Finns det något för hudbristningar?
Jag skriver för min systers räkning.
Hon skall ha barn i Januari, och hon har börjat må väldigt dårligt över sin kropp. Hon jar fått åderbrock och bristningar, och det väldigt nojig över hur hon kommer se ut efteråt.
Så nu undrar jag om det finns något som tar bort eller gör så att bristningarna inte syns lika mycket?
Åderbrock ligger i släkten (både min mormor och mamma har fått operera sig).
Tack på förhand.

Jag har använt ett kroppssmör från Lush som jag fick rekommenderat för mig. Köps i kaka och smälter på magen. Vet inte om dety har hjälpt, men jag har fått smidig hud och inga bristningar på maggen so far… Och så luktar det gott!
Åderbråck är det väl nästan bara stödstrumpor som gäller för, vad jag vet…

jag tror faktiskt att bristningar ligger i släkten. har inbillat mig det ivf.
jag fick inga bristningar, inte min mamma heller efter tre barn.

Man ska smörja in sig jättemycket med oljor och liknande för att förebygga att få bristningar.

#3 det är inte säkert det hjälper. svägerskan gjorde det. men när hon gick över tiden två veckor så kom bristningarna.

bodyshop har bra grejer, för bristningar och efteråt, fråga där
Jag gjorde ingenting. Hade stödstrumpor men efter förlossningen gick både åderbrock o bristningar bort.

Bristningar beror på hormonerna, inget man kan kan påverka själv.
Har inte fått en enda bristning och jag har inte smort magen alls.

min kpmpis smörjde på första.
andra struntade hon i det.
efter andra försvann allt.
Jag fick jättefula bristningar :( och var jätteledsen till jag hade gått ner det jag gick upp och lite till. När jag var nere på "normlvikt" hade magen dragit ihop sig så mycket/försvunnit att bristningarna inte syntes alls.
Anledningen till bristningarna var väl antagligen att jag var så smal och magen blev så enorm.
Jag tränade dock magen ganska hårt för att få bort den efter graviditeterna.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
olivolja fungerar mot vissa bristningar. Fick bort mina tonårsbristningar på brösten.. prova kan man ju alltid…

vetegroddsolja är bra mot bristningar & förebygger
Beror inte sånt på oxå hur fort man går upp i vikt och så? Min bror fick såna bristningar när han gick upp i vikt väldigt snabbt. Så det handlar nog om det oxå..
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Ursäkta att jag inte har svarat tidigare, hade inte tillgång till datorn under jul/nyår.
Tack för alla svar, skall ge henne olivolja och vetegroddsolja i "överraskningspresent" och se om det hjälper, annars kan mna allt gå till Body shop och kolla där. Tack igen.

vetegroddsoljan luktar inte så himla gott men den är välgörande
för att förebygga att få bristningar använder jag mandelolja.
Har hört att det hjälper och håller huden fint. smörja in varje kväll.

Finns en kräm man kan köpa från tvshop faktiskt Rejene
http://www.tvshop.com/SE/products/10205/20918 den ska vara jättebra tydligen.