Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: tolkningstrådgraviditetstest
Läst 1887 ggr
Mellis03
1

Graviditetstest tolkningstråd #66

Hej tjejer!

Skicka era tester här så hjälper vi varandra att tyda 🙏🏼❤️

Jag önskar att alla är respektfulla mot varandra🌼

• Redigerat 2026-01-22 14:18 av Cireea
  • Redigerat 2025-11-24 23:08 av Mellis03
Mellis03
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan börja, detta test tog jag idag 9dpo… såg tyvärr negativt ut men vill gärna ha era åsikter ändå! 🌼

Lojsans9
0

#1: Ser dessvärre inget men är lite otydligt! Kan det ha blivit en kemisk?🥺
För tyckte verkligen de såg ut något på de första testet du la ut 🫶🏼

Mellis03
0

#2 Ja det verkar som det:/ tack för svar <3
Hur gick det för dig?

Majsof
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vad tror ni om detta?
Tog även 2st igår som har samma svaga streck.

(den andra bilden är när testet var nytaget)

• Redigerat 2025-11-25 12:44 av Majsof
Lojsans9
0

#4: Positivt! Grattis!

Lojsans9
1

#3: Jo men bra, fick gravid 1-2 v igår på digitalt! 🫶🏼 Men känns inte helt klart än så mina rfsu inte var så stor skillnad på i morse men vi får se hur de går men håller tummar att bönan vill stanna kvar! 🙌🏼 är ju några dagar kvar till mens så allt kan hända.

Chiliflakes12
0

#0 Hej hörni!

Jag är ÄL+10 idag och tog precis 2st graviditetstester. Det är tisdag idag och har beräknad mens på fredag, så chansade och tog ett test idag för att se. Blev chockad över resultatet - ser ni strecken jag ser? Vad tror ni, är jag är gravid?

Lojsans9
0

#7: Jättetydligt! Grattis! 🙌🏼

cashili
0

#7: Absolut ! grattis !!

Mellis03
0

#6: Grattis vad underbart!!❤️❤️🎉

Mellis03
0

#7: absolut positivt, grattis ☺️🌼🎉

Mellis03
0

#6: Vet du vilken dag (dpo) det var som du fick pos? Jag fick lite starkare streck idag men är 11dpo nu så lite orolig att det kan va kemisk:(

Lojsans9
1

#12: Jag är lite osäker, fick ett positivt ÄL test den 13 på kväll och 14 på morgonen. Så den räknade med ÄL kanske natten där emellan. Så positivt (väldigt svagt) från 15 till den 22 är 8 dpo men de känns så sjukt tidigt men kanske är möjligt.

Tycker inte mina rfsu ökar så supertydligt men vet att man inte ska stirra sig blint på dem. Men otroligt frustrerande om något 😂

Men kan du ev ha haft senare ÄL?

Anonymos
0

Vad ser ni?

/Anonymos

Lojsans9
0

#14: Ser tyvärr inget 🥺

Anonymos
0

#15: Idag testade jag igen fast på morgonen. Nedersta testet från i morse. Inbillar mig något svagt?

/Anonymos

• Redigerat 2025-11-27 20:50 av Anonymos
Anonymos
0

Här kommer bilden, gick inte att publicera i förra.

/Anonymos

Mellis03
0

#17: Jag tycker testet längst ner ser lite svagt pos ut:)

Mellis03
0

#13: Tack för svar, hade missat det! 💗 Jag hade ägglossning 15e tror jag, tog ägglossningstest som visade fast smiley den 14e så förmodar att ägglossning borde skett 15e? Är isåfall dpo 12 idag. Inte vågat testa mer sen dpo10..

Lojsans9
0

#19: Förstår det! Kanske var för tidigt de dagarna men otroligt starkt att du inte testat än! Håller tummarna att de kommer ett plus snart! 🫶🏼

Anonymos
0

Tog test i fredags morse. Tolkade det då som negativt. Av en slump kollade jag på det idag. Är det avdunstningsstreck?

/Anonymos

cashili
0

#21: Ja så där blir tyvärr alltid CB

flätan1
0

Testade nyss med ett vanligt rsfu efter att ha hållt mig i 3 timmar. Är 12dpo och bim-4, ser ni vad jag ser? Är det för svagt?

cashili
0

#23: Ser ut att kunna vara positivt! Är det dessutom fyra dagar till BIM så är det inte konstigt att det är svagt

Anonymos
0

Borde jag testa fler ggr? Beräknad mens på torsdag. Har så ont i brösten som jag aldrig tidigare haft!

/Anonymos

Maryan ali
0

Test

cashili
0

#25: Du han ju vänta och se om mensen blir sen, men du kan såklart också ta ett test till

Lojsans9
0

#26: Ser inget dessvärre!

Jenssan11
0

IMG_5885.jpeg

Tog detta nu på morgonen. Vad tror ni? Positivt eller spöckstreck?

Längtar1
0

#29: Positivt, grattis☺️

Hannabanna007
0

Vänstra strecket är väldigt långt till vänster, vad gäller då?

cashili
0

#31: Hm vilket streck menar du då?
Jag skulle tolka det t som negativt

Hannabanna007
0

#32: till höger om max-orden. Precis under kanten

cashili
0

#33: Det är dessvärre färgrester

Hannabanna007
1

#34: Tack! Vill inte vara gravid så mig är resultatet bara positivt🙏

Mammanett1
0

Vad tror vi om detta? Det är avläst inom tidsramen. Ett rsfu testa tidigt och jag tror jag ska ha mens på måndag

Starfall
0

#36: Positivt! :)

Mammanett1
0

#37: Blir så osäker då det känns för smalt🫤

Längtar1
0

#38: Fattar med smalheten, jag hade tagit ett till testa tidigt med annat märke :)

Mammanett1
0

Hej igen, tog ett nytt nu på morgonen, inte ens ett testa tidigt.. men ser jag i syne?

Lojsans9
0

#40: Ser absolut något där :)

cashili
0

#36: Ser positivt ut ! 🌸

Starfall
0

#40: Jag ser helt klart två streck ❤️

Starfall
0

Stirrar mig snart blind på detta 🥹

Starfall
0

#44: En till bild 🤭

cashili
0

#45: Ser tyvärr negativt ut men du kanske testar för tidigt 🙂

Maryan ali
0

Har ni set nogån

Starfall
0

Tog detta test nu på morgonen, ÄL +8. Tror ni det ä positivt eller spökstreck?

Sarah188
0

Hej så är väldigt kluven. Jag har varit gravid två gånger innan och jag plussades en gång efter 5 dagar på ultra tidigt test och sedan andra gången var med mellan 7-10 dagar efter. Jag har alltid haft väldigt oregelbunden mens. Man har misstänkt pco men efter många prover så uppfyller jag inte kriterierna. Jag själv misstänker nu att det kan vara relaterat till min sköldkörtel och har en tid som väntar för att ta prover. Men som sagt har alltid haft jätte oregelbunden mens och ibland kan den försvinna i 1-2 månader. Jag fick min mens den 1 december och den slutade den 6e. Jag hade oskyddat sex den 5e och 6e december sen den 7e tog jag ett ägglossning test som visade starkt positivt. Min temp var då 35,7 dagen efter Aså den 8e tog jag ägglossning test igen och visade negativt och min temp var då 36,2. Idag tog jag ett spontat graviditet test från normal. Och jag tror inte jag inbillar mig men jag tror jag ser ett sträck. Jag är kluven för testet är från normal och även känns så omöjligt för jag hade ju liksom precis min mens? Så därför ville jag kolla med er ser ni liksom det jag ser eller är det ett spöksträck?

• Redigerat 2025-12-10 18:07 av Sarah188
cashili
0

#49: Hade du sex 2-4 dgr före ÄL kan du absolut bli gravid.
Du hade väl tidigt ÄL ( runt cd 10 ungefär ) denna gång.

Sarah188
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Någon som ser något?

Starfall
0

Positivt eller spökstreck?

Alltså jag blir inte klok på det här. Tog ett RFSU-graviditetstest (testa ofta) och fick det här resultatet inom tre minuter. Ser det positivt ut eller är det ett spökstreck?

Tog även ett clearblue testa tidigt och ett clearblue digitalt test, båda dessa visade negativt. Sen tog jag ytterligare ett rfsu testa ofta, likadant som det på bilden, men det visade också negativt. Hur kan det ha blivit så? Jag kissade alltså igen ca 10 minuter efter första testet och testade de andra testerna med det urinet.

cashili
0

#52: Hm låter ju väldigt underligt om ett är positivt och tre är negativa

RFSU kräver en hel del hcg så CB borde verkligen visat positivt eftersom de är känsligare

Kan du ta ett till

Jag har också tagit rfsu förr som visat falskt positiva

De är tex väldigt känsliga för för mkt urin eller urin som stänkt på testet

Mellis03
0

Nu är min mens sen 1 dag, har i vanliga fall regelbunden mens.
testade idag på kvällen och fick detta. Ser ni 1 eller 2 streck..?
Tacksam för alla svar❤️

Mellis03
0

Här kommer bilderna

cashili
0

#54: Jag ser ett ❤️

amaan1
0

Ni som hängt här ett tag vet säkert om mig och mina linjer i ögonen. 😅

Började känna mig lite märklig i kropp och knopp så tog dessa test. Men vänder mig hit för avläsning så jag ser linjer på ALLT.

emeliiiiieee
0

Dpo 10.

Anna9819
0

#58: Ser ❤️

Anna9819
0

#57: Ev nått men svårt när det är för tidigt för läsa av
Kan lika gärna vara något på g som inte 😅 tycker det blir lite streck hit ich dit på testen även om de inte är positivt..

Hoppas det blir positivt om det är målet.

amaan1
0

#60: Ja de är så klurigt. Missade ett piller och eftersom jag ska till gyn på uppföljning och kroppen varit lite off så tänkte jag att jag testar. Skulle isf vara mycket tidigt men vet inte exakt.

cashili
0

#61: Ser inget nu men håller tummarna , men jag trodde ni bestämt att inte skaffa fler 🙂🙂🙂💕

Lindfors00
0

Är 13dpo, förväntad mens idag.
Svagt positivt?

Anna9819
0

#63: Ser positivt ut❤️

är det inom tiden? De där testen är så lömska annars

Lindfors00
0

#64: Fotot är taget ca 9-10minuter efter, står man ska läsa av det inom 10minuter.
Så det är taget inom tidsramen.

Anna9819
0

#65: Jag skulle testa med ett annat test också för att vara säker, för de där testen är lite luriga tyvärr,
Håller tummarna ❤️

emeliiiiieee
0

Uppdatering från mitt tidigare inlägg.

Ffreya
0

#67: Grattis 🥳

Anna9819
0

#67: Grattis 🙏❤️

amaan1
0

#62: Ja Ne de skulle vi inte men missade ett piller och då jag känner mig märklig och ska på uppföljning hos gyn så behövde jag ta test 😅

cashili
0

#70: Ok har du testat ngt mer ?

adnama2
0

Hjälp mig att tolka, stirrar mig blind! ÄL + 10. Dumt att testa med kvällsurin, men kunde inte hålla mig. Har bara en känsla i kroppen.

Ffreya
0

#72: tycker ögat fångar något 👀 spännande att försöka sova ikväll 😅

adnama2
0

#73: Tack för svar! Har precis sovit tre timmar på soffan. Orimligt trött! 😅 Jag återkommer med morgondagens test så får vi se om det går att urskilja mer då.

adnama2
0

ÄL + 11 med morgonurin. Jag ser att det är något där, men svårt att få det på bild. Tror ni att ett tidigt digitalt skulle kunna visa något?

Ffreya
0

#75: Grattis! Tror digitalt visar men det testet du tagit är lika positivt som om du tar ett digitalt 🤗

adnama2
0

#76: Hoppas att du har rätt, men hade velat ha linjen tydligare för att våga lita på det. Så köper ett digitalt sen, då blir det svart på vitt! 🙈

Men du ser något på bilderna antar jag??

Ffreya
0

#77: Ja jag ser! Absolut tydligt för att bara vara 11 dagar efter ägglossning ☺️

adnama2
0

#78: Jaha! Kul att du ser det också, fast jag tycker typ inte att det syns så bra på bild. Men här är ett testa tidigt-test taget med samma urin, och då ser man det ju faktiskt!! Men ska köpa ett digitalt ändå, litar inte på detta. Förra gången jag var gravid testade jag flera dagar efter missad mens och då var strecken lika starka i färg, så är inte van vid detta diffusa 😅

Anna9819
0

#79: Grattis ❤️
Tog du något testa tidigt innan detta?

Jag är på 9dpo testade blankt idag 🙄

• Redigerat 2026-01-10 10:35 av Anna9819
Ffreya
0

#80: ❤️ mina var också blanka 9 dpo och dagen efter var det så så svagt. Bara för att jag var hemma och tog typ 10 test under dagen med svaga antydningar som jag började ana något. Håller tummarna att det kommer de kommande dagarna 🙏

cashili
0

#79: Grattis 🙌

cashili
0

#80: Håller tummarna!!

adnama2
0

#80: ÄL + 9 är ju tidigt, så ge inte upp än. Jag testade igår, ÄL + 10 med både vanligt och testa tidigt. Tyckte båda visade samma diffusa streck. Man tänker ju att testa tidigt borde bli lite tydligare.

Håller tummarna för dig! 🙏

adnama2
1

Där fick jag det bekräftat! Hoppas att det håller hela vägen in i mål. Tack för hjälp och lycka till! 🙏

lunakees
0

Vad tror ni? DPO 12, detta test skulle man egentligen ta dagen man väntar sin mens men tog det ändå..

Anna9819
0

#84: Ja det är tidigt har plussat varje ÄL nu sedan i juni ett missfall v10 med tvillingar i sep, sedan kemiska 🙄

Så vill gärna ha ett plus som stannar nu🙏❤️
Men rimligt om det är neg denna månad iof

Ffreya
0

#86: Svårt att se om det ett streck eller inte på bilden 🫣

Ffreya
0

#87: ❤️

adnama2
0

#86: Jag tycker mig se något diffust där. Svårt att säga, vänta några dagar och testa igen eller ta ett digitalt tidigt test.

adnama2
0

#87: Håller tummarna för att det är din tur snart!!! ❤️

lunakees
0

#87 Ååh håller alla tummar för dig!! ❤️ Låter hemskt jobbigt.

#88 Visst?? 😟 Lite tydligare irl men antar att jag bara får vänta och testa igen om ett par dagar ☺️

#90 Tack för svar! Tycker mig också se något diffust… Detta blir 12:e försöket (vi har precis skickat egenremiss till gyn…) så hoppet börjar sakta försvinna nu efter så många månader neg 🥺 När gjorde du digitalt test? Har läst att digitala tester är lite mindre känsliga jämfört med strecktester. Jag tror jag är en sån som bygger upp hCG långsamt för när jag gjorde abort för 9 år sedan testade jag inte positivt förrän typ DPO 15 😱

adnama2
0

#92: Jag testade positivt idag (DPO 11). Köpte ett sånt ultratidigt. Tänker att ett sådant borde visa positivt för dig om det är något om du har två dagar till BMI och har fått ett diffust streck. Du såg hur mina tester såg ut igår och idag, inte speciellt tydliga 🙈 Jag fattar att det måste vara tungt med negativa besked gång på gång! Jag håller tummarna för att det är din tur nu! ❤️

Anna9819
0

#86: Syns nått, men svårt att veta om det är nått när det är så svagt 💕❤️💕

cashili
0

#92: Har du koll på när du har ÄL ?

lunakees
0

#93 Åh, då vågar jag testa imorgon på DPO 13 då. Spännande 🫣 Tack! ❤️

#94 ❤️🥰

#95 Japp! Mina cykler är väldigt regelbundna, 28-29 dagars cykler med ÄL cirka dag 14 +-2 dagar. Testar med CB ÄL stickor varje månad och det påvisar LH-höjning varje gång med bekräftad temperatur höjning efteråt…

lunakees
0

Hoppsan… 🙈

Anna9819
1

#97: Åh men grattis 🙏❤️❤️❤️❤️

cashili
1

#97: Grattis 🥳

Ffreya
1

#97: Grattis 🥳

adnama2
1

#97: Stort stort grattis!! 🥳 Jag hade en känsla om att det där första diffusa testet var positivt!! Håller tummarna för dig!!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer