot åt jag och då gick det undan, samma för min syster =)

*** Kärleken övervinner allt ***

Tesan
0

En till i gänget som försöker att bli gravida eller!?

Sök på nätet så ska du nog hitta några tips på diverse saker som man kan ta hjälp av! Finns lite av det ena o det andra!

Hur länge har ni försökt?

Efter ca 1 1/2 år nu så ska vi i november göra en utredning, man blir ju galen av att det inte tar sig samtidigt så står man inför kanske jätte jobbi utredning som kan visa på både det ena o det andra. Skam den som ger sig!

Hoppas ni hittar det ni söker o lycka till!

DG
0

Folsyra är bra att äta.
Dricka grapejuice ska hjälpa också.

Lenore
1

#4 Folsyra gör det INTE lättare att bli gravid, men det är NYTTIGT. Detta står om folsyra för gravida på livsmedelsverkets hemsida:

Alla kvinnor som kan tänkas bli gravida rekommenderas att ta tabletter med 400 mikrogram folsyra varje dag fram till vecka 12, för att minska risken för ryggmärgsbråck hos fostret.

Efter vecka 12 har folsyra ingen effekt mot ryggmärgsbråck. Däremot är det viktigt att äta mat som är rik på folat/folsyra under hela graviditeten. Det behövs för fostrets utveckling och din blodbildning.

Länk: http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=12551&epslanguage=SV

SweGizmo
0

På  barnlösehet.ifokus har dem massa tips på hur man lättare ska kunna bli gravid.

Min blogg: SweGizmo.se

chigak
0

Jag har hört att det ska kunna hjälpa att äta Glandin 25.