Flisan kom till världen.
Tisdag 19:e vaknar av att det känns som jag kissar på mig! Springer ner på toa och är rent våt i trosan, genomskinligt ljusrosa helt utan klumpar! Ringer mamma och undrar "kan det vara vattnet?" Det tror hon. Ringer gubben och säger vad som hänt och att jag ska ringa till förlossningen sen tillbaka till honom. Förlossn vill att vi kommer in till spec mödra för kontroll. En mycket stressad och virrig sambo koommer hem och undrar vad jag håller på med. (stod i hagen och skulle flytta hästarna) han far ut och hjälper till och nästan drar in mig till kk lund.
Allt är bra med bebis har samandragningar regelbundet men de kan inte avgöra om det var vatten so kommit. Blir hemskickad…
Tisd kväll och natt har jag ont, förverkar och inte en minuts sömn, värkar var 5:e minut. Förlossningen säger att vi kan komma in när det är var tredje minut.
Onsdag morgon, ont av verkarna, förlossning skickar in oss till spec mödra igen för kontroll. Bebis mår bra men mamma är trött. Öppen 1,5 cm. Åk hem och duscha mer hinner du nog inte!
Åker hem och duschar kissar hunden och fixar det sista i bb väskan, ringer förlossningen och säger " nu kommer vi" Bm kollar mig när vi kommer, öppen 2cm..Gör en hinnsvepnig sen blir vi utskickade på promenad i 2 timmar, vi åkte hem till svärföräldrarna där ävaen mamma möter upp, ska äta men större tiden står jag dubbelvikt med värkar! In till Förloss igen…öppen 3cm..blir inskriven så vi tar en promenda och hämtar sakrena i bilen, Bm tror minst att vi har en 8 timmar kvar (klockan var 2100) Nattens Bm Kommer in och presenterar sig och säger att hon ska ta hål på hinnan så det skyndas på då jag är så trött efter alla verkar och ingen sömn.
Efter tio minuter har jag verkar och Bm och Usk kommer in och jag får lustgasen påslagen…sen bar det av i en himmla fart! Skulle haft epidural men klanten som skulle lägga den stack för långt så hon gick genom, mer ont än en verk gjorde det och jag fick absolut inte röra mig! samtidigt som jag hade alldeles för mycket lusgas på som gjorde att jag nästan svimmade och tappade kontrollen helt, visste inte vem som var där och kunde knappt se, fick panik och sa" jag måste få röra på mig annars får jag panik!" (blev ju hållen av " pers pga epiduralen som satt fel) Samtidigt som pulsen på bebis går ner en massa!Då åkte lustgasen ut och en massa folk kom in och syrgasen sattes på. Då vände pulsen efter en stund, I mitt panik/yrselatack försöker jag förstå och få fram ad som händer och om det är riktigt farligt men kan inte se vem jag har framför mig och klarar inte av att fokusera(lustgasen borttagen sedan ett par minuter) tuppar nästan av men mamma pratar högt med mig och den rösten känner jag igen! Talade om för BM att "jag måste krysta" NÄ säger hon! Jo säger jag+att nu spyr jag! De drog epiduralen snabbt och jag slängde bort BM och började klökas ut över golvet. "hon har nog krystvärkar" NÄHÄ! Det sa jag ju! upp i sängen på knä ver min saccosäck och krysta i 5min sen var jag tvungen att lägga mg då knäna var slut (hade stått på knä nästan hela värkarbetet) ett par jävliga krystverkar till och min stora tös var ute!
Då BM inte höll emot huvet så det fick ta lite tid blev jag syd med ca 30stygn, mellangården ut och invändigt+ringmuskeln sprack och det var på håret jag slapp operation. Som tur är är ju tösen v'rd allt det :)
Så det var min förlossning i snabba drag…kunde varit bättre om Bm hade haft bättre koll! men men nu är ju felicia här.
2,5 timme tog det från3cm till hon var ute men verkar hade jag i två dygn! så trött var man då man inte hade sovit på 3 dygn! Nu sover jag gott med bebis hemma :)
Tyvärr inga bilder då datan e dum men ska ordna så snabbt jag bara kan :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Oj vilken förlossning! Att inte barnmoskan höll emot förstår jag inte, det är ju deras jobb att se till att inte något händer, förstår då att det blev så många stygn. Men jag håller med dig, det är värt allt bär man har sin lilla bebis på magen :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Oj, vilken historia… både bra och dålig historia känns det som. Något som i de flesta historier irriterar mig är det där ständiga hemskickandet. Har man åkt dit så är det väl för att man vill vara där, inte för att man vill åka hem och vända stup i kvarten… Annars kunde man ju föda hemma på direkten så slapp man allt rännande… men men, de säger ju att de inte har plats, så man får väl tro på det. :-(
Härligt att du fick din fina bäbbe tillslut. Grattis! :-)

Vilken berättelse! Stort grattis & tack för att du delar med dig. Ser fram emot bilder på Felicia!

grattis annika! =)
blir lite arg dock när jag läser. de får ju lita på ditt ord när du säger att du måste krysta. man kan inte stå emot och trots att det är första gången så vet kroppen instinktivt vad den ska göra.
superskoj är det ivf att hon äntligen är här.
stor kram till dig.

Fin berättelse men jobbigt att BM inte lyssnade. Hoppas du läker snabbt!
ja läker gör man! har sån tur att jag klarar mig bra än. Läkaren är inponerad av att jag är så "rörlig" som jag är och inte har ont :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Oj oj oj. Vilken förlossning. Skönt att allt slutade bra i allfall.

grattis till bebben

Stort Grattis! Dramatik på hög nivå, skönt att allt slutade så lyckligt :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.