Gravid iFokus

Gravid

Etikett: pappor
Läst 2010 ggr
Zahara
0

Världens bästa pappa har jag :)

Blev så glad i går!Min pappa visar nästan aldrig känslor, han är utländsk men har bott i sverige i trettio är men har kavr den mentaliteten att en man inte visar känslor och bla bla bla men i går så ringde min mobil! Och det var min pappa :) Han skulle "bara" Höra hur jag mådde! Och säga att jag skulle ta det lugnt inte rida inte gå ut och dansa inte det inte det :)hihi lite orolig morfar kaanske :) är första barnbarnet jag bär på ju! Sen kom nästa överraskning! Han sa att han ooch hans fru köper spjälsäng och vagn till oss! Vi får välja precis vilken vi vill! Vilken lättnad! Specielt då vagn e så dyrt! Blev så glad och rörd över att pappa äntligen kan visa lite hur han känner :) Ville bara skriva av mig lite :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

AlbaStiffler
0

hehe, vad roligt! sånt glädjer alltid! Tänk vad några ord kan göra, även om de är bannande för vad man inte "får" göra… hehehe.

lisette
0

fast vet du vad zahara? jag hade nog bett dem sätta in pengar till bebisen på ett konto istället. det finns skitsnygga vagnar på blocket! tycker det är dumt att köpa en helt ny vagn, för det är under en sån kort period man använde den.

fast, om du verkligen vill ha en ny vagn, så finns det sjukt smarta vagnar. såna där man sätter ner bilbarnstolen I vagnen.

Telefonkontakt
0

nej vad gulligt! många kramar från oss till dig, bebben och din pappa med fru :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

johan
0

Jag tror det händer något med ens mammor och pappor när de blir mor- och farföräldrar. Jag tror det blir något speciellt med att återigen få ha en liten gulleplutt i sitt liv, men att få tänka mer på hur man kan gulla med dom och skämma bort dom än att behöva uppfostra dom och ta hand om dom 24 timmar om dygnet.

Angående ny eller begagnad spelar det nog inte någon större roll för kvaliteten. Men när man är gravid så längtar man ju så himla mycket att det faktiskt finns en poäng med att få åka och testrulla vagnar, spana på spjälsängar och gulliga kläder. Du kommer förmodligen aldrig vara lika motiverad att handla lyxiga saker till din bäbis som när den är i magen, så jag skulle säga: Passa på! Om dina föräldrar vill hjälpa till så låt dom göra det! Det är säkert precis lika kul för dom som för dig.

Mvh // Johan

Zahara
0

#2 han vill köpa det och har råd till det med! har tittat på begagnat då jag vet att man bara använder det en kort tid. Men nu vill blivande morfadern betala för splitternytt så då kan han väl få göra det :p Misstänker att pappa kommer öppna konta när det är dopdax :) sen kommer han nog sticka till lite då ochh då! Han är lite märkes fixerad kan man säga och spenderar gärna lite pengar på ngt speciellt då han annars aldrig spenderar :) Men blir ju vagn med både ligg/sitt del och sen kanske det blir syskon i framtiden ju!

Men jag tackar och bugar…mindre pengar och lägga ut = mer pengar att spara undan så man kan kvitta det typ han handlar vagn jag sätter undan pengar i stälet för tvärt om :)

SimsBrooke
0

Vad roligt för dig =) Jag hoppas mina föräldrar är såna när jag ska ha barn och sådär =) hehe Fast jag har ju redan sätt pappa känslomässig

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

MIRJAMI
0

Du skall absolut ta emot hjälpen tycker jag. Var glad att din pappa vill hjälpa till. Mina föräldrar köpte spjällsängen till min son. Sedan har han fått en massa saker under åren och det har de ju köpt för att det har tyckt att det har varit roligt.

Det kan var skönt att även kunna ha pengar över till annat när man har fått bebissen. Kanske behöver man något själv med.

Zahara
0

#7 ja så känner jag med! Jag kan ju lägga undan en del nu då jag slipper köpa vagnen :) men det ända jag behöver akut nu det är större bh :)

micheles
0

Åhh va kul, med ord som värmer å gör en glad.

Vi har fått pengar av mina föräldrar till en vagn. Superkul, bara den kommer ngn gång. Känns superkul att få gå in å välja å vraka bland alla vagnar.. he he

Lycka till