Erfarenhet av cykel utan ägglossning?
Börjar bli fruktansvärt less på alla dessa försök. Tycker att det räcker med alla missfall vi gått igenom men nu börjar min menscykel krångla, har aldrig tidigare haft problem med det utan mensen har alltid varit regelbunden.
Jag misstänker att jag inte fick någon ägglossning i mars om man utgår från premom och ägglossningstesten.
Jag började blöda (28-31/3) ca en vecka efter förmodad ägglossning men väldigt lätt, var bara på pappret när jag torkade mig.
Mensen var beräknad till 5-6/4 men dök aldrig upp. Gravtest har såklart varit negativa så gravid är jag inte.
Har tagit sååå många ältest nästan dagligen i en månad men ingen peak än. Vet inte ens var i cykeln jag är, enligt premom så bör jag vara på cd 14 och alltså bör ägglossningen komma nu men testen är svaga…
I min andra app Flo registrerade jag blödningen som mens och då ska jag vara på cd 23, men ännu inte haft ägglossning när jag utgår från testen.
Känner mig helt lost.. någon som har erfarenhet eller varit med om något liknande? Vill bara få peak på ältesten eller åtminstone mens så man vet var sjutton man är i cykeln…
Det är lnte onormalt att nån gång ibland hoppa över en ägglossning. Har inte erfarit det själv men läst om det.
Förstår dock att det är svårt att veta var du är i cykeln men kanske ska du sluta testa ett tag och lyssna på kroppens signaler ? Jag kan tänka mig att du blir rätt stressad av detta.
Vill du absolut veta var du är i cykeln kan ett VUL avgöra det på 5 min
#1: Jag kanske faktiskt bara ska strunta i test och allt för en stund och vänta in mensen. För stressad blir jag minst sagt av att inte ha någon koll alls…

#2, det finna ju andra sätt att hålla koll på ägglossning som är mycket bättre än test och det är att hålla koll på sekret. Om du lär dig det är det ett väldigt bra sätt att ha koll på cykeln och se när man är inom det fertila fönstret.
#3: jag har koll på det också men tycker inte att det är ett superbra alternativ. Svårt när man har sex regelbundet och försöka skilja på vad som är vad 😅
Och kroppen verkar vara helt i obalans för jag har ägglossningsflytningar lite närsom just nu.
De tre senaste dagarna har jag haft så mycket flytningar. Igår kände jag av vad jag trodde var min ägglossning men så kom mensen idag. Vilket jag åtminstone hoppas är mens.
#4: Usch vad jobbigt ❤️
Men då kanske det blir bra efter detta! Hoppas det 🙏🙏
#4 Förstår att det kan bli krångligt, men ägglossningsflytningar ska ju vara som äggvita u färgen och det är ju inte sperman 🙈 så där kan man försöka se lite på i alla fall!
Sen lärde JAG känna min kropp så mycket efter att ha kört med Natural Cycles tempning(använde inga äl-test då, i alla fall inte ofta), för då började jag känna efter mer och lyssnade på kroppen mer än innan.
I dagsläget så känner jag av ägglossningen såå mycket starkare än vad jag gjorde innan jag började tempa.🥰
Och jag har också haft nått enstaka tillfällen då kroppen hoppat över ägglossningen, det verkar vara väldigt vanligt att det kan hända minst 1 gång per år.
Håller alla tummar och tår för att det snart ska bli ett + för dig 😍