Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 1320 ggr
Vangelia
0

Ni som fått era småttingar.. tips

Hej, ja som sagt, jag har tre barn innan men det är ju 18, 17 och 9 år sen sist och jag känner mig fullkomligt förvirrad vad jag kan tänkas behöva i klädesväg till Nelly, dessutom är mina andra barn födda på vintern(november och Januari)

Tex, går det åt en del 50 kläder innan de växer i 56, eller funkar det med 56 även om det är lite stort?

Ytterkläder, vad behövs egentligen?

Bäddset till vagn säng, behövs mer än 2 set till varje?

Ja, tipsa på.. om ni har något smart som ni kommit på skriv gärna ner det.

Nina

DG
0

Jag hade inga 56 kläder och mn tjej var 50cm när hon föddes och dom kläderna funkade jttabra. Jag tycker det är bättre ha lite för stora kläder än för små kläder.

Telefonkontakt
0

min 2 och en halvveckors 4-kilosklump går i storlek 50 fortfarande och de passar perfekt. Men vi har en del i 56 som hon får ha ialla fall.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

DG
0

Skrev fel i inlägg #1, mende inga 50 kläder, hade bara 56 :)

Elisabeth-J
0

Mina barn var små när dom föddes så storlek 50 var lite stort men vad gjorde det :)

Ett tips på vad man kan göra med kläder som är lite stora: Sparkbyxor med fötter kan man använda små mjuka hårtofsar så håller fötterna på plats. Ärmar viks ju upp precis som byxor utan fot. En overall kan gärna vara lite stor, det blir bara varmare och mysigare och den räcker längre. Barnen växer så otroligt fort så jag ser ingen anlening till att dom måste sitta perfekt första tiden, då hinner man ju knappt använda kläderna :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus