namnet Mercedez
undrar vad ni tycker om namnet Mercedez?
Både jag och min kille tycker om det och funderar på att döpa vår dotter till det..
-Mercedez - som bilen - JA, MEN bilen är döpt efter en tjej som hette mercedes…
Vet två st som heter det så det är inte helt ovanligt, tydligen poppis i spanien..

det är ju som du säger ett ovanligt namn men det jag tänker mycket på i namnvalet är att hur kommer det utvecklas i skola med mera kommer barnet bli mobbad etc etc
Jag tycker det är ett fint namn. :)
Vad gäller mobbing så har vi också det i åtankte när vi väljer namn. Jag vill inte att barnets namn ska rimma på något hemskt, tex Britta - F*tta, Nora - H*ra och liknande. :P
Mercedez för ju tankarna till en bil men det är inte så farligt tycker jag. För den delen hittar barn alltid något att mobbas för hur man än gör.

haha ja, min brors reaktion var - varför kan hon inte heta Volvo, och min mammas första ord var mercedes benz.
men nu för tiden tycker jag att alla har lite skumma namn, och jag har alltid gillat namnet mercedez.. får se hur det blir ..
vi känner också en som heter det, och hon blir kallad merca och aldrig sitt riktiga namn. Så det är verkligen ett namn med smeknamn!

jättefint namn. är ju gift med en utländsk man, och just i spansktalande länder är namnet vanligt.
roligt med ovanliga namn, alla kan ju inte heta maja , och molly

Jag tycker att det är jättefint! Om ni vill ha det så ta det (haha, tänkte skriva kör på det!) :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Jag tycker det är fint, men föredrar det med s på slutet. Det är unikt ändå lixom:)
jag vet en tjej som är döpt efter en motorcyckel! Metisse?! tror det stavas så, och det låter väldigt fint :)

#7 - ja min kille och jag tyckte också att S på slutet var finare nu när vi jämnförde :D
#0 Det är jättevanligt i Spanien. Tror att Mercedez Benz grundare var gift med någon spanjorska faktiskt. Jag tycker att det är fint.
Ett namn jag tyckte väldigt mycket om när jag bodde i Spanien var Carmen, Carmencita, mycket spanskt och typ lika vanligt som Anna här hemma. Eller Luna, det betyder måne.

Jag har en vän som heter Mercedes i andra namn, och det är super fint tycker jag..
Hm, kan man inte heta Volvo eller Saab också? *fniss*

Märschan… hmmm. Namnet Mercedes är ju fint, men själv har jag svårt för namn som blivit "förstörda" och som i all oändlighet blir felsyftade.
har svårt för mercedez efter det att en tjej på min skola hette det… Hon var skum. Så nej, funkar inte för mig =)
tycker det är ett fint namn! har faktist en kompis som heter seat :) och du kan ju alternera stavningen om du vill! Typ Merzedes :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus