Snart är det min tur :-D
Imorse så var jag hos min barnmorska för att följa upp mitt blodtryck. Då hade det ökat igen och proteinet som hade försvunnit de två senaste testerna var tillbaka. Så efter att ha pratat med läkare så tyckte dom att jag skulle in på kontroll på specialmödravården.
Väl där fick jag göra ctg kurva som var normal och ta nytt urinprov samt blodprover. Blodproverna var normala men proteinet var på nivå 2. Sen fick jag göra en undersökning som visade att livmodertappen var mogen och öppen 2 cm
Läkaren gjorde även en hinnsvepning så förhoppningsvis kommer jag igång av mig själv, annars så ska dom sätta igång mig på fredag morgon. Så snart är det min tur att få träffa pyret som ligger därinne 

Vad spännande! Hoppas att du kommer igång själv, skriv gära om du orkar/hinner när du åker in.
Lycka till 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Åh vad roligt! Hoppas att det går igång snart och att allt går bra! 

Vad spännande! Jag väntar med nyfikenhet och önskar dig all lycka till!
Kramar!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Lycka till med allt, förstår att du ser fram emot att äntligen få träffa Liten där inne :)
Nina

Spännande! Lycka till!
Inga direkta känningar än. Bara lite vanliga sammandragningar och mensvärk. Så nu blir det natten. Antar att det blir sista natten jag kan sova någorlunda bra. Imorgon är jag nog för nervös inför fredagen :-P God Natt på er.
Vaknade av första värken kl 04.53, somnade om och vaknade igen kl 05.05. Nu är det äntligen på gång. Sedan dess har det gått mellan 4 och 6 minuter emellan värkarna. Så snart ringer vi in till förlossningen 
Äntligen är det dags!!

Lycka till!! 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Va härligt! Lycka till tjejen…

åhh vad roligt lycka till.

Oj så roligt! Kroppen brukar vara ganska duktig på att sätta fart när det börjar behövas… jag hade som du (fast lite mer allvarligt) och skulle oxå sättas igång… men det kom igång av sig självt natten mot dagen för igångsättningen :)
Stort lycka till nu!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.