Gravid iFokus

Gravid

Läst 714 ggr
D.A09
0

Svaga positiva test men försvinner?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig! 🌸

En 29 åring tjej som har kämpat 3 år.. Jag ska ha mens på söndag den 16/3 -25

Jag tog olika test i tisdags alltså 6 dagar innan, jag såg lite svaga streck, nu är det 4 dagar tills mensen och när jag tog ett test idag så fanns inget

Vill så gärna att detta ska vara positivt! Det är första gången jag får se svaga streck så har mycket hopp' någon mer som varit med om detta?

Första bilden är tagna 6 dagar innan 11:3

Andra två bilderna 5 dagar innan alltså 12/3

Och idag 13/3 FANNS INGET svag?? Vad hände?

Jennie20
0

#0: sista bilden på rfsu stickan är den från idag? Tänkte bara informera om att de är jättesega med att visa positivt och ökning jämfört med andra test. Så om det är den du menar är inget så skulle jag testa med ett annat märke då du haft det på de positiva. Hoppas att det visar plus!! 🌸

D.A09
0

#1: Tack snälla för ditt svar! Snälla du 🌸

Så du TROR jag kan vara gravid?

Ja precis den idag var från rfsu. Varför jag blir ledsen är för att jag ändå ser lite svaga streck sen så blir de negativt idag. Får mens om 4 dagar, kan man ens få ett positivt test så tidigt?

Jag är så rädd om jag får mensen, jag känner mensvärk precis som när jag ska få mens, ursäkta för så mycket detalj men jag har sprungit till toan och gjort nummer 2 med och haft riktigt ont, inga nineblödningar, inga spända bröst inget inget sånt, bara ont lite då o då i magen.. Kan inte förstå att jag fick se svaga streck efter 3 års kämpande. 😭 Håller tummarna! 🌸🌸

Jennie20
0

#2: ja man kan få positivt men egentligen så är dagarna till BIM oväsentliga utan hur länge efter ägglossning man är är bättre att kolla på. Om du vet när du hade ägglossning förstås. Man kan få en såkallad kemisk graviditet då man blir befruktad och testar man tidigt så kan man få svaga positiva test som sedan försvinner och mensen kommer eftersom ägget inte fastnar i livmodern. Nu hoppas jag verkligen inte det är så för dig. Jag skulle verkligen testa ett annat gravtest då du haft tydliga streck på de andra! Vet många som tycker att rfsu är jättesega på att visa och är ju också inget tidigt test. Hoppas hoppas att din långa väntan och kämpande är över!

D.A09
0

#3: Jag hade ägglossing 1/3 och hade samlag 23/3 26/3 och 27/3 endast! Så hade inte samlag på själva ägglossingsdagen!

Och 27 och 4 mars fick jag TJOCKA bruna flytningar med lite torkad brun blod i. Jag har fått till mig att nineblödning ska vara rosa, men det var inte nineblödning tror jag?

Så mina SVAGA test var 11 dagar efter ägglossing och på min app står det mens den 16/3.

Kanske kan mina flytningar beror på samlaget efteråt eller ägglossings blödning. Ingen aning! Varje dag har jag utsikt för en nineblödning men får ej..

Jag hoppas som du säger med! Tack snälla!

• Redigerat 2025-03-13 13:17 av D.A09
D.A09
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#4: Här är två bilder på mina flytningar.

Ursäkta för äcklet verkligen 🥹😩 men jag vill veta så mycket om allt! Någon mer som upplevt eller vet , kommentera gärna!

🌸

Ffreya
0

#2: Man kan absolut få plus fem dagar innan beräknad mens, beror helt på hur många dagar man är från ägglossning ☺️
Hoppas att det bara var för tidigt för RFSUs vanliga test.
Har ni gjort ivf?

D.A09
0

#6:

Jag hade ägglossing lördagen 1/3 och 11 dagar efter fick jag dom svaga strecken!

Vi står faktiskt i kö! Jag gjorde i december spolning i äggledare allt såg bra ut, förutom att jag har en dermoidcysta som är ca 2cm men läkaren sa den ska inte vara problemet. Ingen aning varför de aldrig går, prickar in varje månad. Kan vara mitt stressande tänk med.. 🌸

Ffreya
0

#7: Det är fullt rimligt att få positiva 11 dagar efter ägglossning!

Tänkte väl! I de flesta regioner har man rätt till finansierad ivf efter ett års försök.

Hoppas det lättar när ni kan lämna över ansvaret på läkarna i ivf.

Jag har också haft en dermoidcysta men tror den var 7cm, min fick vi plocka bort då den riskerade att vrida min äggstock. Jag blev gravid en gång med den men den upptäcktes när den graviditeten blev ett missfall. Men som jag förstod det också så påverkar inte såna cystor något.

Ffreya
0

#7: Kanske var det ändå spolning av äggledarna som var bekymret för er. För du har ju åtminstone varit gravid nu, bara hoppas att det har stannat och hcg var för lågt än för att visa på rfsu. ☺️

D.A09
0

#8: jag förstår! Min dermoid är väldigt liten sa hon, 2 cm ungefär som en ärta, jag fick absolut inte ta bort sa hon också.. vi har stått i kö för ivf i ca 6 månader men jag hoppas att mina svaga streck är ett graviditet! Kan inte sluta tänka på söndagen då ja ska få mens men får jag inte mens då tar jag ett till! Får jag mens så var de väl inte menat' 😔

D.A09
0

#9: Jag hoppas! Digitalt, kan jag ta clerblue alltså digitalt den med veckorna tsamma dag som min mens? Eller ska jag vänta med digitalt? För jag fick DIREKT negativt i tisdags med den..

Ffreya
0

#11: Jag har ingen erfarenhet av digitala. Men tror att det borde visa nu vad jag sett hos andra. Hoppas verkligen det stannar 🙏
Konstigt att du fick negativt direkt, borde ju vara en liten stund innan testet kan avgöra om det är plus eller minus. Kanske var det något fel på det testet?

D.A09
0

#12:

Clearblue digitalt brukar aldrig vara fel på vad jag har fått veta! Dom är 99% säkra kanske var det tidigt? Fick "inte gravid" ganska fort.. Konstigt då jag fick svaga streck samtidigt på mina andra.. Åh vet inte! Är så chockad över att se svaga streck jag är inte van..😩🙏🏼 Hoppas det är sanna och inte falska!

Ffreya
0

#13: Jag är helt säker på att dina streck är positiva test. Det kan ha varit för tidigt med digitalt då. Du var gravid när du fick de svaga strecken.
Frågan är ju mer om du fått en kemisk graviditet eller om du fortfarande är gravid 🙏

D.A09
0

#14:

Åh blir så ledsen.. är en väldigt aktiv person, tränar 3 gånger i veckan, styrketränar och har inte gjort det på snart 2 veckor jag är för rädd om jag nu är och förstör allt med missfall.. Åhhoppas från hjärtat att det inte är en kemisk graviditet för mitt test var helt blankt idag morse! 😔

Ffreya
0

#15: Förstår om du blir ledsen om det visar sig vara en kemisk ❤️
Men det är isåfall ändå ett bevis på att mycket funkar och inget som säger att du har ökad risk att råka ut för det igen eller missfall. Ibland är det lättare nästa gång efter att ha haft lite hcg i kroppen 🥰

D.A09
0

#16: Ja.. 🥹

Tack fina du för alla svar! Uppdaterar om några dagar! 🙏🏼❤️

Ffreya
0

#17: Gör gärna det! Jag håller alla tummar för dig ❤️🙏

Norrlandsbruden
0

Jag avskyr rfsu's tester då jag insett att de visar superdåligt motför andra, de är absolut svagare. 😅
Det var samma för mig de första testen. Så jag skulle absolut testa ett annat märke på nästa morgonkiss 🥰

Angående nidblödning:
Jag fick nidblödning i min första graviditet med dottern(IVF), men fick ingen alls med min nuvarande graviditet. Så det är inget som man måste ha, eller som alla måste ha, vid graviditet, försök släppa den tanken ifall den stressar dig ❤️

Sen.. Clearblue digital ska ju vara supersäker etc, men jag har faktiskt fått ett falskt positivt en gång.
Sen dess litar jag aldrig på dom fullt ut heller.🙈
Jag vet att det var falskt pga att vi inte hade haft samlag ens i närheten av ägglossningen på nått vis.
Men av vana (barnlös ca 3 år vi det tillfället) så testade jag varje månad ändå.. och fick upp "Gravid"…

Håller tummarna för dig!!

• Redigerat 2025-03-14 01:10 av Norrlandsbruden
D.A09
0

#19: Hej! Tack för ditt svar!❤️

Tog ett test i morse som visade knappt något streck, känner att jag vill gråta.. 3 dagar kvar tills mens..

Så clearblue digitalt visar alltid rätt? Då kanske jag inte är gravid dag 11 efter ägglossing alltså 6 dagar för mig innan mensen fick jag "inte gravid" på digitalt men dom andra som du ser på bilderna väldigt väldigt svaga streck.. rfsu's får jag aldrig utslag på, knappt.

Undrar vad som är felet.. Men om du ser mina bilder, kan de vara en kemisk graviditet då?

Asså jag har inte ens berättat för min man att jag har fått svaga test, vill se på mitt digitala "Gravid" innan jag gör, känns ba hopplöst detta, kanske är det rfsu's som förstör allt😂 Har ju ändå fått svaga plus för några dagar sen!🥹🥹🙏🏼

• Redigerat 2025-03-14 09:10 av D.A09
Jennie20
0

#20: tog du ett rfsu den här morgonen också?

D.A09
0

#21: Ja!! Men jag dömde testet för snabbt! Den var starkare än igår! Vad tror du? Jag ska gå och hämta mitt paket med nya tester från märket babyplan strax!

Jag vill så gärna ta ett digitalt med har två liggandes hemma men vågar ej röra dom tills söndag då mensen ska komma då..

Här en bild på mitt rfsu igår på morgonen och idag på morgonen. Den är lite starkare idag! 😩🙏🏼

D.A09
0

#22: Jag vill också säga att jag har sparat urin i en kopp på toan sen kl 09:00, funkar det? Eller ska jag ta ett nyss urintest?

Jennie20
0

Ja det där är stor skillnad!! Nej jag har gjort så flera ggr utan problem sparat förra timmar någon gång till och med 😅

Jennie20
0

Flera *

Ffreya
0

#22: Testa med babyplan både i det sparade och nytt urin. Ser ändå lovande ut 🥰

D.A09
0

#25: Okej perfekt! Den ligger gömd på toan så inte min man ser😂 Åh har så mycket hopp! När tycker du man ska ta ett digitalt om strecken är lite starkare än igår? Tisdags fick jag "inte gravid"

D.A09
0

#26: Asså 3 år.. Och jag får se svaga streck. Det känns som om jag drömmer🥹 Väntar fortfarande på mitt paket hahah! Den ska komma snart in brevlådan! Jag beställt 2 stycken babyplan tester. Vill så gärna använda en idag. Ska jag ta de med urinen kl 09:00 eller nytt? Jag har även ett clearblue sticka kvar med, men den vill jag spara tror jag? Ja testar babyplan så använder 1 av den idag och imorgon den sista, sen så vet jag inte om jag ska ta clearblue stickan på söndagen tillsammans med digitalt? Vågar inte använda digitalt än när min rfsu visa starkare idag än igår! 😭🌸

• Redigerat 2025-03-14 11:00 av D.A09
Jennie20
0

Är det från klockan 9 morgonurin så tycker jag absolut du kan ta det. Och om det är cb testa tidigt så kan du ju ta det idag och inte behöver vänta till BIM då det visade så pass tydligt för någon dag sedan också så kommer du se på den om det ökat eller inte.
Digitalt med veckoindikator har visat positivt för mig vid svaga streck och eftersom rfsu som kräver samma hcg mängd visar så pass tydligt för dig idag skulle jag bli väldigt förvånad om det visar" inte gravid "på digitala men gör det som känns bäst för dig 😊

Jennie20
0

Då är det 2 dagar tills beräknad mens om BIM är på söndag 😊

Ffreya
0

#28: Varför i hela friden har ni inte sökt hjälp tidigare om ni försökt i tre år?!

Jag tror att ett digitalt skulle visa positivt, men det gör ju stickorna också 🙃

Grattis håller tummarna att det fortsätter utvecklas 🙏

D.A09
0

#31: jag uppdaterar om en stund för ytligare test! Vi har sökt hjälp, för ca 2 år sen stod vi i kö för utredning och i november fick vi se en läkare som för felitiet utredning, vi tog blodprov gynundersökning osv, och i december 2024 spolade hon mina äggledare och allt såg bra ut och satte mig i kö för ivf! Så jag stått rättare sagt i kö för ivf sen december. Hon var övertygad om att min ivf skulle gå bra då jag hade många ägg. Jag kommer att kontakta dom när jag får mitt digitala positivit, vet inte varför jag inte går efter stickorna men vill bara se "gravid" 😔😔

Jag har gjort så mycket tester, allt är bra på mig och min man, förutom att jag har SÅ MYCKET STRESS i min kropp. Jag jobbar i skolan så det är tufft! Jag sjukskrev mig i februari från jobbet för jag hade sån pass stress men mest pga detta med att skaffa barn och att de inte fäster osv, titta.. Så avslappnad och jag fick svaga streck denna månaden! Så överlycklig.. Har fortfarande inte berättat för min man😭 🌸

D.A09
0

#29: Klockan är 12:06 och har fortfarande inte fått mitt paket från babyplan, och mitt urin från kl 09:00 ligger fortfarande i toan haha! Jag ville så gärna ta clearblue stickan imorgon med mitt digitala, jag vet inte kanske ska jag göra som du föreslår, ursäkta om jag låter helt.. Jag är så glad bara över att se svaga test.. Om jag nu tar digitalt idag och de står "inte gravid" då vet jag inte hur jag ska känna.. För jag hade svaga streck som du också hade men på digitalt fick jag inte gravid, därför ville jag vänta BARA en dag till eller testa på mens dagen. Men som du säger den visar ju lite starkare idag samt förrigår med clearblue stickan🌸

• Redigerat 2025-03-14 12:12 av D.A09
D.A09
0

#30: Jag undrar också vilken vecka du tror jag hade varit gravid nu om jag tog digitala idag eller imorgon? Som sagt hade senast mens 15/2 och ägglossning 1 mars, hade samlag 19,23, 26,27 och 6/3.

Här har du en bild! Dom hjärta är dagarna jag hade samlag med min man🌸

• Redigerat 2025-03-14 12:32 av D.A09
Jennie20
0

Tror det kommer stå 1-2 veckor oavsett om du tar idag eller imorgon finns bara 1-2 2-3 och 3+ och man ska inte kolla allt för mycket på vilken vecka det visar utan utgå från när du hade senaste mens om du har en cykel på 28 dagar du kan också utgå från datum för ÄL och se ungefär. Sen plussar man på 2 veckor då cb mäter från befruktning.här är en sida du kan räkna ut vilken vecka du är i 😊

https://napper.app/sv/graviditetskalkylator-vilken-vecka-ar-jag-i/

Är du gravid och vill räkna ut var i din graviditet du befinner dig? I vår graviditetskalkylator kan du beräkna din graviditetsvecka på fyra olika sätt. 
D.A09
0

#35: Tack så mycket! Så häftigt!

Står att jag ska vara i vecka 4 om jag nu är gravid, så det kan inte stå 3+ då?

Gud är så ny i detta, ursäkta för konstiga frågor! Fortfarande ej fått mina babyplan, så fort jag får så ska jag ta testet, men då får jag ta med ett nytt urin kanske? Mitt har legat sen kl 09:00.. kanske inte lika färskt? 🌸

Jennie20
0

Man lägger till 2 veckor på cb så 1-2 veckor blir 3- 4 veckor osv 😊 ja håller du dig ett par timmar utan att dricka mycket så går det lika bra!

Ffreya
0

#32: Hoppas verkligen det visar tydligt idag! 🤞

Menar du att ni fick vänta över ett år på att komma på utredning? Är det ens lagligt att ha så lång väntetid? Skönt att ni står i kö till slut, om detta inte skulle gå vägen låt dem inte fortsätta förhala.

D.A09
0

#37: 🥹🙏🏼 Här är testet, tog nyss! Vågar man ta ett digitalt eller ska jag vänta? 🌸

Asså jag får panik!! Är det idag jag ska berätta för min man eller imorgon? Eller på mensdagen, hjälp!! 🙏🏼

D.A09
0

#38: Här är testet, tog nyss! Vågar man ta ett digitalt eller ska jag vänta? 🌸

Asså jag får panik!! Är det idag jag ska berätta för min man eller imorgon? Eller på mensdagen, hjälp!! 🙏🏼

Ja 1 år! Så lång tid!

• Redigerat 2025-03-14 15:46 av D.A09
Ffreya
0

#40: Berätta idag! Han har ju kämpat lika länge som dig! Ska du ta ett digitalt har jag för mig att de slocknar efter ett tag ifall det är det du vill vissa honom.

Grattis 🥳

D.A09
0

#41: Jag vill ta ett digitalt!! Jag måste!

Vad ska ja göra nu? Om jag nu får "gravid" på digital, det är fredag, ska jag vänta tills måndag och ringa min närmaste vårdacentral? Guida mig gärna! Jag funderar på att ta den om en stund för vill visa ikväll! Vill gå och överraska honom med ngt typ lägga i en låda med något! Sist jag tog digitalt skockande den dagen efter om jag minns rätt! Asså jag fattar inte jag är så chokad! Är jag gravid????😭😭🙏🏼

• Redigerat 2025-03-14 16:00 av D.A09
Ffreya
0

#42: ja du är gravid!

Du behöver inte ringa en barnmorska på flera veckor till ☺️ vilken region bor du i?

Vi fick missfall vårt första plus som gjorde att vi fick vänta ett år innan det var aktuellt med ivf, så kanske kan de göra så. Så jag hade väntat några veckor och sett att det stannade så länge du inte tidigare haft problem med sköldkörteln eller så, men det kollade de nog under er utredning ☺️

D.A09
0

#43: Åh så tråkigt att höra!

Dett ju rena Mardrömmen efter man kämpat, som jag 3 år! Hoppas inte det sker! Men det är vanligt tror du?

Jag bor i Göteborg!

Jag ska ju ta ett digitalt! 😭🙏🏼✨

D.A09
0

#44: OMG JAG ÄR GRAVID!! JAG GRÅTER!!! 😭😭🙏🏼 Hoppas det håller! Åååååh gud kan inte förstå! 🥹🙏🏼❤️

D.A09
0

#37: JAG ÄR GRAVID!!! 🥹🙏🏼

Ffreya
0

#44: grattis! Det är vanligare att det går vägen än att det blir missfall.

Fertilitetsutredning omfattas av vårdgarantin i västra Götaland, så de har brutit mot lagen som låtit er vänta så länge. Det kan ha varit spolningen av äggledare som gjorde det 👍

Jennie20
0

#46: Åh vad härligt stort grattis!! 🎉💕

D.A09
0

#48: TACK fina du!❤️

Håller tummarna att det håller!

D.A09
0

Kan detta vara missfall på gång? Gråter..

Jag går in i vecka 7 imorgon! Kommit rosa flytning och lite brunt nu, har även ont i magen. Snälla kan någon hjälpa mig?

Anna9819
0

Hoppas det går bra nu ❤️

• Redigerat 2025-03-30 09:58 av Anna9819
AngelicaLgustafsson
0

#50: Hur har det gått? 🥹🌸

D.A09
0

#52: Fick tyvärr missfall i slutet av vecka 6, väldigt hjärtkrossande.. Men jag kämpar och försöker återhämta mig. Jag mår bättre nu❤️

• Redigerat 2025-04-24 15:32 av D.A09
AngelicaLgustafsson
1

#53: Åh jag beklagar 💔😢
Skickar massa styrkekramar ♥️

D.A09
0

#54: Tack fina du! ❤️