Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: rådkänsliga-situationergraviditetmissfall
Läst 154 ggr
Linda35
0

Rester kvar eller ny graviditet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Den 9/2 fick jag missfall utan att jag visste att jag var gravid. Gjorde ett gravtest 14/2 och då stod det gravid +3 då jag förstod att jag fått ett missfall dagarna innan pga ont och klumpar. Blödde en vecka från 9/2 ca och fick en ny mycket större blödning igen 22/2 då jag haft ca 1,5v där emellan utan blödning.

Åkte in samma dag 22/2 och de konstaterade missfall och att jag hade rester kvar. Påbörjade Cytotec behandling samma dag och började blöda på nytt i en vecka.

På lördag är det 7 v sen jag påbörjade Cytotec och plussar tydliga test fortfarande, ingen blödning.

Tog tester mellan 24 mars-2 april enligt bilderna och tycker testerna varken blir mer tydliga eller mindre? Kan det vara så att jag fortfarande har gravidhormon kvar 7v senare eller kan de vara en ny graviditet?

Förvirrad tjej /Linda

• Redigerat 2024-04-03 20:00 av Cireea
cashili
0

#0: har du gjort uppföljning efter cytotec? Så du vet att det inte är rester kvar fortf ?

Linda35
0

#1: nej ingen uppföljning gjordes dessvärre efter Cytotec, enbart att jag skulle ta ett nytt test efter 3-4v.

cashili
0

#2: Ok så du har inte testat negativt någon gång efter cytotec?
Fick själv ta 2 omgångar men hade ändå rester kvar

Linda35
0

#3: Precis. Ja då kan det nog vara så att jag har kvar rester :(

cashili
0

#4: Jag skulle boka en tid till gyn för att se vad som pågår

Har man inte testat negativt mellan så vet man inte vad som är vad

cashili
0

När jag hade rester blev mina test aldrig negativa

Men efter ”skrapning” så blev de negativa inom 2 v och sen ägglossning direkt

Linda35
0

#6: Hej,

Jag var på SÖS Idag som konstaterade utomkvedshavandeskap dessvärre. När jag fick missfall i februari låg mig hcg på 14.000 och denna vecka 600. Oavsett för högt för att de inte skulle vara något.

Graviditeten hade satt sig precis vid utkanten mellan livmodern och äggledaren kunde de konstatera via ultraljud. Först trodde de t.o.m att de var myomer som de såg.

Planen är nu att följa upp mitt Hcg varannan v hos SÖS för att se om kroppen själv gör att utomkvedshavandeskapet absorberar bort eller om jag behöver opereras som de ville undvika pga risker, alternativt få en cellgiftspruta.

Håller mina tummar att kroppen löser detta åt mig nu.

cashili
0

#7: Usch vad jobbigt ! Men bra att du kollade upp det. Lät inte helt normalt det du beskrev ❤️

Jag blir dock lite förundrad över att de sa att du hade rester kvar i livmodern om graviditeten inte satt där
Eller kanske såg de lite av den ?

• Redigerat 2024-04-05 17:28 av cashili
Linda35
0

❤️

Ja hon sa idag att mitt fall var väldigt ovanligt och att jag haft otur, min utomkveds var i utkanten mellan livmoder och äggledaren dvs precis vid ”öppningen” till äggledaren.

Så det är nog som du säger att de såg något den 22/2 när jag fick cytotec men inte var helt säkra på vad det egentligen var? Rester eller utomkveds. Galet i så fall att ”gissa” kan jag tycka.

Sen har det slagit mig att det är sån tur att jag fortsatte göra flera grav tester och stod på mig att något inte stod helt rätt till när jag plussade 7v efter MF. Vad hade hänt annars?

cashili
0

Ja verkligen! Annars hade du tids nog fått mer ont och fortsatt blöda

Men är din äggledare i farozon?

Hoppas den går att rädda om graviditeten redan avslutats 🤞🤞

• Redigerat 2024-04-05 18:30 av cashili