Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: graviditetgravidgraviditetstestmens
Läst 170 ggr
greta321
0

Utebliven mens 23 dagar

Hej!

Jag har haft regelbunden mens länge sen jag slutade med p piller, men nu har jag inte fått på 23 dagar, 2 dagar innan beräknad mens kände jag som jag brukar att nu kommer mensen snart, kände igen symtomen men fick ingen mens.

Tog gravid test, men visade negativt.. har nu sen dess tagit test lite sporadiskt men alla visar negativt, finns det en chans att man är gravid ändå? Eller finns de risk för att något annat är fel?

cashili
1

#0: Har du kollat med ÄL test eller så för att se var du kan befinna dig? Har det varit stressigt runt dig ? Har du gått ner mycket i vikt? Finns mkt som kan påverka ÄL och mens.

greta321
0

#1: Tack för svar! Inte tagit något ÄL test, men får beställa nu direkt å se! Nja, inte mer stressigt än vanligt skulle jag säga… inte gått ner i vikt, snarare upp i vikt!
Ja har försökt söka mig fram till lite olika saker som kan påverka, men tkr inte riktigt något stämmer överens..

greta321
0

#1: Hej igen!
Trög fråga kanske, men vad är de jag ska se med ÄL testet? Har inte använt de tidigare så vet inte hur jag ska tolka de sen när jag får hem de haha :)

cashili
0

#3: Du kommer att se när din kropp visar en ökning av LH hormon och vanligen ska man då få mens ca 12-16 dagar efter

Får du ingen stegring eller för lång och oregelbunden kan man misstänka pcos osv

Viktuppgång, insulinresistens kan rubba cykeln

greta321
0

#4: Okej, tack för hjälpen! Så med andra ord tror du de är något annat som kan va fel å inte att jag är gravid? :)

cashili
0

#5: Ja , om du vore gravid med en mens som är 23 dager sen så skulle dina test vara superstarka!

Enda sättet du skulle kunna va gravid är om du haft sen ÄL och blev gravid för typ 1 v sen. Då ger det kanske inte utslag än