Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 22882 ggr
AlbaStiffler
0

farliga saker, vad ska man undvika?

Har hört många saker som man ska undvika som gravid, typ att dricka max 5 koppar te eller 3 koppar kaffe om dagen. Men vad mer för saker ska man undvika, menar då egentligen inte mat, utan saker man normalt gör eller utsätts för.

Färga håret? Vistas i nymålade lokaler (varför?), hoppa studsmatta osv osv. Berätta vad och varför man ska undvika det.

DG
1

Man ska inte hoppa på något sätt för då kan moderkakan lossna och det är livsfarligt.
Nymålning så kan det finnas kemikalier i luften som är inte bra.

Telefonkontakt
0

färga håret finns inget bevis att det är skadligt, men undvik gärna att andas in direkta ångor.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

FerretCrow
0

dom som jobbar som frisörer får sluta tidigt i sin graviditet då det är farligt att andas in ångorna. men färgen du köper på affärerna är super lindriga så man kan färga håret men avstå från att färga på någon då står du ju ovanför och får in ångorna.

och det med nymålade lokaler bror helt på vad det är för färg.

AlbaStiffler
0

Bra början, go on go on?

Trist det där med hoppandet, jag och min man åker mycket motorbåt, snabba motårbåtar på höga vågor. Man flyger som en vante. Har en känsla av att jag får skippa det i sommar. :-(

DG
0

#4 Jag skulle nog skippa det för säkerhetsskull. Nu ska det inte vara någon fara i precis början enligt BM.
Jag åkte motorbåt en gång den veckan som mensen skulle komma, men då visste jag inte säkert att jag va gravid, och vi skulle på makes farbrors ö så kunde inte riktigt låta bli åka heller.
Men lite orolig var jag iaf.

AlbaStiffler
0

Nä, åker man båt får man väl köra lugnt och hålla sig hemma de blåsiga dagarna.

Lenore
0

Tänk på att du inte kan ta vilka mediciner som hellst. Vissa kan vara väldigt farliga för fostret.

AlbaStiffler
0