Gravid iFokus

Gravid

Läst 1714 ggr
Freeya-
2

Hoppas på ett plus i februari

Tråd för oss som hoppas och väntar på om februari kan ge pluset 🤞😍

Freeya-
0

En vecka in i cykeln väntar jag bara på ägglossning om en eller två veckor, beroende på när ägget behagar kläckas 🐣 denna gången. Man kan ju alltid hoppas på ett plus på alla hjärtans dag ❤️😂
Första cykeln på ett år utan att tempa, vilket har vart bara skönt såhär långt 😊

• Redigerat 2024-01-24 18:59 av Freeya-
Längtar
0

Hoppar in här. Ska på ultraljud på fredag för att kolla äggblåsor efter en kur letrozol (dubbeldos). Förhoppningsvis finns det några fina äggblåsor.
Håller tummarna för oss som längtar efter ett plus!

Freeya-
0

#2: Hoppas på fina ägg, kommer de se ungefär när din ÄL är då? 😊

Längtar
0

#3: ja precis🙂

Freeya-
0

#4: Hoppas på fina ägg 😊
Vi har två veckor framför oss som ÄL kan ske 🙈 Men brukar få ledtråd av lh test 😊

Längtar
1

#5: de såg inga äggblåsor idag. Ledsamt men men. Ny tid på måndag , då det kan vara så att det är för tidigt för att se nu.
Den eviga väntan till ÄL är nästan lika jobbig som eviga väntan till bim🙈

Freeya-
0

#6: heller hur! Tycker det är mycket värre att vänta på ÄL, då kan man ju fortfarande ligga för att få till pluset. När man väntar på BIM är man ju utlämnad till ödet och kan bara hoppas 🙏
Hoppas det bara var för tidigt och du får se dem på måndag ☺️🤞

Lollan124
0

Då kommer jag över hit istället då! Första dagen på mensen och runt 18-19 dagar till nästa ÄL! ☺️

Freeya-
0

#8: trodde också jag skulle vänta så länge för hade på cd 20 förra cykeln.
Så blev lätt förvånad när lh testen slog om till positivt igår, men behöll ingen mat eller vätska igår så tror riktiga stegringen är idag och ÄL på cd 14 imorgon 😊

Lollan124
0

#9 jasså? Vad kul att den kom tidigare! 😃 ska vara riktigt noggrann med att ta LH-test denna månad då båda månaderna har vi haft mys dagen innan samt dagen efter, så ska försöka pricka in lite bättre denna gången!

Freeya-
0

#10: Ja eller otajmat, för var onykter i lördags och det kanske inte är så lyckat precis innan ÄL 🙈 Men trodde ju det var en vecka kvar till dess.
Vi har inte riktigt bestämt oss om vi ska köra varje dag över ÄL eller inte. Vi har gjort det så många gånger utan resultat, så vi har lite funderingar på att hålla oss till varann dag. Men vi har tänkt köra på varannan dag innan, men så blir vi stressade och myser varje dag ändå 😅
Vi är bara två månader efter att vi hade covid också, så är inte helt säkert spermierna återhämtat sig. Men vi har inget att förlora på att försöka 🤞Om inte annat kan vi äntligen lämna in ansökan om vidare hjälp om mensen kommer denna gången också 🙏

Hoppas ni får till det som ni vill denna månaden 😊 Men man ska inte oroa sig för mycket om man är någon dag ifrån, det är ganska goda chanser ändå 🥰

Längtar
0

Var på kliniken idag och det fanns inga ledande äggblåsor. Väldigt trött och ledsen. Men fick utskrivet mer letrozol tabletter och ska ta trippeldos istället för dubbel nästa månad. Hoppas vi alla får ett plus snart

Freeya-
0

#12: Så tråkigt! Måste du vänta in ny mens innan du kan börja på dem då?

Lollan124
0

#11 nu har det varit två omgångar för oss då vi har hållit oss till varannan dag och det har resulterat då i att det hamnar dagen innan och dagen efter! Skulle iallafall vilja prova en månad med varje dag under fertila fönstret. ☺️ det är så olika vad källor säger. Vissa säger varje dag, vissa säger varannan dag! Finns så mycket info därute som egentligen bara gör en snurrig. 🤣 jag hade också covid förra månaden. Undra om det kanske påverkat mig någon i denna cykeln också. Min sambo klarade dock sig

Freeya-
0

#14: Ja det är ju helt omöjligt att veta hur man ska göra 🤯 även om man gör allt rätt behövs ju en skvätt tur också 😅

Jag är väl mest less på att försöka just nu, så fort jag vet om att det är inom rätt dagar försvinner allt det spontana och roliga. Så så sätt är det skönt att ÄL överraskade oss denna månaden, vi har ju myst för skojs skulle några dagar inom fönstret 😊

Tänker att det säkert ökar chanserna denna cykeln för er bara att kroppen är än mer i balans efter att du började på medicinen ☺️

Lollan124
0

#15. Jag tror också det har gjort en hel del med medecinen. Ska ta nya prover om 2 veckor får se då ifall mina TSH-värden ser bättre ut. Jag har ju varit mycket piggare senaste veckan. Det är som du säger också att det krävs lite tur! Jag har ändå en bra magkänsla just nu. Att kroppen börjar må bra ☺️

Håller med att det är mycket roligare med det spontana. Vi har ju egentligen inte mer mys nu när vi vill skaffa barn bara det att det blir mer intensivt nu under några dagar och då kanske man inte alltid har lust heller.

Freeya-
0

#16: det kommer säkert bara bli bättre med tiden 🤞Skönt att du känner dig piggare 🥰

Det behövs lite tur, det är mycket som ska gå rätt för att det ska bli ett nytt liv 🙏🥹

Ne det är lätt att det blir framtvingat, men man får se det fina i att man tvingar sig själv/ varandra för en gemensam önskan de gånger 😂❤️

Längtar
0

#13: ja, måste vänta till mensen nu. Sen ta första dosen 3e dagen under mensen i 5 dagar. Får se hur det går. Men hon sa atr jag kan ta ÄL tester nu för att kolla om nåt ägg mognar

Freeya-
0

#18: Håller tummarna att det mognar 🤞 brukar du få vänta länge på blödning annars?

Längtar
0

#19: brukar få min mens runt 18-19e. Så får se om de dyker upp nån ägglossning början av veckan i februari!

Freeya-
0

#20: Hoppas! Men då har du inte superlånga cykler ändå? 😊

Lollan124
0

Alltså har en liten fråga. Har någon här haft att mensen helt plötsligt blev väldigt lätt och kort? Min mens denna månad var 2 dagar.. brukar alltid ha 3-4 dagar med riklig mens i början som avtar sista dagen. Haft mens i 2 dagar denna månad, ganska lätt flow och idag dag 3 ingen mens bara lite rosa flytningar… blir lite orolig 🥹

Anonym
0

#22: Haft det sen i somras, tagit hormonprover och ultraljud under en av de cyklerna som var bra. Men förstår din oro, var superorolig över det innan också. Det är nog ingen fara 🥰

Freeya-
0

#23: Vet inte varför den blev anonym 🙈

Lollan124
0

#23 tack för infon, gör mig lite lugnare! 🥹 ringde gyn och de tyckte jag skulle komma på en undersökning bara för att kolla att allt ser fint ut. Inte gjort någon sådan tidigare så kan vara skönt att få komma dit och se hur det ser ut! 🩷

Freeya-
0

#25: Skönt! Men vad olika det är! Min mens försvann efter operation och jag listade ut att det var mens och ingen annan blödning för att tempen dala samtidigt, behövde knappt ha trosskydd. Och jag fick tvärrnej från gyn, men min allmänläkare hjälpte mig med remiss. Men superskönt att du fick tid, alltid skönt att veta läget 🥰

Lollan124
0

#26 nu har jag lite tur då jag har privat sjukvårdsförsäkring via mitt företag. Så slipper oftast dessa ”nej” som man lätt får från allmänvården! Men tyvärr har inte alla den turen. 😢 har ju exempelvis sökt vård för min sköldkörtel flera gånger av allmänvården och de har aldrig tyckt att det såg ”så illa ut”. Så genom denna försäkring fick jag den hjälpen jag behövde. Så hamnar oftast hos privata kliniker och försäkringen täcker det. Tur att du fick remiss av läkaren, finns såklart superbra allmän vård också! ☺️

cashili
0

#22: Om det bara är en gång kan det ju bara vara en tillfällighet
Om du upprepade månader endast blöder 2 dagar och tidigare blött 4 dager så kan man börja fundera på om du fått någon obalans i hormonerna tex
Bygget man tex inte upp så mkt slemhinna så finns mindre att blöda ut osv
Men som sagt , en gång - ingen gång ☺️

Lollan124
0

#28 tack Cashili. Jag tror bara jag reagerar då jag alltid haft problem med att jag blöder alldeles för mycket. Långt över normalen. Detta skiljer sig så mycket från det jag minns. Därför jag tror jag reagerar så starkt. Men jag kanske har helt skev syn på vad en ”normal mens” kan vara. Jag har blött några droppar idag 3e dagen blandat med rosa flytningar så kanske räknas som att jag haft mens i 3 dagar även om det känns som 2 för min del! 😅

cashili
0

#29: Personligen skulle jag kanske inte räkna någon droppe som en full mensdag men där gör vi kanske olika ☺️

Har du gjort någon förändring i kost eller medicin som skulle kunna föranleda denna förändring?

Lollan124
0

#30 jag har ju sen en månad tillbaka fått bekräftad hypoteros och fått levaxin utskrivet som jag ätit i 2,5 vecka. Samt i samband med det slutat med gluten och soja. Så ja en del förändringar har jag gjort! Men känns så kort tid för att det skulle påverka något 😅

cashili
0

#31: Ja jag vet inte men kanske kan medicinen mot hypotyreos påverka 🤷‍♀️
Kan ju va så att kroppen märkt av förändringen av hormoner

Freeya-
0

#28: Det var jag superorolig för, just att slemhinnan inte byggdes upp som den skulle. Men gjorde två vul under en cykel som visade fin slemhinna och bra hormonprov. Så det behöver inte vara något fel, men så klart jätteskönt att få det kollat ifall om att ☺️

Freeya-
0

#27: Skönt att du får det kollat, då slipper man noja 😊

Lollan124
0

#33 skönt att slemhinnan och hormonerna såg bra ut trots att mensen förändrades för dig med! Jag hoppas de säger samma sak till mig och att jag bara nojar i onödan ☺️det är ju som Cashili säger att en gång är nog ingen gång. Saker kan ju skilja sig från månad till månad.

Freeya-
0

#35: Ja man nojar så lätt, men skönt när man kan utesluta saker att noja sig över 😊 Jag har haft väldigt sparsamma blödningar det senaste halvåret, men det är som du säger så svårt att veta vad som är normalt 😅

Solsken34
0

Hej alla 🥰 hur går det för er med ert kämpande? 😊

Lollan124
1

Hej! 🥰 tror de flesta här väntar på ÄL. Tiden går så långsamt när man väntar på den 🤣

Freeya-
0

#37: för oss är det sista cykeln innan vi kan söka till rmc. Precis passerat ÄL och har sån ångest och oro att det ska bli ett plus som slutar i missfall denna gången. Det skulle göra att vi inte får hjälp av rmc nu heller. Samtidigt som att det är så skönt att äntligen vara framme vid ett års strecket för missfallet och äntligen kanske komma vidare.

Solsken34
0

#39: Förstår precis din känsla ❤️ håller tummarna för att det går bra allting och blir som du vill 🥰

Freeya-
1

#40: Tack ❤️ vi har ändå tilltro till att det kommer bli till slut. Men vi vet ju att vägen inte behöver vara spikrak.

Lollan124
0

#41 det kommer vara så värt det när det går vägen! 🥰

Freeya-
0

#42: Ja det är vi övertygade om 🥰 🙏 en del bebisar tar mer tid än andra ❤️

Anna9819
0

#39: Behöver ju inte säga att ni fått missfall isåfall och troligtvis så går det bra nästa gång ❤️
Idioti deras regler, sätter mer press hos blivande föräldrar

• Redigerat 2024-02-02 23:24 av Anna9819
Anna9819
0

Jag fick nya test från babyplan

• Redigerat 2024-02-02 23:23 av Anna9819
Freeya-
0

#45: Var det fel på det som hade streck? Vet att babyplan fått skicka ut tidigare till såna som fått falskt positivt. Sånt spel med känslorna 💔

Freeya-
0

#44: Ja när det blir plus utgår vi från att det blir bebis till motsatsen är bevisad, då ska vi åtminstone få ett avbrott där vi får vara lyckliga och förväntansfulla 🙏
Men reglerna är helt galna, vi kommer inte berätta för offentliga vården förrän vi gjort tidigt ultraljud på privat klinik.

Denna kommentar har tagits bort.
Solsken34
1

#41: Så är det verkligen, det kan jag skriva under på ❤️

Lollan124
0

Hur går det för er andra här? ☺️

Freeya-
0

#50: Vi har typ en vecka kvar till BIM, väntar mest på att skicka in papperna till rmc. Så blev lite överraskad att det redan gått en vecka efter ÄL 🤩 Imorgon ska jag ta nytt progesteronprov för att se vart det ligger 🙃
Hur går det för dig? 😊

Lollan124
0

#51 hur mår du nudå efter ÄL? Några symptom alls eller mår du som vanligt? ☺️

För mig går det långsamt framåt mellan 8-10 dagar kvar till ÄL! 😅

Freeya-
0

Känner ingenting denna gången, inte ens om jag tänker efter eller känner efter varken har jag eller känner något denna gången. ÄL kom så plötsligt denna gången att det typ inte känns som vi ens försökt 🙈 Men fick ovetandes till det helt okej ändå. 🤩
Gick bananas på att köpa test för någon månad sen, så har typ 100 test 🙈 så får väl testa om några dagar bara för att göra av med dem 😂

Varit och testat progesteronet idag, så hoppas få svar på det inom några dagar 🙃

Det är ju bara typ en vecka kvar ändå för er ju , det kommer vara här snabbt 😊🥰

Lollan124
0

Haha åh då är det bara att testa på med alla tester! 🤣 jag kände lite lika med ÄL tester har så många nu så kan slösa hejvilt! Hoppas dina progrestronprover blir bra!

Ja tiden går fort men ändå långsamt! Jag vill ju bara att man ska vara förbi ÄL så man väntar på ett plus eller mens! 😅 men ska till gyn just under ÄL för att se att allt ser bra ut.

Freeya-
0

#54: Ja men lite så 😂 Men ville ha flera olika sorter att bekräfta med när jag väl får en linje. Ja hoppas också progesteronet ligger okej, testade i december och det var halvdant.

Så skönt att få tid vid ägglossning 🤩 Då får man ju bra koll på när ägglossning är 🙃 hoppas att allt kommer se bra ut 🤞
Snart är du i väntan på BIM igen 🥰

Lollan124
0

Tänker att det kommer komma till användning ändå sedan om ni får i
iVF ☺️

Ja det var verkligen skönt! Då får man bara hoppas kroppen gör det den ska 🤣 skulle dock vara lite ironiskt om jag får ÄL mycket tidigare denna gång!

Freeya-
0

#56: Ja jag har tänkt flera gånger innan att jag kanske sitter på stickan som kommer ge plus, men sen gjort av med alla blanka 😫 Men hoppas verkligen något av alla dessa ska ge oss första ledtråden till vår bebis 🥹

Räknar med att vi kan få vänta till i höst med ivf, de kommer väl ifrågasätta en del och sen blir det semesterar. Så räknar med hösten, får bli positivt överraskad om det skulle dra igång snabbt 🙏😊

Åh men då kommer du få veta hur det ser ut precis efter ÄL istället och det är också värdefullt att veta att det är välbäddat för ett ägg att fästa 🤞🥰

Lollan124
0

Visste inte att man behövde vänta så länge! Håller alla tummar och tår att det går fortare för er att få tid! ☺️

Hade inte tänkt på att det kunde vara positivt att även kolla efter ÄL. Tack, nu känns det bättre då det även är relevant info! Tog ÄL test idag för att se om det är påväg någonstans är på CD11 och brukar ha ÄL runt CD18-19 och det var ett väldigt svagt streck så än är det inte på gång iallafall 🤣 är otålig!

Freeya-
0

#58: Jo men de ska säkert göra lite mer undersökningar och prover innan de skriver remiss till ivf. Det kan vara så att de anser att vi ska försöka ännu längre på egen hand. Men hoppas att det ska gå snabbt till att vi får reda på planen åtminstone 😊

Ja det är alltid bra att veta att det ser ut som det ska 🥰 Ja då är det några dagar kvar, när brukar du få positivt ÄL test?

Lollan124
0

#59 jag förstår! Kan de finnas någon särskild anledning de vill att man ska testa själva längre på? ☺️

Jag brukar tyvärr testa positivt typ samma dag på morgonen eller dagen innan på kvällen! Så förhoppningsvis får man in myset bra innan! ☺️ som jag nämnde tidigare har det blivit att vi prickat in dagen innan + dagen efter just för att jag får positivt så nära inpå!

Freeya-
0

#60: Jag förstår, men om ni ligger typ varannan dag i veckan fram till ÄL så täcker ni ju upp bra 😊 Det är ju skönt om ÄL är på ungefär samma dagar varje cykel, då kan ni ju ligga mer de dagarna om ni vill 😊 kanske skulle du ha hjälp av såna digitala som har blinkande gubbe dagarna innan?

Jo det är olika var i landet man bor hur fort det går till ivf. Vår infertilitet är oförklarad än så länge, så de kanske vill undersöka vidare först.

Anna9819
0

#61: Du har ju varit gravid så då funkar ju det.
Ett år kan det ju ta för endel att bli gravida.
Men det är ju såklart jobbigt att det tar tid.
Ofta får man ju stress som gör att man inte blir gravid.
En kompis till mig gjorde ivf sedan blev hon gravid några månader efter det barnet var fött naturligt.

Hoppas ni får den hjälp ni behöver ❤️🙏🤞

Freeya-
0

#62: Tack 🥰 Du har rätt, det kan komma efter många försök också 🙏

Anna9819
0

#63: ❤️ hoppas på snart ❤️

Lollan124
0

Har lite molvärk idag vid ena äggstocken + börjat få fertila flytningar och mitt LH test igår visade knappt något men idag visade det väldigt mycket mer (inte positivt än). Är lite chockad för det är så tidigt i cykeln vet inte om jag ska förvänta mig att ÄL kommer inom några dagar 😵‍💫😅

Freeya-
0

#64: Tack, vi fick faktiskt första positiva igår morse 🥹 Det är lite svårt att ta in! Vi är så glada men väldigt nervöst också! Jag har haft lätta kramper idag på morgonen och givetvis jämför jag dagens test med gårdagens 🙈

Freeya-
0

#65: Spännande! Hoppas ni får bingo! 🤞 Om ni ligger varannan dag fram till positivt ÄL test är ni på säkra sidan 🥰

Anna9819
0

#66: Vad kul ❤️
Grattis! 🤞😍

Freeya-
1

#68: Tack 🙏❤️ nästan exakt ett år tog det, nu hoppas vi att detta blir en bebis 🙏 tack för all stöttning det senaste året , håller tummarna att det stannar för er snart 🥰❤️

Anna9819
0

#69: Din kropp har nog bara väntat på rätt ägg ❤️
Jag håller tummarna för er ❤️‍🩹❤️

Tror min kropp låter sämre ägg fästa.
Fick det förklarat att det kan vara så om man blir gravid ofta, men får tidigt missfall.
Men det var nått nytt de kommit fram till.
Jag hoppas på att mitt guldägg finns kvar ❤️

• Redigerat 2024-02-10 07:56 av Anna9819
Freeya-
0

#70: Tack, vi behöver lite tur denna gången 🙏

Så kan det säkert vara , kanske är att du har så bra miljö att fästa i att det fäster väldigt enkelt 🙃 håller tummarna att det kommer ett guldägg nästa gång ni kan försöka 🤞❤️

Anna9819
0

#71: Jag hade hoppats på få ÄL idag så vi hade hunnit testa denna månad.
Men nä tyvärr inte 😵‍💫

Freeya-
0

#72: Ligg det sista ni gör innan ni är ifrån varann så finns det ju en chans 🙏

Anna9819
0

#73: Det gjorde vi 😅😂

Lollan124
0

Men gud freeya! Vilken underbar nyhet 😍 grattis!!! Så glad för din skull 🩷

Freeya-
0

#75: Tack 😍 Det var minst sagt oväntat! Ja det är underbart, hoppas det går hela vägen denna gången 🙏❤️

Freeya-
0

#74: Tur det, hoppas att turen är med er denna gången ändå 🤞🥰

cashili
0

#77: Grattis!!🩷

Freeya-
0

#78: Tack ❤️

cashili
0

#79: Vilket test testade du med ? Har du bild ☺️

Freeya-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#80: Alla jag hade hemma 🙈 tyvärr bara känsliga på 10 miu, hade så gärna velat se linjen på ett 25 miu. Dumt nog testade jag två dagar i rad och oroar mig trots att jag vet att det ska gå två dagar mellan.
På pappret är de torra och på den andra innan de torkat.

cashili
0

#81: Var får du tag i 1st respons?
De fanns ju i Sverige för 3-4 år sen men lnte längre

Freeya-
0

#82: Köpte några stycken på iherb, bara för att ha att bekräfta med när jag såg något svagt. 🙃 för de blir ganska dyra för att testa varje gång med 🙈

Hur går det med dig nu? 🥰

cashili
0

#83: Ok.. jag gillade dom när de fanns
Är det tull på dom?

Jag är några dagar efter ÄL så här väntar man bara ☺️

Freeya-
0

#84: Ne det var ingen tull 😊 Ja de är lätta att se 🙃

Håller tummarna att det går vägen denna gången 🤞❤️

cashili
0

#85: De är dyrare nu än förr ser jag
Tråkigt men kanske ändå köper en förpackning

Tack! ☺️

Håller tummarna att du snart får + på de med 25 m/iu också !

• Redigerat 2024-02-10 11:44 av cashili
Freeya-
1

#86: Ja de var inte superbilliga direkt 😅
Jag har inga 25 miu att testa med förrän på onsdag tidigast, så får hålla mig till dessa så länge 🙈 Borde väl egentligen låta bli att testa helt tills BIM, men det lugnar lite att se att linjerna är kvar 🙏❤️

cashili
0

#87: Vilket betalsätt använde du?
Såg att leveranstiden var 2-3 veckor oxå 😕

Freeya-
0

#88: oj det var längesen jag köpte dem, men troligtvis betalade jag direkt på något vis🙃

cashili
0

#89: Mm letade efter ngt sånt alternativ men hittade inte det

Tjoffsan88
0

#0: Freeeeya. Fick missfall tidigare i februari, dock väldigt tidigt och ÄL verkade komma som den skulle igen efter så vi väntar på att testa på nytt🥰

Lollan124
0

Fortfarande inte fått ÄL och stickorna visar inte någon ökning på LH heller. 😫 tur man har gynbesök imorgon men fattar inte varför inget händer plötsligt denna månad!

Freeya-
0

#91: Lycka till 🤞 hoppas ni får turen med er denna gången 🙏

Freeya-
0

#92: Men åh så tråkigt, men som du säger skönt att det är när du ändå ska på besök 🥰
Är det mycket sent?

Lollan124
0

#94 borde kommit igår men eftersom resten fortfarande visar ett ganska ljust streck så verkar det inte komma det närmaste dygnet heller! 😅 jag brukar oftast se ett mörkare streck redan 2-3 dagar innan de slår
Om till positivt

Freeya-
0

#95: förstår att det är drygt! Min ÄL vandrar inom en vecka och de gånger den vart sen har jag trott att den aldrig ska komma 😅 men så fort jag brutit ihop över att den inte skulle komma, brukade den komma på någon dag 🙃
Håller tummarna att den kommer snart 🤞

Lollan124
0

#96 min brukar komma inom 2-3 dagars intervall. Men såklart just när man ska till gyn och hade ”prickat i rätt” så har den inte kommit 🤣 känns som kroppen alltid ska göra något annat än det man vill!

cashili
0

#96: Går allt bra för dig

Lollan124
1

Tydligen börjar det hända saker när man klagar! Inte riktigt positivt men nästan, det måste ökat fort för det var så svagt tidigare idag! 🤣

Freeya-
0

#99: Haha jag tror att det hjälper! 😂

Freeya-
0

#98: So far so good 🙏 passerat BIM nu åtminstone, så vi övar bara på att vänta 🙈 Ska inte göra ultraljud förrän v8, så ska planera upp tiden med annat och så får vi bara hoppas på det bästa 🙏

Tjoffsan88
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag joinar här igen efter tidigt mf i januari. Fick svagt plus på babyplans early och rfsus tidiga den gången men det efter ingen mer ökning. Tror kroppen registrerade det som vanlig mens. Fick ÄL som vanligt och nu idag plussade jag på bim-4/5♥️ clearblue ultratidigt, rsfus testa ofta och rfsu testa tidigt

Anna9819
0

#102: Grattis,
Försök släppa oron du kan inte påverka vad som händer..
Inte lätt usch, jag hade minst 3 kemiska missfall förra året

Lollan124
0

Var på kollen idag. Påväg att ha ÄL, Man kunde se mina 3 skikt, fin tjocklek på slemhinnan. Allt såg väldigt bra utenligt gyn! ☺️ så bara fortsätta försöka för min del nu!

Ellenpersson
0

#101: Stort grattis Freya!! 😍😍

Tjoffsan88
0

#103: Tack🤗 jag mår jättebra och är inte alls orolig. Vardagen rullar på med två barn här hemma så hinner inte fundera. Plusset är så mycket starkare denna gång och det känns annorlunda.

Anna9819
1

#106: Vad skönt ❤️

Tjoffsan88
1

#107: Ja det känns oerhört skönt♥️

Anna9819
0

Testade negativt för två dagar sedan, har noll symtom och tror verkligen inte att jag är gravid.
(Har varit gravid många gånger och har barn sedan tidigare )
Men tempen är hög än iaf
Så hoppas lite ändå, men det är troligen kroppen som lurar mig 🙄
Tempen har varit konstig hela denna cykel 😝
Har BIM idag tom mån skulle jag gissa, om jag går på symtom inte temp-kurva

• Redigerat 2024-02-24 07:11 av Anna9819
Lollan124
0

#109: Håller tummarna att det kan ändras för dig! Själv tror jag mensen kommer denna månad också tyvärr. Testade mig idag BIM-2 med testa tidigt och det var ej gravid. ☹️ han sådan fruktansvärd PMS igår som jag alltid brukar ha innan mens och tempen ser ut som den brukar innan mens! Så får bli nytt försök. Hoppas det går bättre för dig 🩷

Anna9819
0

#110: Tråkigt! Nej jag tror jag också får hoppas på nästa cykel.
Testar om jag inte fått mens ev om jag kan vänta😝

Anna9819
0

Min temp är hög men kan ju bara vara på BIM minus 2-3 vem vet och då är det ju normalt

Lollan124
0

#112: Hur går det för dig? ☺️ fick tyvärr min mens idag. Men jag hade det på känn så blev inte så stor besvikelse. Även om såklart en liten.

Anna9819
0

#113: Vad tråkigt att höra😔
Men det går ju fort till ÄL tycker jag.

Min temp var fortfarande hög i morse 37.0 men känner inget speciellt så mensen kommer nog typ imorgon ev
Svårt för vet tyvärr inte när jag hade ÄL.
Trodde jag hade BIM i går eller idag men ja vi får se när 🩸kommer

Lollan124
0

#114: Ja min ÄL var 2 dagar tidig denna månad så vi hann bara mysa på själva ÄL-dagen sent på kvällen så blev en liten miss där. Jag hade inte så höga förhoppningar.

Åh så jobbigt när man inte vet exakt när den varit! Har du testat dig något? 😊

Anna9819
0

Ja vi hade samma problem, pga jobb så kunde vi bara dag 9 så det är ett mirakel om det tog sig.
Trodde jag hade ÄL dag 11-12 men den verkar ha varit senare.
Jag har inte heller så höga förväntningar
Tog ett test i torsdags kväll inte så välplanerat då jag inte hållit mig så länge.
Det var blankt.
Ska ta ett till snatt men att det skulle vara positivt tror jag ej, har noll symtom 😂

Anna9819
0

#115: Mitt test var också blankt så väntar min på mens nu

Lollan124
0

#116: Äsch vi får en ny chans nu! Jag ska faktiskt försöka mysa denna månad varje dag under fertila fönstret. Min gyn tyckte jag och min partner skulle (om vi ha möjlighet) försöka mysa varje dag mellan dag 15-19 på min cykel för att pricka närmare. Vissa ägg lever bara 12h. Vi har ju haft två cykler i rad nu när vi inte prickat in alls så himla bra! Känns så tråkigt att missa liksom 😤

Anna9819
0

#118: Ja man får ju fler chanser ❤️💕❤️
Vi får stötta varandra i den här jäkla kampen 💪🏻💪🏻

Det är verkligen sitt när man missar

Anna9819
0

Min temp är fortfarande hög

Lollan124
0

#119:Ja vi får stötta varandra. Nästa cykeln bara måste vara våran guldcykel 🩷

Hmm konstigt att den fortfarande är så pass hög. Men din mens har väl inte kommit än? Vet inte om jag missminner mig men din temp brukar vara gansk hög i lutealfasen?

Anna9819
0

Min temp brukar gå ner samma dag som mensen kommer oftast
Jag trodde jag hade ÄL dag 11-12 men enligt kurvan är det 14 så vi får se.

Fick ett smalt streck på cb i går kväll
De är ju opålitliga

Lollan124
0

#122: Men hoppas att det kan vara något ändå! 😍 aldrig testat dem där för att spökstreck hade gett mig alldeles för mycket hopp. Kör med rfsus och hittills aldrig fått spök iallafall!

Anna9819
0

#123: Ja jag vet, hatar alla test nästan 😂
Man vill ju så mycket.
Men jag har noll symtom på mens eller graviditet 🙄
Kroppen kanske är ur balans eller nått

Anna9819
0

Om inte ÄL var typ dag 17 då 😂 då kan det hänt
Men aldrig haft så sent

Lollan124
0

#125: Ibland kan den ju bli så mycket sen om man haft en liten infektion i kroppen etc! Tror min ÄL kom på dag 28 i december för jag hade varit sjuk 😅

Anna9819
0

Har inte fått mens än 🤔
Får se om den dyker upp idag.
Jag trodde den skulle kommit i lördags/söndags absolut senast i går
Tempen fortsatt hög.
Noll symtom 😅😂 fattar ingeting.
Mina senaste cyklar har jag haft ÄL runt dag 11 har aldrig haft långa cyklar.
Max 29 dagar men då om jag fått kemisk
27-28 har jag haft tidigare som normal cykel
Ska göra test i morgon om inte mensen dyker upp innan dess.

• Redigerat 2024-02-28 08:06 av Anna9819
Lollan124
1

#127: åh men håller tummarna att det är en graviditet nu när det ökat ännu mer! 😍

Anna9819
0

#128: 🤩 Tack

Anna9819
0

Min mens kom igång igår.
Så nu kör vi på mars ist då 🌸

Lollan124
0

#130: Vi får hålla tummarna att mars är vår månad! 🩷

Anna9819
0

#131: Precis

Ellenpersson
0

#101: Hur går det för dig??? ❤️❤️

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.