Frågor ang missfall hcg test osv
Blödigt lite sedan i söndags morse. I går ökade blödningen.
Mina test är tagna:
Översta i går kväll hållit mig Max en timme.
Mitten i natt ca 01 hållit mig i ca 4 Tim
Nedersta hålllit mig ca 30 min Max
Borde inte testen minska redan? Nu när jag blöder?
Nån som har erfarenhet av ett långdraget missfall.
I söndags sågs ”foster” hinnsäck och gulesäck gravid i vecka 6 ca.
När kan jag räkna med att hcg avtar? Nån som har erfarenhet av missfall v 6-7 ca hur lång tid tog det?
Tacksam för svar.
- Redigerat 2024-11-21 10:01 av Cireea
- Redigerat 2024-11-21 09:47 av Anna9819
Har du fått konstaterat att det är ett missfall? Tänker då blödningar inte alltid behöver betyda missfall.
Det kan ta några veckor innan testen blir svagare, för vissa går det snabbare än andra. Det är så individuellt att det är svårt att svara mer exakt.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Nej jag har inte fått det konstaterat, men graviditetssymtom är borta så tänker att det är så.
Hoppas de minskar fort 🙄🙄🙄
Ska på undersökning nästa vecka då antar jag jag blödigt ut allt.
#2 Mina symptom försvann också i perioder under båda mina graviditeter. Så det behöver inte heller nödvändigtvis betyda missfall.
Jag hoppas såklart på positiva nyheter efter din undersökning. Håller tummarna för att allt ser bra ut. 🙏
#4: Jo men jag har aldrig varit med om det när det blivit ett barn av graviditeten och blödning i samband med det ger ju dåliga odds..
Men tack för stöd och positivitet 🙏❤️ det behövs verkligen!
#6: Beklagar ditt missfall 💔❤️
I mitt fall minskade hcg rätt drastiskt när blödningen kom igång tycker jag. Svårt att mäta hcg med stickor dock så förstår att du känner dig oviss. Jag hade mensliknande blödning, det gick verkligen inte att mista att det var annat än missfall. Håller verkligen tummarna för dig! ❤️
Håller alla tummar jag har för att pyret valt att stanna kvar trots en blödning ❤️❤️
#10: Tyvärr testen är svagare nu 💔
#11: Ge inte upp förrän du har fått det bekräftat hos läkaren du ska till! När man är vecka 6-7 så är testen svåra att använda som måttstock då de ju har en gräns på 25 och du har ju säkerligen hcg på över hundra eller tusen t.om.
håller tummarna ❤️❤️🍀🍀🍀
Tog ett nytt test nu som är starkare igen
Blir typ knäpp
I all välmening, förstår att det är svårt och att du är orolig, men försök att sluta ta tester. Jag tror att det bara förvärrar allt för dig. 🥺
Vänta in undersökningen till veckan och ta det därifrån 🙏
#13: Det är nog individuellt hur snabbt hcg sjunker. Vid kemisk sjunker de ju snabbt. Vid graviditeter som gått 4-5 v så kan det ta längre tid beroende på om graviditeten blött ut helt eller ej.
Men det kan ju också vara så att du inte blött ut eller kommer blöda ut graviditeten !
Hoppas på det !
Blir ingen bebis det är jag säker på…
Men det här missfallet kan få gå över….
Så ledsen att läsa detta! Hade hoppats du fått ett bestående plus till nu!
Hur har det gått för dig? 💕