Flytningar mellan ÄL-BIM?
Hej!
Vi försöker bli gravida & är på vårt 4e försök denna månaden.
Andra månaderna har jag googlat som en galning och känt symtom och inbillat mig, alt pms liknande symtom.. besviken såklart när de gett negativa utslag.
Men jag ville höra med er, brukar ni ha flytningar mellan ÄL-Mens? Själv brukar jag vara i princip torr.
Denna månaden prickade vi att ha sex både dagar innan, på & efter glad gubbe på äl-test. ( hade ÄL 9/3 ) & BIM 23/3.
Och häromdagen skulle jag lägga mig när jag kände hur det bara rann ut i trosan, gick och kollade och det var en flytning. Vattning. Efter att ha läst lite i trådar om flytningar också så kände jag och det blev lite vitt på fingret.. och jag fick både igår och idag när jag torkade mig flytning på pappret, nästan så de glider.
Kan det vara ett tecken på att det tog sig tro? Vågar man hoppas när det är annorlunda med flytningarna än vanligt? Vill även tillägga att jag känt lite molvärk & igårkväll kändes det nästan som kramp ( fast det gjorde inte ont, utan kittlades mer ) i hö sidan av magen. Igår somnade jag med lite illamående och yrsel. Samt känningar som liknar uvi ( haft det ofta ) men idag är det borta??
Och idag vaknade jag upp med dovt illamående samt huvudvärk. Är de kroppen som spelar mig ett spratt eller hoppas jag och inbillar mig för mycket ? Känns hopplöst, fy vad jag hatar dagarna o gå att vänta.
Förlåt för lång text, hoppas ni orkar ta er tiden att svara trots det. Jag lägger till en bild på hur flytningarna sett ut de senaste dagarna också.
Kram ❤️
Hej! Jag fick också en flytning efter ägglossingen kanske 3-4 dagar efteråt, men min den var klumpig och lite brunt blod i. Jag fick också typ 1 vecka efter vit vattning flytning som din. Det är väldigt svårt och veta. Jag har kämpat i 3 år med min man att bli gravid och jag får alltid "ont i magen" efter ägglossing och innan mensen. Men denna gången hade jag extra molande värk, huvudvärk som du beskriver, dels ont i underlivet med.
Ett mirakel från gud, i fredags 11 dagar efter min ägglssoning (hade ägglossning 1 mars) så 11 dagar efter det, så fick jag ett vääääldigt svagt positivt streck, tänkte att det stämmer inte måste vara ett skämt😅 Jag har aldrig sett ett svagt streck i mitt liv, och idag är jag i vecka 5, helt overkligt fortfarande!
Mjölkiga/vitaktiga flytningar är vanliga på grund av hormonförändringarna så det kan vara ett tecken på att något händer eller har hänt! Håller tummarna för dig! ❤️🙏🏼
- Redigerat 2025-03-17 22:14 av D.A09
#1: Jasså? Åh Det kan vara så olika 🥹.
Hmm, min flytning kom 5-6 dagar efteråt när det bara rann ut. Aldrig haft liknande mellan ÄL och mens innan, brukar som sagt vara helt torr med flytningar , har det i princip bara dagar innan ÄL. 🥹
Åh neeej!! Gud vad härligt att höra att ni äntligen fick ert efterlängtade + . Stort grattis!! 🥂❤️❤️ och lycka till. 💞
Ja precis, dock inte känt av molvärk så mycket nu.. hade ömma bröstvårtor också nån dag men de försvann. Och får ofta jätteont i brösten 2v innan mens, de är lite ömma i ” sidorna ” eller vad man ska säga , men inte mer än så.
Så det är vanligt alltså?? Vad skulle du säga min flytning är som jag la ut bild på, typ vitaktig? Har så svårt att förklara haha 🥺 Jag hoppas på det bästa. Är ivrig inför att börja testa.. men frågan är när man vågar.. imorgon är det ju ÄL+9 .. tack snälla du 💞
Tack så mycket fina du! ❤️❤️
Hoppas på din tur snart! 🙏🏼
Om du aldrig har haft så innan så kan de vara ett tecken! Men man vet aldrig det är ju såååå svårt! Vågar du ta ett test imorgon? Kanske ÄL+11 som jag gjorde? Eller vill du vänta tills mensen ska komma? "Hoppas inte den gör" 😅
Jag hade mycket flytningar rätt klumpiga innan min ägglossing denna gången samt lite vattnig/vit aktiga som din ungefär och flyktingarna efter + et är 10 gånger värre byter trosor hela tiden..
Ibland det kan vara svamp också, ja hade svamp förut med, då fick jag lite flytingar med. Men som jag sa, det är så svårt och veta för så har jag haft i 3 år.. Men du som aldrig haft så, kan ju vara ett tecken!🥰
Asså det sjuka är att man känner exakt samma symtom när man är gravid som när mensen ska komma, alla dina symtom hade jag också det är därför det är så svårt och veta!
Åh hoppas det går bra för dig!❤️
#3: ❤️❤️ Tack fina 🥹.
Ja, inte vad jag kan dra mig till minne av iallafall.. så hoppas hoppas det är ett tecken. Hm, ja men det vågar jag.. men känns kanske som de är alldeles för tidigt med tanke på att ägget fäster typ först mellan 7-9 dagar vad jag läst? Jag har digitala från clearblue med veckoindikator + babyplans remsor. Vilket skulle du rekommendera att ta isåfall? ☺️
Åh, då hoppas vi att de är ett symtom med flytningarna om du hade nästan likadana & du är gravid 🤰🏽.
Det är skrämmande hur mycket detta gör på psyket alltså med att försöka skaffa barn, hade aaaaldrig kunnat föreställa mig, min hjärna går på högvarv. Men har ändå lugnat ner mig lite, vi är ju på månad 4 att försöka nu, vet att de kan ta tid men när man så gärna vill så letar man gärna.. :(
Vet inte men har bara en magkänsla att de har fäst sig.. min ägglossning var 9/3 & vi hade sex både 6/3, 9/3 & 10/3. Jag har verkligen 0 tålamod så vill ju typ testa hela tiden.. men så är jag ändå rädd för jag läste att 30% blir gravida när de prickar ÄL, och vad är oddsen att jag skulle vara en av dom? 😩 Och rädd för att mensen ska dyka upp såklart..❤️
#3: Ville bara säga att jag tog inget test imorse. Känns som att det skulle vara för tidigt. 🙈 Och så kommer man bara bli besviken när det inte ger något utslag.
Men jag funderade på, jag hade ju ÄL den 9/3. Då är det väl ÄL+10 för man räknar väl inte in själva äl-dagen, alltså så de hade blivit +11 imorgon om du förstår hur jag menar? Jag känner mig helt snurrig, ute och cyklar 😂 . Har verkligen ingen bra koll på sånt här men, lär mig kanske efter hand 🥰.
Och vill tillägga att igårkväll så somnade jag med hungerkänsla, trots att jag ätit middag precis. Vet att man kan få så av pms också om jag inte missminner mig haha, och idag har jag lite lätt molvärk igen. Men är sååå rädd att kroppen spelar mig ett spratt för att jag längtar och så gärna vill ha ett +. Kan ju inte sluta tänka på det heller hur mycket man än försöker. Och så är jag rädd att det ska visa - på testerna oavsett vilken tid jag testar.. alltså att jag inte lyckats denna månaden heller. :(
Tror du att jag kan testa imorgonbitti? ❤️
#5:
Jag förstår att du har mycket tankar! TRO MIG det hade jag varje månad! 4 månaden är ingenting det lovar jag, det normalaste är 6 månader upp till 1 år' efter 1 år får man söka hjälp som vi gjorde men jag har stått i kö i ca 1,5 år på ivf så jag är glad jag slapp det!
Jag kan faktiskts visa mina tester så du vet! 🌸✨
Den 11/3 tog jag och fick svag, samma dag tog jag även ett digitalt och de var negativt. Jag tror clear blue digitalt är mycket känsligare mot HCG! Stickor brukar man få snabbare svar vad jag har förstått!
Du behöver inte oroa dig! Om du får mens med, känn dig inte nere, allt blir bra! Blir du gravid på 4 försöket så är det bara bra så klart! 😍 jag intalade mig också att det lugnt och må bra, det är svårt så jag förstår dig! ❤️
Här är mina tester från 11/3 till 14/3
Jag skulle få min mens på söndag 16/3 men fick positivt "gravid" två dagar innan mens!
Babyplans stickor är väldigt bra och jag vände dom!
#6: Jaa men precis, det blir en hel del snurr i huvudet dessa dagarna. Och väntan är sååå otroligt lång, känns som flera veckor man går och väntar på att kunna testa. Men jag tänker att jag kan testa ta ett imorgon med morgonurin när det är ÄL+10. Kanske kan skymta något om det skulle vara något?
Jahaaa! Okej, så det behöver inte vara kört bara för att clearblue visar negativt då iallafall. Så glad jag blir för er skull att ni äntligen plussade 💞☀️
Tack så mycket! Jag tänkte jag kan ta bild imorgonbitti och lägga ut här när jag testat. Tycker nästan att stickor är lite svåra att tyda & inbillning är så lätt när man vill se 2 streck 😆.
Du fick aldrig din mens den 16 heller då?
#5: Det är sjukt svårt att säga vad som är vanliga symtom på att hormonerna ändras mellan ÄL och BIM och vad som är tecken på grav.
Vi försökte länge innan det gick och jag hann gå igenom precis alla symtom på graviditet 🙈
Jag tycker det är lättare att hantera ett negativt resultat när man testar lite för tidigt än när man väntar till samma dag som mensen ska komma. Man får testa sig fram till vilken strategi som passar en själv bäst ☺️
#6: Men om man hör till dem som inte blir gravida inom ett år (under 35) eller sex månader (över 35) så har de flesta regioner att utredning och ivf ingår i vårdgarantin. Så normalfallet är inte som D.A råkat ut för, där det förmodligen hamnat mellan stolarna. Så du inte blir livrädd att du behöver vänta flera år på hjälp om ni inte lyckas själva 🥰☺️
För oss tog det sig sista cykeln innan vi kunde söka ivf (vi hade ett missfall efter ett års försök som vi var tvungna att vänta till det gått ett år efter innan vi var berättigade finansierad ivf). Vi hade redan gjort utredning och hade regionen inte klarat att ge oss behandling på 90 dagar hade Livio varit beredda att starta nästkommande mens.
#8: Ja jo det är helt korrekt. Tror man hoppas lite för mycket och mycket inbillning och ” känna efter ” .
Känner dock molvärk och har gjort ett par dagar. I söndagskväll kände jag även som att något knöt sig på hö sida mage, längre ned. Nästan som kramp, fast det kittlades liksom. 😳 Sjukt konstig känsla.
Ja det förstår jag, klart det är olika 🥰 Jag tänkte faktiskt testa med en sticka imorgon, ÄL+10. Skulle de kunna visa något svagt ( om det är något ) tror du?
#10: Min mage kittlade hur många månader som helst innan något flyttade in 🙈
Absolut kan det visa imorgon, jag hade tydliga streck på 10 dpo. Men det beror på när det fäster och är inviduella. Så även om det är blankt för dig imorgon så är det inte kört 🥰
#11: Men ååååh!!! 😂😂 Då kan man verkligen inte ta något symtom som gravsymptom alltså 😆.
Jag vill typ ta ett redan nu, men jag missade för 1h sen & har druckit ett glas juice. Hahaha, man blir föööör ivrig! 😂
Nej de är sant, åh vad jag hoppas! 🥹
Dock funderade jag också en sak väldigt länge.. jag är överviktig. Är 163cm & väger 110 ( cirka ). Jag vet att man kan få problem med att bli gravid pga vikten, så det har stressat mig så mycket.. men samtidigt så blev jag gravid i aug förra året ( fick nidblödning & 1-2v på clearblue , sedan kom tyvärr mensen så det var ett tidigt missfall ). Så jag tänker att det är väl ett bevis att jag åtminstone kan? 🥹
Samt att jag har ägglossning, många överviktiga vet jag inte har nån ÄL & knappt mens pga vikt. Men jag har ju båda delar varje månad.. försöker att hitta moroten till att försöka gå ned för att underlätta såklart, men det är så svårt. Men har tänkt att tar det sig inte denna månaden, då måste jag ge mig fan på det & sen sluta fokusera & tänka på att bli gravid.
Saken är att jag o sambon varit ihop i 3 år och sambon ville vänta ett tag ( förståeligt ) & innan dess var jag fast i en annan sambo relation i 5 år, där han inte ville ha barn med just mig.
Så jag har väntat i ååååratal.. har velat vara ung mamma ( jag blir 25 så nej jag är inte gammal än, men inte heller så ung som jag velat ). Där ligger det väl också att nu när sambon äntligen vill… så tar det tid ( även fast de inte är lång tid egentligen, men de blir mer påfrestande när man väntat på det ) 🥹🥰
#12: Absolut är det positivt att det gått innan 🥰
Det är superviktigt att ta hand om sig så gott man kan när man försöker men också under graviditeten, både för sig själv och barnet. Så ju förr man börjar dessutom bättre ☺️
Då har du ju en vinning om det dröjer några månader att du tagit dig åt rätt håll 🥰
#7: Det är så olika för alla, för vissa syns svaga streck redan vid ÄL+9 med.
Jag har testat förut 7+, 8+ och 10+ och det syntes inte, så denna månaden väntade jag till +11 och såg VÄLDIGT svagt. Det är olika! Om du inte får se något svag testa 2 dagar senare! 🙏🏼
Tro mig, väntan är ett helvetes väntan😂
Hoppas på det bästa för dig! ❤️
Tvinga inte dig själv till något, när du känner att du är redo och vill ta testet gör det! Oavsett vad, du kommer få ett + en vacker dag!❤️🙏🏼
Nej jag fick aldrig min mens i söndags. Nu är jag i vecka 5+2, det är tidigt, läst att det är vanligt med missfall dom här veckorna, jag är 30 iår, har Endometrios i botten och en dermoidcysta så jag vet inte vad mer som kan orsaka att de tar tid, det kan hända mycket i ens kropp.. ❤️
Varför jag funka denna gången är för att jag sjukskrev mig från jobbet i februari(jobbar i skolan) Jag hade alldeles för mycket stress i min kropp. Jag visste att min stress låg bakom detta också en hel del, jag slappande av som aldrig förr när jag var sjukskriven gjorde det jag gillade, yoga, meditation, träna och bara ta det lugnt. Och vips så hände det! Det gör sååååå mycket när man mår bra. Inte ens min man trodde att sjukskrivningen skulle hjälpa. Han är väldigt chockad.
Jag tog även folsyra två månader innan, så gör det! Det förebygger också! 🙏🏼
#15: Jasså?? Var du gravid? 🤰🏽🙈
#14: Ja det är sant iofs! Så himla olika..
Absolut, tack för tips. Tänkte jag tar ett imorgon ( tror dock inte de lär visa något ) har magkänsla .. :( Men annars testar jag igen på fredag då 💞
Känner mig så trött idag.. och huvudvärk kom som ett brev på posten. Samt illamående, och innan molvärk igen, som lätt mensvärk. Usch, jag antar att mensen är på g nästan & att de är därför jag känner mig såhär.. nästan sjukdomskänsla 🥹 .
Tack fina du, åh vad tråkigt att höra! Men verkligen så glad för er att ni äntligen lyckats få+ 🥰 Ja, de händer nog mycket som man inte varken känner eller ser i kroppen..
Ahaaa! Vad bra att du kunde sjukskriva dig och slappna av. Det gör mycket.. precis som du säger. Har samma känsla, massa stress inombords men har ändå lugnats lite men jag är också en extreeem övertänkare.. 😞
Ja, folsyra har jag hemma & tyvärr är mitt minne som en guldfisk så har inte tagit det strikt varje dag utan mer nån dag då och då när jag kommer på det 🙈
#16 Ja den gången var jag det
#18: Härligt!
Börjar tro mer o mer att mensen är på g & att den kanske t.o.m. kommer tidigare än beräknat.
Har lätt illamående, frossa & huvudvärk ikväll. Lite ont här o där i magen känns de som. Och sååå jäkla trött. Dels sov jag dåligt inatt, vaknade 06 & kom hem 13:30, då sov jag till 15:30 & nu hade jag kunnat somna igen. 😴
Känns som de är väldigt mycket symtom som är alldeles för tidiga att känna om de vore något i detta stadiet så.. förväntar mig inte ens något nu. 🥴
#20: Tillägg:
Känns även som de är något som sticker mig i brösten, har svårt att förklara . Ni vet som när de kittlas typ?? Men så tänker jag ” tänk om ” jag inbillar mig den känslan?
Ah, faaaan. Så jäkla jobbigt!
Förlåt alltså, känner att jag har så mycket känslor i mig just nu.. vet inte vad jag ska göra.
Och de här med sjukdomskänsla, jag var liksom sjuk för 1,5-2v sen med en av influensatypen som går, så känns typ inte som att man borde bli sjuk igen nu.. men absolut de finns olika varianter så man vet ju aldrig. 🥴
Du skulle haft ett babyplan testa tidigt, de vanliga kommer nog inte visa på några dagar ☺️
#23: Men neej, skojar du?? Trodde att det var dessa stickorna ju. Åh 😅😂
Känns inte lönt att beställa det nu dock, men såg att jag har en testa-tidigt stav från babyplan också, tänker att den kan jag kanske ta imorgon då. Attans att jag inte sparade morgonkisset idag!
- Redigerat 2025-03-19 08:59 av Sunrise
#22: ser tyvärr inget
#26: Ge inte upp!!
Ser tyvärr inget😔 Men avvakta tills mensdagen, sedan kan du ta ett nytt! Men ge inte upp! 🙏🏼💕
#28: Jag fick ett plus efter 3 år.. Så ge inte upp🌸
Ja, det ska det göra! 💕
#29: Försöker tänka positivt 🤞🏻💞.
Okej så bra!
Förstår fortfarande inte de här med flytningarna dock.. brukar ju som sagt vara torr mellan ÄL-mens & nu kände jag att det var typ ” blött ” och kände efter & det ser ut exakt som mjölkflytningar typ. Samtidigt känner jag molvärk så jag känner att mensen är på ingång. Vad är de som händer? 😔
#30: Mer flytningar kan bero på lägre progesteron den cykeln
Inget att oroa dig för
Tack för er stöttning och era svar.. tyvärr dök en ovälkommen present upp imorse 🩸
Hoppas på nästa månad 😪💞