#1: Jag gjorde samma detta blir första månaden som jag inte kommer ta ÄL tester. Utan kommer istället välja gyns rekommendation och ha sex varje dag enligt det fertila fönster som hon har räknat fram efter ultraljud! ☺️ verkar som att jag får positiva ÄL tester i princip på ÄL dagen så de har gjort att senaste två månaderna har vi prickat in för sent! 😅detta är dock inte vanligt så det är superbra att du testar för det visar ju iallafall OM du ägglossar!
Jag tycker det är lite svårt med ÄL tester men kan vara bra o veta på ett ungefär när ÄL sker. Vi myser varannan dag nu fram till mensen 😅 förra gången tog det 14 månader och hade precis kommit igång med fertilitetsutredning när jag blev gravid. Då va både jag o sambon sjuka när det tog sig. Nu har jag tagit rosenrot sen mensen började och ska ta fram tills ägglossningen.
#4: Har du testat rosenrot tidigare? Har nämligen funderat på att ta det själv. Mest för att jag får sådan fruktansvärd PMS och har hört att det ska hjälpa lite! Sen om det hjälper till med annat så är det ju en bonus ☺️
#5 Nej är faktiskt första gången jag provar detta! 😊 har oxå fruktansvärd pms 😬
Hur går det för er? ☺️ tog faktiskt beslutet igår att sluta tempa helt som jag gjort ett tag. Ska låta det komma som det kommer och så får vi se om något sker kommande månader. Jag tror jag satt alldeles för stor press och stress på mig själv!
#8: Åh vad typiskt 😢
#12 tack! ❤️ hur går det för er? 😊
#14 spännande 😊 nästa cykel ska jag heller inte tempa eller testa för ÄL. Nu vet jag ungefär när den kommer.
Jag tror dock inte att något ägg släppte iaf, kanske pga magsjukan? Hade endast vid 2 tillfällen när jag gick på toa såna trådiga flytningar o vääldigt lite. Brukar ha ganska mycket i normala fall. Sen brukar min temp ligga på 37 efter ÄL men nu har jag ganska låg temp 😔men sen har jag under några dagar efter misstänkt ÄL haft ont långt ner i magen, som mensvärk till o från. Jag har visserligen aldrig tempat varje månad utan läste att tempen ökar efter ÄL och har då tempat för att se och då har jag gått från 36,5 till 37.
Är helt säker på att denna månad blir det inget, så vi satsar på nästa 😊 8 dagar tills mensen kommer o tänk att man kan längta tills den dagen kommer 🤪
#17: Du kan ha haft senare ägglossning än du tror
Annars är det normalt att mensen blir någon dag sen , ingen fara
#20: Har inte tempat denna månad tyvärr och ej tagit ÄL test alls, enda symptom jag haft var att jag kände mig sjuk igår (trött, febrig trots ingen feber) sen idag vakna jag och trodde min mens skulle vara här men icke. Så tog jag tempen imorse och såg att den var högre än vanligt. Men enligt andra månadere borde jag vara mellan 10-12 DPO idag
Och hur lång är din lutealfas?
#22: 11-12 dagar! 😊
#23: Hoppas 🙏❤️
Fortfarande ingen mens men testar negativt så min mens är nog bara sen! Haft en stressig månad och sovit dåligt så inte alls konstigt egentligen☺️
#26: Kan absolut vara så ❤️
Den dyker nog upp