Graviditetstest - tolkningstråden #52
Är du osäker på resultatet av ditt test?
Här hjälps vi åt att tolka bilder från ditt graviditetstest.
Det verkar finnas ett betydande behov att få hjälp att tyda graviditetstester ibland, så här kommer en tråd där vi kan samla våra bilder och hjälpas åt att tolka testerna tillsammans.
Försök att få en så skarp bild som möjligt i dagsljus, då kamerablixtar kan dölja svaga streck, och suddiga bilder kan göra det omöjligt att tolka. Testerna ska vara fotograferade inom tidsramen för avläsning enligt bruksanvisningen till testet. Redigera inte bilderna då det kan ge felaktig tolkning. Försök att hålla småpratet till ett minimum i denna tråden så att bilderna och tolkningarna får fullt fokus.
Om du använder Clearblues tester, som inte är digitalt, får ni gärna skriva om det ska vara ett plus i rutan eller bara ett streck med tanke på att dessa tester ser så lika ut är det svårt att se vilket test som ska visa vad.
Här finns den förra tråden: här
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2024-05-11 11:49 av Cireea
Bim-3. Ej taget med morgonurin.
Igår testa jag helt blankt och idag kom strecket nästan direkt. Tog ett till som såg likadant ut.
Tveksamt om det är något, kanske inbillar mig. Tog test igår eftersom jag varit så himla trött det senaste, somnat i soffan samt haft mensvärk som jag inte brukar ha såhär tidigt.
Samtidigt är jag helt övertygad om att vi missade ÄL denna gången oxå men man vet aldrig med kroppen 🤪
Förlåt, förpost. Är ny här och har jättesvårt att navigera på sidan :/
- Redigerat 2024-02-18 18:42 av Hamsterbollen
#3: Ser tyvärr inget streck alls här 🤔
Ser dock någon form av underlig fördjupning i testet
#3: Ser inte heller något tyvärr! 😕
#6: Ä strecket rosa? Jag skulle ta ett till för säkerhets skull, men det kan vara början på positivt
#6 Strecket ser grått ut för mig.
#9: Jag skulle tolka det som positivt! ☺️
#9: Tror positivt, ta ett till 🌸
#12: Kan ju tillägga att jag fick ett test förra månaden som hade ett röttt streck tom 🙄
Kan meddela att det var negativt. Tyckte tillockmed det såg rosa ut. Så fruktansvärt besviken på dessa test! 😭
#14: Ja de är sämst, vad tråkigt 😢
#15: Kommer inte köpa babyplan igen
De är riktigt dåliga
De visar streck på olika ställen
De är nog bra när det är ett solklart +
Men deras tidiga är hemska
#17: Kan ju varit kemisk
#18: Ja det är sant, blir skeptiskt när det är många som har problem med dessa.
Kommer inte köpa dem igen 🙄
#19: Sant men det var ändå rätt starkt
Men nä kommer inte köpa dom heller
#23: Ja det ser ju blått och brett ut, då kan vara något
#24: hade hoppats ja såg i Syne har en 7 veckors bebis hemma 😅 får ta ett nytt om någon dag
#25: Det kan ju vara rester efter graviditet, även om det är lite väl många veckor efter
#26: nej tagit ett test i måndags som va negativt
#28: ser inte något på det, så kanske är negativt
#28: Ser inget här men det är endast 1 h efter det första så kanske behöver du hålla dig längre för ett tillförlitligt nytt test
#21: japp jag testade positivt på ältest 3 dagar efter mens, jag var (är fortfarande) gravid då 😉
#32: HCG ökar väl typ var andra eller var tredje dag så det är säkert en normal ökning👍
#34: Men du tror att strecken är positiva? Inte spök?
#35: Ja jag tror att de är positiva. De verkar ju också bli starkare och det blir ju inte torkstreck👍
#33: Svårt att säga tycker jag ..
Kanske kan va början på något väldigt tidigt
Men svårt att se ett helt streck
Positivt
#40 grattis! 😃🥳🥳
#41: Tycker det ser positivt ut! ☺️ men testa igen imorgon för se om strecket blivit starkare
#44: Ser inte ut som testet är riktigt klart än?
#45: Testet stannade så som det ser ut på de bilderna som syns först i inlägget😊
#44: Jag ser ingenting här! Hoppas det ändras om någon dag ☺️
#44: Ser tyvärr inget 😕
#43: Tack så mycket för svaret! 🩷 Tog digitaltest från clearblue idag och är gravid 1-2 veckor och då var mitt RFSU nästan helt negativt. Lycka till om du också önskar ett plus!
#50: Nej tyvärr inte
#50 jag kan tyda något men så såg mina oxå ut o de var negativa. Ser tyvärr ut som spökstreck 😪
#53: Ja inom tiden?
Fick ett liknande fast ljusare i går kväll inom tiden men negativt i dag men tydligt blått efter tiden
#53: Absolut!
Om detta är fotat inom tiden tror jag absolut positivt men det är svårt med dessa smala CB streck
- Redigerat 2024-02-26 18:08 av cashili
#56: Ser negativa ut, kan inte heller se något plus
#56: Skulle säga negativt
#59: Väldigt suddiga bilder men tror negativt
#62: Tack för svar, ibland stirrar man sig blind och vet inte vad som är ett streck eller ej :) Jag avvaktar och tar ett nytt närmre BIM!
#63: Jag förstår precis känslan, lycka till! ☺️
#65: Grattis säger jag
#65: Idag är det positiv! Grattis 🥳🥳
Stort tack! Tog ett digitalt imorse för att bekräfta och visst stod det gravid 🥹
Tips till er som försöker ❤️
Jag började ta Inositol innan denna ÄL efter att ha läst att det kunde hjälpa till. Vet inte om det är en tillfällighet eller ej men gick på första försöket efter det, och då har vi försökt ca 6 mån.
#68: Vad kul🥰😍 grattis!
Vilken sort använder du? Ska testa
#69: Tack igen!
Jag köpte denna från svensk hälsokost och tog två tabletter/dag som rekommenderas. Lycka till!! 🥰
https://www.svenskhalsokost.se/healthwell-inositol-1000?da=14-23&gad_source=1
#71: Ser som en skugga
#70: Tack får se om jag hinner testa
#74: Ser ut att vara något på g 🤩
#75: Tog ett digitalt test en stund senare och visade 1-2 veckor 🥺🙏
#76: Stort Grattis 😍🤩
#78: Ser ut att vara plus
Jag behöver extra hjälp har aldrig använt RFSUS testa ofta förut.
Jag ser två streck,
vad ser ni? Ser lite rosa ut. Är så nervös för jag har aldrig fått ett andra streck. Har så hög puls nu
På bild nummer 5 syns ett streck då jag håller bort "max" pappret men det gör jag inte på de andra bilderna
Tack snälla för hjälpen!
Eller är streck nummer 2 på fel ställe? Jag förstår inte riktigt om streck nummer 2 är utanför området eller inte.
- Redigerat 2024-03-06 16:36 av Beteendevetare
#81: Jag ser tyvärr bara ett streck
#81: Jag upplever att det streck du ser är för långt bort för att vara rätt.
#84: Ja precis, det var det jag menade. Okej tack snälla för förtydligandet!
#86: Positivt
Jättetacksam om någon vill uttala sig om detta test. Avläst efter 5 minuter (men efter 7 minuter försvann från ett av strecken). Tror jag är 2 dagar innan BIM.
#88: Hm , ser inte ut som att strecket sitter på rätt plats för att vara positivt.
#90: tack för svar! Jag håller med. Men tror jag beskar bilden lite, det kanske påverkar avstånden. Såg du även den andra bilden jag la ut?
#91: Mm men är det samma test så skulle jag gissa att det är färgrester som rör sig över testet
Ett positivt streck flyttar sig inte tyvärr
Hur vanligt är det att få färgrester där andra strecket ska vara?
Har BIM om 1-2 dagar. Men vet ej om vi lyckades pricka in ÄL i o med magsjukan.
Förstår om det är svårt att se på bilden för det blev mörkare o inte lika tydligt men i verkligheten så är det liksom tydligt rosa. Inom 10 min blev det så.
Senast jag fick så så fick jag tydligt positivt 3 dagar senare. Men
- Redigerat 2024-03-19 11:14 av Sandiy
#94: Kan tyvärr inte se ngt
Ser utsmetat ut
Ska man läsa av testet så sent som efter 10 min ?
#96: Ok jag ser inget helt streck tyvärr
#98: Ser ju ut att vara ett färgat streck
Är det ett tidigt test?
#98: kan vara början på något! Var det ett tidigt digitalt eller veckoindikator? Hoppas du får ett fler streck när du testat igen!
#99 nej är från testlagret.
#100 åh tack! Hoppas verkligen 🙈
#101 det är ett med vecko indikator!
Ska testa imorgon igen så får vi se 🙈
#104: Så tråkigt för er ❤️
Tog test igår, alla var negativa o mensen kom idag 💔
#106: Så tråkigt 😢
Kanske nästa månad då…
Så man får en bebis i julklapp
- Redigerat 2024-03-21 12:36 av Anna9819
#105: Ja 😢
#107: Håller tummarna för er ❤️
#104: Stor kram ❤️❤️❤️
#106: Nää fy, så trist 😩 Kram till dig! ❤️
#114: Kul grattis ❤️😍
#115: Tusen tack ❤️❤️
#112: Aldrig sett ett så starkt plus på den stickan men är du 1 v sen så förstår jag
Verkligen positivt !!
#118: Det syns tydligt! Också hört det om babyplan men om du tar ett till borde du kunna veta säkert 😃
#120: Ja det är positivt 😍
#120: Grattis 🥳
#122: Tack! vågar knappt tro på det 🙈
#124: Kan vara men kan även vara färgrester
#125: Vad menar du med färgrester?
Kan bli färg kvar av den färg som går över testet, jag har varit med om det att det bara förhöra en liten del längst upp på testet.
Hej!
Behöver er hjälp. Två bilder på samma test, det ena fotot taget efter 1 min och det andra efter 5 min (båda inom avläsningstiden).
Svagt…
Hade missfall i slutet av februari/mars och har fått negativa test mellan det och dessa.
Jag har ingen aning om när jag kan förvänta mig eventuell mens till följd av oregelbunden cykel sedan innan och sen missfall på det.
- Redigerat 2024-03-27 12:13 av [SvanteKåre]
#128: Tror absolut du har en ny graviditet 🥹 grattis!
#128: Testet är positivt, hoppas att det är en ny graviditet 💞
Tack för er hjälp!
Eftersom jag snabbt fick negativt efter missfallet så känner jag mig i sådant fall rätt säker på att det är en ny graviditet. Kram till er!
#132: Jag skulle nog våga gissa på positivt, mitt var liknande runt bim-2/3 :)
#136: Jag tyckte se ett svagt spökstreck på båda, men inbillar mig säkert 😂
#137: Ser tyvärr inget
Hej! Vad tror ni om det här? Clearblue avläst inom tiden och jag ser ju streck, men har hört så mkt om felaktiga spökstreck etc. Är detta blått?? Kanske ska testa ett annat märke också? BIM -3…
#139: Det är solklart, grattis! 🥳 Det är en jämnbred blå linje, ofta är linjerna konstiga när de visar falskt.
#140: Å tror du?! Tusen tack för svar! Jag måste nog dubbelkolla med ett digitalt men då är jag inte galen. Hoppas! :D
#78: Måste fråga hur det gick? Dina test såg så lika ut mina… Hoppas allt gått vägen för dig! :)
#142: Jag ser ju streck på båda dina men har inte tillräcklig koll på om det är spökstreck eller inte. Svårt! Tycker det från cb ser blått och inte grått ut iaf 🧐🙂
#145: Det är färgrester tyvärr
#148: Det ser bra ut! Stickorna är inte så starka de första dagarna. Grattis! 😃
#149: Hoppas verkligen på det 🙏😍 efter över 3 års väntan
#151: ÄL+12
#151: Tror positivt, grattis 🥳
#151 Ser definitivt något!
#155: Inom tiden? Annars blir de så efter tid nämligen
#157: Tyvärr men jättesvårt med det där glaset framför
Clearblue early ett streck. Är det ett streck??
- Redigerat 2024-04-01 17:46 av [Julialängtan]
#159: Möjligen jättesvagt
Svårt att se helt med mörk bild
#161 Ser inget
- Redigerat 2024-04-03 07:41 av Cireea
#162: fick missfall så va nog en svag svag skugga
#164: Det ser ju rosa ut jag skulle tro att det är positivt.
Är strecket på rätt plats?
Ser lite konstigt ut? Eller det kanske är bilden på min telefon bara🙄
- Redigerat 2024-04-05 08:28 av Anna9819
#165: Den sitter där den ska. Satt o stirrade bra länge haha!!
#164: Om strecket är där det ska vara så är det absolut positivt ☺️
Ska testa igen så fort jag har slutat. Har inte kissat på hela dagen hehe så börjar bli lite kissnödig😅
#169: Kan nog vara början på ngt
#171: Tyvärr 😕
#174: Det ser ut att vara något på g, testa igen om någon dag eller två! :)
#175: Ja, jag vågade verkligen inte tro på att de va positivt så jag testade en gång till efter ca 2 timmar men då va testet helt blankt… väntar tålmodigt på morgondagen så att jag kan testa igen
#176: Testet ser lite mörkt ut , som om det sugit upp för mkt vätska eller legat ett tag ?
Fotade du inom 3 min?
#177: Det kanske gick 5-7 min, jag höll den nog kanske för länge i uppsamlingsmuggen? Aja, får tålmodigt vänta till imorgon 🥺
#179: Skulle säga negativt
Ser inget
#179: Ser inget tyvärr 🌸
#182: Nej ingenting tyvärr
#184: Blev jag med när jag plussade 😅 grattis om det är vad du önskade 🥰
#184: Grattis!! 🥳
Häromdagen när jag tog test så va det negativt även efter de där 10 minuterna. Idag har jag vid två olika tillfällen tagit test (clearblue ultratidigt, ska va ett streck). Efter 5-10 minuter ser jag inget streck (fotot med ett test på). Jag la testet på bänken och när jag kikade efter ca 30 minuter ser de ut såhär som på bilden med två tester.
Kan det betyda något? 💕
#187: Skulle säga att det där är klassiska CB torkstreck
#187: Håller med cashili, ser ut som torkstreck. Brukar vara vanligt på dessa CB-test tyvärr.
Ta ett digitalt test om du vill vara på den säkra sidan! Där får du det svart på vitt :)
Återkommer igen då mensen kom förra månaden. Vad tror ni om detta test? Avläst efter 5 minuter, apoteas egna. BIM -1, ej morgonurin. Supertacksam för hjälp!
#190: Jag ser något där
#192: Jag tycker att det ser ut som ett rosa streck 😊
#194: Ser tyvärr inget :(
#194: Negativt tyvärr
Tog detta igår då jag känt av nästan alla symptom. Tog sedan idag ett clear blue test som verkar blankt dock..
Gravid eller inte? Är så rädd och det där svaga strecket som jag och min bonusmamma ser ger mig panik. Ser ni strecket? Jag är 19 år och är inte redo för barn men jag vet inte vad jag ska tro eller tänka..
#198: Svårt att se mer skuggor osv men tror jag ser ett andra streck
Är detta ett tidigt test eller vanligt
#199: Tidigt
#199: Alltså man kan ta det tidigt liksom, testet är till för det vad jag förstår
#201: Mm förstår
Av det lilla jag ser skulle jag tro det är positivt
Är din mens sen ?
- Redigerat 2024-04-16 20:04 av cashili
#202: Det är bara så konstigt att mitt clear blue test jag tog idag var negativt. Är så förvirrad och vet inte vad jag ska tro..
#202: Jag är ju rolig som inte har koll på min mens🥲 Dåligt gjort av mig
#203: CB testet kanske hade en annan känslighet
#205: Tänkte kontakta ungdomshälsan men självklart har de inga tider förens 2030 typ här där jag bor. Kan man kontakta vårdcentralen?
#206: Det kan du nog ..
Men annars kan du enkelt köpa ett till test och se om det ger samma resultat ( det rosa )
#207: Ja det kan jag ju göra. Får ta att införskaffa mig ett nytt likadant imorgon. Men skulle du säga att detta kan vara positivt alltså?
#208: Ja jag tror det faktiskt , svagt men positivt så troligen väldigt tidigt
Man får lnte prata så mkt i dessa tolkningstrådar men vill du skriva mer så kan du skicka privat meddelande
Fick själv barn väldigt ung ❤️❤️
- Redigerat 2024-04-16 20:15 av cashili
#209: Har du en instagram jag kan kontakta dig via? Eller fb?💕
Eller om man kan skriva privat här, har 0 koll
- Redigerat 2024-04-16 20:18 av Millsan888
#210: Jag skrev ett meddelande till dig här på forumet
Se om du kan se det bland meddelande 😊
#212 Dom där testerna brukar ofta få såna där streck, vi har sett många såna här inne och det har ofta varit negativt.
#197: Hoppas att allt löser sig för dig ❤️
#215: Ser inget
#217: Positivt
#219: Kan va , men dessa test ger ofta skuggor
Håller tummarna
#220: Jag testade igår med man då däck inget streck upp, får hålla tummarna 🥰
#221: Är det ett tidigt test ?
Nej, mäter 25 ml hcg. Tagit test i några dagar man aldrig fått någon skugga. Får testa ett till så får vi se 🥰
#223: Ok.
#225: det där är väl Babyplans tidiga test? De vanliga är väl vita med rosa text? Oavsett vad så tror jag absolut att dessa är positiva.. har aldrig fått spök på de tidiga därifrån 🤞🏻🥰
#226: Ja, jag såg sen att det var Early Pregnancy Test 🥰 Jag har testat ganska flitigt men aldrig fått två spök streck, även om dom är svaga. Är dock 6- 7 dagar kvar till mens!
#228: Tror det där är positivt 💕
#230: Grattis❤️😍
#230: Grattis 😍
#230: Grattis! 🥳🥰
#234: Tycker mig se något! Testa igen om några dagar 🥳✨
#235: Fy jag ser ju något, men har ju haft så många kemiska graviditeter 😣
Hoppas sååå att det blir starkare 😭❤️
#234: ser två streck. Håller tummarna för dig. 🥰
#237: Tack❤️
Hoppas såå😭🙏
#239: Nej det gör du inte 🙏😍
#239: Det är absolut något där! 🥳 grattis! ✨
#245: Ser något
#247: Jag ser fortfarande något om väldigt svagt! Tänk på att ökningen sker var 48e timme! Så kanske har ökat imorgon ❤️
#248: Ja hoppas kan man ju..
Men brukar bli såhär och sedan blöder jag😢
#251: Har svårt att avgöra kan vara så att det är grått! Försök ta ett test imorgon så kanske det syns bättre ☺️
#252: De e två olika graviditetstest. En bild är tagen igår och en från det jag tog idag . Kan de frf vara två spökstreck?
#254: Tror något är på g
Det är väl starkare än tidigare test?
- Redigerat 2024-04-24 14:04 av Anna9819
#255: Ja det är det
#256: Kul ❤️ grattis
#257: Fast e inte säker asså. För testa tidigt testerna visar ingenting
#258: Konstigt 🙄
#260: det är utan tvekan positivt 🥰
#261: Åh vad glad jag blir! Tack för svar 🙏🏻
#263: Kan va positivt
Svårt att se då det blänker av ljus / blixt
#265: Ser tyvärr inget här eller möjligtvis en skugga
Testa om ett par dagar igen och se om ett streck dyker upp
- Redigerat 2024-04-25 21:18 av cashili
#265: Syns lite, hoppas det inte är testet som luras
#270: Som det ser ut just nu och med tanke på vilket test det är skulle jag i nuläget säga negativt
Men testa om två dagar igen och se vad som skett
#272: jag tror att det är positivt faktiskt även om dessa test är under all kritik. Men på dessa bilder ser jag ett jämntjockt ljust streck i blått 🤞🏻
Hade dock köpt andra test för att vara på den säkra sidan!
#272: Håller med dom andra. Dom här testen är så opålitliga, håller tummarna att det är positivt men skulle absolut rekommendera att köpa ett annat test. Antingen digitalt eller något med röda streck (dom är lättare att se tycker jag)
#274: finns bara dessa där jag bor men ska köpa ett digitalt imorgon
#276: Svårt att säga , dessa test ger ofta skymten av ett streck så vågar inte säga ngt än
#278: Det översta ser jag ngt på 🤞
#278: Jag ser något på båda
#283: Tror att det kan vara ett plus på gång 😍 Håller tummarna att det är starkare imorgon! För en del kan de bli starkare senare på dagen också!
#285 Ser inget
Hjälp mig att tolka.
Bild 1, RFSU. Tycker jag ser något men vet ej om det är ett veck eller inte.
Bild 2, clearblue som ska visa ett streck. Kom inte inom 10 min utan efter 30 min så troligtvis ogiltigt.
Clearblue är taget på BIM +2 och RFSU BIM +7 idag.
Fick på BIM några droppar rosa flytning/blödning så trodde jag fick min mens men kom inte mer än så. Har även PCOS men med regelbunden mens senaste året.
.
- Redigerat 2024-05-01 21:25 av [Julialängtan]
#290 Här inne tolkar vi inte redigerade bilder.
Utifrån den oredigerade bilden så ser jag en hint av något svagt, men osäker på om det är ett faktiskt streck.
#292: Ledsen men jag kan lnte se ngt här
Om det är för tidigt så testa om 2-4 dagar igen
- Redigerat 2024-05-09 11:08 av cashili
#292: Ser ev något svagt, men skulle verkligen rekommendera ett annat märke på test. Clearblue är inte så pålitliga. Hoppas 🤞
#294: Vilka är bättre? Digitalt fattar jag är lättast men så dyra 💕
#295: Babyplan och easy at home går att köpa i stora pack, och de är absolut inte sämre än clearblue som är relativt dyra. Generellt är det lättare att avgöra på test som ger rosa linje 😊