Graviditetstest - tolkningstråden #55
Är du osäker på resultatet av ditt test?
Här hjälps vi åt att tolka bilder från ditt graviditetstest.
Det verkar finnas ett betydande behov att få hjälp att tyda graviditetstester ibland, så här kommer en tråd där vi kan samla våra bilder och hjälpas åt att tolka testerna tillsammans.
Försök att få en så skarp bild som möjligt i dagsljus, då kamerablixtar kan dölja svaga streck, och suddiga bilder kan göra det omöjligt att tolka. Testerna ska vara fotograferade inom tidsramen för avläsning enligt bruksanvisningen till testet. Redigera inte bilderna då det kan ge felaktig tolkning. Försök att hålla småpratet till ett minimum i denna tråden så att bilderna och tolkningarna får fullt fokus.
Om du använder Clearblues tester, som inte är digitalt, får ni gärna skriva om det ska vara ett plus i rutan eller bara ett streck med tanke på att dessa tester ser så lika ut är det svårt att se vilket test som ska visa vad.
Här finns den förra tråden: här
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2024-09-24 13:38 av Cireea
#1: Skulle absolut säga positivt! Mitt var betydligt mycket svagare när jag plussade (och då också på BIM) och ändå sitter jag här i v. 33 nu. Håller tummarna för dig! ☺️
#2: Åh wow grattis ❤️ hoppas såååå.
Tack så mycket!
#4: ser också något väldigt svagt
Lite mörk bild, syns något tror jag
#4: Ser inget, men det kan komma om några dagar 🤞
#6: Tror tyvärr negativt, hoppas det ändrar sig inom några dagar 🤞
#11: Ser något 😍 håller tummarna 🤞
#13: Tyvärr inte 😔
Vilken dag är du på?
De är lömska de testen!
Ser streck men det blir ju alltid streck på de där testen tyvärr,
Borde öka om du sett streck i 3 dagar också tyvärr💔
#17: vad tråkigt att höra.
Jag har ingen koll denna månad vilken dag jag är på. Så får se om mensen dyker upp om ett par dagar
#1: ååh såg längre ner att de verkar vara en kemiskt igen. Är ofta inne och kollar hur de går för er. Ville bara säga att jag håller tummarna att de blir din tur snart. ❤️
- Redigerat 2024-07-17 10:33 av amaan1
#19: Tack❤️💔❤️
Hur går det för dig?
#20: jo här går de framåt. Är i vecka 32 nu. Blir en tredje flicka. 🥰
#21: Vad underbart att höra 💕🎀
#23: Ser vad du menar, men tycker att det ser väldigt tunt/smalt ut så hade nog gissat på spök. Prova att testa igen om några dagar, skulle det vara positivt så bör det ju vara tydligare då ☺️
#24: Tack för hjälpen :)
#26: Tror det kan vara ett plus, ta en sort till för att bekräfta eftersom dessa kan ge övertygande falska streck.
#28: Ser ju helt klart positivt ut, svårt att jämföra olika märken ☺️
#30: 💔 så tråkigt
#32: Det är absolut något som fångar ögat! Hoppas det blir starkare 🤞🥳
#33: bra då är de inte bara jag och min färgblinda ma.n som ser ngt 😅🥰

Vad tror ni? 10 DPO idag.. Redan igårkväll tog jag ett test med en väldigt dov skugga, samma sak imorse och nu detta (obs strecket är mer ljusrosa i verkligheten). Hoppas!
#35: Det är absolut ett tydligt streck, grattis! :)
- Redigerat 2024-07-30 20:32 av Oktober97
#36: de är ett tydligt streck grattis 😍😍
#35: Grattis😃❤️
#40: Tyvärr inte 🤍

Jag sprang till apoteket och köpte CB ultratidigt efter att ha fått ett ännu starkare streck på RFSU-test imorse. Med det här tydliga strecket (ska vara ett streck) vågar jag nog äntligen låta det sjunka in att jag är gravid!😭😍
#43: Ser något där
#45: Något fångar ögat ☺️ testa igen, syns det då också borde det inte vara spök ☺️
#47: Nej, tyvärr!
#50: Tyvärr ger de där nästan alltid svaga svaga skuggor, skulle nog vänta ngn dag och testa med något annat, använder bara de där från dagen min mens är beräknad då de syns tydligt om man är gravid med dessa då
#52: tycker mig kunna ana ett vääääldigt svagt streck.
Hej! Jag gjorde ett test med clearblue veckoindikator igår morse på morgon urin och fick positivt att jag var gravid i vecka 1-2.
Sen gjorde jag ett annat som visar 6 dagar tidigt om man skulle vara gravid. (Igår em men fick negativt. Gjorde ett likadant imorse men fick negativt på detta också.
(Min mens är 3 dagar sen) men idag fick jag en ljus blödning till att börja med och nu är den mörkare.
Undrar ifall man kan få falskt positivt på cb veckoindikator ? Eller har jag fått tidigt missfall? Men borde inte hormonet finnas kvar isåfall fortfarande ?
Bifogar bilder här.
#54: Nej det är nog en kemisk graviditet har fått så flera gånger.
Ett ägg fäster men av nån anledning fortsätter inte graviditeten.
Beklagar💔
Hej!
Jag är i ÄL +10 och ska ha beräknat mens om ca 6-7 dagar. Har varit väldigt trött ( somnar väldigt lätt överallt), molande/stickande värk , huvudvärk från och till. Gjorde ett test imorse och fick detta svar, ser ni ngt?
- Redigerat 2024-08-15 07:45 av [Bajenmorsan03]
#56 Jag ser inget
#58: Ser och ser även på det tidigare, tror nått är på g
Ca dag 11-12 ÄL, morgon kisset visade positivt! Efter 3 inseminationer så håller vi tummarna på vårt maj barn!
#60: Stort grattis ❤️
#62: Negativt skulle jag tro
#64: negativt skulle ja säga
- Redigerat 2024-08-25 09:28 av Juliahejsan
#67: Jag tror plus 🥳 om det är abblo test, använd inte dem för att se om det blir starkare, mina blev typ svagare och starkare varannan dag 🤪
- Redigerat 2024-08-25 18:09 av Juliahejsan
#70: Kan vara något där
#71: Åh herregud då blir det huset fullt.. och hjärtat såklart 😂
#72: 😂 testa om två dagar så lär det vara lättare att läsa
#74: Mycket märkligt, ser absolut 3 streck på denna 😂 testa att ta ett till, kan ju vara fel på testet tänker jag, för det strecket du har fått upp i det röda området brukar inte synas.
#76: Hehe var tvungen att kolla nu också och det var bara skugga från bilden! Så det syns inte på testen. Har tagit 3 stycken med samma skugga (men bara två )😂
#78: Kul, grattis ❤️
#82: Men det där var på morgonen?
Det kanske var förlite hormoner på dagen om du inte hållit dig,, hoppas på det iaf
#80 positivt
Får fortsätta testa och se :)
#85: Lycka till
#87: Negativt
#89: Negativt. Köp inte dessa då de kan lura en så, bättre att köra på vanliga som visar vid mensens första dag och om de visar svagt streck så köper jag dessa för att bekräfta de svaga strecket. För då är de så sjukt tydliga. Så mitt råd är vänta tills mensen ska komma och ta vanliga de där bara ger en falska hopp.
#91: det har jag också fått med sånna test. Det ser vitt ut då det är där själva färgen på strecket ska dyka upp. Jag var inte gravid de gångerna iallafall
#91: det ska ju samlas rött om det är graviditet, och vitt innebär ju att det inte tar upp något hcg
#96: Ser tyvärr inget..
#96: Ser inget