Utag av P-stav
Jahapp, iadg skulle jag ta ut min P-stav på ungdomsmotagningen, detta för att jag inte orkar med bieffekterna som för mej är blödningar i tid och otid och finnar. Ska byta till p-ring istället.
men iaf, så kommer jag dit och jag får lägga mej på sjuksängen för att skära ut den. för det första tog hon för lite bedövning så jag får ont när hon börjar, så hon får sluta och ta mer bedövning, men då är jag redan helt uppspelt då jag är nålrädd och rädd för just sådana här saker, så just det att jag fick ont var ju inget vidare.
sedan skär hon igen, hon börjar rota efter p-staven men den vill inte komma ut, så efter 40 min fick hon sluta rota då min arm svullnat upp för mycket. vid detta stadiet har jag darrningar i hela kroppen och kallsvettas. så jag fick gå där ifrån med p-staven iaf och har fått en tid hos doktorn istället.
har någon av er vart med om detta:s att dem inte lyckats få ut staven?? ska inte staven sitta så pass ytligt att det inte ska vara sådana här problem? antagligen sattes p-staven in för djupt redan från början. Min kille som var med sa att hon rotade verkligen i armen på mej (jag vägrade kolla), tydligen ganska djupt också så ja, den sitter nog ganska långt in.
så nu sitter jag här och har förbannat ont i armen eftersom bedövningen släppt nu.
Min blogg: SweGizmo.se
Uuuuuu, vad otäckt. Stackars dig, jag förstår inte hur du stod ut i 40 minuter.
Tycker nog att du ska ringa vårdcentralen och få en akuttid, mest för att kolla så att det inte blivit något fel med din arm. Det låter faktiskt som att den som skulle ta ut den inte riktigt visste vad hon gjorde framför allt för att hon grävde runt så länge.
Jag har haft stavar två gånger och det har aldrig varit problem att ta ut dem.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Den ska ju sitta väldigt ytligt, men den kanske har kommit djupare in av sig själv om du har haft den en längre tid.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#1 jag har fått en läkartid på Tisdag kl 13.00. då ska dem kolla vad som är fel.
Men fick reda på av killen som var med att hon som "rotade" hittade P-staven men kunde inte få ut den för att den satt fast + att den satt djupt. detta fattade inte jag då jag var lite panikslagen.
Har haft den i 2½ år, men man ska ju kunna ha den i 3 år:/ så lite konstig är det.
usch, du borde få akuttid hos vårdcentralen!

Hon som tog ut min p-stav sa att dom blir inkapslade så det är väldigt olika hur lätta dom är att få ut…
Hoppas att läkarna får ut den!
min första stav sattes in litet krokigt i armen, hon liksom tråcklade in den i vävnaden, sedan så när jag skulle ta ut den så lades det tryck på ena änden och hon skar med skalpellen (efter bedövning då självklart) i insättningsärret.
hela ingreppet tog kanske 3-4 minuter trots inkapsling av staven i massa vävnad….
Dock så när jag satte i min nya stav så flyttade den sig hela 7 cm från insättningsstället ner mot armbågen… sen satte den sig där. Däremot så ska jag snart ta ut den.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#6 men oj:s kan den flytta sej så:s
Igår började jag få jätte ont i armen/såret och imorse så sved det hela tiden utan avbrott. så jag har tagit av plåster och dyligt, till min förfäran har lite av huden dött och åkte med av plåstret, alltså runt såret inte i. Svullet är det också…
Det varar lite och svider. själva jacket har läkt ihop ganska bra men det kommer bli ett ärr:/
uch, och så ska dem där och pilla igen på Tisdag:( vill inte, jag har ont som jag har det…
uss nu blir ja rädd :( har me en p-stav.. :/
min barnmorska hade jätteproblem me att sätta i den.. ja har inte ens vågat tänkt på hur den ska ut :P
För mig gick det hur snabbt som hellst att ta ut den! Det var inga problem alls. Hoppas det går bättre hos doktorn för dig.
Ett litet ärr får nog dem flesta, dem skär ju lite i armen när den ska ut. För min del bryr jag mig inte. Det sitter ju på innansidan av armen och ärret är så litet.
Min kompis p stav hade fäst sig i muskeln så hon fick operera ut den :P
#11 det är det jag misstänker har hänt här med:/ den har iaf fastnat ganska bra…
någon som vet om de e lättare att ta ut en stav som ligger mer ytligt mot huden?
jag och en jobbarkompis jämförde stavar på jobbet idag :P
hennes ligger mer in åt armen och min ligger väldigt ytligt..

#3 Du skrev "jag har fått en läkartid på Tisdag kl 13.00. då ska dem kolla vad som är fel."
Var det inte idag du var där? eller fick du inte tid förrän nästa vecka? Länge att vänta tycker jag…
jo, jag skulle gått dit, men i Måndags ringde dem och ville flytta tiden för att läkaren hade blivit sjuk, och det fannas ingen annan läkare:/ några strejkar fortfarande dessutom-_-'
så nu har jag inte tid för ens den 17 Juni:( det är ju 100 år dit.. aja, då hinner iaf såret läka helt. men jag tycker inte om att har sår när värmen kommer igång ordentligt, i tanken på infektioner.

#15 Nej, förstår det, ush för att sitta i din situation.