Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: rådtipsgraviditetstest
Läst 225 ggr
Anonym078
0

Ingen mens men negativa grav test

Hej,

Jag fick en liten dotter för 11 månader sedan och ca 5 månader tillbaka har mensen kommit regelbundet. Denna månaden är den dock 10 dagar sen. Har tagit grav test som alla visar negativt. Har förstått att kroppen kan hoppa över en mens men känner samtidigt av väldigt mycket grav symptom. Molande verk, trötthet, humörsvängningar och idag även starkt illamående. Känner igen dessa från tidigare graviditeten och det känns likadant.

Vi planerade inte aktivt att bli gravida men händer det så händer det och är välkommet. Men vi har ingen brådska med syskon. Har alltså inte känt ovanligt mycket stress samt har vikten varit densamma som innan. (Barnmorska informerade om att detta kan göra att mensen rubbas)

Nu till min fråga, någon annan som varit gravid trots negativt graviditetstest så sent in på BIM alternativt har den kommit tillbaka som vanligt nästa månad?

Tack på förhand för svar😊

• Redigerat 2024-05-29 21:03 av Cireea
[Scillalilla]
0

#0: Har inte haft sen mens med negativa tester som blivit positivt senare. Men hade tidigare ojämna cykler, som vissa gånger kunde vara 10-15 dagar längre innan mensen kom.

Du skrev att vikten var den samma som innan, innan graviditet eller vid graviditeten? (Bara nyfiken på när det kan störa cykeln) 😊

Anonym078
0

#1: Okej, ja jag hoppas att det antingen är positivt eller att mensen kommer så man slipper fundera. Man blir ju lite hoppfull ändå🙈

Den är samma som innan graviditeten, under gick jag upp ca 15-16 kg. Jag tror att hon menade väldig snabb viktnedgång eller en snabb viktuppgång som kan påverka😊

[Scillalilla]
0

#2: Åh ja det förstår jag! Hoppas du får svar snart.

Tack, ja det låter logiskt efter viktnedgång 😊

Aspi
0

hej
jag fick veta genom ultraljud att jag var gravid med min älsta dotter när jag var på fertilitets klinik
tog på skoj ett test efter det som talade om att jag INTE var gravid… kollade igen när jag var gravid i 6månaden pch det var fortfarande negativt
fick aldrig en förklaring till varför men förmodligen så var dem testen defekta fast än att kontroll strecket fanns

Denna kommentar har tagits bort.