Är detta tecken på graviditet?
Jag har aldrig varit gravid. Måndag 22/9 tog jag ett gravtest för att se om jag var gravid. Negativt. I torsdags tror jag att jag hade ÄL med tanke på genomskinliga flytningar, dock inget stick i magen som jag brukar få.
Har oregelbunden mens pga pcos. Förra veckan fram till igår har jag känt en känsla av ”tjock i halsen”, så pass att man känner sig nästan redo att kväljas. Så fort jag tänkt på det har det slutat, inget vanligt illamående…
Mina bröst är mest ömma i bröstvårtorna. Inbillar mig att de är mörkare men vet inte. Har till & från mycket flytningar, lite gula eller mjölkiga. Har också sån ”träningsvärk” i nedre delen av magen. Känner mig trött & mosig i huvudet.
Jag vill knappt ta ett test till för att inte bli besviken. Hur/när bör jag ta?
/Anonymos
Du bör ta det så fort som, så du vet om du bara tolkar omständigheterna som symptom eller om det faktiskt är något.
Jag kände precis alla de saker du radar upp cykler som jag inte var gravid.
Tänker att kommer de från graviditet så syns det på test nu, och ju mer du väntar ju mer riskerar du att få upp falska förhoppningar.
IOM att du har pcos skulle jag starkt rekommendera att börja tempa så du vet om det ens varit ägglossning och när det isåfall varit. Ägglossningstest kan ge utslag utan att ge ägglossning. Men om du tempar och tempen håller sig stadigt uppe efter ägglossning så vet du att den skett och kan räkna ut när du kan få tillförlitligt svar på gravidtwst 🥰