Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: planerar-barnbarnlängtan
Läst 5650 ggr
Freeya-
1

Hoppet om ett plus i januari!

När det inte gick i december, hoppas jag att plusset vill komma i januari 🙏 Antar att det är fler som fortfarande längtar efter sitt plus 🤞😍

• Redigerat 2023-12-18 21:00 av Cireea
Freeya-
0

Jag har ÄL först efter jul, vilket känns lyxigt att kanske kunna hålla bebisverkstan från tankarna i jul 🎄

Längtar
0

Jag hoppar in här. Mensen börjar starta igång. Försökt få en tredje i 1år nu. Men jag hoppas januari kommer med plus! Borde ha ÄL början av januari.

Freeya-
0

#2: trist! Men det kan gå snart 🤞😊Fick ni försöka länge med era tidigare barn?

DeErEd
0

Hej jag är ny här men är också i längtan av ett andra barn. Hade ÄL test negativ den 10:e på morgonen och positiv sent på kvällen. Sen den pico var den 11:e.

Jag är 39 år gammal och har försökt nu i ca ett år utan lycka. Jag testade då för första gången heminsemination. Är det någon som har testat denna metod innan här? Har även börjat ta inositol är märkt mycket mer än vanligt av ägglossnings flyttningen. Någon som ha testat detta?

I söndags den 17:e hade jag ordentligt med ljusrosa/ljusbrun flyttning. Igår den 18:e den var nästan helt borta och idag har jag inget. Jag är en förnekelsen perioder så tror inte längre att det är möjligt för mig att bli gravid trotts att alla mina prover är normala. Min sambo och jag har barn från tidigare men inga barn gemensamt. Om jag inte blir med barn nu I januari ska vi göra en utredning. Hoppas verkligen att skippa det. Förra månaden hade ett kemiskt positiv och blev helt förkrossad. Så glad jag hittat den här sidan för att då nu känner jag mindre ensam.

Har läste alla meddelandet sedan den 2/12. Är glad för alla som plussat och dela min sorg med alla som är precis som jag är väntan på vara plus. ❤️

Freeya-
1

#4: Åh håller tummarna att du hade en nidblödning 🤞
Utredning är ingen farligt, det är också spännande att få reda på läget 🙃 Men hoppas så klart ni slipper det ändå! Och har du fått en kemisk nyligen vet du att mycket fungerar ( spermier och ägg möts ) och det är en bra början 😊

Längtar
0

#3: första tog sig på 5månader. 2a tog sig efter 2år, sen testade letrozol som jag sedan blev gravid efter i månad. Tar letrozol nu också men inte tagit sig. Ska till kliniken den 29e då det är 1år som jag tagit letrozol och om det inte tar sig i januari så får vi gå vidare med annat hjälpmedel. Hur länge har ni försökt?

Freeya-
0

#6: Hoppas att det tar sig för er nu 🤞 vad är nästa steg annars tror du?

Vi har försökt nästan två år, haft ett missfall som det snart gått ett år sen. Efter denna cykeln kommer vi kunna söka till rmc och gå vidare, eventuellt ivf.

Längtar
0

#7: kliniken sa att nästa steg är troligtvis insemination. Ivf är nog sista alternativet. Men vi får se.
Ja hoppas det tar sig för er med! Längtan är så stor

Freeya-
0

#8: Men hur är det när man har barn innan? Får man hjälp med högkostnadsskydd eller får ni betala allt själv?
Tack, vi hoppas på ett plus inom ett halvår iallafall. Vill inte att varje månad ska kännas som enda chansen, så försöker hålla ett mål på längre sikt 😊🙏

DeErEd
0

#5: Tack. Jag hoppas på det också. Jag brukar ha mellanblödningar och det brukar börja några dagar innan mens. Men idag hade jag inget. Så hoppas 🙏🏻

DeErEd
0

#3: Jag blev gravid med mitt första tre månader efter jag slutat ta p-piller. Hade inga stress på att bli gravid och kollade knappt på appen när jag skulle eventuellt ha ÄL. Men har också 9 år yngre :).

DeErEd
0

#9: på mitt jobb idag träffade en nybliven mamma med sin 2 månaders bebis. Jag håll mig för att inte gråta. Sen träffat en annan mamma som var 1 vecka gravid efter ivf. Hon berättade att hon försökte två år med första barn och sluttade att hon gjorde ivf. Blev gravid efter den andra försök. Nu fick hon ivf den 11:e och idag vid en läkarbesök fick hon veta att hon är gravid. Hon kunde knappt tror. Blev så glad för henne. Hoppas att vi andra som också längtar kan också få pluss snart 🙏🏻

DeErEd
0

PS: det skulle står 2 vecka gammal bebis och inte två månader 🤗

Längtar
0

#9: man får stå för all konstnad själv om man har barn innan. Det fick jag höra iallafall. Men man kan få någon ersättning om man har tur. För ivf alltså.

Freeya-
0

#14: Okej, skönt att de hjälper till trots att man har barn sen innan 🥰 Nu ska vi ju först hoppas att vi kan få ett barn, men vi vill gärna ha två och har funderat lite på hur det ser ut sen. Men först hoppas vi kunna bli gravida med nr 1 inom en allt för lång framtid 🙏🤞

Längtar
0

#15: jag håller tummarna för er! Snart blir det ett plus för oss.
Vi har tänkt att när vi blir gravida med 3e så kommer vi försöka igen med en 4e ganska snabbt efter. Då vi vill ha 4, men känns som att klockan tickar lite grann

Freeya-
0

#16: Ja jag hoppas det kan bli plus snart 😍 Hoppas vi kan få det i början av 2024 🤞Hur gammal är du?
Ja känns som det är lika bra att försöka snabbt igen om man får en bebis 🙏

Längtar
0

#17: blir 27 i januari. Tänkte 2 snabba skulle va bra så är man klar😅
Hur gammal är du?

Freeya-
0

#18: Haha men då har du ändå ganska gott om tid för att hinna få fyra 🤩 Jag är 31, så lite mer ont om tid 😉 Men hoppas verkligen att vi ska hinna få två innan jag fyller 35 🙏 Men prio på ett barn till att börja med 🥰
Hade gärna haft barn redan, men livet har velat annorlunda.

Obalem
0

Hej! Jag hänger gärna med här 😀
Jag inväntar första ägglossningen efter att jag tog ut spiralen i början på december! Kroppen säger att det börjar närma sig men testerna säger olika från gång till gång.. blir dock så för mig med pcos :(
Jag har två barn sedan innan som kom till genom ivf så det är inte säkert att de går nu heller men hoppet är ju de sista som överger 😇

Freeya-
0

#20: Spännande! Har dina tidigare barn kommit från två olika ivf eller tvillingar? 😊 håller tummarna att du får ÄL snart 🤞

Obalem
0

Tvillingar! 😀
Ja de skulle va härligt om kroppen kommer igång så snabbt med ägglossning!

Freeya-
0

#22: Åh så härligt! Är det för att ni gjorde ivf? har förstått att de för tillbaka två ägg ibland 🥰

Obalem
0

Vi fick ett ägg tillbaka men vi lyckades även blir gravida själva i samma veva utan att vi eller kliniken visste om de! Inte så vanligt men jag vet fler 😇
Nu är ägglossningen här!! Heja kroppen 🙏🏼

Obalem
0

Jag såg att ni skrev er ålder! Kul att vi är hyfsat jämngamla här 😀 jag fyller 30 snart så hade varit en bra ursäkt att slippa fira jämnt om man var preggo 😇
På tal om att fira, hur gör ni med alkohol tiden efter ägglossning och övrig tid? Är det ett stort nej eller okej?

Freeya-
0

#24: Häftigt att ni fick till båda 😊! Heja ÄL 🥳💪 Då har du BIM precis i början på året?
Jag har enbart druckit vid några tillfällen senaste året, knappt ens kaffe. Jag har inte fått något plus ändå.. Men när jag blev gravid förra året var jag askalas ÄL+10 ( hade inte en tanke på att jag kunde vara gravid ) Det är ingen fara att ta något glas efter ÄL. Men sen kan ju alkohol störa hormoner, så man bör väl hålla sig ifrån för det mesta. Men man måste leva lite normalt liv ibland också, man vet ju inte när pluset kommer 😊

Obalem
0

Ja precis! 4 januari men känner jag mig själv rätt så kanske jag håller mig en vecka från ÄL 😄😇
Jag förstår! Jag håller med om att man måste få leva sitt liv som man vill!!
Jag levde i två år som barnlös, då lärde jag mig de iallafall :) inte för att man inte kan leva utan alkohol, tobak, snacka och kaffe!! Men jag kände att jag inte kunde ha några förbud förrän plusset faktiskt kom 🙏🏼

Freeya-
0

#27: Ne man kan ju leva hälsosamt och fortfarande ta ett glas då och då 😊 Hoppas att ni har kortare väg till nästa plus 🤞
Har också börjar testa innan BIM, mest för att det känns lättare när det är blankt när man testar tidigt än om man väntar till BIM.

Lollan124
0

Hej! Hoppar in här också! Hade ÄL för 5 dagar sedan och trodde det var kört då temperaturen gick ner så mycket (kör NC) efter 3 dagar men nu börjar den öka igen över min linje. Ska ha BIM 1/1. Detta är vårat första försök med barn 1! Vill inte hoppas för mycket men såklart man hoppas! Kommer ju tänka på det under hela julen. Håller tummarna för er andra! 🎄

Freeya-
0

#29: Håller tummarna! Det finns dem det går för på första försöket 🤩 Läste om en idag som lyckats på första försöken med fyra barn! Men det är ju tokflyt!
Du tror inte din ÄL blir flyttade om du hade en andra ökning? Eller var det bara en endagardip? 😊

Lollan124
0

#30 jag trodde det först men hade jag 2 dagar hög temp sen en dag låg sen nu två höga! Jag fick dessutom positivt ägglossningstest morgonen innan det höjda tempen! Så jag antar att jag hade det! 😊 så svårt att veta det där ibland! Jag var sjuk denna månad så min ÄL flyttades fram med nästan 6 dagar vilket gjort att min cykel är längre än vanligt (oftast 28-29 dagar men är nu på dag 33! Blev många ÄL-test 🫣

[lojsanssa]
0

Jag hoppar in här då mensen kom ikväll 💔 försöker tänka positivt att kroppen nu är helt återställd efter senaste missfallet. Hoppas, hoppas på ett plus i januari istället 🤞🏻

Freeya-
0

#32: Så trist 😔 Men kanske lättare med en helt ny cykel 🤞 efter jul och nyår är det snart dags för ny ÄL för dig 🥰

Freeya-
0

#31: Det är supersvårt med tempen ibland, men en enskild temp åt ena hållet säger sällan så mycket 🙃 har du tempat innan ni börja försöka också?
Det blir många ÄL test ibland, när man blir rädd att missa 🙈

Lollan124
0

#34 jag har tempat sen augusti då jag tog ut min hormonspiral. Hade jätte fina kurvor två cyklerna efter uttag sen både förra cykeln och denna har varit knas. Appen flyttade fram min ÄL idag med två dagar! ☹️ så BIM har också flyttats fram! Aja får hoppas att det kan gå även om denna cykel ser så knas ut!

God jul 🎄

[lojsanssa]
0

#33: det blev en annorlunda mens denna gång, störtblöder. Mer än under missfallet. Men då kommer kanske eventuella rester ut nu också. Ja snart kommer en ny chans igen 🥰

Linn87
0

#36: Så var det för mig också, den där första mensen efter missfallet! Även om det var lite jobbigt så kändes det typ ”skönt” att rensa ut allt. Nästa månad blir din månad Lojsan ❤️ jag kommer också försöka igen nu 😀

[lojsanssa]
0

#37: ja faktiskt, nu känns det ju verkligen mer klart eller vad man ska säga! Nu håller vi tummarna för att januari är vår månad! ❤️🤞🏻
Min ägglossning bör bli nånstans mellan 3-6 januari, och det är ju snart! 🥰

Freeya-
0

#35: Det kan gå med knasiga cykler också 🤞 och kanske stämde din första ÄL också, om det bara är en dag som dippat? 🙃 God Jul 🎄

Freeya-
0

#36: minns att min första mens också var rikligare än en vanlig mens. Håller tummarna att det skapas en supermiljö för en liten att bo i 🤞

Lollan124
0

#39 nu börjar det dock kännas som att min kropp förbereder sig för mens! 😢 har lite mensvärksont i tjejmagen samt känner mig allmänt PMSig. Så kanske inte gick vägen den här gången ändå. Tempen gick även ner lite idag (inte under gränsen men ingen mer stegring)

Freeya-
0

#41: Det är för tidigt att ropa hej åt något håll, du är väl bara runt 7 dpo? Kanske fäster något nu och sen drar tempen uppåt? Sen är det inte alla gravidkurvor som är skyhöga tempar heller 🤞

Lollan124
0

#41 ja det är 7DPO idag! Tror jag bara överanalyserar allt. Då man tänker att det ska ”kännas” något men det är alldeles för tidigt för det. Vill redan testa mig men vet att det inte kommer visa något heller 😅

Freeya-
0

#43: jag var gravid en gång och kände ingenting innan BIM då, symtom kom först senare. Men nu alla försök som bara slutat i att mensen kommer har jag haft alla symtom 😂
Ska du testa innan BIM?

• Redigerat 2023-12-25 23:14 av Freeya-
Lollan124
0

#43 ja det kanske är så! Jag tänkte testa 12 DPO även om appen vill att jag ska vänta till 14 🫣 men kommer vara för nyfiken! Om inte mensen dyker upp innan då!

Freeya-
0

#45: jo men många saker kan man få bara av att hormonerna skiftar efter ÄL, typ som ömma bröst och att tarmarna påverkas. 🙈 För mig är illamående mer eller mindre standard dagarna innan mensen kommer.
Håller tummarna 🤞 nc vill väl att man väntar för att man ska få ett tydligt svar 😊 testar man tidigt kan det vara svårt att skilja ett spökstreck och positivt 🙃

Lollan124
0

Det är lustigt att du säger det för jag mår alltid illa också! Så skulle väl säga att det är skillnaden nu att jag inte har något illamående alls eller symptom förutom en konstig mensvärk! ☺️ja det är sant vill inte testa för tidigt och få spökstreck så egentligen bäst att vänta. Men får se hur länge jag kan hålla mig! 🤞🏻

Freeya-
0

#47: Spännande 😊 håller tummarna 🤞

Anna9819
1

#45: På dag 12 borde du få positivt så kör på det du ✨

Obalem
0

Hej gänget!
Äl+5 idag och jag har börjat få stickningar/molvärk? Vad sjutton kan det vara? för om de nu skulle va början på graviditet så känner man ju inget än 😄
Hur mår alla andra?

Freeya-
0

#50: Spännande! Kan ju vara hormonskifte efter ÄL eller så kanske det förbereder sig för att något ska flytta in 🤞Det kan ju fästa ÄL +5 men tror det vanligaste är 7-10 dagar efter ÄL 🙃

Har börjat med ÄL tester men har några dagar kvar innan de slår över om det blir ÄL som vanligt 😊 Men roar mig med att ta ÄL tester till dess. Vi ska försöka hålla oss till varannan dag denna gång och kört avbrutet fram till nu för att undvika obalans. Vi har kört varje dag kring ÄL så många gånger utan resultat, så känns inte som vi har så mycket att förlora 🤷‍♀️

Obalem
0

Ja jag har också läst om att de kan fästa runt dom dagarna så man hoppas ju att de är de som händer 🙏🏼
Man får väääänta och se..

Jag förstår precis! Så har jag också gjort hehe. Ja men varannan till var tredje har jag hört ska vara bäst för kvaliteten så de är nog inte dumt att prova 😀 den gången de gick för oss så hade vi sex 4-5 dagar innan och de tog sig så vem vet vad som är bäst 🤷🏼‍♀️

Freeya-
0

#52: Håller tummarna 🤞 ibland kan man ju se en ökning på tempen efter implantation 🙃

Ja vem vet? Tror ju att vi tajmat det alla gånger innan också.. Det är så mycket som ska klaffa för att det ska bli ett plus, man behöver lite tur också 😊

[lojsanssa]
0

Äntligen är mensen över.. nu inväntar jag ägglossning 🥳 hur går det för er alla?

Freeya-
0

#54: Härligt! Har du långt till ÄL om den kommer som vanligt?

Jag testar lh som en tok, har inte haft någon ökning än men den kommer nog inom några dagar.
Inte helt säker att jag kommer veta exakt ÄL dag denna gången. Kommer ta några glas på nyår och då kommer tempen vara hög oavsett om ÄL skett eller inte 🤷‍♀️
Brukar aldrig dricka runt ÄL och fram till BIM, men brukar inte heller bli gravid. Så mest troligt spelar inte några glas på nyår någon roll?

Har beställt pdg-test som jag hoppas kommer till nästa vecka 🤞

Lollan124
0

Fortfarande ingen mens här så det är positivt! Kunde inte hålla mig från att testa mig idag och det var såklart negativt. Det är ju för tidigt att se något än men man hoppas ju! 🥹 nu ska jag ändå kunna hålla mig till nyårsafton. Tempen har dock börjat sjunka så mensen kan dyka upp innan dess!

Freeya-
0

#56: Förhoppningsvis dröjer din mens till när den ska komma åtminstone. Fasen mellan ÄL och BIM ska ju vara ganska så lika från gång till gång 😊 håller tummarna att du får ett plus om några dagar 🤞

Tempen kan återhämta sig igen 😊 hur känner du dig annars?

[lojsanssa]
0

#55: om ÄL kommer som vanligt så räknar jag med att den kommer runt 3-4/1 🤞🏻

Det kanske inte är så noga att veta exakt dag denna gång. Tycker absolut du ska unna dig på nyårsafton! ❤️

Kan man beställa hem pdg-test eller hur funkar det? När tar man dom?

Lollan124
0

#57 min lutealfas har varit olika längd varje månad sedan jag slutade med preventivmedel. 😅 Min barnmorska sa att det var vanligt att det kan ta ett tag för kroppen att börja producera eget progrestron och ha en vanlig cykel igen. En månad hade jag 7 dagar, en annan månad 8 sen 10 och 12. Så har egentligen inte en aning om när jag ska ha mens exakt. Men appen räknar med 14 dagar just nu så det är det jag går på! 🥹

Freeya-
0

#58: Hoppas den kommer i tid för dig 🤞 Vet att min var någon vecka senare första cykeln efter 🙃

Ne känns som man behöver leva som en normal människa som inte är besatt över att bli gravid någon gång ibland iallafall 😅

Jag beställde pdg från England, för att jag vill se att även de visar att jag har tillräckligt med progesteron och tillräckligt länge i lutealfasen. Men mest för att ha något att göra i väntan på BIM 😅

Freeya-
0

#59: Jaha trodde den rätta sig ganska fort 🙈
Hoppas det tar sig snabbt eller blir förutsägbart fort så du slipper leva i ännu mer ovisshet 😊

[lojsanssa]
0

#60: ja man känner dig lite "nollställd" efter missfallet. Vi får väl se när ägglossningen vill dyka upp, jag började med ältest redan idag, bara för att de låg i brevlådan när jag kom hem ifrån jobbet 😄

Jag hade också behövt något där i den eviga väntan 😅 vart beställde du? 😄

Freeya-
0

#62: Jag förstår dig, blir några ÄL test i onödan ibland 🙈 hade 70 stickor och ett paket digitala hemma inför denna ÄL 😂 så borde klara mig några månader 😅
Home Health uk hette där jag beställde, återstår att se om jag får några test. Var inte superbilligt direkt men gör såna köp när jag panikar över att det aldrig tar sig 🙈

[lojsanssa]
0

#63: jag förstår dig! Man köper både det ena och det andra 😅 men det kanske kan vara värt att prova detta? Då får du ju ändå se hur progesteronet ligger efter ägglossningen? 😊

Denna gång har jag gått all in på vitaminer och kosttillskott. Borde kanske ha läst på mer noga men jag prövar mig fram 😅
Testar bidrottninggele, rosenrot, jättenattljusolja. Sen äter jag folsyra, multivitamin, zink, d-vitamin, omega3.. en himla cocktail 😱😅

Freeya-
0

#64: Ja det får vara värt att se att det funkar som det ska, men kommer ju inte öka chanserna egentligen 🙈
Tog blodprov på alla hormoner förra cyklen, de visade alla normalt så egentligen ska jag låta bli att oroa mig..

Det är så lätt att skaffa tillskott 😅 har också vart sugen på bidrottninggele och rosenrot 🙃 Vågar dock inte naturläkemedel som påverkar hormonerna. Vi tog ju blodproven som var bra, så är rädd att ställa till något. Speciellt om vi behöver göra ivf i vår känns det lite dumt att fixa något som inte är trasigt 🙈 Men har en del vitaminer som jag tar 😊

amaan1
0

Hej. Nya tag denna månaden. Har ÄL nån gång första veckan i januari. Denna gång kommer jag inte göra eller tänka på nåt. Kommer bara precis låta de få vara som de är. Kommer ej pressa fram mys stunder eller kolla ÄL.
Försök nr 7 sen senaste missfallet. Osäker på vad som hände förra månaden.
Denna cykeln ska jag inte testa alls. Om min BIM inte blir sen då vill säga.
Känner väl att denna månaden orkar jag inte riktigt så blir väl egentligen inte att försöka utan bara hoppas på de bästa.

Anna9819
0

#66: Brukar bli bäst så🙏
Gjorde så förra månaden och blev gravid fick dock kemisk graviditet igen, men blev iaf gravid.
Denna månad är nog inte kroppen redo….

• Redigerat 2023-12-29 06:36 av Anna9819
Freeya-
0

#66: Håller tummarna för dig 🤞

Freeya-
0

#67: Supertrist att det inte ville stanna! Känns kroppen annorlunda nu? Eller varför tror du inte kroppen är redo? 🥰

Anna9819
0

#69: Förra månaden hade jag hörde temp, tycker tempen borde vara högre och då tänker jag att hormonerna inte är i balans än.
Men jag är min egen doktor nu…. 😅

Anna9819
0

Hade en stadig ökning plus hög temp från ÄL plus 3 förra månaden då jag var gravid

Freeya-
0

#70: Okej, men du har ändå haft din ÄL enligt tempen? 😊

Anna9819
0

#72: Ja det har jag, är på ÄL + 6 enligt temp

Anna9819
0

Tänker mest att progesteronet inte är så högt eftersom tempen är lägre så mer att hormonerna kanske svajar än.

Anna9819
0

Så svag ÄL syftar jag på

Freeya-
0

#75: Kanske men tror högt östrogen kan trycka ner tempen lite också, så progesteronet kan vara tillräckligt 😊 Sen gissar jag att den inte är så mycket lägre än annars? 🙃

Anna9819
0

Ja den är 50% lägre än vad den var förra månaden brukar gå upp mer.
Men det är som det är..

[lojsanssa]
0

#65: ja innan eventuell ivf kanske det inte är så bra att experimentera med tillskott. Det kanske inte är bra överhuvudtaget egentligen men jag chansar 😅

Känner mig så otålig denna gång. Nästan irriterad. Vill få det där plusset nu… men ska också försöka att inte fokusera för mycket på graviditet och även försöka att inte stressa.

Jag tänkte på en annan sak du skrev tidigare Freya. Du skrev att ni kör avbrutet för att inte skapa obalans? Vad menade du med det? Är det dumt kanske att ha sex för tidigt innan ägglossning? 😊

[lojsanssa]
0

#66: vad tråkigt! Men välkommen in i denna tråd ❤️ jag har också ÄL nån gång under första veckan i januari. Håller tummarna för oss alla att det blir fina plus denna månad!

Freeya-
0

#77: Det behöver inte vara någon fara, men som du säger inte så mycket att göra något åt 🙃 Men sett massor med graviditetskurvor som inte har superhöga tempar också 😊

Freeya-
0

#78: Ne det är bättre att hålla samma utgångsläge inför ivf känns det som 😊

Tror egentligen inte det är någon fara med tillskott, men man får ge kroppen ett tag att balansera sig i förhållande till dem 😊 Du har ju blivit gravid ganska så tätt, håller tummarna att det går fort igen och att det stannar hela vägen 🤞

Jag förstår att du är otålig, man greppar efter halmstrån hela tiden. Därför som vi provar att ha avbrutet innan det ändå finns någon chans att spermierna överlever till ÄL. Sperman har annan pH än det är i oss, så är rädd att det ska störa miljön + att det är svårare att kolla av sekretet när man ständigt har spermarester som ska ut 🙈

Men som sagt förstår din otålighet, jag var förtvivlad i början efter vårt missfall. Nu försöker vi mest för att inte gå miste om chansen och att kunna känna att vi gjort vad vi kan. Hade jag vart yngre hade vi tagit en paus från detta ett tag, men vi vill helst hinna få två innan tiden rinner ut.

Lollan124
0

Tempen sjönk idag med en liten blödning som jag antar är starten på mens! 🥹 känns tråkigt men får tänka positivt var bara första gången, har fler chanser på mig!

Freeya-
0

#82: trist om det är mensen, men ja det kommer fler gånger 🤞😊 Ibland kan tempen dippa vid implantation och också ge en liten blödning 🙃

Freeya-
0

ÄL blir senare denna månaden, förra månaden var den på cd 14, nu har jag inte ens nära positivt på cd 14. Vill bara vara på andra sidan ÄL 🙏
Hoppas den kommer innan jobbet börjar igen 🤞

Lollan124
0

#83 nä detta är mens, den har kommit igång ordentligt idag med mensvärk och allt! Men glädjs åt att min luetalfast är lika lång som förra gången vilket kanske betyder att min cykel är tillbaka till sin Normal! 😃

Håller tummarna för att du får ÄL snart! Min nästa är beräknad 13 januari så kanske kan få ett plus innan januaris slut ändå! 🤞🏻

Freeya-
0

#85: Okej, trodde du bara hade en miniblödning. Men skönt att det kanske börjar komma i fas till ett normalläge 👍

Håller tummarna att ditt plus kommer så fort som möjligt 🤞

Det vore skönt att vara över ÄL så man gjort det man kan och får ligga när vi vill 🙈

Längtar
0

Lite uppdatering från min sida. Var hos kliniken idag för ultraljud. Fanns 3 ägg, 2st 20mm och en var 17mm. Livmodern var tjock och fin. Är ganska nöjd med det😊 hon sa att ägglossning sker under de närmsta dagarna, så förhoppningsvis blir det något denna gång!
Håller tummarna för er andra!

Freeya-
1

#87: Så skönt att veta att det är på gång! Då har du kanske chans på tvillingar? 😍

Längtar
0

#88: ja hon sa att det finns en chans. Längtar efter ett plus bara🥺 hur går det för dig?

Freeya-
0

#89: Jag förstår dig 🥰 vore så skönt om pluset ville komma snart!
Jag väntar på min ÄL fortfarande, men egentligen inget problem att den dröjer några dagar 🙃

[lojsanssa]
0

#81: ja det är ju nästan hopplöst att kolla sekretet, tycker jag 😅 kanske inte är en så dum idé med avbrutet. Då har man lite bättre koll.

Jag började blöda lite igen igår kväll. Tre dagar efter att mensen slutat. Aldrig varit med om det innan. Dessutom har jag fått världens tandvärk och har behövt ta ipren. Det ska ju tyvärr kunna minska chansen att bli gravid… usch känns hopplöst just nu..

Freeya-
0

#91: Ja men det är lite lättare att kolla sekretet när man håller sig till varannan dag också har jag märkt 😊

Blödningen är nog något som ska ut, det behöver inte påverka era chanser. Äggen kan ju mogna precis som de ska ändå 🤞

Det är många som blir gravida när de tar Ipren också, till och med de som knarkar och super blir gravida( sjukt orättvist). Så bekymra dig inte för några Ipren 🥰

Men gå till tandläkaren, det är bättre att göra som ogravid än sen när man fått pluset om de behöver göra röntgen osv. :)

Anna9819
0

Ipren har hjälpt en person jag läst om, för hennes kropp stötte bort ägget varje gång och så fick hon tips om att ta en Ipren 5 dagar efter ÄL, och behöll plusset den gången.
Kan ha varit slumpen tror inte nån forskat på det.
Jag själv blev gravid när jag koffien tabletter, jobbade natt och var sjuk och knaprade Ipren mest 😂 jäkligt märkligt… gjorde allt man ska undvika.
Ej planerat dock

Anna9819
0

Känns lite som barn kommer när man inte försöker så mycket, blir mycket stress i kroppen av misslyckade försök.
Jag har ställt in mig på att det får bli om det blir och vissa dagar känns det ok medans endel dagar så är det sjukt jobbigt.

Anna9819
0

Iof inte gravid jag har som mål längre eftersom jag varit gravid 4 gånger i år, utan att behålla graviditeten ❤️🙏❤️
Bara att hoppas

• Redigerat 2023-12-30 09:47 av Anna9819
Obalem
0

Hej! Här kommer en uppdatering från mig.
Negativt test idag på Äl+8/9 😔 jag vet att det är tidigt men jag känner ingenting alls så jag tror inte de blev något denna gången :/

Anna9819
0

#96: tråkigt, mitt ägg fäste troligtvis på dag 10 förra månaden efter som jag är ganska säker på att jag hade en nidblödning.
Men förstår man vet hur kroppen känns

Freeya-
0

#93: Vet att läkare i utlandet rekommenderar baby asprin, finns några studier på :)
Har funderat på att ta det men egentligen ska man ta det några dagar o veckan ganska långt in i graviditeten sen. Men funderar på att ta det bara första veckan efter ÄL ändå. Känns dumt att ta läkemedel under längre tid på eget bevåg 🙈

Freeya-
0

#95: Håller tummarna för dig 🤞 men det är en bra början att bli gravid 🥰
Det är trots allt bra att man vet att spermier och ägg iallafall kan mötas, då finns det ju inte flera svårigheter åtminstone 🙃 Hoppas ni får ett bra ägg snart 🤞

Freeya-
0

#96: Det behöver inte synas så tidigt, testa om några dagar igen 😊🤞 Man behöver inte känna något innan BIM, när jag plussade hade jag inga symtom innan BIM, de kom först v5-6 🙃
Alla gånger jag känner symtom har slutat i mens istället 🙈

Anna9819
0

#100: Är lite så, sist så hade jag förre symtom dagen då jag testade positivt, men hade endel pms innan test dagen 🤔

Freeya-
0

#101: Håller tummarna att plusset kommer om några dagar för dig 🤞

Lollan124
0

Jag undrar lite hur snabbt det gick för er andra att få ett plus tidigare? Dvs hur många försök? ☺️ har aldrig varit gravid någonsin men vet att standard brukar vara 3-6 försök.

[lojsanssa]
0

#103: med första barnet fick det på första försöket och andra barnet på andra försöket. Det är dock snart 13 år sedan första barnet och jag var strax över 20 år.

Denna gång är det lite svårare. Tog 4 månader sen gravid men tidigt missfall/kemisk. Sen tog det 3 månader igen men missfall i v6-7 nu i november. Är snart på försök 2 igen…

[lojsanssa]
0

Vet inte vad som händer med kroppen. Trodde mensen var över men varje gång jag torkar mig är det blod. Mensdag 8-9 nu. Aldrig haft så tidigare..

Jag åkte in till tandläkaren akut igår och fick rotfylla, har legat däckad sedan igår. Värken är fruktansvärd så har knaprat så mycket Alvedon och ipren jag bara kunnat. Men som ni skriver, det behöver ju inte påverka ägglossningen. Jag hoppas inte att det gör det iaf. Ägglossningstesten är svagare idag än för ett par dagar sedan så det tar nog lite längre tid denna gång innan positivt ägglossningstest. Hoppas bara den kommer 🥰

Freeya-
0

#105: Det kan vara lite annorlunda med blödningar efter missfall, det rättar säkert till sig snart 🤞 Bättre det kommer ut om det ska ut.

Hoppas tandvärken blir bättre snart och att det blir en bra ÄL när den väl kommer! 😊

Freeya-
0

#103: Vi fick plus efter typ ett år där vi lät det hända när det händer, hade inte stenkoll på ÄL. Men det gick inte vägen, och nu har vi snart försökt ett år till med undantag för tre månader där jag väntade på operation och var avråds från att försöka.
Det är ganska vanligt att det tar upp till ett år, men när man börjar tänker man att det bara ska ta några månader 🙃
Men i slutänden kommer det inte spela så stor roll när bebis kommer, bara den kommer ❤️

Lollan124
0

#105 #107 tacksam för svar! Det gäller att ha is i magen hör jag. Jag har ju väldigt lätt att börja noja över saker så har funderat på att köra metoden ”det kommer när det kommer” men samtidigt vill jag hålla koll på min cykel så blir svårt då! 🫣 får se hur jag gör, kanske ger det några försök men går det inte vägen så kör jag på den andra metoden för att inte stressa upp mig!

Freeya-
0

#108: Håller tummarna att du slipper vänta på plusset 🤞 Det är mycket roligare att låta det hända när det händer 🥰

Anna9819
0

#98: Ja man får hoppas på det ❤️

[lojsanssa]
0

Fick åka tillbaka akut idag. Infektion, så de fick ta bort lagning och tömma allt… börjar på antibiotikakur nu, så nu är väl chanserna för denna månad också körda 💔

Anna9819
0

#111: Usch 💔
Du får krya på dig ❤️‍🩹

Freeya-
0

#111: Åh så tradigt!
Men det kan gå ändå 🤞 håller tummarna att infektionen går över fort för dig! Det behöver inte störa ägglossning och chanserna 🥰

Freeya-
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var äntligen fått positivt ÄL test idag 🤩 kunde knappt tro det när teststrecket blev starkare än kontrollstrecket. För två dagar sen hade jag ett test som var på 80% och igår bara 50%, så trodde jag haft en låg peak redan. Skönt att få ett tydligt positivt! Men litar knappt på de digitala längre, de ger glada gubbar redan när testen är på 50-60%. Så blir inga mer digitala när dessa är slut 🙃

[lojsanssa]
0

#114: hoppas verkligen att det kan gå ändå. Allt känns så deppigt just nu, så behöver lite hopp 🥰

Åh! Äntligen! 🥰 och verkligen positivt! Men konstigt med clearblue.. jag har litat på dessa men från förra månaden när jag testade med rsfu stickor så insåg jag också att de inte visar positivt samtidigt 🤔

Lollan124
0

#114 åh vad härligt med ÄL! Håller tummarna för dig ☺️🤞🏻själv har min mens tagit slut och hoppas verkligen på att min ÄL kommer runt den 13e som den ska!

[lojsanssa]
0

Förresten ni som brukar använda ÄL stickor. Kan de gå upp och ner i styrka eller ska dom enbart bli starkare?

Freeya-
0

#115: Det finns hopp 🥰 förstår att det känns tungt ibland, det måste få göra det också.

Ja de digitala ger positivt först för mig, men är så glad för stickorna. När de är såhär tydliga behöver man inte fundera vilket det är 😊

Stickorna kan gå upp och ned i styrka, för mig gör de åtminstone. Tror man har några mindre höjningar innan den riktiga 🙃

• Redigerat 2024-01-01 16:27 av Freeya-
Freeya-
0

#116: Ja hade nästan hunnit ge upp att det inte skulle blir någon ÄL denna cykeln 🙈
Skönt att mensen är över, snart är din ÄL här igen också 🤩

Längtar
0

Jag fick starkt positivit igår natt vid 1 tiden. Så glad. Idag har jag haft väldigt mycket ÄL värk😁

• Redigerat 2024-01-01 17:07 av Längtar
Freeya-
0

#120: Visst är det skönt när man vet att man snart är på andra sidan 🤩
Håller tummarna 🤞

[lojsanssa]
0

#118: okej, då är det inte bara för mig som det blir så för! 😊 mina är ju negativa än.. men har ändå en känsla av att det är nära nu. Nu tror jag faktiskt att jag märkte av ägglossningssekret också, var väldigt vattniga men trådigt, blev tunna långa trådar 🤞🏻

Freeya-
0

#122: Ne tror det är rätt så vanligt att det är så 🙃
Spännande, känns som du nyss var på cd 1 🙈
Jag önskar också att mitt sekret var tydligt, jag märker bara superlite och vet aldrig om det är spermarester eller fertilt sekret 🤷‍♀️ Men var hos fertilitetsläkaren precis på ÄL vid ett besök och då sa hon att jag hade perfekta flytningar, så får bara hoppas att de finns där de ska vara 🤞

[lojsanssa]
0

#123: jag brukar ju inte heller märka av något. Nu var det för att jag skötte magen och kom på att förra månaden så kom det ju flytningar då 😅 så jag kände efter och det var ändå ganska mycket! 🤞🏻

Vad skönt att få bekräftat att det är bra! Så behöver du egentligen inte kolla utan lita på hennes ord 🥰

Jag får sån pepp ändå här i gruppen. Är glad att ni finns. Var så nere förut, säkert mycket för den fruktansvärda värken. Men med stöttande ord härifrån känns det ändå bättre 🥰

Längtar
0

#121: ja så himla skönt! Förösker hålla mig till positiva tankar✨️

Freeya-
0

#124: jag är också tacksam att man kan följas åt såhär i vägen mot plusset! Man känner sig inte lika ensam i att försöka. jag har blivit beroende av att läsa här 🙈 Det går lite fortare när man kan följa fler som försöker, då är det alltid någon som är närmare till plusset och det händer mer medans man väntar på ÄL och BIM.

Anna9819
0

Väldigt märklig kurva denna gång, 😅
Kan ju bero på förra månadens graviditet.

Freeya-
0

#127: Det kan också vara en ny graviditet 🤩 en andra höjning av tempen är mycket lovande! Är den beroende på graviditet så borde du kunna se det på test nu eller imorgon 😍

Freeya-
0

#127: Jag hade aldrig hållt mig från att testa om kurvan såg ut så 😍 håller tummarna 🤞

Anna9819
0

#128: Man kan ju hoppas 🫣
Förra månaden var min temp väldigt jämn en mini dipp bara

Freeya-
0

#130: Tycker kurvan ser superlovande ut! Så länge du var nykter på nyår, så de höga temparna inte beror på alkohol 🙈 håller tummarna för dig 🤞

Anna9819
0

#131: Drack två glas bubbel så inte direkt mycket
Värre med mycket socker tror jag

Freeya-
0

#132: Men dagens temp ska ju inte vara påverkad av alkohol iallafall 😊 Tror du socker påverkar tempen? Då borde min varit skyhög i juldagarna 😅🙈

Anna9819
0

Nä mer fertiliteten tänkte jag

Anna9819
0

Tempen passar ihop med mollvärk och mer svullna bröst, ökade hormoner men om det beror på grav eller ej vet jag inte.
Bara att tempen och svulna bröst brukar hänga ihop hos mig

[lojsanssa]
0

Åh va spännande Anna! 🥰 hoppas på att du får ett plus som stannar denna gång! När ska du testa dig? 🥰

Freeya-
0

#135: Det låter superlovande 🤞ett hopp i temp kan ju vara ett tecken att det fäst sig 😍
Tror varken socker eller alkohol någon gång ibland påverkar fertiliteten allt för mycket 🙃

Anna9819
0

#137: Nä är väl bäst att ha så normalt liv som möjligt och må bra i sig själv

Anna9819
0

#136: Tror jag testar i morgon
Men har inte så höga förväntningar
Plus innebär ju inte direkt glädje längre

Anna9819
0

Alltså om det stannar till v 7 typ så kan jag nog börja andas lite

[lojsanssa]
0

#140: jag förstår verkligen din känsla! Men jag hoppas så för din skull!

Anna9819
0

#141: Tack❤️🙏

Freeya-
0

#140: Försök att inte oroa dig för mycket över missfall, är det ett plus är det en ny graviditet och inte samma som någon gång innan. Att man haft missfall innan betyder inte att det kommer hända igen 🥰 Kroppen måste ju känna sig trygg att behålla embryot, så man ska försöka undvika att oroa sig för mycket.
Men sen ska man ju vara beredd på risken också, men det är ingen idé att stressa upp sig över eftersom man ändå inte kan påverka mer än att ta hand om sig själv 😊 håller tummarna för ett plus 🤞

Anna9819
0

#143: Nä är inte orolig längre när jag får plus men tänker mest att inte bli för glad

Anna9819
0

Blivit som en rutin att börja blöda efter några dagar tyvärr

Freeya-
0

#145: Bli glad efter en vecka -10 dagar då, kroppen mår bättre om man är glad! Förstår att du är återhållsam vid ett plus, men låt dig vara glad också 🥰 Det finns inga garantier för någon som får ett plus att det går hela vägen, men man måste ändå få vara lycklig över det ❤️

Anna9819
1

Nä jag blir inte glad för att skydda mig själv
Men mår bra i mig själv i övrigt , lycklig i mitt förhållande,tränar osv
Kan låta negativt men är mer realistisk efter denna resa 🫣❤️

• Redigerat 2024-01-02 14:17 av Anna9819
Anna9819
0

Jag har inte haft några direkta problem innan fått barn vid tidig 20 års ålder fram till strax över 30
Antar att detta beror på ålder inte haft några direkta problem tidigare utan blivit gravid direkt

Anna9819
1

Hoppas än såklart ❤️💪🏻

Lollan124
0

Hur långt innan ÄL brukar ni börja med test? Jag har missat med LH-test varje cykeln förutom förra, dvs missat min höjning men sen så har tempen bekräftar ÄL. Förra månaden så fick vi till det 4 dagar innan ÄL samt på själva ÄL dagen men skulle vilja vara lite mer förberedd denna månaden. Ska man börja testa redan en vecka innan? 🤔 vill ju pricka in bra den här gången!

[lojsanssa]
0

#150: jag brukar börja testa cd 8 cirka. Ägglossningen brukar vara cd 12-15 ungefär 😊

Freeya-
0

#150: Min ÄL är någonstans cd 14-19, ibland senare. Jag brukar tänka att jag ska börja dag 10-11, men brukar bli rädd att missa så börjar ändå oftast cd 8-9 😅 ifall den skulle komma tidigare.
Men köper 100-pack med tester så de kostar bara 2,50 / st 🙃

Anna9819
0

Vilken tid på dygnet testar du?
Bäst är ju typ 10 och framåt
Och ev två test när du märker att det börjar närma dig
Så kanske ett test vid 10 och ett vidd 17 tex
Ökningen kan ske fort

[lojsanssa]
0

Bör man oroa sig över dessa blodblandade flytningar? De verkar ju aldrig ta slut 🤔 först var dom rödrosa, sen i några dagar har dom varit brunaktiga eller som bruna "korn" i, idag är dom återigen röda som färskt blod.

amaan1
0

Hmm.. Aldrig haft sån här värk innan.
För fyra dagar sedan fick jag riktig älvärk som höll i sig i tre dagar vi hade mys samma dag som som jag fick värk å sen igår. Så vi har väl missat helt. Men enligt beräkning är inte ÄL från imorgon men litar nog mer på vad kroppen säger å de är att den redan har varit.
Npgon annan som haft älvärk i ca 3 dagar?

Freeya-
0

#154: Vet inte, kan du ringa gyn och höra med dem? Minns jag hade spotting länge efter men inte hur länge 🤷‍♀️ hoppas det inte är något att bekymra sig för!

Freeya-
1

#155: Håller tummarna för er, ni har ju fått in mys och det är ju det viktigaste 🤞 Tror dock värk kan komma innan också, jag hade någon värk nästan en vecka innan positivt ÄL test.

[lojsanssa]
0

#156: kanske ska försöka få tag på barnmorskan imorgon för att rådfråga. Har aldrig nånsin haft spotting förut 🤔

[lojsanssa]
0

#158: dessutom kommer dom i otroligt mycket flytningar. Riktigt som ägglossningsflytningar (skulle jag gissa iaf 😅). Vi hade sex igår kväll så första gångerna jag var på toa så tänkte jag direkt att det är sperma. Men det fortsätter komma vid varje toabesök..

cashili
0

#159: Du bör inte sluta och börja blöda om vartannat. Det bör du kolla upp. Småblödningar efter mf kan hålla på men har man fått vanlig mens och ÄL efter ska man inte småblöda.

Freeya-
1

#158: Ja ibland är de väldigt hjälpsamma och vet om det är något man behöver bekymra sig över 😊 De jobbar ju med såna som oss som vill ha smått 🥰

• Redigerat 2024-01-02 21:10 av Freeya-
Lollan124
0

#151 #152, alltid börjat runt cd11-12 iom att min ÄL är dag 15-19 men kanske ska börja tidigare denna gången.

#153 tack för tipset, har alltid testat direkt på morgonen när jag vaknar men kanske borde testa efter 10 samt en gång på kvällen när jag ser att dem är starkare! ☺️

Freeya-
0

Stod och kolla på rödbetsjuice i affären idag, drack det efter förra ÄL och det var fruktansvärt äckligt! Ändå stod jag idag och övervägde att köpa det igen 😂 Har malt ner nya fröer för lutealfasen ikväll och har skåpet fullt med pillerburkar.

Tänk så mycket man sysslar med som förmodligen gör noll skillnad för om det blir plus heller inte 😅

Freeya-
0

#162: Ja bästa är att ta mitt på dagen, köp billiga och ta flera en cykel så kommer du märka när på dagen de visar mest 😊

[lojsanssa]
1

#160: jag fick tillbaka min mens (vad jag tror iaf) den 23/12. Blödde fram till och med 27e. Sen efter det har jag haft dessa flytningar, så det har väl egentligen inte varit något uppehåll sen den 23e. Det jag reagerade på idag var just att det var mer rött.

Men jag får ringa om det imorgon, så jag får det kollat 🥰

Freeya-
0

#153: Är tempen fortfarande hög? Kanske är början till ett streck på morgonens test ju 🤞 hoppas det blir tydligare om några dagar! Det är ju lurigt med cb också 🙈

Anna9819
0

#166: Ja det ända jag ser är ju egentligen att det syns lite mer nu när jag inte drukit osv
Vi får se 🫣🫣🫣

Freeya-
0

#167: Håller tummarna 🤞

Anna9819
0

#168: Vore ju kul om det kan tänkas bli något på riktigt

Anna9819
0

#168: Men tur att du också såg nått, känner mig smått galen,
Efter månader av hopp 🫣

Freeya-
0

#170: Ja hoppas det bara inte är cb som luras 🤞 Hoppas verkligen du får ett plus om några dagar! 🥰

[lojsanssa]
0

#170: jag såg också något på ditt test! Jag har iaf aldrig fått spök på just dessa clearblue så jag håller tummarna för dig 🥰

Anna9819
0

#172: Tack❤️ bara att hoppas 🙏

Anna9819
0

#171: Tack❤️ får hålla tummarna

Anna9819
0

Syns mer nu när det är torkat
Bild bara för att visa inte tolkas här.

Freeya-
0

#175: Åh, skulle nog räkna det som negativt nu och ta om ett med röd färg. Ser väldigt mycket ut som ett tork/ spök nu 😔
Håller tummarna för ett plus nästa test 🤞

• Redigerat 2024-01-03 08:55 av Freeya-
Anna9819
0

Vi får se, fått sådana streck när jag varit gravid.
Men skall inte läsa av efter tid

Anna9819
0

Så ja negativt alltså

Freeya-
0

#177: Ja man kan få spök innan plus också 😊 Det finns fortfarande gott hopp om ett plus för dig med så snygg kurva 🥰

amaan1
0

#157: de var dock troligen ÄL då. Hade älflytningar också å nu är de vita krämiga. Så inte jäääätte fertila flytningar. 😅
Men då har jag iaf haft ÄL denna månaden så nu är de bara till att vänta.

Freeya-
0

De absolut värsta dagarna på hela cykeln är nu, innan man vet om ÄL faktiskt kommer ske 🙏
Hade peak på ÄL-testen igår och klar minskning av styrkan på förmiddagstestet. Men var orolig imorse att det skulle bli ännu starkare idag, morgontestet var nästan positivt. 🙈

Sover tokdåligt efter ÄL, är så spänd på vad tempen ska visa. Hade en ökning idag, men i och med att jag inte sover som jag ska går det inte lita på det 😅 Borde sluta tempa men det är så svårt att låta bli!
Hoppas ÄL var igår eller idag, så vi har gjort vad vi kan och bara kan hoppas nu 🙏

Freeya-
0

#180: skönt! Älskar när ÄL är över och man bara kan hoppas på det bästa 🤞 Jag är alltid mer nervös innan ÄL mot väntan på BIM!

Hur många dagar efter ÄL är du nu?

Anna9819
0

#181: Lycka till nu🙏❤️‍🩹❤️

Freeya-
0

#183: Tack 🥰 Det är så skönt när man kan lämna över det hela till ödet och inte behöver tänka på när man ska och inte ska ligga 🙈

amaan1
0

#182: Ja de är skönt när ÄL är över.
Hehe jag vet ej kan vara allt från äl+4 till äl+2. Sätet faktiskt inte riktigt då jag hade fertila flytningar och värk i tre dagar.
Som sagt aldrig haft så innan. Kan minnas att jag haft de en gång men då fick jag en cysta i samband som gjorde så ont att jag trodde han skulle dö. Blev dock gravid den månaden men fick senare missfall.
Försök nr 7 nu sen senaste missfallet. Så tött på att försöka nu. Man vill ju bara att de ska ske.

amaan1
0

#181: Håller tummarna att de tar sig för dig. 🥰

Freeya-
1

#185: Tack 🙏
Så länge ÄL skett finns det hopp 🥰 Håller tummarna att det blir ett plus denna gången också för er 🤞
Du kanske hade en dunder ÄL nu 🤩
Visst blir man trött på alla gånger som slutar i mens, men man har inget att förlora på att försöka även när det känns hopplöst ❤️

[lojsanssa]
0

Jag vill också vara på andra sidan ÄL nu 😅 men här är det nog ett tag kvar. Svaga ältest så det blir nog ingen än.. så jobbigt att vänta.

Det var mindre blod idag iaf. Så det kanske bara var något tillfälligt?

Längtar
0

#181: jag hade nog ÄL igår. Kul att vi är så nära! Nu börjar den evigs väntan🙃 hoppas på positivt resultat för oss!

Anna9819
0

#189: Håller tummarna❤️

amaan1
0

#187: haha ja kanske de. 😅
Hoppas alla får sina plus snart. 🥰

Freeya-
0

#188: Ökningen brukar komma för mig när jag gett upp och tror att den aldrig kommer komma, då brukar de öka dagen efter 😅
Det är inga naturläkemedel som gett blödning? De kan ju ha biverkningar ibland. Men skönt att det kanske börjar ge med sig 🥰

Freeya-
0

#189: Ja det är roligt 😊 hoppas på många plus i denna tråden 😍🤞

[lojsanssa]
0

#192: det skulle kanske kunna vara det. Jag har inte märkt av något tidigare månader, men det kan ju va möjligt 🤔 funderar på att sluta ta dom för denna gång. Antibiotikan kanske ändå slår ut dom?

Jag håller tummarna för ägglossning innan veckan är slut iaf 🤞🏻

Spännande nu när det är flera som väntar på plus ungefär samtidigt 🥰

Freeya-
0

#194: Trodde du börjat med dem denna cykeln, vet bara att en del kan ha biverkningar också 🙈
Ja kanske är det i kombo med antibiotika, vet att jag fick fick frågan om mediciner inklusive naturläkemedel inför min operation.

Håller tummarna för att din ÄL också kommer snart 🤞🥰

Anna9819
0

Hoppas på att mitt test ökar imorgon såhär såg de ut när jag fick gravid 1-2 i juni

Freeya-
0

#196: Du ska inte ge upp om det ser likadant ut imorgon, har skuggan kommit av hcg är det minilite och då även om det ökar som det ska så kommer det vara supersvagt imorgon igen. Bättre du jämför över 48h för att ha en chans att se om det ökar som det ska så här tidigt 🥰🤞
Skulle det vart ett spök idag för att det var för tidigt , så kan det fortfarande bli plus 🤞

• Redigerat 2024-01-03 15:36 av Freeya-
Lollan124
0

Usch är lite nere idag har fått veta att jag har hypotyreos. Är rädd att det ska påverka mina chanser att bli gravid och behålla ett barn 😢 vågar man ens försöka när man har dåliga värden?

cashili
0

#198: Hör med läkarna som diagnosticerat dig. Har man hypotyreos eller hypertyreos ska man behandlas så att man ligger bra. Vad som är bra är ganska individuellt. Antar att du ej äter tex Levaxin än?

Sköldkörteln är något de ofta kontrollerad vid ivf / fertilitetsproblem så på ett sätt är det positivt att det upptäckts.

Freeya-
0

#198: Berätta för läkarna att ni försöker. Jag har fått min testad hos fertilitetsläkare och de sa att man vill ha bättre värden än vad man ska ha för att bara vara människa när man försöker bli gravid. Hoppas att läkarna får ordning på dina värden värden snabbt 🙏 Du ska se att det kommer ordna sig, det är ju ändå superbra att du fått reda på det och kan rätta till det innan graviditet 🥰

Lollan124
0

#199 # 200
Jag ska få komma nästa vecka antar att de kommer ge mig en dos levaxin att börja med då. Mina värden låg ganska högt på TSH 7.6 jag läste på lite att man gärna vill ha under 2,5 för graviditet. Så kanske inte ens kan bli gravid i dagsläget! ☹️ rena slumpen att de hitta det så kanske ”tur” i oturen än att försöka en länge och inte veta vad som är ”fel”.

Freeya-
0

#201: Men ändå skönt att ni inte fått plus och sen ett onödigt missfall som man kunnat undvika! Håller tummarna att de får ordning på värdena fort och att pluset kommer 🤞🥰
Läkarna är duktiga på sånt, det kommer säkert ordna sig ❤️

• Redigerat 2024-01-03 21:58 av Freeya-
Anna9819
0

#201: Skönt ändå att de hittade det nu❤️
Förstår oron,men nu är du i rätt händer iaf ❤️

Freeya-
0

#203: Hur går det för dig 😊 är tempen fortfarande lika hög? Håller tummarna för dig 🤞

Anna9819
0

#204: Struntar i tempen blir så stressad, testet var inte starkare, syns lika som i går alltså spök.
Skillnad på ett riktigt plus, jag vet ju det 😂
Men blir knäpp.
Är bara vilje streck denna månad.

• Redigerat 2024-01-04 07:51 av Anna9819
Anna9819
0

Ett plus kommer ju direkt när man kissar på stickan, egentligen väldigt lätt att avläsa 🫣

• Redigerat 2024-01-04 07:52 av Anna9819
[lojsanssa]
0

En liten uppdatering.. jag ringde in till gyn. Eftersom jag fortfarande blöder/slem. Är inne på dag 13 sedan mens och har inte haft en blödningsfri dag sedan dess (äcen om drt varit väldigt, väldigt lite vissa dagar).
Dom bedömde missfallet som komplett 22/11 och därför gör dom inget mer. Jag får räkna med att min kropp beter sig konstigt och får återkomma om två månader om det inte rättat till sig…

Känns meningslöst att ens ringa in till gyn.

Anna9819
0

#207: Har du ont?
Gå till nån privat de är mer hjälpsamma.
Sjukt att det ska behöva vara så men tyvärr 😞
Styrkekram❤️🙏

Anna9819
1

Fick tips av en sjuksyster att jag måste överdriva annars får du inte nån hjälp
Också sjukt

[lojsanssa]
0

#208: Nej jag har inte ont som tur är. Det kanske är som hon sa, att kroppen försöker hitta tillbaka till det normala. Jag vet inte. Jag hade bara velat att dom kollade så allt ser okej ut. Funderar på att gå privat. Men jag vet inte.. vet inte ens vad jag ska be dom kolla efter ❤️

Anna9819
0

#210: Nej men om du mår bättre av att kolla dig så gör det.
Du kan ju förklara läget i telefon, tycker de att du borde undersökas så gör det

• Redigerat 2024-01-04 09:01 av Anna9819
Anna9819
0

Jag litar inte på sjukvården.
De har gjort bort sig för många gånger

• Redigerat 2024-01-04 09:02 av Anna9819
cashili
0

#210: Skulle också ringa privat och förklara läget. Blöda 13 dagar är ju inte helt normalt så gå på magkänsla.

Bra att du inte har ont eller mår dåligt på annat sätt iaf. 🌸

Freeya-
0

#206: Håller tummarna att det blir plus ändå och mensen håller sig borta 🤞🥰

Jo fast tittar man på testen medan vätskan sugs upp kan man ju se vart strecket skulle vara också, fått hjärtklappning några gånger när jag testat för att jag sett vart det ska vara och sen när det passerat är det blankt 😫🙈

Anna9819
0

#214: Ja ända skillnaden är att det blir färg direkt där om man har tillräckligt hcg

Freeya-
0

#207: så länge du inte har ont kan du säkert lita på dem också. Hade det tytt på att något var fel hade de säkert kollat upp det 🥰 Hoppas det ger med sig här snart 🤞❤️

Anna9819
0

Håller med RFSU testen är värst för ser ju ut som ett streck ganska länge sedan försvinner det efter några min
Så gillar inte de testen

Freeya-
0

#217: Det är så olika, jag har testat massor med RFSU och de är alltid blanka. Och när jag fick plus var det solklart plus på BIM och lätt att se ökningen över tid 😊 Jag kommer lätt köpa dem igen om jag får ett plus 🙈

Anna9819
0

#218: Ok, tycker de ofta har kvar färgrester i över kant ?

Anna9819
0

Använt de tidiga de har varit bra

Freeya-
0

#219: Tror inte det var så för mig, men har inga bilder kvar på testen. Men har för mig att de var klara allihopa 😊

Freeya-
0

Min temp är superseg upp denna månaden, blir så orolig att ÄL ska ha hoppat över denna månaden!
Samtidigt som kroppen verkligen känns som jag haft ÄL, brösten är större och ömmare och magen har blivit seg och uppblåst. Känns också annorlunda i livmodern, nästan som växtvärk.
Vill så gärna hoppas att det kan vara denna månaden som ger plus! 🙏

cashili
0

#222: Har du bild på kurvan

Freeya-
0

#223: ja, men lägger den i kurvatråden 🙃

cashili
0

#224: Tycker Nc kurvor är så svåra att tolka ( FF är lättare) , men jo .. din temp stegar uppåt. Måste inte betyda ngt , men kan bero på lite svag ÄL = svagt progesteron.

Freeya-
0

#225: Jag tror inte längre att det betyder så mycket egentligen, samma sak sist och då hade jag normala hormonprover på ÄL dagen och normalt progesteron på ÄL +7 😊
Ja FF sätter min ÄL från dippen, så ofta någon dag tidigare än nc.
Vill bara att det ska vart en ÄL så att det finns ett ägg som har chans att ha blivit befruktat 🙏

cashili
0

#226: Mm.. vårdens ”normal” är dock lite svajigt ibland. De tycker ju ett prog på 19 är okej dag 7 efter ÄL, men det är väldigt lågt och få som behåller graviditet på. Men i lilla Sverige får man knappt använda progesteron. I Norge däremot används det på ett helt annat sätt. Tror Sverige behöver vakna och lyssna på alla kvinnor som faktiskt blir hjälpta av tex progesteron.

Freeya-
0

#227: Jag vet inte vad mitt värde var men litar på min läkare. 😊

Freeya-
0

#227: Tror också det kan hjälpa om man har lågt progesteron 🙃 Var är du i cykeln? 😊

cashili
0

#229: Väntar på ägglossning ☺️

Freeya-
0

#230: Håller tummarna att det är ägglossning med stort Ä 🤞😍
Tycker nästan den väntan är värre än väntan på BIM. När man väntar på BIM är man mer i ödets händer 🙈

cashili
0

#231: Ja sant. Börjar bli lite jobbigt med ”tvångssex” haha

Freeya-
1

#232: Ja det är så mycket roligare resten av månaden när man inte bara tänker på om det kanske är denna gången som det ska ta sig 🙈

[lojsanssa]
0

Tack för er omtanke tjejer 🌸

Under dagen har det inte kommit något mer blod. Ytterst svagt rosa möjligtvis. Var tvungen att känna efter ordenligt och flytningarna är vattniga/sega och går att dra långa trådar. Kanske är ägglossningsflytningar?
Dock är testen fortfarande svaga. Väntar otåligt på ökning nu 😅 håller helt klart med dig Freya att värsta väntan nog ändå är innan ÄL! 😅

Jag försöker lita på gyn och så avvaktar jag med att ringa privat. Kan kanske vara tillskotten eller antibiotikan som spökar? Och orsakade dessa blödningar?

Cashili, spännande att du också väntar på ÄL nu 🤞🏻🥰

Freeya-
0

#234: Så skönt! Hoppas verkligen att allt går tillbaka till det vanliga för dig och du slipper fler oroligheter 🤞

Ja det är olidligt att inte veta när den kommer! För mig blir testerna positiva när jag gråtit dagen innan över att de inte kommer bli någon lh ökning den månaden 😂

Men låter ju som du kan ha ÄL på gång ändå 🥰

cashili
0

#234: Hoppas det avtar helt snart. Jag har ätit både antibiotika och olika tillskott denna resa. Har aldrig fått någon blödning av det. Men så länge det avtar är det ju bra ! 👍

[lojsanssa]
0

#235: hade som ÄL flytningar nu på morgonen också, fortfarande svaga ÄL test. Hoppas på positivt ägglossningstest innan söndag iaf 🥰🤞🏻

#236: idag är det helt borta. Inte ens en liten antydan till blod! Så himla skönt! Kanske bara är att kroppen inte är helt hundra återställd efter missfallet. För jag hade även lite blodblandade flytningar innan mensen kom igång. Har aldrig haft spottings tidigare

cashili
0

#237: Skulle också tro det kan bero på det ja
Skönt att det verkar slutat

Freeya-
0

#237: Håller tummarna att den är på gång! 🤞

Skönt att blodet slutat komma, det kan vara annorlunda mot hur det är annars utan att vara något att bekymra sig för 😊 Speciellt efter mf kan ju kroppen bete sig annorlunda utan att något egentligen är fel 🥰

Lollan124
0

Tack för stöttningen #202 #203. Jag bara sitter och räknar ner till att jag ska få gå till läkaren nästa vecka och få börja ta medicin. Min mamma är läkare och kolla på mina värden och sa att det inte borde vara någon fara för mig att bli gravid i dagsläget då man kollar på alla sköldkörtel hormon tillsammans och jag har tillräckligt med fritt T4 för att dela med mig till en bebis. Ser ut enligt henne som att jag har subklinisk hypotereos. Hon är dock ingen expert på endokrina frågor men hoppas det är så. Vill verkligen försöka snart och inte behöva vänta ett halvår som vissa med sköldkörtel besvär 🙏🏻

Freeya-
0

#240: håller tummarna att tiden går fort! Vi fick vänta med att försöka i tre hela månader i somras, och det var så frustrerande att varje gång man fick positivt lh test så skulle vi vara mer försiktiga istället för att försöka 😫

Skönt att det ser bra ut efter omständigheterna ändå 🥰

Freeya-
0

Det blev rödbetsjuice denna cykeln ändå, fast jag hatar det 🤢
Min ena app har hittat min ÄL på tempen nu, men vill att tempen ska gå upp lite till innan jag vågar lita på att ägglossning faktiskt lyckades 🙏

Freeya-
0

#220: Hur har det gått, har du testat igen? När är din BIM? 🥰

cashili
0

#242: Rödbetsjuice? 🤔

Freeya-
0

#244: Jag tror inte det funkar men det finns dem som säger att det ska vara bra efter ÄL 🙈 det lär ju inte skada åtminstone 🤷‍♀️ men det är så räligt 😂

cashili
0

#245: Hehe okej .. 👌

[lojsanssa]
0

#242: rödbetsjuice kan vara bland det äckligaste jag har smakat, men det är ju bra om det kan hjälpa till på nåt sätt 😅 vad sägs det att rödbetsjuicen är bra för? 🥰

Freeya-
0

#247: Det ska öka blodcirkulationen i kroppen och livmodern. Och hjälpa till att bygga upp slemhinnan. Så eventuellt kunna hjälpa till med implantation. Det innehåller bor och järn som ska vara fördelaktigt för dessa sakerna 🙃
Det är smakar hemskt men det lär ju inte skada iallafall 🙈 Nu när jag inte längre kan ta massa lh test känns det bra att göra något åtminstone 😅

[lojsanssa]
0

#248: jag förstår dig! Man vill ju känna att man gör allt man kan. Känner jag mig själv rätt så dricker jag den där juicen snart också 😅

Freeya-
0

#249: haha ja man känner att man förtjänar ett plus när man offrar sig med att tvinga i sig det 😂
Drack det efter förra ÄL och tänkte aldrig mer, men så kunde jag inte låta bli idag när jag var i affären, ifall om att 🙈

Etta2020
0

Hej tjejer. Hör ju inte riktigt hemma här i tråden, då jag är gravid. Men jag vill ju prata med er. Jag har nyss fått reda på att jag har GBS (B-streptokoker) 😔 är jätteorolig. För er som inte vet så är det en supervanlig tarmbakterie som ca 30% av alla gravida kvinnor bär på (kan va symtomfritt). I vissa fall vandrar den upp till underlivet och kan orsaka UVI och andra infektioner som obehandlade kan vara rent utav farliga för graviditeten och fostret. Även om det är ovanligt att infektionen sprider sig från underlivet upp till livmodern/moderkakan och fostret så är jag livrädd. En positiv sak är väl att det har upptäckts ”tidigt”, är i vecka 11+3 men min BM verkade inte tycka att jag ska gå på kontrollodlingar, men jag ska kräva det! Vill inte att infektionen ska bli värre och ”missa” en eventuell nödvändig behandling (antibiotika)

Har ni erfarenheter kanske? Vill nog mest ha lite stöttning. Aldrig kan det bara få vara ”bra”…

❤️ tänker på er ofta

Freeya-
0

#251: Du ska se att det blir bra 🥰 Om en tredje del av alla har det är det nog ingen fara 😊 det är säkert många som inte ens vet att de har det.

Freeya-
0

Rödbetsjuice eller inte, tempen tog ett jättekliv till idag 😀

Hur går det för alla?

[lojsanssa]
0

#253: spännande! 😄 jag kommer också köpa hem det!

För mig ökar ÄL testen nu, även om dom fortfarande var negativa imorse! Så förhoppningsvis positivt imorgon 🤞🏻

Freeya-
0

#254: spännande! Håller tummarna 🤞
För mig kan lh test vara negativt på morgonen men sen ge positivt vid 10-14 samma dag 🙃
Hade negativt på morgonen båda dagar jag hade positivt denna månaden, men sen 4h senare var de superpositivt!

Man känner att man kämpar för pluset när man dricker det 😂💪

• Redigerat 2024-01-06 08:21 av Freeya-
cashili
0

#253: Vilken nivå är tempen på nu då ? ☺️

[lojsanssa]
1

#255: haha ja kan tänka mig det 😂 då har man verkligen gjort allt 😅

Jag har sjukt mycket flytningar nu, blir helt fascinerad 😅 aldrig varit med om detta innan! Tror absolut det hänger ihop med kosttillskotten!
Så fort jag är hemma efter 16 så ska jag ta ett nytt test, ÄL måste va nära nu 🤞🏻

cashili
0

#257: Det är bra!! Så ska det vara nära ÄL

[lojsanssa]
0

#258: ja det känns väldigt positivt! 🥰

cashili
0

Hm. Hur kan jag ha väldigt positiva ÄL test idag om jag också hade ett pos i torsdags 🤔
Har man pos dagen man har ÄL ?
Brukar inte testa flera dager efter pos men molar så mkt så jag tänkte jag kunde ta ett

I torsdags var det ett CB som va pos

Freeya-
0

#257: Härligt! Det kan säkert vara naturmedlena 🤩
Håller tummarna för ett positivt lh test i eftermiddag 🤞

[lojsanssa]
0

#260: jag har haft positiva flera dagar i rad tidigare. Har läst att en del kan ha positivt i 3-4 dagar efter lh toppen. Men man går ändå efter första positiva 😊

[lojsanssa]
0

#261: ja nu känns det hoppfullt igen 😁

cashili
0

#262: Ah Oki! Då fattar jag .. så då kan man ha pos dagen ägget släpper ?

Freeya-
0

#264: Jag tror det 😊 har läst att ägget släpper 12-24 h efter peak och det stämmer för mig oftast.
Jag hade positivt på cb dagen innan och dagen efter positivt på stickorna, så fyra dagar med digitala och två med stickor 🙃

[lojsanssa]
0

#264: ja jag tror också det. Jag tempar ju inte så jag vet inte när ägget släpper för min del. Men dagen efter första positiva så brukar jag få ägglossningsvärk och då brukar jag räkna med ägglossningen. Men kan ändå ha positiva test ett par dagar efter 😊

cashili
0

#265: Jaha ok, visste inte att man kunde ha så många. Tog ngt igår ( vanlig sticka) som va nästan pos och som sagt pos i torsdags på ett CB men idag är de jättestarka båda två

Aja får se vad som sker då
Evighetslång väntan denna gång haha

cashili
0

#266: Hm .. så du har pos efter ägget släppt ?

[lojsanssa]
0

#268: ja fast jag kom när jag skrev det att jag har ju bara kört med clearblue innan. Och då har jag inte reflekterat över styrkan på strecket utan bara gått efter den glada gubben. Så jag tänker att strecken bör ju ha minskat i styrka ändå efter ägglossningen. Ska kolla hur det blir denna gång 😊

[lojsanssa]
0

Men kan det inte vara så att kroppen försöka ägglossa första gången men inte lyckades och nu försöker igen? Med tanke på att båda är jättestarka idag

cashili
0

#269: Hehe okej .. ja vi får väl se om ägget tänker släppa idag eller inte då ☺️

Ja jag tänkte att det kanske är så , men sker det med bara 2 dagars mellanrum ?

Idag känns det mkt mer i äggstocken också än i torsdag men i torsdags hade jag mycket ÄL sekret ( dock av endast CB pos i torsdags, inte stickan ) 🤔

Fattar inte ngt haha

Freeya-
0

#267: Jag tror ju bara att jag hade positivt i två dagar som stickorna visar. De digitala ger glad gubbe vid så låga test så jag ville bara göra slut på dem jag hade och testade för skojs skulle i samma urin som halvstarka test 🙃
Men skulle gissa på att du kan förvänta dig ÄL inom ett dygn från din starkaste sticka 🤞
Ökningen av hormonet kan ju ske lite gradvis och då började ökningen i torsdags och nådde peak nu kanske 😊

cashili
0

#272: Ja okej kanske därför CB gav utslag redan då och övriga idag
För vanliga stickan har ökat successivt från torsd till idag när jag kollar på bilder

Bilden visar torsdag ( då CB va pos?) men stickan inte det ( dock togs nog CB och sticka inte exakt samtidigt ) och sen stickan idag

Men jobbigt .. jag vill ju veta om jag kan räkna med ÄL typ Idag eller imorrn eller om jag måste räkan från pos ÄL test idag .. suck

• Redigerat 2024-01-06 12:02 av cashili
Freeya-
1

#271: kan vara en sån här ökning. Tror att jag hade en sån ökning denna månaden för hade typ någon dag innan första positiva 0.8 i styrka och trodde det skulle öka till positivt på en gång men dröjde till dagen efter 😊

Freeya-
0

#273: Så svårt! Men tempen lär väl visa sen när ÄL varit 😊
ÄL kan ju bli i natt mellan idag och imorgon också 🙃

cashili
0

#275: jo absolut

Var nästan bara lite glad 🙃 att ÄL sexet var över för denna gång Hahaha

Vette sjutton hur jag ska orka 2 dagar till då denna ÄL är senare än normalt och vi typ hållit på i evigheter

om man nu får tänka så

cashili
0

#275: Men du som håller på med ÄL test och appar .. är det från peaken man räknar 24h eller från första pos så att ÄL faktiskt kan va idag ?

• Redigerat 2024-01-06 12:07 av cashili
Freeya-
0

#277: Båda tror jag 😆 typ 24-48 h från första positiva och sen från peak typ 12-20 h.
Men jag är ingen expert på det men brukar ha hopp om ÄL inom två-tre dagar från att det blir positivt första.

Förstår dig, min ÄL var sen denna gången och vi låg varannan dag på schema minst en vecka innan 😂 så aldrig när vi ville själva 🙈

cashili
0

#278: Exakt så! Har tusan haft sex sen cd 7 varannan dag och några dagar på raken pga det positiva i torsdags ( puh)😓 och är idag på cd 16 tror ( har ärligt lnte velat ha full koll)

Haha 😜

Okej men dåhoppas jag på ÄL snart
Känns som om det är nära om jag går på symtom som ökat idag

• Redigerat 2024-01-06 12:23 av cashili
Freeya-
0

#279: bra kämpat 💪 det ska ju räcka med att få till det någon dag innan ÄL, så kanske har ni redan gjort det som behövdes 🤞
Håller tummarna att ÄL är typ nu 😅🤞

cashili
0

#280: Hade jag vetat att ÄL va så sen så hade vi inte börjat redan då men månaden före var ju ÄL runt dag 11

Ja vi får hoppas 🤞🤞⭐️

Behöver en vilodag imorrn 😂

cashili
0

#280: Skulle du ha testat mer idag eller låtit det vara nu?

Freeya-
0

#282: Vet inte 😊 Jag fortsätter alltid till jag ser att de blir svagare dagen efter. Men det är också för att jag tycker det är roligt och vill se en sån klassisk kurva i appen 😂🙈

Håller tummarna för er 🤞

För min del tror jag att alkohol vid nyår försenade min ÄL, jag dricker nästan aldrig annars och nu blev jag onykter för första gången på länge. Men sen har min ÄL vandrat lite innan också, så vet inte 🙃

cashili
0

#283: Mm jag har ju ingen app som jag bryr mig i , är väl mer att testa och se om det blir svagare

Hur ofta testar du ? Är också lite jobbigt för när man tester måste man tänka på hur man botar vätska osv

Okej ja alkohol kanske kan försena 🤷‍♀️ Vet inte , dricker inte alls. Men tiden mellan mens och ÄL är ju sällan helt fast, påverkas av massa olika faktorer

Freeya-
0

#284: Ja Ne det kvittar ju egentligen, det är ju mest om man vill veta att de blir svagare, så slipper man gå och undra om det hade vart starkare annars 🙃
Skönt att slipa fundera.

Testar en eller två gånger om dagen fram till de ökar lite, sen när jag letar efter peak testar jag typ 4-6 gånger / dag. Brukar inte ändra vätskeintag, men håller mig 2-4 h innan testen 😊

cashili
0

#285: Mm okej
Tror nästan detta är peaken eller väldigt nära så kanske inte ska testa mer då
Kommer ju inte säga mig så mkt om jag får pos även kl 16 liksom

Jag vet ju inte vad peak är eftesom jag ej har app

Freeya-
1

#286: Ne det är sant och tempar man vet man ju ändå sen efteråt när ÄL var 😊

cashili
1

#287: Japp och peaken kan ju varit före kl 11 idag så jag der mig nog nu och hoppas tempen snart visar att ÄL skett

[lojsanssa]
1

Nu äntligen ökar det! Fortfarande lågt med från 0,22 till 0,44 sen imorse. Det är ändå bra. Dagarna innan har det legat mellan 0,09-0,19! Kanske positivt imorgon då 🤞🏻

cashili
0

#289: 👏👏

amaan1
0

Vet ej riktigt va jag är just nu men mellan äl+4-äl+6.
Upptäckte igår stor acne på ryggen. Inget jag vanligtvis har. Kan inte minnas när jag hade de sist. Även lite acne i ansiktet. Märkligt.
Har även börjat känna av brösten men de brukar jag göra ett tag efter ÄL.
Sen minimalism värk i tjejmagen men ändå så jag kännt av de.

Freeya-
0

#289: Så härligt! Håller tummarna för positivt imorgon 🤞

Freeya-
0

#291: Spännande att se vad som händer framåt 🤩 när har du BIM?

Jag är precis efter ÄL och njuter av att vara över ÄL och att vara för långt från BIM för att inbilla mig symtom 😊

• Redigerat 2024-01-06 17:23 av Freeya-
cashili
0

#293: Längtar efter det jag med nu

Just nu har jag redig ÄL värk

cashili
0

#291: Mycket hormoner i omlopp ☺️

Freeya-
1

#294: Ja absolut bästa tiden på månaden, som en halvskrapad triss 😂

Men så skönt att känna att vi gjort vad vi kan, även om det känns långt borta att det skulle bli plus när vi vart minst lika duktiga med tajmning och allt alla andra månader 🙄 Men vi hoppas ändå, det har blivit plus för andra efter många försök 🙏

Skönt att ha fler tecken på ÄL 😊

• Redigerat 2024-01-06 17:34 av Freeya-
amaan1
0

#293: vet faktisktbinte riktigt då jag inte vet exakt när jag hade ÄL. Testar inte ÄL för tillfället. Men om ca 1 vecka 😆

Freeya-
0

#297: Håller tummarna 🤞då har du en spännande vecka framför dig 😊

amaan1
0

#298: ja de ska bli spännande att se vad de blir av de. 😅

[lojsanssa]
0

Brukar ni få ont vid sex under ägglossningen? Jag brukar få riktigt ont.. igår kväll och imorse började jag få ont så jag ser det som ett gott tecken att ägglossningen är på gång 🤞🏻 hoppas på en starkare ökning sen igår 😁

Lollan124
0

#300 jag brukar inte få ont vid sex på själva ägglossningsdagen/dagen innan men ca 2-3 dagar innan det får jag väldigt ont! Då är det nästan svårt att köra vissa ställningar. Men är säkert olika det där! ☺️

cashili
0

#300: Får inte ont under sex men kan ha kraftig ÄL värk 1-2 dgr före

Anna9819
0

#300: Ja jag brukar få ont jag med.
Man blir ju inte lika djup 🫣

• Redigerat 2024-01-07 10:13 av Anna9819
[lojsanssa]
0

#301: ja det kan säkert vara lite olika. Jag har några dagar som det gör väldigt ont och då brukar jag alltid få positivt ägglossningstest 😊🤞🏻

#302: jag brukar och känna av älvärk. Brukar mola och kännas lite svagt först innan positivt ältest. Dagen efter positivt har jag som värst, då gör det riktigt ont i några timmar.
Men det här vid sex är något annat. Det är liksom ömt inuti, så precis som Lollan skriver så funkar inte vissa ställningar 😅

#303: ja det måste vara något sånt, riktigt obehagligt är det iaf 😅

cashili
0

#304: Livmodertappen är längre ned
Kan vara det

[lojsanssa]
0

#305: ja det beror säkert på det 😊

Anna9819
0

#305: Ja precis

Freeya-
0

Jag har lärt mig tvärtom 🙈 Att cervix är högre och mjukare precis när man är fertil innan ÄL och att den sjunker efter ÄL 😊
Men det kan säkert upplevas olika 🙃

[lojsanssa]
0

Nu har det ökat mer. I appen är testet uppe i 0,72. Så snart positivt, gissar på ikväll. Tog ett clearblue i samma urin. Blev positivt men kollar man strecken så är de inte lika starka. Tänker att clearblue kanske känner av så fort stegringen börjar närma sig toppen?

Freeya-
0

#309: Åh så härligt, då är det verkligen på gång 😀
Cb är mycket känsligare, får också smile på 0,6 och uppåt på dem. Tror det kan vara för att det ska räcka med att testa en gång om dagen med dem 🙃

cashili
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#309: Ja CB visar pos ganska långt före har jag märkt flera ggr nu.

Här är en bild på CB när testet visade smiley men linjerna inte så starka , och den med två är igår. Stor skillnad.

Därför jag brukar komplettera med vanliga stickor också

[lojsanssa]
0

Ja clearblue är lite märkligt, jag har dock inte haft problem tidigare med dom. Men nu imorse visade clearblue negativt trots att Babyplan stickan är nästintill positiv. På premom räknas stickan som 0,73.
Premom räknar det som hade jag hade min peak igår kväll när den låg på samma, 0,73. Men ska fortsätta testa under dagen. Man blir ju lite smått förvirrad när ett test är positivt och clearblue negativt 😅

Har märkt av ÄL flytningarna och ont vid sex. Men ingen ÄL värk som jag brukar ha.. det brukar ju iofs komma dagen efter positivt. Så det kommer kanske idag 😊

Hur går det för er andra?

Denna kommentar har tagits bort.
Freeya-
0

#312: Åh då tror jag du kommer ha dunderpositivt under dagen 😀🤞

Jag förstår förvirringen 🙈 Jag ska inte köpa fler cb, man kan ju testa minst 5 stickor för samma pris som ett digitalt 😊

cashili
0

#312: Det är konstigt att CB ger pos tidigare men sen ger negativt när stickor är nästan positiva 🤔

Hoppas du får din peak snart och att ÄL kommer med dunder och brak 🥰

Freeya-
0

#315: Ja det är skumt! Men det är ju ändå tur att man har ett ganska stort fönster att få in myset på ändå 😊
Jag tror tricket med ÄL test är att använda samma sort från gång till gång, så att man kan lista ut hur de beter sig för en själv 🙃

Freeya-
0

Ringde om att få tid att spola äggledarna, det gick inte få ihop med mensen förrän i mars 😣
Men nästa vecka kan vi söka till rmc, bara hoppas att det kan gå fortare där 🙏

cashili
0

#317: Varför behöver du spola? Eller är det på eget initiativ?

Freeya-
0

#318: Det är nästa steg, jag blir ju inte gravid. Utredningarna visar inte på några andra bekymmer på mig eller min sambo. Så då ville de kontrollera att spermierna når fram.

cashili
0

#319: Okej ja det kan ju vara smart ! Segt att det ska dröja till mars men tiden går fort ! ☺️

Freeya-
0

#320: Ja mycket segt, vet inte vad vi gör med allt. Hade velat ha några försök med spolade äggledare innan ivf. Känns så långt borta att vi kommer få några barn just nu 😞

cashili
0

#321: Ja före ivf är det ju bra att ha undersökt allt man kan ( och testat själv med bästa förutsättningarna ) så att man vet att det inte finns några hinder före man går all in där.
Men tyvärr är det kanske många i samma situation och få som utför testerna vilket leder till långa köer.

[lojsanssa]
0

#314: jag kommer inte heller köpa fler clearblue, håller mig till babyplan. Dom gillar jag 😊

Jag verkar nog ha haft min peak, premom räknar igår kväll som det åtminstone. Och nu vid lunch var testet svagare, 0,62.

Men vad segt att behöva vänta. Håller tummarna för att du får snabbare hjälp av rmc 🥰🤞🏻

[lojsanssa]
0

#315: jag tror att peaken nog var inatt 🥰

Freeya-
0

#323: Ja så länge man får en ledtråd, sen har man ju ett fönster att spela på 😊 håller tummarna för er 🤞

Ja det är drygt att allt ska ta sån tid. Men får leva på hoppet att det blivit plus för andra efter lång tid av försök 🙏

Freeya-
0

#322: Ja vi får se hur det blir. Men har fått för mig att det kommer behövas ivf, så vi kommer hoppa på ivf så fort vi får möjligheten. 😊

amaan1
0

Såå testandet är igång. Haft molande i tjejmagen och stickningar i brösten men behöver ju absolut inte vara ett tecken.
Testade totalt negativt idag. Men så svårt å veta är ju allt mellan äl+5 och äl+8 har ingen koll. Oavsett så är de vääääääldigt tidigt att testa. 😅 otålig

Freeya-
0

#327: Håller tummarna 🤞
Testar du med vanliga test från början?

amaan1
0

#328: ja vill testa med samma
För att se eventuell ökning😁

[lojsanssa]
0

#325: ja men precis, förhoppningsvis är det inte långt kvar till pluset! Jag hoppas verkligen att det är er tur snart 🤞🏻

Peaken var inte igår kväll.. nu vid 16 var testen uppe i 0,78. Högsta hittills, blev lite besviken för jag trodde att det var klart nu ju 😅

Som ett brev på posten så kom ju svampen efter antibiotikan så det är ju inte superkul att försöka ligga varje dag nu 😂

cashili
0

#330: aj då svamp är inte kul
Behandla även din sambo om ni har sex när du har svamp 🥰

Bra ändå att du testade så att du inte missade peaken

Freeya-
0

#329: tänker bara att det är lättare att se ett plus tidigt om man har känsligare test. Ökningen kan man se efter BIM sen ändå 🙃

Freeya-
0

#330: Men åh! Spännande om du testat mitt på dagen! Så mycket lättare om man är hemma när det är dags att testa 😊
Surt med svamp! Du får lufta 🙈

amaan1
0

#332: ja så är de absolut. Bara jag som är otålig å bara har dessa hemma å kul å se när de börjar ta upp hcg om man är gravid. 😅 har plussat tidigt med dessa innan

Freeya-
0

#334: Det förstår jag 😊 Jag testar bara när jag känner symtom, för tänker att om de beror på hcg så syns de också på test 🙈
Det kommer ju ändå ett litet hopp när brösten ömmar, mollvärk och illamående kommer även om man varit med om alla symtom innan BIM många gånger innan 😅

[lojsanssa]
0

#331: ja vi får genomlida detta och sen behandla 😅

#332: nu ökar det ännu mer, tog ett nyss test nu fyra timmar efter förra och det är uppe i 0,90! Jag som trodde peaken var igår 😁

Kunde inte låta bli att ta ett clearblue då jag hade ett extra paket hemma. Blev positivt det med nu igen, men strecken är betydligt svagare i jämförelse med stickan.
Gillade verkligen babyplans stickor och att lägga in i premom. Det är ju lite kul ändå att se ökning 😁🤞🏻

[lojsanssa]
0

#327: jag är likadan! Man vill ju helst testa direkt 😅 än är det tidigt, så det hinner bli ett plus! Håller tummarna för det 🤞🏻

Lollan124
0

Ser ut som ni andra förbereder för ÄL/haft ÄL. Spännande! 😍 Min ska komma söndag/måndag. Ska till läkaren på torsdag håller verkligen alla tummar och tår för att han ger grönt att försöka denna månad! 🤞🏻

Freeya-
0

#336: Visst är det roligt att se hur de ökar, tycker det bästa är när man är otålig nästa gång så kan man se hur det ökade tidigare gånger 🤩

Kanske är din peak imorgon till och med? 😊

Freeya-
0

#338: Håller tummarna att de ger grönt! Det är inte långt kvar till ÄL för dig heller då 😊

[lojsanssa]
0

#339: ja det är faktiskt kul, man håller sig lite sysselsatt och det får ändå tiden att kännas lite kortare! 😁
Ja det kanske blir imorgon, hur högt "ska" det bli egentligen enligt mätningen i premom? Vet du? 😊

[lojsanssa]
0

#338: åh vad spännande! Håller alla tummar för ett okej av läkaren! 🤞🏻

Freeya-
0

#341: Vet inte 🙈 det beror nog på testen. När jag hade RFSU var peak 0.7-1 ( lite olika mellan cykler) nu med e@h är peak 1.3-1.5 🤩
Så tror det är olika hur starka olika test blir 😅

Freeya-
0

#341: Men peak blir det högsta innan det sjunker igen 😊

[lojsanssa]
0

#343: jaha så det beror lite på test alltså! Jag får se vad som händer helt enkelt 😁 hoppas att peaken är nu ikväll/natt 🤞🏻

Freeya-
0

#345: Ja håller tummarna för att det inte drar ut mer på tiden för er 😊 så du snart är i väntans tider istället 🤞
Jag tror det beror på tester hur mycket färg de ger, skiljer ju på styrkan på kontrollstrecket mellan olika fabrikat också 🙃

• Redigerat 2024-01-08 22:19 av Freeya-
amaan1
0

Negativt test idag igen.
Tycker mig se en super svag skugga men heller inte jätte ovanligt med rfsu. Håller tummarna för imorgon.
Har även line eyes och ser linjer på ALLT. 🤣🤣🤣

Freeya-
1

#347: Det är många dagar kvar det kan bli plus 😊 jag har testat negativt med rfsu i flera år och aldrig sett minsta antydan till streck 🤞

[lojsanssa]
0

#347: jag ser vart du menar iaf, så jag håller tummarna för dig 🤞🏻 som freya säger så är det många dagar kvar som plusset kan dyka upp på! 🥰

[lojsanssa]
0

#346: det är sant. Jag gillar ju inte rsfu. Dom blir blev aldrig riktigt starka för mig, varken förra månaden eller denna.

Undra om peaken var inatt.. nu ligger testet på 0,59 😊

amaan1
0

#348: tyvärr har jag blivit lurad av rfsu innan. Förra mpnaden fick jag väldigt tydliga streck till sist och mensen var sen. Kan ju varit något som inte stannade iof. 🙃

amaan1
0

#349: hoppas på något Medarbetare synligt imorgon. Men som sagt tidigt. Kommer oavsett inte bli glad förrän de är super tydligt. 😊

Freeya-
0

#351: Blev strecken tydligare efter hand känns det ju troligare att det var något än att testen fick spök på rad. Håller tummarna att du får ett tveklöst streck om några dagar 🤞

Freeya-
0

#350: Håller tummarna att din peak varit 🤞 men fick själv 0,8 två dagar innan min riktiga peak med svagare dagen emellan 🙈

[lojsanssa]
0

#354: jag hoppas verkligen inte att det blir så för mig… jag är trött på allt liggande nu och främst för svampen 😅 kommer ta fler test för att se ändå för säkerhets skull 😊

Freeya-
0

#355: Ja hoppas det varit redan 🤞

Anna9819
0

#356: har du aldrig fått såhär syns något svagt här på riktigt.
Det är inte en tolknings fråga,
Har mens så var ju inget men tänkte eftersom vi diskuterade test tidigare.
Jag har aldrig fått antydan till streck tidigare heller nämligen.

Freeya-
0

#357: Jag ser ingenting där, inte ens när man vänder färgerna på bilden. Men kanske bara inte syns på foto. Men visst har jag haft test där man innan man ens doppat dem kan se vart testet ska bli rött om det skulle vara positivt 😊

Anna9819
0

#358: Ja jo precis , syns ett spök men aldrig fått det tidigare, tänker om RFSU också blivit så att man får spök lätt

Freeya-
0

#359: Vet inte 🤷‍♀️ för mig är spökstreck tydligare. Men generellt behöver man ta mer än ett test för att kunna lita på dem. Har sett ruggiga spök där de tagit två tre test i samma urin där ett av dem visat riktigt färgade streck 😳 på cb, babyplan och e@h. Har själv babyplan test men kommer ta minst tre för att bekräfta om jag skulle på ett plus 😅

Freeya-
0

#359: Jag har kanske varit förskonad från test som gjort att man kan undra 😊

[lojsanssa]
0

#361: jag har faktiskt inte heller fått spök på rsfu. Dock på clearblue som bara ska bli ett streck, dom är totalt värdelösa.
Det jag har tyckt med rsfu test är att dom är lite sega på att visa starkare plus än tex clearblue 😊

Freeya-
0

#362: Ja de tidiga cb blir man ju lika klok på som att inte testa, antingen är det något eller också inte 😂
Jag har bara vart gravid en gång och då fick jag svagt positiv dagen innan BIM och sen blev rfsu starkare med tiden.
Jag har bara fått ett test någonsin som jag tvekat på, men det var så tidigt efter ÄL så att jag kunde utesluta att det var riktigt, det var natural cycles test. Men jag kan ändå förlåta att det syns vart teststrecket skulle ha varit. Det måste ju ändå vara något annorlunda där för att kunna visa hcg i ett streck. De flesta instruktioner säger ju ändå att man ska testa om ifall man är tveksam 🙃🙈

amaan1
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Dagens test.. får tolka de negativt.
Lägger in bilder som vanligt. (Ingen tolkningsfråga) men kul å visa dag för dag.
Tycker mig fortfarande ana en skugga men osäker om den är starkare än igår men tror inte de.

Freeya-
1

#364: Jag kan inte se något än, hoppas det visar om några dagar 🤞
Kanske är bra att lägga i testtråden, om det blir ett plus kan det hjälpa andra som söker svar ☺️ här kommer ingen hitta dem.

Freeya-
0

Jag har inte BIM förrän nästa vecka, men redan världens pms 😫 orkar inte vara deppig och gråtig i flera veckor 😑

amaan1
0

#366: ååh jobbigt när de börjat så tidigt. Kanske är ett bra tecken dock 🙈

Anna9819
2

#364: Jag ser också en skugga

Freeya-
0

#367: svårt att tro det, brukar ha pms innan mensen som går över när mensen kommer. Så kan kanske är att jag är spänd över utfallet. Försöker trösta mig med att vi uppfyller kriterierna för vidare hjälp efter denna cykeln ☺️
Och tur att min sambo ska med på min resa med jobbet när ÄL är, kanske funkar bättre på annan ort 😅

• Redigerat 2024-01-10 09:42 av Freeya-
amaan1
0

#368: får hoppas att de blir starkare. Kollar på bilden från igår och skuggan idag är en aning starkare.

Lollan124
0

Vilken tid på dygnet brukar ni andra ta ÄL test? Tog ett imorse men var bara ett kontrollstreck! Känns som att det borde vara mer då jag borde ha ÄL till helgen 🤔

Freeya-
0

#371: Mellan 10 och 20 är generellt lättast att se, för mig mellan 10-14 🙃
Har fått väldigt svaga på morgonen nära ÄL också 🙈
Men är mycket lättare att se mitt på dagen.
Sen beror det lite på fabrikat vilken skala de kommer att röra sig i. På RFSU kan jag ha som du haft bara ett streck, medan easy at home ser man alltid ett svagt teststreck även långt från ÄL 🙃

Anna9819
0

#371: Bästa tid är efter 10-20 har jag hört och även två tillfällen när det närmar sig då ökning kan ske fort,
Kan missas om man bara tar kl 10 varje dag tex

Lollan124
0

Okej tack! Så svårt att testa mellan 10-17 är ju på jobbet då liksom! Så blir att man bara testar de tiderna på helgerna sen supertidigt imorgon på vardagarna 🥹

Freeya-
0

#374: Förstår dig, tog lång tid innan jag testade på jobbet! Beror ju såklart vad man jobbar med hur det funkar. För mig funkar det att smyga med testet tillbaka till mitt kontor och låta det bli färdigt medans jag jobbar vidare 😊 Annars får man ta med urinen hem, det har jag också gjort någon gång 🙈 Tuggummiburk är toppen till det 😂

cashili
0

#374: Be om uppsamlingsrör på apotek , gå på toa och spara urinet eller testa inne på toa. Ett litet rör gömmer man enkelt 👍

Lollan124
0

Tack för tipsen ska definitivt börja spara urinet isåfall! Behöver man inte känna sig galen att man gör det heller när andra verkar göra det också 🤭 tog ett test nu på kvällen, iof lite för sent men nu finns iallafall ett till streck med och inte helt vitt som tidigt imorse!

Freeya-
0

#377: Ja det är inte helt galet 😅 Hoppas du för se en tydlig ökning 😊

Lollan124
0

Hur skulle ni tolka detta. Har inte fått något positivt ÄL test men testade igår och för 4 dagar sedan så kan ha missat en höjning. Idag har jag väldigt mycket genomskinliga flytningar så är trådiga.. jag brukar aldrig få såhär mycket och tydligt i vanliga fall. Samt att min temperatur droppa. Ska jag anta att ÄL kanske möjligtvis kan komma imorgon/övermorgon?? 😵‍💫 hade inte förväntat mig att den skulle komma nu i sådana fall hade jag varit bättre med att ta tester innan!

Freeya-
0

#379: Kan nog vara på gång då 🤩 lycka till 🤞 Jag hade tolkat det som att ÄL inte varit än utan legat på 🥳

[lojsanssa]
0

#379: jag hade fortsatt med ÄL tester, låter som att den snart är här iaf! 😄

Lollan124
0

Dåså! Vi missa ju mysa innan ÄL förra månaden så blev då på själva ÄL-dagen! Så vill verkligen inte missa att göra det man behöver denna gång! 😂

[lojsanssa]
0

Nu äntligen verkar min ägglossning vara över för denna gång, tog sista ÄL testet nu idag 🥳 nu är det bara att hoppas på det bästa 🥰🤞🏻

Freeya-
0

#382: Håller tummarna 🤞 🥰

Freeya-
0

#383: Skönt! Håller tummarna 🤞🥰

amaan1
0

#383:
Skönt att den är över. Jobbigaste tiden på månaden. Är innan och under ÄL 😅

amaan1
0

Jag testade imorse med. Kan fortfarande bara se nåt väldigt svagt. Jobbigt när man inte vet när ÄL var.🙃

Freeya-
0

#387: Jag förstår det! Jag hade inte klarat av livet alls om jag inte hade någon aning om var i cykeln jag var 🙈 Men du kanske har ganska jämna cykler? Hoppas du snart får ett test som visar tydligt 😊

amaan1
0

#388: jo jag hade de innan. Men förra året så hände nåt med min kropp och allt ballade ur så har haft ganska ojämna de senaste tiden.

amaan1
0

Tog nytt sätet när jag kom hem idag. Fattar inget. Men tolkar de fortfarande som negativt..

Freeya-
0

#390: Hoppas att det blir ett streck om några dagar! Du har kanske en bra bit kvar till BIM 🤷‍♀️ håller tummarna 🤞

Freeya-
0

#396: När har du BIM? 😊

[lojsanssa]
0

Jag brukar alltid ha ömma bröst strax efter ägglossning och fram till mens. Men nu känner jag verkligen ingenting.. ingen ägglossningsvärk under ägglossning som jag brukar, mer än ont under sex. Och inga ömma bröst denna gång..

Hur brukar det vara för er?

Freeya-
0

#399: Jag brukar ha samma 😊, brukar ta det tillsammans med trög mage som tecken på att ÄL varit och progesteronet gått upp.
Kanske har din ÄL inte varit än ändå?
Men hoppas den varit 🤞

• Redigerat 2024-01-12 16:00 av Freeya-
cashili
0

#399: Har också lätt ömma bröst 1-2 dagar + trögare mage pga progesteron

Har du kunnat fastställa ÄL med temp?

[lojsanssa]
0

#400: jag är ju på cd 21 idag.. aldrig varit med tidigare om att få ägglossning så sent. Mina test har bara blivit svagare och nu är dom slut, så kan inte kolla heller.
Möjligtvis att magen är lite trögare men jag vet inte..
Jag har inte direkt reflekterat tidigare över när jag brukar få ömma bröst, men tror det brukar komma några dagar efter positivt ÄL test. Ungefär nu..
Jag kan ju bara hoppas att ägglossning har varit 🤞🏻

#401: Nej jag tempar ju tyvärr inte. Så jag kan ju bara lita på ÄL test och hoppas att ägglossning faktiskt har varit..

cashili
0

#402: Ok.. ja det är ju helt omöjligt att veta tyvärr då 🤔

[lojsanssa]
0

#403: jag får ju försöka lita på ÄL testen och gå efter det.

Funderar mest över om man alltid behöver ha samma symtom efter ägglossningen 😊

Freeya-
0

#404: Det behöver man säkert inte 😊 och även om ÄL skulle hoppa över en månad (som inte är helt ovanligt att det händer någon gång per år) så kan man inte göra så mycket 😊 Håller tummarna att du haft ÄL och får ett plus 🤞🥰

cashili
0

#404: Alla har nog inte samma men inbillar mig att man kanske oftast själv har samma typ av symtom

Du märker när mensen kommer ( eller inte kommer ) om ÄL verkar varit i rätt tid

amaan1
0

Tog ett nytt….😃😃😃

Freeya-
1

#407: Åh grattis 🥳

[lojsanssa]
1

#407: åh vad roligt! Stort stort grattis! 🥰🥰🥳

[lojsanssa]
0

#406: ja det återstår att se!

#405: hoppas verkligen inte att den hoppat över men det kan man ju inte påverka.. jag får vänta och se helt enkelt. Det är ju ett bra tag kvar till BIM för min del 🥰🤞🏻

Anna9819
0

#407: Så Avis på dig!
Lycka till nu ❤️😍✨

Anna9819
0

#402: Ömma bröst har jag oftast på ÄL dag, men det kan ju vara olika från person till person.
Hoppas det tar sig, ÄL test är lite svårt för höjningen kan ju gå fort och då missar man.
Lycka till ❤️‍🩹❤️

amaan1
0

#408: Tack 😁

amaan1
0

#409: Tack så jättemycket 🥰🥰

amaan1
0

#411: ååh ja vet hur de känns. När andra i gruppen får dina plus och man själv sitter å väntar. 😕
Tack så jättemycket 🥰

Freeya-
0

#415: det ger hopp 🥰

Cireea
2

I dessa trådar ska inga tolkningar förekomma. Det gör vi i specifik tråd för detta.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Freeya-
0

Testade negativt på ÄL+11 med tidigt babyplan, men det var väntat. Är ändå hoppfull att vi är närmare vår bebis 🙏❤️

[lojsanssa]
1

#418: vad tråkigt att höra Freya! ❤️

Anna9819
0

#418: Kan ju fästa sent har jag fått erfara så är ju inte kört förens man fått mens.

Anna9819
0

Bästa är ju att testa BIM men svårt att vänta.
Även för då har ägget hunnit fäst ordentligt förhoppningsvis.
Så slipper man veta om sina kemiska grav

Freeya-
0

#419: Tack ❤️

Freeya-
0

#421: Ja men har BIM på måndag och vill veta innan, så är jag förberedd när mensen kommer om jag är på jobbet 🙃 Ja jag vill inte veta om en kemisk, samtidigt som vid detta laget hade det ju också varit ett tecken på att spermierna kom fram till ägget. Har bara 12 dagars lutealfas, så mitt hopp ligger till att det inte tar för lång tid att fästa ändå 🤞

[lojsanssa]
0

Jag är på äl+4 enligt premom. Idag märker jag av extremt trög mage.. så jobbigt men ser det som ett gott tecken ändå 😅
Dock inga ömma bröst.. men jag läste att ömma bröst kan också vara ett symtom på för lågt progesteron? Så då vill man ju inte ha det..

Lollan124
0

Tempen sköt i höjden idag så hoppas att det är ÄL som kommit och att den inte dyker imorgon. Dock var LH-test negativt i förrgår och testa inget igår. Och idag helt blankt så vem vet! 🥲

Freeya-
0

#424: spännande! Tror ömma bröst kan komma av både lågt och högt progesteron konstigt nog 🙃 men skulle inte bekymra mig om att de inte ömmar heller. hur mår du annars?

• Redigerat 2024-01-13 19:13 av Freeya-
Freeya-
0

#425: Håller tummarna att den stannar där uppe 🤞 även om den går lite neråt imorgon kan det vara ÄL, med en fall back rise 🙃

[lojsanssa]
0

#426: jag mår bra, faktiskt bättre än vad jag brukar efter ÄL. Men har noll förhoppningar denna gång. Hade såklart blivit överlycklig om vi får plus men känns inte som att turen är på vår sida. Men får väl vänta och se helt enkelt 😊

Hur mår du? ❤️

[lojsanssa]
0

#425: ägglossningen kanske har varit nu då? 🤞🏻

Freeya-
0

#428: Så skönt! Ja när man börjar förhålla sig till förhoppningarna går det lättare, det kommer ju inte spela någon roll sen om pluset kommer ena eller andra månaden 🥰 jag håller tummarna för er 🤞 man kan inte göra så mycket mer än att hoppas 😊 när har du BIM tror du?
Jag mår bra, lite förvånad för har inte ens gråtit över att testet var negativt och även om pmsen är ganska lindrig denna gången 😊 tror min psykolog i kombination med att vi börjar acceptera att det tar lite längre tid för oss att komma till målet gör det hela lättare 🙂

Anna9819
0

#425: Lita mer på tempen
Jag gör detbiaf den har alltid stämt

Lollan124
0

Tack hörni, tempen är fortfarande hög idag och appen väntar på att bekräfta ägglossning den har flyttat den från måndag till igår! Så nu håller vi tummarna! 🤞🏻

Har du fortfarande chans att få plus Freeya eller har mensen inkommit?

Freeya-
0

#432: Håller tummarna för er 🤞när blir BIM för er? 🥰
Tempen var fortsatt hög imorse så testade igen, men tvärblankt. Men nc har flyttat min ÄL så enligt den är jag bara ÄL +9. Men tror mer på ff som säger ÄL+12 idag.

[lojsanssa]
0

#430: vad skönt ändå när man kan ändra sitt tankesätt på det sättet. Jag tror att det underlättar mycket 🥰 jag håller tummarna att vi snart har våra plus! 🤞🏻
Ja vet faktiskt inte när BIM är.. om jag ska gå efter hur det var innan sista missfallet så bör BIM vara runt 22-23/1 men blir det lika kort som förra gången så blir BIM den 20/1. Jag har noll känsla för att det skulle vara ett plus denna gång, men samtidigt har jag i bakhuvudet att när jag har plussat så har jag knappt känt något innan BIM. Däremot alla andra gånger när det inte varit plus så har jag haft sjukt mycket symtom 😅

Lollan124
0

#433 om det nu är så att ÄL kom igår borde min BIM vara 25/1 men enligt appen är det fortfarande 27/1. Räknar dock med att min lutealfas kommer vara 12 dagar som de senaste två månaderna 🤗
Åh finns ju ändå chans att fortfarande testa positivt! Kan ju vara så att din ÄL faktiskt kom senare än du trodde.

Freeya-
0

#434: Ja det är skönt varje dag man kan vara någotsånär tillfreds med att man får vänta. Men klart vi kraschar ibland ändå. Men vi vill ju inte ha ett långt lidande fram till att vår bebis är här ❤️
Jag håller också tummarna 🤞🥰

Hoppas dagarna går fort för dig fram till BIM 😊 Jag har haft likadant, massor symtom alla gånger det blir mens 😅 Men kan verkligen inte komma ihåg att jag kände av något alls den gången det var plus 🙈
Håller tummarna att du får en positiv överraskning 🥰

Freeya-
0

#435: Jag hade också räknat med samma lutealfas som tidigare 😊 håller tummarna 🤞 hoppas väntan går fort för er 🥰
Ja kanske var den senare, men då hade vi inte sex på två dagar innan. Så känns inte som chanserna är superstora i sånna fall 🙈 Troligen kommer mensen imorgon ändå 😊

cashili
0

#433: Nc app är mycket sämre tycker jag
FF är mer pålitligt och hoppar inte en massa fram och tillbaka. FF sätter dessutom ut ÄL rätt , dvs inte dagen tempen ökar.
Men en app är bara en app och kan aldrig 100% räkna ut när ens ÄL var ☺️

Freeya-
0

#438: Jag håller med, kommer inte förlänga nc. Men det är också för att jag ska sluta tempa. Det går lika bra att gå efter ÄL test 😊

Lollan124
0

#438 vad är FF för något? Ja det gör min lite smått irriterad att NC hoppar så mycket. Särskilt för mig då min ÄL hoppar med några dagar. Går mellan 28-31 dagars cykel. Det blir så svårt att planera när man ska pricka in osv! 😅funderar på att skaffa något annat om detta inte kommer funka. Nu är vi ju så tidigt i försökandet så kanske inte riktigt är aktuellt än.

cashili
0

#440: Fertility friend , funkar jätte bra i gratisversionen och är enkel och tydlig

• Redigerat 2024-01-14 12:08 av cashili
Freeya-
0

#440: Fertility friend funkar super som gratisversion. Den är mycket bättre att lägga in andra symtom och få en överblick. Och kanske se mönster när ÄL är på väg 😊 Min cykel kan också variera, upp till 10 dagar i längd. Men tycker inte jag har någon hjälp av tempen för planeringen eftersom den visar först efter att ÄL skett. Men det kan vara skönt att veta när man kan förvänta sig BIM 😊

Anna9819
0

#442: Man ser ju ändå när tempen sjunker och går ju att anta rätt fort att ÄL är tycker jag iaf.
Då min temp brukar gå ner rätt rejält
Men det kanske är olika

Lollan124
0

#443, min temperatur brukar sjunka flera gånger i månaden under folikullärfasen. Jag tror det kan att ha göra med min hypotereos. Låga kroppstemperaturer osv. Men ja jag brukar ha en dipp precis innan ÄL.

Laddade ner FF nu och la in allt från denna cykeln och den säger med störst sannolikhet fredag 🤞🏻

Freeya-
0

#443: det är ju super om den kan förvarna en 😊 👍

Freeya-
0

#444: hur har det gått, har du fått medicin nu? 😊
Det är roligt att tempa så länge man sover som man ska 😅

Anna9819
1

#444: Ja min lite men inte så lågt som vid ÄL.
Då är det ju svårt för dig såklart

Lollan124
0

#446, ja det har jag! Fått låg dos och skulle det vara så att jag blir gravid så kommer de justera dosen! ☺️

Freeya-
0

#448: Så skönt att det ordnar sig 😊🥰

[lojsanssa]
0

Denna väntan fram till BIM… Jag kunde såklart inte hålla mig från att ta ett test. Det är supertidigt, alldeles för tidigt. Är på äl+6-7.. så vet inte ens vad jag förväntade mig. Hoppas att denna vecka kan gå fort nu 😅

Freeya-
0

#450: Åh men det är lite skönt när det är så tidigt, det är inte så farligt att det inte visar plus så tidigt 😊🥰 håller tummarna att tiden swishar förbi 🤗

[lojsanssa]
0

#451: Nej man förväntar sig ju ingenting, men ändå står jag och inspekterar testet och tycker mig se en skugga 😅

Hur går det för dig? Har mensen kommit? ❤️

Freeya-
0

#452: Haha ja klart man ser efter ändå 🤗😅 Håller tummarna att du får ett tydligt plus om några dagar 🤞😃

Min mens har inte kommit, börjar nästan tror att ÄL var lite senare. Vi hade inte sex så optimalt till om den var senare, så fortfarande inga större förhoppningar. Men glad att jag testat tidigt denna gången 😃 Hade jag väntat till idag hade jag byggt upp förhoppningar som blivit kraschade.

[lojsanssa]
0

#453: tack snälla! 🥰🤞🏻

Ja den kanske kom lite senare denna gång då? Har du tagit något test då? 🥰

Lollan124
0

Fick ett positivt ÄL test idag så kan konstatera att jag nog inte hade ÄL i fredags som jag trodde! 🥹 så den lär nog komma imorgon. Hoppas inte min lutealfas är sådär kort igen 😩💔

Freeya-
0

#454: Ja jag har testat varje dag sen ÄL+11, vill inte gå och tolka allt jag känner. Och tänker att om det inte syns på test är det inte heller hcg som orsakar symtom. Vi är ändå närmare vår bebis nu än vi någonsin varit tidigare 🥰

Freeya-
0

#455: Åh drygt när ni trodde den redan vart! Håller tummarna för er 🤞
Hoppas på tillräckligt lång lutealfas så att ägget hinner flytta in 😃🥰

Lollan124
0

Ja jag får hålla tummarna men vet att jag fått kort lutealfas tidigare när den kommit på CD19 😥

Freeya-
0

#458: Håller tummarna att det rättat till sig 🤞

Ellenpersson
0

Hej tjejer! Har känts lite tomt att inte vara här inne och skriva, men tänkte bara säga att vi fick se vår lilla ”bebis” idag för första gången, så mäktigt att se det lilla hjärtat. Med det sagt så tappa inte hoppet! Tror hårt på er allihopa ❤️

[lojsanssa]
0

#460: vad härligt att höra! Stort grattis igen! ❤️

Lollan124
0

#460 åh vad spännande! 😍 grattis grattis!

Freeya-
0

#460: Åh så härligt 😍🥰 grattis!

Freeya-
0

Tror nog min ÄL var några dagar senare, skulle tro mensen kommer senast torsdag nu 😊
Men testar fortfarande blankt och är som tidigast ÄL +11, så borde visa på tidigt test tycker jag 😊

Lollan124
0

Tempen är fortsatt låg idag! 😪

Freeya-
0

#465: om ÄL är idag kan den sticka upp imorgon :) och om ÄL är imorgon kanske tempen går upp försy dagen efter det 😃🤞

cashili
0

#465: Hur är symtomen då

Lollan124
0

Har inga symptom alls faktiskt! Förutom att jag fortfarande har fertila flytningar. Men Inge ÄL värk som jag brukar ha och Inge ömma bröst! Den kanske inte kommer denna gången 😅

[lojsanssa]
0

#468: så har det varit för mig med denna gång, bara flytningar som jag annars knappt märker av 😅 ingen värk och inga ömma bröst..

cashili
0

#468: Du får avvakta och se .. så länge du har fertilt sekret har inte ÄL varit iaf

Kroppen kan försöka flera gånger om den inte lyckas

Lollan124
1

Idag sköt tempen!!😍 håller alla tummar och tår nu att den stannar där uppe!

Freeya-
0

#471: Härligt 💪 då är det bara att hoppas, håller tummarna för er 🤞
Min temp droppa idag, så snart kommer nog mensen också 😊

Lollan124
0

#472 tack! Hur är det för er kommer ni få hjälp nu om mensen kommer för dig? 🤗

Freeya-
0

#473: Vet inte än, har fantiserat om att vi kan komma igång med ivf redan i vår men tror det kommer dröja några månader beroende på vad vården beslutar. Vet inte riktigt om min förra remiss var ett steg på vägen eller inte 🙈 Men vi ska söka till rmc så fort vi har alla journaler att skicka med 😊

Lollan124
0

#474 jag förstår. Får man fråga hur ni gick till väga och när ni började söka hjälp? 🤗

Freeya-
0

#475: Vi har haft lite krångel till och från under året, så till slut bokade vi privat utredning men min vanliga läkare skrev också remiss till en annan privat klinik. Om man inte fyllt 35 måste man vänta ett år innan de ens funderar på att hjälpa en, men snart är vi äntligen/tyvärr där efter vårt missfall 🙃 Vi var ju nästan där när vi fick plusset förra vintern också, så lååång väntan.

Längtar
0

Idag kom mensen. Så trist. Men det är bara att fortsätta, förhoppningsvis får jag en spruta nu under min letrozol behandling som ska släppa ägget. Vet inte riktigt om jag ägglossar elr inte. Börjar bli lite otålig nu

Freeya-
0

#477: Så tråkigt! Hoppas att du får det du behöver för ett plus nästa gång 🥰

Lollan124
0

#476 jag förstår vad bra att ni äntligen får hjälp! Jag själv är precis fyllda 30 så skulle det vara problem kommer man inte få hjälp som tidigast nästa år. Nu är det ju bara andra försöker för oss så får hoppas man inte hamnar där! Men bra att veta att hjälp finnes! Hoppas verkligen ni får IVFen nu i vår 🥰

Freeya-
0

#479: Hoppas att ni lyckas på bara några försök ! 🥰
Tack, vi hoppas kunna få ivf snart. Jag är övertygad att ivf är det som behövs men min sambo tror det går på nästa försök 🙈🙏

Lollan124
0

#480 det hade ju varit underbart om din sambo hade rätt! ☺️ min sambo säger hela tiden att jag nojar mig i onödan och att det kommer gå fort så länge jag inte sitter och googlar för mycket! 🤣

Jag gick från att inte ha några ÄL symptom till typ alla idag, har värk, mår illa, ljusrosa flytning och trött! 😴

Freeya-
0

#481: Haha ja till slut kommer han ha rätt, han säger så varje gång 😅 Ja man ska låta bli att googla, man hittar alltid något man inte kan släppa 😂🙈
Min mens kom ikväll, kanske kan det gå nästa gång 💪

Håller tummarna att en simmare hittar ägget 🤞 brukar du känna det i samband med ÄL? 😊

• Redigerat 2024-01-17 20:09 av Freeya-
Lollan124
0

#482 ja jag har alltid liknande symptom under ÄL dock första gången jag fått lite rosa flytningar men annars stämmer allt andra! Det enda som varierar för mig är min lutealfas. För två cykler sedan så hade jag extrema symptom, jag mådde så illa att jag t.o.m. spydde. Vi var säkra på att jag var gravid då (trots att vi inte hade försökt och varit försiktiga). Men det var bara så jag mådde helt enkelt! Därför kan jag inte lita på mina symptom upp till BIM. Jag kan ha gravidliknande symptom utan att vara gravid 🤣

[lojsanssa]
0

La in bilder på morgonens test i den andra tråden.. tänk om det faktiskt är ett plus denna gång 🥰🤞🏻
Men jag är orolig också, har ni fått spökstreck med babyplans tidiga test om ni provat dessa?

Jag ser ju ändå svagt rosa och jag behöver inte vända och vrida på testet för att se strecket 🤞🏻

cashili
0

#484: Vet många som fått just konstiga streck med tidiga test från babyplan. Men det betyder inte att det du ser är det
Håller tummarna att du får ett tydligt plus snart!!

Freeya-
0

#484: Hoppas 🤞
Håller tummarna att det är solklart om några dagar. Tyvärr också sett en del svåra spök på babyplan (kan typ vara så med alla märken) men testa tidigt digitalt om det fortsätter 🤞

Freeya-
0

#483: Men åh förstod att ni trodde graviditet! Det är supersvårt mellan ÄL och BIM, typ allt man känner kan man känna både om det blir ett plus eller inte 🙈
Skönt att du har tydliga symtom på ÄL iallafall, då är det lättare att lista ut när den är 😊 Jag har bara väääldigt vaga symtom på ÄL.

[lojsanssa]
0

Vad tråkigt med spök på dessa. Hoppas inte att det är det för mig. Dom har ju ändå ökat 🤞🏻
Tog clearblue plus igår kväll och imorse och jag ser en skugga på dessa två test. Det brukar jag aldrig göra när det är negativt 🥰🤞🏻
Men är på äl+9 enligt premom och äl+8 enligt flo. Så än är det tidigt.

Freeya-
0

#488: Ja det är tidigt 🥰 det är ju alltid svårt att kunna vara bombsäker så tidigt efter ÄL, hoppas verkligen att du slipper fundera om några dagar 🤞😃

cashili
0

#488: Fick samma idag
Är ÄL + 8-9

[lojsanssa]
0

#490: åh vad spännande att vi är på samma dag också! Vilket test tog du? 🥰

[lojsanssa]
0

#489: tack snälla du 🥰🥰

cashili
0

#491: Ett CB +

Freeya-
0

#490: Håller tummarna 🤞

Lollan124
1

Åh vad spännande för er! Håller tummarna att det bara ökar för er båda nu! 😍

Min temperatur öka ännu mer idag så är stensäker på att jag är i lutealfasen nu. Då blir det ett bara vänta och se om något tar sig denna gången ☺️

[lojsanssa]
0

#495: håller tummarna för dig också! 😍

Men spökstreck - är dom grå? Eller blir det även färg om det är spökstreck?

Freeya-
0

#496: spökstreck kan ha färg också, sett bilder streck med färg på pregmate, cb, tento och babyplan där den som tagit dem, tagit fler i samma urin som vart blanka 😳
Själv har jag bara haft ett grått spök en gång tidigt efter ÄL. Men om man testar om borde man få svar, känns otroligt att få två spök på rad 😊

• Redigerat 2024-01-18 14:08 av Freeya-
[lojsanssa]
0

#497: jag har tagit minst 6 test, och alla har svaga streck men som har ökat. De två jag tagit idag är det ingen tvekan om saken. Det är rosa men såklart väldigt svagt 🥰
Hoppas att få se en ökning och så tar jag ett digitalt till helgen!

Känns bara så konstigt att spök skulle vara med färg. Har för mig att jag läst att det inte blir färg om det är spök utan att det då är en kemisk graviditet. Men har också läst att det inte ens finns spökstreck utan antingen är det missfall eller så har man överanalyserat testet och ser var strecket ska vara vid positivt.
Men sen har vi ju dessa clearblue early där i princip alla verkar få ett blått streck.. man blir inte klok på detta 😅

Anna9819
0

#498: Nej jag tror inte man får spök i färg
Jag tror du har något på gång ❤️

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.