Testat inositol?
#1: Ja har haft donaferty i tre månader nu. Men ska läsa på lite till för har för mig det är två inositol man kan kombinera för bättre effekt.
Ska försöka varva ner överhuvudtaget, så kanske kroppen hittar tillbaka 🤗
Hoppas
Äl så sent i cykeln tyder på något som kanske behöver komma till bukt med
Du har inte pcos eller ?
#3: Ja men det finns fortfarande hopp om att det bara handlar om att kroppen och hormonerna inte är tillbaka efter graviditeten och ammade till januari. För en del tar det ju flera månader innan mensen kommer efter amningsslut, så kanske reglerar det sig själv 🤞Tror jag hade lite lätt pms igår, för idag är jag lugnare med allt och mer till ro med att ta det som det kommer 🙈
Och om jag är lite positiv så gick det ändå från dag 28 till dag 24 denna månaden trots att jag var dunderförkyld tio dagar vid förra mensen. Så kanske kanske kommer den några dagar tidigare ändå denna cykeln 🙏
Jag har varit så orolig för pcos denna våren. Då jag vet att jag hade 18 afc vid ultraljud på min bra äggstock och tidigare också haft cykler på 35-40 dagar. Men läkarna tog prover för två år sen och nu igen och ingenting tyder på det i övrigt, jag har inte lätt att gå upp i vikt och även med några graviditetskilon kvar har jag normalt bmi. Tror kanske jag har högt afc på den äggstocken för att den kompenserar den som knappt är något kvar av.
Dock har den läkaren jag gått till nu inte kunnat säga på ultraljud om jag haft ägglossning eller inte 😑 Hon är duktig på mycket men ultraljud är inte en av de grejerna 😅 hon kunde inte heller mäta slemhinnan.
Så tänker att jag fortsätter med inositol och att vara noga med blodsockret. Sen har jag en kompis som är utbildad i hormon yoga som ska försöka hjälpa mig 🥰 Dock ska det handla om att varva ned och minska stressen och det är väl kanske just min Akilles häl 🙈