Graviditetstest - tolkningstråden #61
Startar en ny då det blev fullt i #60.
Grattis Ffreya! 🥰🥰
- Redigerat 2025-06-08 08:52 av cashili
#1: Tack 🥹
#2 ingen aning 😂 Har pcos och oregelbunden mens, så har svårt att räkna ut 🥲
#3: Skriver gratttis här med😍❤️❤️❤️❤️❤️ så jävla avis 😂 men så jävla glad för din skull ❤️
- Redigerat 2025-06-08 18:54 av Anna9819
#5: Tack 🥹❤️ Hoppas det snart händer för er 🌈 Det värsta med att testa tidigt att nu är det en hel evighet till andra trimestern.
#6: Hoppas verkligen det 🙏
Godmorgon, och grattis till plussen! ❤️
Ser jag i syne eller finns det något svaaaaagt här? BIM+2
Jag hoppas så 🥹
#9: Ser nått
Hjälp mig tolka 😅 är på BIM -1 eller -2, har haft blodblandade, rosa flytningar sedan igår. Dock extremt lite och har bara sett flytningarna när jag känt med ett finger mot tappen (sorry för TMI). Har haft svag mensvärk och tänkt att mensen är på väg, därav de rosa flygningarna.
Tog detta test i morse. Tycker färgen ser lite utsmetad ut men visst skymtar ett svagt streck? Kan det vara fel på testet?
Hej! Skulle behöva lite hjälp. Jag har oregelbunden mens och har därför ingen aning om när jag har varken ägglossning eller när mensen kommer varje månad. Hade dock en känsla av att jag hade ägglossning för ca 9-10 dagar sedan och kroppen har känns lite annorlunda de senaste dagarna. Vad tror ni om dessa? Ena bilden är tagen 10> min och den andra är efter en timma ungefär.
#13: Ta ett till! Är det lika så är det ett plus 🤞
#16: Grattis! Det är hööögst osannolikt att två olika märken skulle ge så tydliga falska streck. De är båda positiva ❤️
#17:
Såå here we go again. Nr 4. 😅
Lite uppdatering.. fortfarande inget positivt och ingen mens än. Mensen ska komma cirka imorgon men hade molande/stickande värk i äggstocken under hela dagen igår på höger sida, kan tydligen vara tecken på graviditet..
Sedan idag har jag fått pyyyyttelite rosa på pappret när jag torkar mig..
Vad tror ni, kan det vara en nidblödning?
Om det är det, när bör jag testa för att få ett riktigt svar? Haha svårt men skriver av mig lite frågor iaf🙈
- Redigerat 2025-06-10 20:54 av Längtar1
#19: Tycker det ser positivt ut :) testa igen imorgon/övermorgon.
#21: Testet och bilden är från igår. Tog ett idag som var negativt, också rfsu. Hur kan det bli så? Har mensvärk och BIM på torsdag.. Känns som det va spökstreck men det konstiga är att den är färgad inte grå
Ja oklart alltså. Har med fått spök i helgen.. det enda man kan göra är att vänta och testa på nytt🙈🤦🏻♀️
Ser väldigt positivt ut ☺️
#26: tack för hjälpen <3
Jag skulle fått mens i lördags (onsdag idag) och fick några droppar blod i fredags/lördags, så strax innan mensen skulle komma. Men blev bara några droppar i menskoppen en gång.
Sen har jag inte sett mensen. I morse fick jag detta på ett vanligt test, inte ett tidigt test. Hur ska jag tolka det??
Är det negativt eller är det svagt?
- Redigerat 2025-06-11 12:40 av Skruttsoda
Ser även det positivt ut ☺️👏🏼
#28: Du fick säkert lite spottings bara, vanligt vid tidig graviditet när det fäster :)
#29: Asså man vågar ju inte hoppas! Men borde det inte ha visats tidigare så? Igår såg jag inget på testet på kvällen :o i och för sig bara svagt imorse
Så hade jag sist jag var gravid, noll tendenser på äl+12 och sedan svagt på äl+13 på testa tidigt test 🙈
#33: Mega grattis🙏
#33: Grattis 🥰
BIM på söndag enligt app men har oregelbunden cykel. Såklart inte tagit ägglossningstest denna månad då jag var less så oklart hur många DPO 🙃
Testerna ska ge ett streck. Bilden med två test är med gårdagens test underst. Tog även ett digitalt igår men utan framgång, vågar jag ta ett nytt idag?
#39: Är det ablo? De gick upp och ned gör mig i styrka när jag var gravid förra gången. Även om det inte är ablo så finns det test som kan svaja i styrka även om hcg ökar som det ska i kroppen. Det är också så tidigt att utspädningen inurinen slår hårt. En del får starkast på morgonen medan andra får starkare test under dagtid. Jämför över två dagar istället ❤️
#38: Skulle säga att alla tester visar positivt 🫶🏻 🌸
#37: Jag har samma som dig , digitalt visar neg men ultra tidigt vanligt visar svag linje , jag hade tagit ett till, eller väntat tills imorgon med första urinen 🌸
Troligtvis är du så tidig så hcg inte kan uppmätas med digitalt 🌸
#42: Hoppas 🥹 första gången på 3 år som vi ens har antydan till nåt. Har haft en del symtom också, andra än jag brukar ha när jag bara är skendräktig 😅
#43: Håller tummarna! Har sparat morgonurin till digitalt test senare idag eller om jag avvaktar till imorgon bitti men är så svårt att vänta. Vill överraska min man också på nåt sätt men inte förrän jag känner mig mer säker 😅
#46: Jag vet inte , dom senaste 3 månaderna har min cykel varit helt annorlunda , jag skriver in mensen och får ett ungefärligt datum för ägglossning, men det verkar isf som om det dragit igång direkt efter mensen .
Jag är så förvirrad av hela denna grejen 😥
#45: Jag håller tummarna för er 🌸
Jag är absolut inte tålmodig när det kommer till att vänta så mig ska du nog inte lyssna på, har fått nästan en besatthet av att kissa på stickan 🤦🏽♀️
#12: hur har det gått?
Jag ser streck men var det efter 10min ? 🌸
#50: Stort grattis ❤️❤️❤️
#52: nu googlade jag! Det var ju tento jag använde förra gången som var svagare och starkare om vart annat 🥰
Aah. Jag jag har aldrig testat dom förr. 😅
#50: Stort grattis till er 🎉🎉🩷
#52: Massa grattis 🎉🎉🩷
#52: Grattis ❣️
#58: Var svajigt för med i okt blev stabilt, rfsu är så
Så behöver inte betyda något dåligt så du vet
Jag fick missfall mycket senare men hört flera som haft det problemet och det gått bra
#60: testet var starkare igår igen. Väldigt synligt. Idag nästan helt borta, vaknade med blödning. Kommer bara på pappret men klart rött blod. Så troligen missfall. Dock har jag under tidigare missfall haft extremt ont i rygg och mage, vilket jag inte upplever nu. Lite molande.
- Redigerat 2025-06-16 11:25 av amaan1
#59: positivt. Grattis 😊
#64: Okej blöder du nu ?
#65: blödningen har avtagit i intensitet. De var klarrött. Kom ganska mycket på pappret vid 13 tiden. Men bara kommit totalt 2-3 droppar i bindan på hela dagen. Nu är de mer rosa/brunt och mindre? Fattar inget.
- Redigerat 2025-06-16 18:51 av amaan1
#66: Ja det kan ju gå bra ändå bara att vänta och se.
Mina missfall har börjat lite olika.
Hopppas det går bra för dig❣️❤️
#68: Tar ett tag innan det försvinner hade fullt starka test vid missfall,
Eller så är det inte missfall
Kan ju blöda ändå har man hört
#69: Ja så är de ju. Men bara konstigt de blir starkare. De har jag inte varit med om tidigare.
Gubben tyckte strecket på den sista såg skumt ut och bad mig testa om. Tänkte att ääh kommer ju vara svagt då jag bara hållt mig ca 1 timme… men blir att ringa Gun imorgon. Blöder som vid mens. Men har inte ont.
Om de inte vore för blödningen tycker jag att stegring är fin. Och de sista är ju super tydligt…
Detta är så förvirrande
#71: Svårt att säga
Har haft superstarka vid missfall
Har inte alltid haft ont heller.
Hcg i urin haltar efter lite så det kan i blod vara lägre än vad det visar i urin
Men jag håller tummarna att blödningen isf är ngt annat och att den avtar snabbt
#72: Ja man blir förvirrad. Vet att man inte ska jämföra men såhär har de inte varit de 2 ggr jag haft missfall. 😬
#73: Värsta är väl att de inte kan se något så där tidigt.,
Frustrerande
Hoppas det inte blir missfall 🙏
#74: Ja de är jobbigt. Sen är man ju otålig med 😅
#75: Ja, lycka till är det starkare i morgon så är det ju konstigt ❤️
Gårdagens morgon test överst. Dagens morgon test nederst. Visst är de starkare? Blöder dock fortfarande som vid mens. Teori.. jag fick plus tidigt.. Som sen blev svagare, började blöda och testet blir starkare. Nu är jag inte så kunnig men kan de ha varit 2? Och fått missfall på en tvilling?
- Redigerat 2025-06-18 09:20 av amaan1
#77: Ja väldigt svårt att veta, är det vanligt ?
Hoppas på det bästa🙏❤️
Men blödning brukar ju oftast innnebära missfall men behöver såklart inte vara det.
Hoppas det är ett mirakel där inne 💪🏻❣️
#77: Hur är det idag? ❣️
Sen är jag ju medsäveten om att detta mest troligen ärewtt missfall. Men har ju alla symptom kvar ock så de förvirrande testen.
Bim idag med. Så plussade ju väldigt tidigt denna gången.
- Redigerat 2025-06-19 13:39 av amaan1
#81: Tento är det testa tidigt?
#82: hittar bara att man kan testa tidigast 7 dagar efter befruktning.
#83: Borde väl vara tidigt då? Eller ?
Svårt
😥
#85: Var ett vanligt…
Tento Be Sure Graviditetstest sticka är en teststicka med hög känslighet för hormonet hCG (Humant Choriogonadotropin) och kan därför lätt fånga upp den låga koncentrationen på enbart 25 mI/ml hCG som krävs för att bekräfta en graviditet.
Kroppens hCG-produktion påbörjas kort efter att befruktningen har ägt rum. I enlighet med många laboratorier är gränsen på 25Im/ml hCG tillräckligt pålitlig för att påvisa en graviditet, men lägre koncentrationer av hCG är inte tillräckligt för att säkerställa en graviditet.
#86: men så konstigt att de ökat då och rfsu sjunker. Man kanske ska ta ett digitalt till för skojs skull. Sist stod de 1-2v på så är de nåt borde ju veckorna öka
#87: Ja isåfall borde det stå mer nu då, jag fick 2-3 vid bom vet jag
Men det där är ju olika
Beror ju på när ägget fäster
#88: ja men precis.
#90: Behöver inte sjunker väldigt långsamt isåfall
Vilket jag tycker konstigt iaf eftersom det är väldigt tidigt ?! Eller?
- Redigerat 2025-06-19 17:51 av Anna9819
#91: Jobbiga är att man bara får vänta och se..
Du har inte ont?
- Redigerat 2025-06-19 17:58 av Anna9819
#92: ingen smärta alls.
Öppnade upp dom digitala å kikade. 😅 de jag tog nu är betydligt mycket mörkare. De gamla syns knappt längre. 🤷♀️
Är där ingen ökning imorgon slutar jag testa. 😅 (säger jag nu)
- Redigerat 2025-06-19 20:04 av amaan1
#93: Jaha kan man göra det 😅
Ja jag vet super jobbigt💔❤️
- Redigerat 2025-06-19 20:35 av Anna9819
#94: haha ja man kan.. men man ska inte 🤣🤣🤭
#96: Vet inte, tycker det borde vara blankt om det är missfall för det kan ju knappt ha fäst annnat om det är flera veckor in i graviditeten.
När jag fått kemisk så brukar det snabbt bli blankt har väl haft typ 8 st
Märkligt 🙏❤️
Att se styrka på gravtest är lömskt om du vill ha svar på hcg åk och ta blodprov man kan beställa själv kostar kanske 300kr beroende på vart man gör det iof
Men då får man ju ett riktigt svar på hcg nivån.
- Redigerat 2025-06-20 09:56 av Anna9819
#97:
Jo kanske. Detta har varit en rörig resa. Är jag gravid borde jag vara i vecka 5+1 och då är de ju konstigt om de är så svaga plus att digitala bara visar 1-2.
Får se hur jag gör efter helgen. 😊
#98: Ha lite koll så du inte får ont i ena sidan och så också.
Håller tummarna att allt är som det ska . Blöder du fortf ?
#99: ja slutade blöda men satte igång igen. Så kommer lite när man torkar och pytte i bindan.
Ja har varit orolig för utomhavandeskap men har inte ont alls. 🤷♀️
#100: Enligt min app (som alltid stämt) så hade jag BIM igår. Har inte mer koll än så. Utan den har liksom alltid stämt. 🙈
- Redigerat 2025-06-20 11:18 av amaan1