Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: planerar-barnbarnlängtan
Läst 1398 ggr
Anna9819
2

Graviditetstest - tolkningstråden #62

Startar en ny då den andra blev full.

• Redigerat 2025-06-23 06:57 av Cireea
amaan1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Dessa test tog jag igår. Har inte testat idag. Haft fullt upp med annat 😅

Testet har alltså visat 1-2 i snart en vecka borde de inte försvinna om de var missfall. Eller öka om de är en graviditet?

• Redigerat 2025-06-22 18:33 av amaan1
Anna9819
0

#1: Vet inte hur snabbt det ökar
Tycker det är starka test för missfall
Du kanske ska kolla upp med blodprov? Alltså höra med Gyn om de kan titta om de ser nått? Och hjälpa till med prover ?💕

• Redigerat 2025-06-22 18:48 av Anna9819
amaan1
0

#2: jag tänkte ringa till barnmorskan imorgon. Så får man ju se. Ja de är ju väldigt starka streck.

Anna9819
0

#3: Ja för utesluta utanförhavandeskap ?!
Kanske var som du sa också
Två från början?
För testen är väl starkare än för två dagar sedan?
Hoppas det är en envis rakare kvar iaf 🙏❤️

• Redigerat 2025-06-22 19:37 av Anna9819
amaan1
0

Ja men precis. Man vill ju veta de i tid isåfall.

Ja alla förutom rfsus röda. Har ej testat mer med dom heller för den delen. 😅

Anna9819
0

#5: Hoppas du får hjälp

cashili
0

Håller tummarna
Är du BIM+2 eller längre så borde testen vara lite starkare tycker jag men du kanske hade ÄL senare än du tror.
Jag hoppas du kan få ett VUL för att utesluta utomkveds.
Håller verkligen tummarna att allt är bra där inne 💕

Blöder du fortf ?

Ollisgullis
0

Min mens är 10 dagar sen, tog ett graviditet men vi tyckte de såg negativt ut.. kollade igen och såg detta? 🤔

Ollisgullis
0

#8: Ska stå graviditetstest dag 8, men har inte helt koll på min mens heller då bebis är runt 6 mån precis.

Ffreya
1

#9: Det kan lika väl vara ett torkstreck eftersom du såg det efter tiden, men kanske är det början på något 🤞

Ollisgullis
0

#10: Ja det tänkte jag med, att det kanske är. Kollade bara 3 minuter efter tiden..🫠

cashili
0

#10: Hur går det för dig ? Visst fick du plus ?

Ffreya
1

#11: Du får testa om någon dag igen så vet du säkert 🤗

Ffreya
0

#12: Jo so far so good 🙏 Tagit mitt sista test hemma idag och sista blodprovet för hcg, så hoppas det kommer tillbaka med ett värde jag känner mig bekväm med imorgon 🙏❤️ Måste vänta hela fem veckor till på ultraljud i och med semestertider och min sambo inte vill köra en och en halvtimme till dit de har tidigare tider.

cashili
0

#14: Grattis ❤️
Kan du inte ta buss eller tåg typ ?

Ffreya
0

#15: Jo vi kan kör utan problem enligt mig men min man är egen företagare med ont om tid såhär års. Han vill vara med första gången vi ser vårt frö så han vill inte heller att jag åker själv.
Försöker se det positiva och det kommer vara kortare tid till andra trimestern och nästa ultraljud 😅 De sa att vi kunde ringa när vi var i vecka 8 om de eventuellt hade tider då men de bokade inte in några tidiga nu över sommaren.

amaan1
0

Inte testat mer.

Väntar samtal från barnmorskan.
Väntar även svar från gyn.

amaan1
0

Pratat med gyn nu.

Fick råd om att ta nytt test på måndag morgon. Är de negativt så behöver man inte göra nåt då är de missfall.. är de fortfarande positivt så har jag tid den 1 juli för att kolla. Skulle jag få ont är de akut tid som gäller.

Tycket de testet är konstigt nämnde att testen ökat varken stannat av eller börjat bli ljusare eller försvunnit utan de blir ju mer intensiva. Aja nu får man bara vänta å se.

Ffreya
0

#18: Håller tummarna 🤞

amaan1
0

Tig ett rfsu nu för ville ha när att jämföra med på måndag…

Sist jag tog ett rfsu var 4 dagar sedan.. Då såg de ut som de längst ner med bilden på fyra test..
Idag ser de ut som på bilden med bara 1 test..

Hon på gyn trodde verkligen de var missfall. Varför har då testet blivit så myckwt mörkare??

cashili
0

#20: Enligt dina test tycker jag det verkar som en mkt tidigt graviditet isf

Hur långt gången ?

Ffreya
0

#20: Tror du kan ställa in dig på den där tiden den första juli.
Vet jag läste på familjeliv förra våren om en som aldrig testen blev starkare för och alla trodde mf. Men när hon sen gjorde ultraljud så mätte det rätt ❤️ så ibland kan det förvåna 🙏

amaan1
0

Min mens (inte blödningen jag hade nu förra veckan då) började 15 maj så man räknar väl där ifrån? Så 5+5 isåfall.

Anna9819
0

#23: Tror du är gravid, det skulle inte öka annars
🌸💕❤️

• Redigerat 2025-06-24 14:54 av Anna9819
amaan1
1

#24: ne man tycker ju inte de. Men kan ju fortfarande vara utomhavandeskap.

Anna9819
0

#25: Men du har inte ont?

Anna9819
0

Kan ju vara infektion tex urinvägsinfektion kan man blöda av, det var en här som hade det och blödde så trodde det var missfall

Ffreya
1

#25: Det är bra att du får komma in nästa vecka, om det nu i värsta fall är det så är det bättre att hitta innan det blir akut ❤️

amaan1
0

#26: Nej inte ont alls.
Har bara haft lite molande när jag började blöda och sen lite stramande ner i jumsken. Å de kan man ju ha tidigt i graviditeten.

amaan1
0

#28: ja men precis. De är väl de jag är mest orolig för egentligen.

amaan1
0

Började blöda nu igen

Ffreya
1

#31: Så tråkigt! Testa ändå på måndag och är det fortfarande plus så är det bäst att kolla upp ❤️

D.A09
1

#31: Hej💕

Det var jag som gick genom detta, som Anna skrev. Jag hoppas inte du behöver gå genom det jag gjorde, hemskt.. 😔 För mig började precis som du beskrev med. Positiva test, starka. I mars. Jag fick mitt första plus efter 3 års kämpande, som då sedan ledde till missfall, det var tungt, men också förvirrande, för det var oklart jag visste ingenting jag förstod inte vad som pågick, testen var starka ändå. För jag blödde brunt i slutet av vecka 6 och fick då extremt ont på vänster sida(väldigt ont) och åkte in snabbt med min man, och läkaren såg ngt på min äggstock/äggledare, så det antog att det var utomhavandeskap, det såg knappt ngt i min livmoder. Jag gick in på blodprov mycket så de skulle ha koll samt massa ultraljud, och för varje dag blödde jag rödare och rödare. Och ja det var missfall på gång, det slutade med att den smärtan på vänster sida var en vätskefylld blåsa. Så min kropp skötte missfallet själv, tacksam för det. För mig var det så mycket frågetecken. Jag är väldigt glad att jag åkte in så fort. Men min historia behöver inte betyda att du kommer uppleva samma. Ville bara dela med mig min historia. Hoppas verkligen att du får svar på det du vill och att allt går fint för dig ❤️

• Redigerat 2025-06-24 23:53 av D.A09
amaan1
0

#33: Hej fina du. 🥰

Tack så mycket för du berättar om de du varit med om. Väldigt sorgligt. Men också tacksam att få höra andra som varit med om liknande. Man känner sig så ensam i detta.
Tack ❤️

amaan1
0

Vilka är de bästa testen? Litar inte på rfsu längre. 🤣

Doppade två test igår. Ena jätte starkt positivt andra nästan inget streck alls.

Doppade två idag med pga resultatet igår. Ena dök först inte upp. Andra dök upp fort. Sen efter 5 min fick de som först inte hade något lika starkt streck som de som fick ett.

Ville då experimentera lite så tog och spädde ut urinen med vatten 50/50… och exakt lika starkt streck som de andra (borde varit mycket svagare. 🤔plus att de fick streck snabbast. Ne nu blir de inte mer rfsu här.

Så vilka ska man välja i framtiden?

• Redigerat 2025-06-25 08:25 av amaan1
cashili
0

#35: Förstod inte helt vad du menade nu men.. är du snart i v 7 (6+0) så ska det inte spela någon roll vilket test du använder
Det är främst tidigt i graviditeten som det kan diffa en del

Jag använde cb som visar plus
Hade starkt streck redan ÄL + 10 på dom och på BMI lika starkt test och kontrollstreck

Men ska du kunna jfr måste du använda samma test

amaan1
0

#36: jag tog 2 stycken ur samma paket av rfsus röda. De ena var jätte starkt och de andra knappt synligt. 2 test ur samma paket i samma urin.
😊

cashili
0

#37: Har du bild ? På dom du doppade idag

• Redigerat 2025-06-25 08:25 av cashili
amaan1
0

#38: nu är dom torkade sen igår. Men dessa är ur samma paket i samma urin.

cashili
0

#39: Och hur såg de från idag ut?
Har du testat något annat märke där du fått riktigt starkt plus?

amaan1
0

#40: tento ger ännu starkare. När jag hade tento så tog jag ett tento och ett rfsu. Då var tento starkt och rfsu svagt.

amaan1
0

#41: gud vilken dålig bild. Men man ser iaf intensiteten. Dessa är från denna morgonen.

Är inte längre rädd för missfall bara utomhavandeskap. Slutat blöda igen. Har inte ont heller. Så de är verkligen väldigt rörigt. Tycker dock testen är för svaga. Men dom ökar..

• Redigerat 2025-06-25 10:19 av amaan1
cashili
0

#42: har inte stort erfarenhet av just RFSU men mjo, i nästan vecka 7 bör testen kanske vara starkare. Åtminstone är CB det. Kanske ska du testa ett sånt.
Hoppas inte utomkveds 🙏 💕
Du får se vad läkarna säger om ev för långsam ökning

amaan1
1

#43: ja får kanske ner och köpa ett vanligt cb

Ffreya
0

#44: Egentligen kan du nog vänta till måndag, urintest säger bara att du har hcg i urinen. Och alla test är ju positiva för dig. Håller tummarna att tiden går fort till din tid så att du kan få svar 🥰

amaan1
0

#45: ja jag väntar nog. 🥰

Hejhej1235
0

Hej, är helt ny här, ville bara fråga er.
Vad tror ni?

amaan1
0

#47: ser inget streck tyvärr.

Hejhej1235
1

#48: Tack för svar :)

Eko123
0

#47: Jag ser något!

Hejhej1235
0

#50: Tack för svar :)

amaan1
0

Vet inte ens vilken dag jag är på längre. Men dagens test. Digitala visar fortfarande 1-2.

Börjar kännas hopplöst. Förstår att de inte hjälper med att testa egentligen. Men känns som de är de enda jag kan göra nu för att ha lite "koll".

amaan1
0

Dagens. Fortfarande för svagt. Men starkare ön gårdagen.
Får ställa in mig på utomhavandeskap tror jag. Annars finns där ju ingen anledning till att de ökar sakta sakta.

• Redigerat 2025-06-27 06:52 av amaan1
Anna9819
0

#53: 😞💔 du hade tid på måndag för undersökning?

Så tråkigt❤️

amaan1
0

#54: På tisdag. Men skulle ta test på måndag så jag vet om jag ska dit eller inte. ☺️ om jag får ont ska jag såklart in tidigare än tisdag.

Är väl runt dessa veckor man kan få ont om de är utomhavandeskap.
Känns väldigt jobbigt. ☹️❤️

cashili
0

#55: En del får ont runt 6-7 andra lite senare. Men kom ihåg att det inte måste vara utomkveds. Det kan vara en ”tom” graviditet och det kan vara normalt om du är 2 v kortare än du tror typ. Men det kanske inte är så troligt om du vet när du hade ÄL.

Håller tummarna att allt går bra hos gyn 🥰

Skulle det vara utomkveds så finns det mediciner man kan få som kan hjälpa kroppen att bli av med graviditeten

Blöder du fortf ?

amaan1
0

#56: ja man har ju läst, läst, läst och läst och oavsett hur mycket man hoppas så vet man att detta inte är en "frisk" graviditet.

Nej blöder inte mera. Man skulle ju kunna tro att blödningen fortsatt vid utomkveds. Men kroppen är märklig.

Som sagt behöver ju heller inte vara de.
🥰

saraa_93
0

10 dpo. Vad tror ni?

amaan1
1

#58: jag ser ett streck. Vet dock inte om jag tycker de är rosa eller grått. Tyvärr har jag personligen dock lite dålig erfarenhet av dessa test. Då jag fått spök många ggr med dessa.
Men testa igen imorgon eller övermorgon och se om de ökar. ☺️

cashili
0

#57: Vid utomkveds är det ibland litt konstigta blödningar som inte riktigt kommer igång

Förstår att ovissheten nu är jättejobbig !! ❤️

Ffreya
0

#58: Jag tror positivt! Men ta ett till imorgon så vet du säkert 🤗

amaan1
0

Dagens test.

Känns inte som dessa kommer blekna till måndag 😅

Anna9819
0

#62: Nej de är ju jättestarkt så märkligt 💕
Undrar verkligen vad det beror på 🙏
Vill ju att det ska gå hela vägen såklart ❤️ blöder du? Eller har det slutat helt igen?

• Redigerat 2025-06-28 08:32 av Anna9819
cashili
1

#62: Jag blir förvirrad och fundersam 🙂 Du plussade 10 juni om jag inte minns fel och sen har du testat med olika test , men med ett blått som jag antar är samma märke. Jag tycker bara att testet kanske borde vara starkare vid detta lag. Tog mig friheten och gjorde en jämförelse mellan dina bilder för det brukar vara lättare att se då. Skillnaden mellan 19e och idag är inte superstor. Det är lite det som gör mig fundersam. Kan hcg fördubblas varannan till var tredje dag men ändå visa så lite på test! Isf är det ju lugn och du har säkert en frisk graviditet.
Själv har jag inte upplevt det.

Men jag har å andra sidan fått jättestarkt test redan dag 11 efter ÄL och ändå fått mf 9 v senare så.. det är så svårt att säga.

Hur känner du i kroppen ? Känner du dig gravid ? Har du symtom ? Blöder du? Ont ?

Hoppas verkligen så mycket på ett positivt besked för dig efter all denna väntan 🩷🩷🩷

• Redigerat 2025-06-28 09:13 av cashili
Anna9819
0

#64: Ser ju bra ut där kan jag tycka
Hoppas så det går bra 🙏❤️

cashili
0

#65: Jag också ! Vet hur överjävligt det är att gå och vänta på sånt här 😤💕

saraa_93
0

Vågar jag lita på detta? Som många andra har jag fått spökstreck med dessa test tidigare.

Anna9819
0

#67: Tycker det ser helt ut strecket så tror det
Testa igen imorgon 🙏❤️

Anna9819
1

#68: Här är mitt test sedan i morse ska ta ett nytt i kväll/eftermiddag
Höll mig bara 1 Tim så🫣
Men gårdagens blev det bara streck efter tiden detta är inom 3 min

amaan1
0

#69: ååh hoppas hoppa…❤️❤️

Ffreya
0

#69: Hoppas 🙏

Ffreya
0

#67: Ja det ser jämnt och fint ut! 🤗

Anna9819
0

Det med två test är från i går och det med ett idag 🙏❤️
Jag behöver alla lyckoönskningar jag kan få ca 9 tidiga/kemiska missfall sedan 2022 😞
Hoppet är det sista som överger människan 👶🏼❤️🙏

Ffreya
0

#73: Hoppas! Tycker det är svårt att se men förhoppningsvis blir det tydligt om några dagar! Babyplan var väldigt tydligt tidigt för mig 🥰 håller alla tummar ❤️

Anna9819
0

#74: Jo men är rosa så positivt är det, fick super svagt på rfsu vanliga med

Ffreya
0

#75: Håller alla tummarna 🙏

Anna9819
0

#76: Tack!

cashili
0

#77: Jag med ❤️❤️❤️❤️❤️

Anna9819
0

#78: Tack snälla!

amaan1
0

Jag tycker strecken ser bra ut. Håller både tummar och tår för dig. 🥰

Anna9819
0

#80: Tack 💕 ja man hoppas🙏

Babyy2026
0

#73: Hoppas ❤️

Anna9819
0

#82: Tack ❤️

amaan1
0

Dagens test.

Anna9819
0

#84: De är ju verkligen starka fortfarande ❤️

Ffreya
0

#84: Du kommer helt klart få gå på din tid i veckan ❤️

Ffreya
0

#85: Har du testat idag? 🙏

amaan1
0

#85: Ja dom är ju de. Så missfall kan de inte vara. Men de väcker ju ännu mer oro. 😔

#86: Ja ska bli skönt att få se hur allt står till. Vart graviditeten sitter. 😬

Ffreya
0

#88: Jag förstår det ❤️ Du har testat att blanda ut med vatten också va?

Anna9819
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

#87: inte första urin men hållit mig 2,5 timme
Tog med en bild på gårdagens och dagens dagens överst

• Redigerat 2025-06-29 09:20 av Anna9819
Ffreya
0

#90: Nu syns det tydligt ju! En del får inte starkast med morgonurin! Jag får starkare med andra urinen, men undvek den ändå sen för att jag inte skulle få för mig att jämföra den med nästa morgons första urin och då bli rädd att det inte blev starkare. Håller alla tummarna att detta är er sticky one ❤️

Anna9819
0

#91: jag får alltid starkare på eftermiddagar
I början iaf 🙏❤️

• Redigerat 2025-06-29 09:21 av Anna9819
Ffreya
0

#92: ❤️

amaan1
0

#89: ja de har jag gjort men de mitt på dagen å då har strecken varit lika starka so på morgonen.

amaan1
0

#90: ååh men de är ju JÄTTR tydligt idag.! 😃 vågar mig på ett litet grattis 🥰

Anna9819
0

#95: Tack 💕🙏

amaan1
0

Eftersom ni pratade om andra morgon urinen ville jag testa. Har ändå massa test liggande och detta är sista cykeln sen är mannen steriliserad. Så kan lika väl ha skoj och experimentera. 🤣

Men nu är strecken på staven nästan lika starka och tentos sticka är även mörkare än innan.

cashili
1

#97: Härligt !!! Hoppas allt är som det ska ! 🩷🩷
Är du i v 6+3 nu?

amaan1
0

#98: ja 6+3. Skulle ju vara en rolig överraskning med en liten till innan de inte går mer. Sen har vi ju redan barn så blir ju inte helt förstörd om de inte gick denna gången. Såklart är man förvirrad och ledsen över situationen och önskar att de bara var svart på vitt hur de låg rill. Men man kan inte alltid ha de 100%. 😊

Tar sista testen imorgon. Sen är de färdig testat. Så ni får stå ut imorgon med. 🤣
Sen blir de underaökning på tisdag. Som jag längtar oavsett vad beskedet blir.

Anna9819
0

#99: Hoppas på det bästa ❤️❤️

Ffreya
0

Hur ser det ut för er båda idag?

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.