OT Är han osäker?
Häromsagen så frågade jag min sambo "ska vi inte ta och gifta oss?" Han svarar "vi kan ta och göra som min pappa och hans fru" det vill säga springer och impulsivgifter sig med bara vittnen. Jag blir glad och vi bestämmer att vi ska gifta oss i februari… Vi har planerat lite grann och ska fixa hindersprövningpapper imorgon. V har pratat lite om det, och då är det alltid jag som tar det på tal…
För ens tund seda så går jag fram till andreas och kramar honom och säger "och vi ska gifta oss" då säger han "om du tjatar om det så kanske jag ångrar mig". Varför säger han så? Vill han inte gifta sig med mig eller? Blir så ledsen.. Om han nu "Ångrar sig" och inte tänker gifta sig med mig så vill jag inte vara ihop med honom längre.. Man säger ju inte något sådant och bestämmer och sedan tar tillbaka det. Det är ju inte precis som om man ska äta stek på söndag men sedan ångrar sig och vill ha fisk…
Vad ska man göra? Vara tyst som en mus och bara ta upp det på tal om man ska ta ett steg på vägen? Eller ska man avblåsa allt på en gång och gå med ett krossat hjärta? Jag blir så ledsen at han säger så…
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Kul kille… :( Roligt med bröllop dock. :)
Ni har ju båda stora grejer på G gällande barnet som kommer snart… kanske räcker det med "stora grejer" för detta år? Kommer bli en stor omställning hur som helst och förhoppningsvis blir det en stor Boost på ert förhållande. :)
Mitt tips till sig är att ta EN stor grej åt gången, är det menat att ni ska gifta er så behöver ni inte jäkta in i det bara för att ni snart ska få barn? :) Låt han tänka lite på saken, sen kan ni ha ett mer planerat bröllop (även om det är borgligt och bara med vitnen=) om ett år eller så, då är ni båda mer säkra förhoppningsvis. Är väl inte kul att jäkta in i äktenskap med vetskapen om att killen kanske känner sig trängd? Skynda långsamt, ni hinner! :)

jo, man kan ju vänta.. Men det är ju inte så roligt när han säger en sån sak och sen kanske ångrar sig.. Man gör ju inte sånt… ska prata med honom när jag har "tjurat" klart. Undviker att prata med honom tills jag är snäll igen :)

Varför buffa över beslutet på honom? Skulle nog säga att det visaste är att du tar beslutet om du känner att han inte är mogen eller tvekar det minsta. Chansen är att han är "trängd" och bara svarar det du vill höra… Låter nästan lite så…
Gör en långsiktig plan istället och njut av förlovningen istället? :) Unna er lite romantik nu innan bäbben kommer! :)

vi har ju länge pratat om att gifta oss, men när har ju frågan varit… jag kan ju inte tvinga honom om han inte vill. Hn kanske har fått lite kalla fötter, ganska normalt. ska prata med honom om ett par dagar igen. vi ska ju inte göra något som någon av oss inte är säker på.

:)