Tips på vad jag kan smörja med
Jag är ganska okvinnlig och brukar inte smörja in kroppen eller så efter dusch så ofta.
Jag behöver lite tips på vad jag kan börja smörja in mig med nu när jag är gravid, vem vet, jag kanske får mindre bristningar överallt ;)
Några tips på vad för produkter som kan användas? namn och vart man hittar :D
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Om jag inte minns helt fel har Apoteket en smörja som heter Essex. Den är jättefet men sugs snabbt upp av huden och håller skinnet mjukt länge, länge.
Själv använder jag Carbamid i Essex men det är bara för att en av döttrarna har eksem och därför får en "specialblandning" av långtidsverkande mjukgörande krämer på stor pumpflaska.
Fenuril är ju också jättebra just för att den håller skinnet mjukt länge men är osäker på om man får använda den vid graviditet.
Kolla på Apoteket, de har riktigt feta krämer (inte salvor, de är tynre) som är bra för att hålla magen mjuk och följsam.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Under båda mina graviditeter har jag använt Body Shops body butter, har inte en bristning så långt ögat kan nå =)
Jag smörjer in mig med vanlig babyolja efter duschen när huden fortfarande är blöt. Sen när man har torkat sig är man lika mjuk som en bebis utan att vara kladdig 

Jag anväder också Body Butter men har fått en hel del bristningar i alla fall. På Mvc säger det att bristningar har mkt med hormoner att göra så att smörja behöver inte hjälpa särskilt mycket tyvär.

biotherm har en kräm mot bristningar man kan smörja sig med som är jättebra. Kostar lite men det är ju en bra investering.

bodyshop har en jättebra kräm, har inte fått några nya bristningar denna gång. de 2 ggr innan har gett mej en zebramage ,så tendensen har jag iallafall..