Graviditetstest - tolkningstråden #63
En ny tråd. Den andra var full.
- Redigerat 2025-12-25 13:50 av Cireea
#1: Ja det är starkt! Då blir det läkarbesök imorgon? Håller tummarna för en positiv överraskning ❤️
#2: Ja de blir de. Ska bli spännande att se vad som pågår. 😅❤️
#4: Ja det ser ut att vara färg som fastnat precis i ”vecket”.
#4: Tyvärr ja
ÄL + 9. Gjorde fel med clearblue och hade i testet för länge i urinen. Så bortse från det.
Vad säger ni om de andra? Ser man en skugga? 4-5 dagar kvar till mens.
#7: Jag tror positivt, synd att du inte hade ett tidigt babyplan! Det hade visat tydligt 🤗
#8: Ja det är synd! Men förhoppningsvis så visar det sig tydligt kommande dagar. Åt det positiva förhoppningsvis hehe.
Gillar verkligen babyplans tester, inga fejk-sträck hitintills!
#9: Jag har haft en skiftning en gång men då var de andra babyplan jag tog blanka, så då kunde jag ändå avfärda det. Men det är ett av mååånga test 😅 Har inte läst om ett enda märke någonsin som aldrig någonsin gett en skugga eller skiftning någon enstaka gång.
Men de fångade min graviditet nu supertidigt (tror jag egentligen var en dag närmare ÄL än vad det står på testerna).
Jag tycker de är prisvärda 12 kr när man köper i storpack, det är få test som är så billiga 🤗
#9: Ja men tror det är positivt redan med de testen du tagit nu 🤗
#10: Ja herregud vad tester som gått åt 😂 Igår började mensvärk känsla och imorse vaknade jag med ömma bröst så vi får se om det håller i sig.
Kul att se din stegring! Ser ju superfin ut 😍 Grattis! 🙌🏻
#12: Tack! Ja det var bara första dagen jag såg skuggor och försökte förstå om det var på riktigt heller inte 🙈
Men sen har jag plågat mig själv med att fortsätta testa, men nu har jag lyckats låta bli sista veckan iallafall 🤗 Tog blodprov parallellt för att veta att det ökade också. Men lite roligt att se hur testen ändras ändå 🙈
Bara mer förvirrad. Helt tomt. Enda som syntes var en cysta på ena äggstocken..
Tog ett gravtest som visade positivt såklart.. och så fick en annan komma å kolla. Såg inget. Men dom tyckte också de var märkligt. Tagit blodprov nu. Ska dit igen på torsdag för nytt blodprov för att sw om de sjunker eller ökar.
#15: Varit med om samma för många år sen. Var lite därför jag gav alternative till dig om ”tom” graviditet. Då brukar hcg vara stigande men inte i normal takt. Väldigt tråkigt.
En graviditet kan också återbilda sig själv så det som var gulkropp etc återbildas men det krävs en ordentlig blödning för att hcg ska minska
Nu vet jag ju inte om detta är ditt fall exakt men låter likt.
Skickar Kramar till dig ❤️❤️❤️
#16: tack ❤️❤️
Aldrig hört talas om likande. Så märkligt.
#14: Det är inte sunt egentligen. Med vårt första barn fick jag aldrig så här starka test innan det blev hook effect. Risken är att man blir nojig helt i onödan 🥰 Grattis 🥳 ❤️ Helt klart att dina är ➕
#15: Åh så tråkigt! Vi tror att vår första graviditet kan ha varit ofosterlig. Men vi vet inte säkert, allt de sa till oss var att det inte var en graviditet i v 12 som jag skulle vart då och vi var för chockade att fråga. Men läst om att det händer ibland, antingen att fostret inte bildas eller återbildas. Det ör trots allt bättre än utomkvedskap. Bra att de håller koll på dig ett tag till ❤️
#15: Åh.. detta är precis vad jag gick genom, det misstänkte cysta på mig också, då det trodde det var Utomhskap..
Åkte in för massa blodprov för att se om det öka eller sjönk, det ökade först rejält för jag tog positivt test även fast jag blödde. Jag blödde ju mycket under tiden också, så till sist sjönk min Hcg rejält till 3 minns jag. Du blöder inte eller så?
Hoppas det går bra för dig!🩷
#20: de är verkligen en super jobbigt sits..
Ne alltså blödde för ca 2 veckorr sen i en hel vecka sen lite små blod. Men testen ökade från jätte svaga till att igår vara lika starka som kontroll linjen.
Så hcg måste ju ökat sen efter blödningen. Inte blött på länge nu och testen är starka än.
Slemhinnan var även tjock.
#21: Allt måste blöda ut för att hcg ska gå ner till normal nivå och testen bli negativa. Så därför vill de kontrollera att det sjunker av sig själv. Annars finns tabletter att få.
Det är konstigt men en ofostrig graviditet producerar hcg pga att tex moderkaka bildas ändå vilket gör att testen kan öka en tid.
Naturen är förunderlig men ändå bra , då ägget troligen inte var friskt
❤️❤️
Håller tummarna att du får ett snabbt och lugnt avslut på detta och att ni lyckas snart igen ! 🌸
Ja. Väldigt lärorikt. Denna tragiska resa kommer med kunskap iallafall. Alltid nåt. 😅❤️
Fick svar på mitt hcg nu. De låg på 148.😊
#23: Ok! Hoppas det sjunker snabbt !
#24: spelar dock ingen roll om den sjunker snabbt eller inte. ☹️ kommer inte bli fler försök här tyvärr. 🫤Detta var en liten överraskning. Fick dock sån bebis feber nu.. Men mannen vill inte ha fler och har bestämt sig för en vasektomi. Vi har redan några barn. 🙈 Han hade såklart älskat denna lilla med om de blivit nåt.
Såklart lite ledsen nu. Detta var sista chansen till en liten till. 😢❤️
Men jag får önska er alla andra all lycka! Och tacka för all hjälp 🥰 Kommer kika in då och då för att se hur de går för er. Ha de nu så fint❤️❤️
#25: Tråkigt, men förstår ändå om ni landat i det ❤️
#25: Jaha okej, det visste jag inte. Vad tråkigt för er. 💔
Ni får glädjas i de barn ni har även om jag vet hur det känns när hoppet tänds.
Ville bara uppdatera er. Iförrgåe låg hcg på 148 och idag 189. En ökning på lite mindre än 28% på lite mindre än 44 timmar.
Ser inte så lovande ut. Inte blivit kontaktad av läkare än.
Hoppades på att de skulle sjunka.
#28: Antingen avvaktar de väl naturlig blödning eller så får du tabletter skulle jag gissa. Har du blivit lovad läkarkontakt ?
#28: Bra att de håller koll på dig ❤️ finns det fortfarande en risk att graviditeten sitter fel?
#30:
De ökar för sakta så troligen sitter de fel.
Men positiva är att dom ej kunde se nån vätska bakom.
Nu sitter jag bara och väntar på att dom ska ringa. 😬
- Redigerat 2025-07-03 15:37 av amaan1
#31: Håller tummarna för dig !
#31: Hur går allt för dig ?
#33: ska in och göra nya prov idag. Får nog provsvar runt 13 idag
#34: Okej! Du har inte blött ngt mer eller så? Är det hcg du ska ta?
#35: nej varken blött eller haft ont. Ja precis hcg. 😊
Okej önskar dig lycka till ! Uppdatera gärna ❤️
#37: hcg låg idag på 220. Lär bli många fler blodprov 😕
#38: Ok så ngt växer fortf men väldigt långsamt. Vill de inte kontrollera var detta växer ? 🤔
Eller hjälpa dig med att blöda ut .
#39: väntar på samtal. Så får se vad dom säger. Sån hemsk väntan.
Fick samtal nu om att jag ska in i veckan. Fick ingen, så nu ska man gå och vänta på de med. En ny undersökning ska göras. Och en plan ska läggas upp.
#41: Usch vad jobbigt
Vet hur jäkligt det kan kännas ❤️❤️
Hade sent mf som inte startade av sig själv och fick ta två omgångar medicin samt skrapad med vakuum före allt var borta
Men förhoppningsvis har du ju inte så mycket om växer så det löser sig nog rätt snabbt när det väl sätter igång
#42: usch va jobbigt ☹️
Ja man får hoppas ❤️
#44: Ser tyvärr inget, men testet ser också torkat ut. Vänta någon dag och ta ett nytt, det är tidigt ännu ❤️
#44: Tyvärr inte. Men som sagt är testet torkat och ska ej avläsas
Bilden är tagen efter 10 minuter men mina vitaminer har gjort det ruiner jättegult om det va de ni tänkte på :) men håller med om att de ser negativt ut
#48: Det är solklart positivt 🥳
#48: Är strecket rosa så är det positivt! För mig ser det grått ut men det kanske bara är så det ser ut när man laddar upp 🫶
Men Gud tror ni?? 🥹😱 det ser lite mörklila/rosa men tar nog ett imorgonbitti också 🫶🏻
#51: Ser väldigt positivt ut, vågar nästan säga grattis 😍
#43: Tråkig läsning här,, inte gått in och läst men tänkt på dig!
Jag fick kemisk igen 😞
Hoppas du får bra hjälp ❤️
Cystan var inte en graviditet då?
Eller kunde de utesluta det?
Ta hand om dig!!!! ❤️
#48: Helt klart positivt! Stort grattis 😍🙏
Testa även ett annat märke så kommer du känna större trygghet!
Var inne på undersökning idag.
Hittade inget. Eller jo… Blod i livmodern och troligen ärr efter ägglossning på höger öggatock (där cystan var sist) plus troligen ny start på ägglossning på vänster äggstock. Nytt blod taget. Har de inte sjunkit drastiskt ska jag in nästa vecka igen.
Får svar på blodet om några timmar.
#55: Då borde det vara negativt i hcg nu om allt är som det ska❤️
Annars måste de leta efter graviditeten någon annan stans.
Vilket kämpande 🫶🫶💔
#56: Tyvärr låg de på 223 idag. Usch trött på detta nu.. 😕
#57: Men nej ! Ge dig inte ! Se till att de gör något för det betyder att graviditeten sitter någon annan stans!
Eller så finns rester av tex lite moderkaka kvar ( om det hunnit bildas )
- Redigerat 2025-07-11 12:59 av cashili
#58: Ska in på torsdag ta nytt blod. Sen på fredag för ny undersökning. Då ska man ta beslut om behandling.
#59: Vad segt att de drar ut på det så mycket
#60: ja verkligen. Trist nu på semestern med..
#62: Tyvärr ser det ut som det typiska torkstrecket på CB. Det kan såklart vara eller bli positivt men jag hade räknat detta som negativt.
Ett tydligt positivt streck är jämnblått och brett 🫶
#63: Ja varje test jag har tagit från clearblue som varit negativt så blir det liknande streck efter nån timme. Men detta streck kom redan inom 10 minuter och därför blev jag lite fundersam.
#64: Ta ett nytt imorrn eller om två dagar , då ser du tydligare. Var i cykeln är du ?
#65: Ska testa igen imorgon tänkte jag. BIM är på söndag så det är ju väldigt tidigt.
#67: Absolut ➕
#67: Grattis vågar jag säga
Vill bara uppdatera. Idag påböejad missfalls behandling. Hcg stiger vääääldigt sakta. De hittar inget utanför livmodern. Då dom misstänker att de kan vara de i livmodern dom hittade vid förra vul. Misstänks vara blod. På tisdag nästa vecka ska jag göra nytt hcg för att se hur de utvecklar sig. Står de stilla eller fortsätter stiga så är de ju inte de som var i livmodern som gjorde ökning.
Och då får man göra den andra behandling.
#70: Nu får du cytotec då eller ? Så himla långdraget och segt 💔
#70: Usch vad kämpigt du har det ❤️❤️ ta hand om dig!
#72: stort grattis och nu håller vi alla tummarna för dig tycker jag!!❤️
#74: Tack så mycket ❤️❤️😍
#76: Ser inget. Men premom är lite sega att visa så kanske kommer om några dagar 🤞
#78: Där tycker jag det syns 🤗🥳
#80: Ja det är inte ovanligt att det är starkare framåt dagen än med första morgonurin 🤗 grattis!
#80: Positivt skulle jag säga! 😍
#83: Svårt att säga om det är bara skiftningar eller kanske början på något. De är lite sega att visa så om du ser på dem så testa ett testa tidigt eller digitalt så kommer du säkert få utslag om det är något 🤗
#72: ååh grattis. Nu håller vi alla tummar och tår för dig. ❤️
Vill bara uppdatera. Gjorde missfallsbehandling. Hcg sjönk till 40 detta var förra torsdagen. Dom vill att de sjunker till <25. Gjorde nytt blodprov igår och väntar på resultat.
Men om man tänker på hur snabbt de ska sjunka så borde de vara runt <5 nu.
Tog test för en stund sedan och de ser negativt ut. Skönt att de är över nu. 😬😁
- Redigerat 2025-08-08 12:37 av amaan1
#86: väldigt skönt , stackare som fick stå ut så länge. Men som du sa så är under 5 rimligt om allt är ute ! 🩷🩷
#87: ja de har varit väldigt jobbigt. Men nu är de tack och lov över 😊
#88: Vad skönt 🙏 men usch vad långdraget det blev för dig❤️
Tyvärr så tror jag detta blir missfall är nu i vecka 6 , 7 på tisdag 😭
Har fått ljusbruna flytningar i 4 dagar i dagar nu, inte ökat än 💔
Vet inte hur många gånger jag varit gravid nu men tror det är 12 eller 13 gånger.
- Redigerat 2025-08-09 07:25 av Anna9819
#89: men nej. Inte igen. Fortsätter hålla tummarna hårt för dig. ❤️
#90: ser något. Men har så dålig erfarenhet av dessa. Har visat streck när jag inte varit gravid. Men vänta några dagar och ta ett annat test är väl min rekommendation. Lycka till 🥰
Jag hade 16 i hcg förra veckan. Tog ett frsu tidigt. Trodde då de var negativt. Men sen när testet torkat var de tydligt 2 streck. Tittade på bilden jag la upp här från när testet var nytagen och jo man kunde ju ana wtt streck då. Vilket inte är så konstigt om jag hade 16 och de mäter från 12 tror jag.
Så testade idag för att se så de var helt borta men butiken hade bara rfsu testa ofta som mäter från 25. Men tänkte att de kan ändå ge sinnesro.
Men jag tror jag på riktigt att jag börjar bli knäpp.. Tycket jag anar ett svaaaagt streck. Men de borde ju vara negativt om de mäter från 25 och jag hade 16 förra veckan. Borde vara nere på under 5 nu.
Kan ju också vara mina ögon som spelar mig ett spratt. 🤣
Men nu snackar vi suuuuper svagt går knappt att se.
- Redigerat 2025-08-12 14:14 av amaan1
#94: Har du gjort nytt hcg?
#95: ne dom släppte de för de var under 25. 😬
#96: mysko på mig tog de tills de var under 5
#97: va konstigt. Får väl ha koll så de sjunker å om inte så får jag kontakta dom.. Igen… 😫
#98: Usch vad jobbigt, dåligt av dom att inte ha koll på dig hela vägen 🥹❤️
Uppdaterar min status efter alla mina kemiska graviditet typ 11 st och tidigt missfall i nov
Var på ultraljud och fick se två hjärtat ❤️❤️ ticka och allt såg bra ut
Hoppas vi klarar oss🙏 så här långt har vi aldrig kommit iaf 🙏
#100: men åååh så kul för er. Stort grattis igen 🥰