Hur orkar man vara gravid?
De senaste dagarna har blivit ganska jobbiga för min del.. En vecka kvar tills BF och det har börjat knaka i ryggen, får lätt ont fötterna av att stå upp länge, känns som att det bubblar i magen, ont i rumpan och låren och en massa annat..
Jag har hittills haft en underbar graviditet utan problem förutom lite halsbränna och lite stelare i kroppen. Har inte ens mått illa eller haft spända bröst..!
Känner verkligen vilken tur jag har haft. Nu vill jag bara att bebisen ska komma ut för nu ycker jag att det är jobbigt. Men hur kan jag klaga när det finns de som har det 1000 ggr värre än mig?!
Jag förstår att många inte klarar av att jobba och blir sjukskrivna pga ex foglossning. Jag känner av lite foglossning nu och tycker att det är jobbigt och skulle inte för allt i världen vilja ha det över halva graviditeten..!
Jag ser verkligen till till er kvinnor som orkar med att vara gravida och må dåligt i 9 månader, jag är trött efter bara ca 3 veckors då jag mått "dåligt".
Jag beundrar er! 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag beundrar dig som snart kommer bli mamma! Undrar och längtar tills det blir min tur.. :)

Min första graviditet var också helt underbar, inga problem alls, det enda som var jobbigt var de 3 små dagarna jag gick över BF datumet då man bara satt hemma och väntade…
Den här gången har allt varit tvärtom, problem sedan dag 1 och jag vet inte hur jag ska stå ut de 3 veckor som är kvar =P
Hoppas ett bebissen kommer i tid allafall, så du slipper detta. Jag har själv haft två jobbiga graviteter, men det går man har ju inget annat val.

Jag har nio dagar kvar till bf och har också haft en jättebra graviditet, om man bortser från foglossningen. Jag mådde inte så jätteilla i början och spydde bara 4-5 gånger totalt vilket kanske inte är så mycket om man jämför med andra gravida som spyr hela tiden. Men de sista veckorna har jag fått skitont i knäna och i svanken, magen är ju tung att bära nu även om den inte är så himla stor. Fast med mina pinnben så blir det ju belastning på knäna. Kan få skitont av att huvudet rör sig också. Vill också att ungen kommer ut nu men jag vet att jag går över tiden. Hoppas bara att alla problem försvinner efter förlossningen, i alla fall de fysiska