Vändningsförsök
Efter BM besöket i onsdags tyckte BM det kändes som om bebisen snurrat tillbaka och låg nu i säte/sne läge..
På UL idag konstaterades samma sak, så på onsdag blir det ett vändningsförsök..
Någon mer som gjort det?
Hur ont gör det egentligen?

Jag har inte gjort det själv, de försökte aldrig vända min unge trots att hon låg på snedden… men min kompis unge försökte de vända. Hon tyckte att det gjorde ganska ont sa hon, de lyckades inte med vändningen heller så hon blev snittad med planerat snitt och var jättenöjd med det.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Min pappas fru berättade att hon vände på sitt barn själv! Det tyckte jag lät jätteläskigt. Det var med hennes tredje barn Emma som låg på tvären i magen istället för på längden (kan tydligen bli så om man har en mer hjärtformad livmoder). Hon har jobbat som undersköterska, men inte på förlossningen eller dylikt. Jag själv skulle aldrig våga!
De ger en brikanyl har jag för mig så att livmorden skall slapna av innan de ska vända barnet. Med min lilla kille trodde de att han log fell fast han inte gjorde det så jag slapp det där, vilket jag var förebered på. Hoppas att allt går bra!!

#1 Ja jag hade hellre velat att vi skulle planera datum för ett snitt istället för att försöka vända då det inte ens är säkert att vändningen lyckas…
Usch, jag ser inte alls fram emot det =/

Statistiken säger att 7 av 10 vändningar lyckas, så jag tycker nog att det skulle vara värt ett försök. Min lilla krabat ligger i säte och om den inte vänder sig så kommer jag be om att de försöker vända det "rätt".

Hur har det gått sen Jossan?

Hon hade vänt på sig själv så nu går vi bara och väntar på att förlossningen sätts igång av sig själv…
Går in i v.39 idag så jag hoppas det blir snart =)
Så ont som det gjorde när läkaren bara skulle känna ordentligt hur den låg är jag glad att de inte behövde vända =)

Ah så skönt!! :)
Min lilla låg på tvären hela tiden… av någon anledning försökte de aldrig vända henne. Jag fick röntga bäckenet dock för en sätesbjudning men som sagt hon låg ju inte med rumpan ner heller, utan ryggen.

Ja verkligen…
Vad konstigt, till mig sa de att eftersom att hon låg på snedden var det mycket lättare att vända och ville ju göra det på engång då i v.37…
Fast jag känner att hon ligger på sniskan ibalnd fortfarande så det verkar finnas gott om plats att snurra på…
Vid första värkarna skulle vi åkain på engång och kolla hur hon låg då så att dom skulle hinna vända eller göra ett akut snitt om hon låg tokigt då…
Min låg i säte tills v 36, sen blev det anentalen för mig och där visade ett ultraljud att huvudet ligger ner… Så jag slapp vända…
Men jag va helt inställt på att hon kommer få vändas… Men trots försök så ligger dom bara kvar så 50%… Så jag hade nästan ställt in mig på kejsarsnitt i huvudet….
Men dom gör ett andra vändningsförsök och då vet jag att man kan fråga om dom kan sätta igång en direkt… Så h*n inte hinner glida tillbaka… Men det är olika i olika kommuner.
Såg att din hade vänt sig nu.. Så skönt!