Gravid iFokus

Gravid

Etiketterblödningarerfarenheternidblödning
Läst 705 ggr
Anna9819
0

Nidblödning

Vill egentligen bara diskutera nidblödning…
Gick en blödning stor som en 5 krona ca 9 dagar efter ÄL och hade ljusrosa flytningar som sedan övergick till bruna flytningar och sedan försvann
Haft så två gånger tidigare och då varit gravid.
Någon som fått så utan att vara gravid?
Väntar med test eftersom jag är så otroligt bra på ta test för tidigt samt haft många kemiska graviditeter så vill helst vänta tilll BIM på tisdag.
Ftågan är bara om någon har liknande erfarenheter eller vill bolla tankar ang detta.

• Redigerat 2024-07-18 11:49 av Cireea
[Scillalilla]
0

Håller tummarna att det visar sig varit en nidblödning 🤞
Jag har aldrig haft nidblödning på de två gånger som jag fått plus på stickan, utan för mig har blödning innan BIM alltid varit början på mens.

Anna9819
0

#1: Tog test nu fick svagt positivt på rfsu så är osäker om det är för svagt? Livrädd för ännu en kemisk graviditet

Anna9819
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2: Svagt hållit mig i 3 timmar

[Scillalilla]
0

#2: Grattis, det är bara att hoppas det går vägen! Det finns aldrig några garantier. Det är väl det som är nackdelen när man testar tidigt, att man får se de kemiska, det är så hemskt mycket vanligare än vad man tror 😔 håller tummarna att denna går hela vägen 🙏

Anna9819
0

#4: Tack
Jag tror jag har BIM på tisdag ev
Inte tagit några tester eller temp denna månad utan det fick bli som det blev🙏
Gick ju bättre 🤣

[Scillalilla]
0

#5: Ja det är väl när man kopplar av lite som det händer! 🙏

Anna9819
0

#6: Precis

Anna9819
0

#6: Stor risk att det skiter sig då mina bröst inte ömmar lika mycket som igår….
Vet inte men så har det blivit vid varje kemisk graviditet
Vet inte om det kan bli så och det går bra

[Scillalilla]
0

#8: Det är nog bara att vänta och hoppas 🙏
Hur ömma brösten är kan variera under graviditetsveckorna sen också, så det lär det kunna göra i tidiga dagar också. Hcg nivån är fortfarande låg de första veckorna och det är ju de som orsakar symtomen, det är inte ovanligt att vara symptomfri de första veckorna ☺️
Jag hade smärtsam ömma bröst min första graviditet som bara gick till v12, och denna gången var det mycket mildare. Hade typ inga symtom de första veckorna.

• Redigerat 2024-07-14 17:52 av [Scillalilla]
Anna9819
0

Ja det är ju inte mycket man kan göra 🙏

Ja jag minns inte riktigt hur det var vid mina tidiga graviditet, tror inte jag tänkte så mycket som nu när jag är äldre..
Men fått barn tidigare utan problem
Men är över 40 så det har varit svårare att behålla graviditeten 😣
Hoppas så..
Tack för svar ❤️

[Scillalilla]
0

#10: Det är så sjukt otäckt att bli gravid efter att det inte gått vägen. Jag var livrädd för att se blod varje gång jag gick på toaletten fram till efter RUL.
Försök att hålla siktet långt fram och tro på att det kommer gå 🥰
Håller tummarna att du får behålla denna 🙏 Även om risken är högre med åldern, så är det ju fullt möjligt efter 40 också ❤️

Anna9819
0

#11: Ja usch det är jobbigt!
Fått så många plus.
Hoppas så att få se ett hjärta slå❤️
Vad kul att det gick vägen för er tillslut 🙏

[Scillalilla]
0

#12: Håller tummarna! Ska ni göra tidigt ultraljud?
kommer inte riktigt våga slappna av innan vi har honom hos oss, men vi är på god väg 🙏❤️

Anna9819
0

#13:
Ja det ska vi, min gyn sa att jag var välkommen när jag plussar ❤️men inte hunnit än men nu jävlar hoppas jag på att det är våran tur.

Förstår! ❤️
Har du haft många missfall?

[Scillalilla]
0

#14: Hoppas verkligen det är er tur denna gången 🙏

Bara ett, men bara lyckats bli gravid den gången också denna nu, så många år av väntan på att få en liten ❤️

Anna9819
0

#15: tack!

Men nu är det inte långt kvar för er iaf 🙏❤️

Anna9819
0

Ömma bröst igen nu men svagare graviditetstest i morse än i går kväll 😩
Kan det variera fast man har samma märke på test?
Fattar ju att det är dåligt om det fortsätter så 😣
Men hoppas fortfarande på ökning

[Scillalilla]
0

#17: En del har starkare senare på dagarna än morgonen, typ om man dricker mycket kvällstid. Jag hade också avsevärt svagare test på abblo någon dag, fast det ökade som det skulle i blodet. Håller tummarna att det ökar som det ska i kroppen, det är inte säker testen visar hur det ökar 🙏❤️

Anna9819
0

#18: Tack för svar! ❤️🙏❤️

Ömma/svullna bröst iaf det brukar försvinna oftast innan jag blöder iaf 😣

Usch men ja jag kan ju inte göra något åt vad som händer 😩❤️

Vilken vecka är du i? Tror jag tänkte på en annan när jag svarade på ditt meddelande?!

[Scillalilla]
0

#19: Ne det är ju både skönt och fruktansvärt att man inte kan göra något över utfallet, men det går att hoppas 🙏❤️
Vi är i v 27 🙏

Anna9819
0

#20: Vad skönt att passerat alla ”orosveckor”
Mår du bra? 🩵

Anna9819
0

Jag ska försöka skita i hur testet såg ut i morse och gå på symtom ist 🙏
Blir lätt lite testberoende men det är ju att kasta pengar i sjön och även skapa onödig oro över något jag inte kan påverka❤️

[Scillalilla]
0

#21: Ja verkligen, men det är ju ändå mer nervöst nu när man måste hålla koll på fosterrörelser. Jag har mått hur bra som helst, tror min kropp trivs bättre som gravid än annars 😅

Ja det är nog klokt att sluta testa om man kan ❤️ Jag fortsatte till typ 20 dpo och blev bara orolig av det, men tog blodprov också så hade ju ändå trygghet i de värdena.

Anna9819
0

Ja förstår, man lär sig sin bebis mönster allt eftersom, så häftigt ❤️🙏

Ja jag vet ju att ett svagare graviditetstest inte är bra, men läst flera som fått så tydligen så får väl hoppas att det bara var lite olika på testen 😩❤️🙏

Anna9819
0

Brösten är suppersvullna iaf 🤣 så det är ju bra

Anna9819
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror du att det ens är möjligt att det kan variera så här mycket på samma sorts test?
Utan att det är dåligt?!

[Scillalilla]
0

#24: Jag vet att i våras typ var det en kvinna på familjeliv som aldrig fick starkare tester än så inte ens i v5-6 och när hon sen fick ultraljud senare så mätte fostret rätt vecka ändå 🙏

Jag hoppas allt är som det ska! Det du tog igår har ju en skarp mörk linje, kanske bara är så att det var överbliven färg på det igår? Jag hade liknande när jag hade ett som var svagare dagen efter, att det dagen innan haft en skarp mörk linje i kanten på strecket 🤷❤️

Anna9819
0

Hoppas 🙏 ❤️

Anna9819
0

Blöder nu 😩😣💔
Samma igen 😩4 på ett år

[Scillalilla]
0

#29: Men nej 😢 jag är ledsen! 💔

Anna9819
0

Ja det är orättvist, bara att kämpa vidare!

[Scillalilla]
0

#31: Hoppas att det funkar snart ❤️ läst någonstans att det ändå är typ hälften av alla befruktade ägg som avstannar innan BIM, så händer nog oftare än vad folk vet om man väntar till efter mensen är sen att testa 💔 Har ni barn sen innan?

Anna9819
0

Ja jag har barn sedan tidigare.
Ja jag vet det är vanligt, men tycker väl att jag borde få nått som stannar

Anna9819
0

Men får väl inte ge upp bara ❤️💔🙏

[Scillalilla]
0

#34: Ne det borde ju vara på rätt sida procenten till slut 🙏
När fick ni barn sist? Är det länge sen kanske det är värt att göra en utredning för att se läget, kanske spermierna påverkar också?
Hoppas det snart blir en vinstlott ❤️

Anna9819
0

9 år sedan så ja länge sedan

Anna9819
0

De tycker jag är för gammal och att jag får räkna med detta typ

Anna9819
0

Ivf kan jag göra då kan de välja ut ”rätt” ägg

[Scillalilla]
0

#38: ja offentliga vården måste man ju börja med ivf innan 40, så det är väl bara privata alternativ isåfall ❤️ Ja ivf kanske de kan välja det som ser bäst ut efter fem dagar. Det sura är ju att det kan gå på en hel del 😫

Anna9819
0

Ja precis kostar endel, men vi får se…
Får bli som det blir äter extra vitaminer osv nått jävla ägg kan väl fästa och stanna 😬

[Scillalilla]
0

#40: Jag hoppas verkligen det för er skull 🙏
Ivf processen verkar ju inte vara en dans på rosor det heller

Anna9819
0

De har sagt att de skulle kunna köra samma behandling men utan ta mina ägg
Alltså mediciner för stimulera äl
Men vet inte om det hjälper, jag blir ju gravid

[Scillalilla]
0

#42: Ne det låter skumt, för ägglossning har du ju redan då 🙈
Hur länge har ni försökt få till syskon?

Anna9819
0

#43: Typ två år 6 kemiska som jag vet om.
Inte försökt varje månad dock jobbar borta så blir ibland några mån utan att kunna pricka runt ÄL tyvärr

Anna9819
0

Känns bara jaha då börjar vi om igen
Inte gråtit något de senaste gångerna för man vet typ..

[Scillalilla]
0

#45: Åh 💔 hoppas verkligen ni får er regnbåge till slut! Vet hur det tar på en när det inte vill sig 😔 Men starkt att ni orkar fortsätta försöka 💪

Anna9819
0

#46: Vi får hoppas.
Men vi kör på det blir om det blir.
Har slutat att ha stenkoll på när.
Jag har ju ÄL typ samma dag varje månad så är ju rätt lätt att veta ändå.
Tror det är bättre att inte fundera så mycket.
Men det är svårt ibland tyvärr.

[Scillalilla]
0

#47: Ja det dryga är ju att det blir när/om det blir. Ni lyckas ju ändå få till plus, så då borde det ju kunna funka till slut 🙏

Anna9819
0

Ja vi får se..
Ska ev se om nån har något ytligare tips än bara försöka och försöka då..

Anna9819
0

De tycker ju att jag har lätt att bli gravid så något ägg som är bra dyker nog upp, men usch det är jobbigt att vänta och inte veta

[Scillalilla]
0

#50: Ja det är verkligen tufft att det inte finns några garantier. Jag vet inte hur många alternativ ni diskuterat innan, men det mesta blir ju snabbt dyrt när man inte får finansiering från regionen.
Men fyra plus på ett år borde ju ändå klassas som lätt att bli gravid, snittet är väl typ sju månader. ☺️ Men kanske är det värt att göra en utredning för att se så ni inte både har ägg och spermier som ställer till det, så att det behövs ivf för att välja ut lämpligaste kandidater?

Anna9819
0

Det finns tydligen de som har lätt att bli gravida men då saknar kroppen känslan att inte befrukta dåliga ägg eller liknande sa min barnmorska.

[Scillalilla]
0

#52: Ja så kanske det kan vara. Det finns så mycket som ska bli rätt för att det ska funka.

Anonym
0

#52: Aldrig hört att detta skulle va ett problem ..

Anonym
0

#54: att vad är problem?

Anonym
0

#55: att en kropp inte vet hur den ska sortera ut dåliga ägg

Anonym
0

#56: Det var något ”nytt”