Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 1548 ggr
[Inana]
0

Trodde att jag var gravid? :(

Hejsan, jag är inte medlem här men skulle behöva få ur mig lite. Hoppas det går bra?

Jag var helt säker på att jag blivit gravid, trots p-piller, men det har ju hänt förr. Jag har mått väldigt dåligt, haft problem med att äta vissa saker, kräkts och inte kunnat sova pga illamåendet. Att min mens dessutom inte kom när den skulle… Det är nu 4-5 dagar sen den borde kommit. Skulle precis till att ringa ungdomsmottagningen när jag upptäcker en liten blödning, inte mycket alls. Läste någonstans att det kan upptså en liten blödning när ägget fäster, eller vad det var. Det kan ju vara mensen som kommer, men vad förklarar då hur jag har mått?

Jag var osäker på hur jag ville göra med barnet, men nu när det kanske inte är något känner jag mig ledsen…

Jag har varit gravid en gång tidigare, då var jag tvungen att göra en missabortion för att bebisen dött i 7-8 veckan. Jag är jätterädd att det är det som händer igen.

Egentligen vet jag inte vad jag vill få ut av det här, skriva av mig och ett par uppmuntrande ord kanske. :)

AlbaStiffler
0

Knepigt det där när man är lite dubbel, dels vill man inte bli gravid, dels blir man lite trumpen när man inte är det. Förstår precis vad du menar… det är nog rätt vanligt bland oss kvinnfolk… hehehe…. Kanske är det din kropps sätt att förbereda dig så att du, när du VILL bli gravid, är redo för att bli det… mentalt alltså.

Snurrigt

[Inana]
0

Ja, vi är nog rätt knepiga :) Men precis så är det, man blir lite trumpen, "jaha, va det inget mer?" Fast jag vet fortfarande inte var jag har mig riktigt, får väl vänta en dag till och se vad som händer…

MIRJAMI
0

Man kan ha små blödningar fast man är gravid. Jag har haft det mina båda pojkar. Att du en gång har förlorat ett barn i vecka 7-8 behöver inte hända igen. Jag har varit med om att jag var gravid och att barnet hade då dött i vecka 6 och missfallet fick jag då jag skulle ha varit i vecka 9. Jag var jätte lessen så och jätte rädd att det skulle hända igen, men min barnmorska sa till mig att nästa barn är ett annat barn och det behöver inte alls hända igen. Att det hade hänt var att det hade varit något fell på barnet och naturen gjorde sitt.

[Inana]
0

Jag blir så orolig, för nu känns det som att jag har väldigt kraftig mensvärk, men det kommer liksom inget mer. Kan man känna liknande smärtor fast man är gravid? Jag är rädd att det är missfall igen… Fast det kanske skulle märkas tydligare.

FerretCrow
0

#4 mensvärks smärtan man har som gravid är växtvärk från livmodern så man behöver inte oroa sig=)

Mezzo
0

kan du inte köpa ett grav.test??