Vi som hoppas på December plus!
Här kan vi fortsatt följas åt, förhoppningsvis får vi ett plus till julklapp!
- Redigerat 2023-12-15 13:55 av Cireea
- Redigerat 2023-12-02 10:42 av Längtar
#1: har samma! Starkt ÄL test men ej positivt ännu ☺️ har du varit på ultraljud än?
#2: ååå spännande! Jaa hoppet lever, kanske ett julmirakel 🤶
#4: ja det vore ju magiskt 🤩
Åh vad kul! Hur känner du i kroppen? ☺️
#9: ja det hoppas vi verkligen! Jag har också haft ont i äggstockarna sen i torsdags typ, men lyckades ej fånga nån peak igår. Får se om testerna är starkare idag eller ej ☺️ lyckades inte få ett helt pos förra ÄL heller
#10: men ska du in på ultraljud för att se att ägg släppt?
Har inte heller fått fullt utslag på stickorna de senaste månaderna, men ändå fått glad gubbe på digitala 😊🤞
Inget inbokat utan hon sa jag skulle se, men kanske ringer dit och kollar om jag kan få ett blodprov eller ett till ultraljud. Men hoppas hoppas det släpper ☺️ jaa det där med test känns ju inte hundra!
#12: Ne det bästa är att bara ha mys varannan dag typ så att man vet att man täcker upp.
Testen kan ju variera när på dygnet man tar dem och hur mycket man druckit och allt möjligt 🤯
Men du ska se att det släpper, det har ju gjort det innan för dig 😊🤞
#13: jaa exakt! Jaaa hoppas ☺️ vart i cykeln är du nu?
#15: precis innan ÄL, börjar få lite starkare ÄL test 😊
Fortfarande superskillnad på RFSU och easy@home 😳
Men båda har ökat sen igår, så får se vad dagen ger. Såå skönt att vara hemma när de börjar öka 🤩
Har gyntid imorgon för koll av annat, men hoppas att hon ska kunna se om ägget är på väg eller redan har släppt 🤞
Har ser dina test ut idag? 😊
#16: oj vad olika
Hur ska man kunna tolka vad som stämmer ? 🤔
Det översta är ju mer eller mindre positivt
#16: så kul att vi är ett par stycken som är så nära i dagar ☺️ jaa men vilken timing! Hoppas hon kan se. Tyckte nästan att mitt var lite svagare än igår, men kan också vara omständigheter med dryck och tid och annat, ska fortsätta testa ikväll också. Too much info kanske men hade en sjuk ÄL flytning imorse så känns ändå som att den nog inte skett än.
#16: men gud vilken skillnad! Galet ju. Känns som att easy@home är mer ”klara” i färgen. Och det vill man ju ha ☺️
#18: Helt omöjligt, men så onödigt att jag varit förtvivlad över att jag inte fått positivt på RFSU på månader.. Men har haft glad gubbe på cb när RFSU visat så lågt som 0.5 innan 😅
Får komplettera med digitalt även denna gången, men ska se om stickorna blir starkare också 😊
#21: då är ju säkert RFSU helt enkelt gamla eller dåliga test ☺️ jag har från restlagret, vet i tusan vad det är för kvalité på dom heller..
#19: ja det är verkligen bra tajming att ha den tiden nu runt ÄL 😊
Var det samma tid på dagen du testade idag och igår? De brukar bli starkast tidig eftermiddag rent generellt, och det stämmer på mig också. Så kan ha lite starkare på eftermiddagen för att vara lite svagare på morgonen dagen efter för att bli starkare på eftermiddagen, och då starkare än dagen innan samma tid 😊
Tror inte mina RFSU är gamla, jag fick igenom sådär runt 30 test förra cykeln 🙈 så har två nya paket som jag tar ur, har haft samma upplevelse med RFSU det senaste halvåret och då gått igenom några paket. Både i våras och förra året fick jag tydligt positivt på deras ÄL test. Känns som de kanske gjort om dem 🤔
#23: man vet aldrig 🤷♀️ det bästa är väl att täcka upp med mys varannan dag 😊
Men det är extra skönt att få det bekräftat med temphöjning när testen är otydliga 🙃
Nej jag har inte prickat nån tid eller så, spännande info! Har inte tänkt på det men det stämmer ju när du säger det, ska testa i eftermiddag igen då så ser vi ☺️
Men ja man kan verkligen bli manisk med alla dessa tester, egentligen är nog det bästa att försöka leta efter tecken i sin kropp. Och tempa ni som är duktiga på det, jag har en termometer hemma men alltså.. glömmer varje dag ☺️
Min senaste ÄL hade jag en pms-dipp typ tre dagar innan ÄL. Hade en likadan i torsdags så kan kanske vara ett tecken det också.
#25: ah jo men man ska kunna lita på testen
Detta CB är inte alls positivt då kontrollstrecket är mkt starkare
Men ändå fick denna person glad gubbe
#26: det kan det säkert vara, hormonerna spelar ju in på hur vi känner oss på många vis 🙈
Det är nog som du säger bättre att hitta kroppens signaler 😊
Det är mycket bättre att glömma bort tempen än att bli besatt. jag kan inte tempa nära BIM, tänker bara på vad den ska visa så sover inte 😅 Men har en Apple Watch som faktiskt stämmer bättre och bättre som tar tempen 😊
#29: jag har testat med CB tre år från och till och de har alltid lika starka streck ( eller starkare teststreck) vid pos test
Men men ..
Säg att detta skulle va pos ( bilden ovan ) hur är då det andra extremt jätte negativt i samma urin
Det är det här som är det dåliga
ÄL kan bekräftas med temp men det sker ju 1-2 dgr efter pos ÄL test så ökningen av ÄL kan skett efter ditt ”negativa ” test
Jag tycker bara det är dåligt att de diffar så.
#29: enligt mig är ingen av de här positiva
Testade du efter detta ?
#31: såklart jag kan ha missat peaken, och att testet kan ha visat början på stegringen. Men jobbar jag så testar jag oftast bara morgon och kväll och då får man nöja sig med att man ser en ökning 😊
Men ja det är dåligt att de inte visar tydliga svar. Som sagt jag tror att rfsu kan ha gjort om sina stickor, men det sker ju ändå en ökning innan ÄL på dem också. Men beror nog på hur mycket man dricker och så också. 🙃
#32: Mm .. eftersom båda här är negativa tror jag mer din peak var lite senare och sedan bekräftat med temp
Ja man får försöka att inte dricka på 3-4 h före
😊
#34: tråkigt att det inte ville stanna 💔
Men ja man får nog acceptera att man får ta tester med en nypa salt 🙃
Och kanske hålla sig till en variant som gör att man kan se mönstren för sig själv 😊
Ja hoppas på massa plus nu i juletid ❤️
#35: ❤️❤️
Jaaa hoppas med på plus för oss alla! Det förtjänar vi ❤️
Jag är gärna med här också, hoppas såklart också på ett fint plus i december ❤️ även ommdet för tillfället inte känns troligt. Väntar på att gravtesten ska bli negativa efter missfallet och hoppas att det sker inom några dagar 🤞🏻
#38: hoppas det var sista för dig nu och att det avtar, förstår att det känns frustrerande men det kommer bli bra❤️
Tack fina ni! ❤️ jag känner mig lite lugnare i detta nu när blödningen och värken inte är påtaglig idag. Är nog snart på banan igen 🤞🏻
#16: Freya, var köper du easy@home ägglossningstesten? Denna gång har jag köpt hem rsfu så de är nya för mig. Har alltid kört clearblue
#42: det vill jag också veta 🥰
#42: köpte dem från iherb, dyrt som in i bomben. Men ville ha tidiga gravtest därifrån, så ville slå ut frakten på mer 🙃 men tror de går att beställa på fler ställen 😊
Finns billigare på amazon 😀
- Redigerat 2023-12-03 15:06 av Freeya-
#17: jo skulle kunna vara men inte haft älflytningar.
Haft mycket mer än vanligt men inte älflytningar.
#44: nu blev jag ju nyfiken på gravtesten också 😅 är det några extra känsliga test du köper därifrån?
Här kommer mina ÄL test från senaste dagarna.
Första testet uppifrån är från fredagskväll
Sen lördag morgon
Lördag lunch
Lördag kväll(vilket jag tycker ser starkast ut?)
Sen imorse och nu det sista svagaste söndag kväll
Sååå vad tror ni
#47: ja lördag kväll ser pos ut
#46: de heter first respons och ger en smal röd linje vid graviditet, de kan ge spök också så klart som alla typ kan men då är de aldrig färg på. Så ger dessa en röd linje så är det :) men de är dyra. Men ska inte använda dem om jag inte tror att det är något 😊 Men känslighetmössigt så är de 6 mIU/mL.
Tröstköp när mensen kom ännu en gång 🙄
#47: jag tror ni ska ligga i och sen är ni o två veckorsväntan igen 🤞🥰
Ojoj 6ml/UmL är ju riktigt lågt! Kul att det finns såna test, förstår att du köpte! ☺️
#50: den underbara väntan 😅 och så tänkte jag för mig själv innan ”denna cykeln ska jag inte bry mig om att överanalysera symptom” klipp till- fryser till vid minsta tarmrörelse typ
#48: tack för input 😊
First respons fanns att köpa i Sverige 2020 och 2021 och tyvärr gav även de spök med röd ton 🫤
Hoppas de giort om de.
Följer en del andra konton ( spec från USA) och de skriver ofta om evap lines eller indent lines
Bara så man inte sätter fullt hopp till dessa
I övrigt var dessa test bra , men de försvann från svenska marknaden
#55: ja de flesta test kan ge det, och det står nästan alltid att om resultatet är otydligt eller så svagt att det inte går att avgöra, att man ska göra om testet efter någon dag/dagar 😊
Skulle aldrig lita på ett enskilt test, speciellt inte om det är svagt 🙃
#54: hoppas hoppas! ☺️
#57: håller med, först veckan är ok 😅
Tänk på ifall ni beställer hem test nu när det är kallt att skicka dem till postombud och inte brevlådan. Läste på mina både ÄL test och gravtest att de inte får frysa 🥶 Fick hem babyplan-gravtest en dag när det var kallt. Men fick in dem rätt fort så tror att de klarade sig, har iallafall provat ett så att de inte alltid gav linjer efter att ha varit kalla 😂
#61: just detta funderade jag nyss över! 😅 är sugen på att beställa från testlagret men de skickas ju bara till brevlådan tror jag. Och då kan det ju bli liggandes i brevlådan några timmar… får kanske tänka om och beställa nån annanstans!
#62: ja det är så tråkigt om de skulle visa fel! Jag var rädd att de alltid skulle visa + så jag tog ett igår som var superblankt, så verkar iallafall inte ge falska +
Men de kanske inte kan ge riktiga plus heller 🤷♀️😅
Det brukar gå att välja på de flesta ställen att lägga till ombud istället, kan ju vara värt så man inte slänger pengar i sjön 🙈
#61: vad mysko
Måste va olika .. vissa klarar 2-3 veckor att bli kalla , tex babyplans
Man får väl kolla med varje leverantör kanske
#67: ja haha , högst förvirrande
Men som sagt tror jag inte att man behöver vara så rädd för detta
Så tacksam för min läkare, han har sett till att jag fått ta blodprov för alla könshormon idag och om en vecka progesteron 🙏
Så glad att vi börjar få svar och att slippa gissa oss fram 😊
#69: åh vad skönt för er! ❤️
#69: gud vad skönt! Guld värt att bli tagen på allvar ❤️
Tack, ja min allmänläkare är guld värd! testade min sköldkörtel direkt efter missfallet utan minsta problem. Bara för att veta att den inte orsakar missfallet eller skulle ställa till det framåt ❤️ pratar man med gynakuten osv får man noll svar men han tar en alltid på allvar och förstår att man inte kontaktar vården för att det är skoj. önskar så att han var fertilitetsläkare, men han skriver remisser iallafall 🥰
#73: har ni fått till mys de senaste dagarna finns chansen ändå. Även om man prickar precis på dagen så får man ofta gå vidare och försöka nästa månad igen 🥰 Det kommer aldrig spela någon roll i slutänden vilken månad som bf är ❤️
Men förstår att det är surt 😔
Min sambo skar sig i handen samma dag som vi hade ÄL en annan gång, jag var mellan att tycka synd om honom och rasande för att han ställde till det precis den dagen 🙈
- Redigerat 2023-12-04 19:15 av Freeya-
#76: haha ja det är inget val när det är rätt läge 😂 Men skulle det bli så är det ju värt det 😅🙈
#78: hoppas också på en långlivad simmare, eller att ni piggar på er snabbt 🤞
Hehe ja vi får se hur de går. Man känner sig ju inte jätte fräsch men vi fick till lite mys igår iallafall.. haha förstår inte hur man orkar. 🤪
#81: bra jobbat! Haha man får extra krafter ibland 😅 hoppas ni kryar på er helt snart 🥰
#81: oj då haha
Hoppas inte ni båda ligger i halsfluss 😬☺️🥰
Hahaha. Än sålänge är de bara jag.
Sitter här och smuttar på lite glass. Glömt hur påverkad man blir av att ha ont i halsen. Har tvååringen hemma så man kan ju inte gå och vila heller. 🤪
Får hoppas de tar sig denna gången iallafall. Försök nr 6 sedan mitt sista missfall.
Haha alltså inte klokt vad man gör för att få till det, även med halsfluss 😂 också igår så hade jag typ somnat till redan så frågar min kille ”jaha vad säger du ska vi get this over with” och så skrattade vi båda åt hur romantiskt det blir 🥲 tur man kan göra det iallafall!
Håller tummarna för alla här inne! Så tacksam jag kan ventilera med er 🥰
#85: hahaha Ja de blir ju vääääldigt romantiskt. 🤪🤣
#85: haha det är så hemskt, men så mycket kärlek i att man verkligen försöker för varandra även om det känns påtvingat 😝🥰
Men ja man kan bara skratta åt när man gör det för att få det gjort 🙈😅
Jaa exakt så är det! Så fint beskrivet ❤️☺️
#88: tror du att du haft ägglossning nu? 🥰
#89: jaa alltså testet igår var väldigt svagt jämfört med i helgen, så jag hoppas det ☺️ så det har varit liggmaraton nu så får väl hoppas man täckte upp. Men har inget inbokat hos gyn för att bekräfta utan får vänta och se helt enkelt
#90: skönt då är det bara att hålla tummarna 🤞 🙏
#92: åå spännande! Hur tidigt brukar du testa? 🥰
#93: när tror du att du hade ÄL? 🥰
#96: åå spännande! Då är det ÄL för dig strax då 🥰
#96: spännande 😍
Håller tummarna för er alla! 🥰
#96: härligt! Lycka till 🤞
#100: hur stort var det då ?
#102: vet inte, var så nervös att de skulle hitta något illa så glömde fråga 🙈 Men skulle släppa snart 🙏
#104: jag har redan haft positivt, de är svaga på andra sidan positivt 🙈
#105: aha fattar ! När hade du pos ?
#106: igår hade jag peak och dagen innan första positiva 😊
#108: ja det är ju så svårt och veta när det sker ändå! Kan ju säkert variera lite hur mycket hormon som ska till för att det ska släppas 🐣
Härligt!
Jag har haft Molvärk idag, kan det vara så att jag hade ÄL idag istället trots pos i lördags? 😅
Jaa så är det säkert! 🥰 tack!! Hoppas ditt ägg har släppt/släpper snart!
Sååå. Jag kör ju med att inte testa denna månaden..
Jag skulle enligt min app haft ÄL igår..
Hade lite älflytningar på morgonen.. idag massa vita krämiga?
Någon som varit med om liknande?
Sååå dagarna innan ÄL. Massa vita flytningar. På ÄL dagen älflytningar och dagen efter massa vita flytningar igen..
Känns mysko.
Kanske beror de på att jag är sjuk?
#114: Jag brukar ha så
#113: det viktiga är att ÄL sker och man har haft mys någorlunda runt där 🥰 hoppas det med 🙏 men är så orolig denna cykeln att jag inte kan tempa, men som tur är har jag progesteronprovet inplanerat på måndag som förhoppningsvis kan bekräfta att det iallafall skett. Men kommer nog inte veta exakt ÄL dag denna rundan 😝
#118: ja får hålla tummarna. 😅
Hur är det med alla idag? 🥰
#121: förstår verkligen! Får ju såklart hoppas att ditt mående beror på att du är gravid, vi håller tummarna massor! ☺️
Tror jag ägglossade i helgen alt måndag så, har haft lätt molande värk samt ömma bröst men det får jag ju alltid. Så massa hormoner som är igång, är bara lite nojig över att äggen aldrig släppte och därför jag har Molvärk nu. Men men vad ska man göra 🙃
#122: det är ju det man kan inget göra, så egentligen skulle man bara ta dagarna som de kommer! Men det är lättare sagt än gjort 😅
Jag är helt nere, har typ gett upp på denna cykeln redan. Och jag vet att det är så fånigt att redan ge upp. Men jag kan inte sova för att jag är så spänd på vad tempen ska vara 😩
Vet ju att stress och dålig sömn är så dåligt för chanserna, men det är ju inte bara att sluta tänka på det.
Vad skönt att höra! Jag har aldrig upplevt det men sen har jag ju inte haft så många ÄL heller pga pcos så inte så konstigt 😅 jaa hoppas för oss alla! ❤️
#124: men åå så jobbigt när man känner så. Alla har vi/ är vi där ibland ❤️ men gyn såg ju att ÄL var på väg?? Då kommer den helt säkert snart, kan ju gå så snabbt. Ge inte upp ❤️❤️ men man får också tillåta sig själv att bryta ihop sen komma igen
#126: jo jag vet, man måste få vara låg. Men det är just nu efter ÄL som jag brukar kunna hålla hoppet uppe 🙏 Har varit så hoppfull fram till nu denna cykeln så kanske bara är för att balansera ut det hela som det känns omöjligt 🙄
Är väl lite nervös vad hormonproverna ska visa och att det inte det inte är långt innan vi behöver fundera på ivf istället 🙈
#128: jaa jag brukar faktiskt göra det! det är så skönt att kunna se mönster, tex innan förra ÄL hade jag en pms dipp ca 3 dagar innan och ville bara gråta och ge upp. Hände samma sak denna cykeln 🥰 så rätt skönt att kolla att man inte är helt knäpp 😅
#127: ja du verkar så positiv alltid annars, vilket är inspirerande! Men tillåt dig själv att känna alla känslor också. Tror vi är ganska många här inne som tycker tanken på ivf känns så jobbig, krånglig och omständlig. Men tänk vad fina saker det kan komma ur det ❤️❤️ så många som lyckas direkt med ivf, så egentligen borde vi inte vara rädda.
#129: det är ju toppen att ha en förvarning om att ÄL är på väg 🤩 men ja det är skönt efter ÄL innan BIM också att se att man inte behöver tolka allt som gravsymtom för att man haft samma de gånger det inte blivit något. 🙈
Hade man bara kunnat ha någon garanti på att man skulle få ett friskt barn en vacker dag hade allt känts så mycket lättare 🙏❤️
#131: ja håller helt med! Säger ofta till min kille att hade jag bara kunnat se in i framtiden och se att allt blir ok så hade man sparat sig så mycket oro ❤️
Träffade min kusin igår som berättade om deras ivf resa. Hans tjej har mycket problem med sköldkörteln och är på väg in i klimakteriet trots att hon bara är 30= väldigt låg äggreserv. Har varit jättekämpigt för dom men de fick sin gulliga son på andra ivf försöket ❤️
- Redigerat 2023-12-06 14:42 av Ellenpersson
#132: exakt så, om man bara visste att all väntan hade ett slut ❤️
Alla solskens historier ger hopp, älskar dem 🥹
- Redigerat 2023-12-06 14:53 av Freeya-
#133: åh vad underbart att höra ❤️
#129: ❤️
Knasig som jag är så tog jag ett test på ÄL +8 nu 🙃= blankt
I tidigaste laget men ja jag fick ett infall 🫣
Fan så less på dessa blanka eller spökstreck det är så otroligt jobbigt detta 😞
6 månader sedan min senaste kemiska, och då var jag ju gravid även två månader innan det men blev kemisk och de senaste månaderna inte ett starkt plus 😞😞
- Redigerat 2023-12-06 19:36 av Anna9819
#137: det är så jävla tufft och orättvist. Så är det bara ❤️❤️ men vår tid kommer! Även om det känns skit idag, allt kommer bli bra
#138: tack ❤️
#137: det är supertufft att se blanka test 💔
Det kan komma när som helst! Det är iprincip samma sannolikthet som att slå en sexa på tärning, det är fullt rimligt att inte lyckas få den på tio kasst 😑 och sen en del får den på en gång.
Men ja det är så sjukt surt varje gång man måste samla nya krafter för nästa cykel och man funderar på hur många gånger till man ska palla med att samla nya krafter 😩
Men ÄL + 8 kan vara blankt och du ändå får en vinst denna gången 🥰🤞
Jag fick tips om att dricka rödbetsjuice för att boosta progesteron, fy fan så äckligt! Men fick i mig hela glaset iallafall 💪
Vad gör man inte för att kanske öka chansen 🙈
#140: ja man får lite dippar, tack för pepp❤️
#141: ja fy det är inte gott 😂
Hur är de med alla idag?
Själv känner jag att jag inte alls har något hopp om denna månaden.
Var så säker på mig ägglossning innan. Hade verkligen lärt känna den men nu är inget som de brukar vara. Kan ju bero på att jag är sjuk.
Kände inte igen flygningarna runt ÄL. Hade molande värk innan ÄL dagen och nu efter ÄL dagen. Inget jag brukar ha. Brukar ha en krafig vörk en liten stund på ÄL dagen. Osäker på om jag ens hade älflytningar. Kanske inte hade ÄL denna mpnaden.
Idag 2 dagar efter ÄL dagen är mina nipplar ömma.
Brukar ej få värk i brösten från tidigast en vecka innan BIM. Men då inte i nipplarna. Utan i själva bröstet.
Vi har iaf försökt så får man ju se vad de blir av de. Men min magkänsla säger att detta inte är min månad.
#144: det är klart annorlunda när man är sjuk 🤧 och absolut inte lättare att orka vara positiv 🥰 Det är lätt att det känns hopplöst ibland ❤️ försök iallafall njuta av att vara över ÄL, det är inte så mycket mer att göra än att vänta nu 🤞🙏
Men att du har känningar i brösten kan ju vara tecken på att ÄL varit och hormonerna ändras 😊
Hoppas du kryar på dig fort 🥰
Fan så åker man på Bakteriell vaginos
Misstänkte det, 😞
Hoppas det är graviditets symtom
Fått det varje gång jag varit gravid.
Men troligtvis inte denna gång.
Hoppas kan man ju iaf
Hoppas ni andra mår bra ❤️
#146: åh nej, men kanske bra ändå då 🙃
Hoppas på det bästa 🤞
#146: hehe låter ju ändå lova de om du hade de vid tidigare graviditeter. 🥰 håller tummarna för dig
#149: Ja de är ju de positiva att där är myckwt roligt som händer nu. Så väntar kommer ej kännas lika lång 😁🥰
#150: visst är det! Även om man måste gå vidare till nästa månad så får man annat att tänka på rätt fort när julen kommer 😊
#144: så tråkigt att känna så, och att kroppen gör lite som den vill ❤️ men man vet aldrig!! Håller tummarna!
#149: så bra att tänka så!! Jag försöker tänka att om det inte blir nåt denna månaden (vilket jag har en känsla av att det ej kommer bli) så är det ändå helt ok för mina två bästa vänner ska gifta sig båda typ exakt när bebisen isåfall skulle kommit 😂 man får hitta sina sätt att hantera saker på. Och mensen hinner komma INNAN jul så man kan gråta av sig och slipper vara superdeppig mitt i julfirandet 🤶
#153: ja men till slut känns det osannolikt att det skulle bli något, när man har månader av perfekt tajming bakom sig där det bara slutar med att mensen kommer. Men man måste behålla lite hopp för att orka fortsätta försöka 🥰
Allt som gör att det känns lite mer okej om det inte skulle bli något är guld värt ❤️
Och bröllop vill man inte missa 😍
Finns det något som man kan göra för att öka chansen till implantation?
Eller ja över lag också såklart 🙃🙏
#146: vad är bakteriell vaginos ? Bakterier ? Måste man äta antibiotika? Stackare 🫤🫤
Hoppas det går över snart !! ❤️❤️
#155: tror det bästa man kan göra är att stötta sitt naturliga progesteron, inget som sker över en dag och svårt att veta om ju?? Har läst att koffein inte är bra för progesteronet, samt att man ska äta tillräckligt och bra för att ha ett balanserat blodsocker ☺️
Jag är lite orolig över mitt progesteronvärde i och med att jag har pcos. Men min förra ÄL tog de progesteronprov cykeldag 21 och konstaterade att det var bra, så hoppas ju på det. Hur gick det med dina hormonprover?
Jo så är det nog 😊
Koffein ska ju inte vara någon höjdare, men jag har iprincip slutat helt i ett halvår och fortfarande inget plus 😝
C & E vitamin ska vara bra, men E-vitamin ska man inte överdosera. Det finns studier som visar att C-vitamin ska kunna hjälpa till att höja progesteron.
Var proverna bra när du tog dem kan du säkert lita på dem 😊 skönt att du fått det testat! Brukar man ha lågt progesteron om man har pcos? Jag är inte klar med mina prover än och sen dröjer det lite till innan jag får svar 🙃
#146: Anna, har du fått behandling varje gång för bakteriell vaginos? Jag fick ju det efter att jag krävde antibiotika efter sista vulet nu under mitt missfall. Det kan ju öka risken för svårigheter att bli gravid och öka risken för missfall om jag förstått det hela rätt. Så be om behandling ❤️
#159: såg att dina test börjar blir riktigt svaga, så skönt! Har smärtan försvunnit också? 🥰 hoppas din kropp kommer igång kvikt igen 🤞 det ska ju vara bra chanser direkt efter mf 🙏
#157: wow vad du kan mycket! Nä det är ju tyvärr så, kanske man egentligen bara borde leva som man mår bra av, men svårt att inte ta till allt man kan.. Tur det är så gott med apelsin denna årstiden dock!😋
Nja vet faktiskt inte om det är vanligt med lågt progesteron när man har pcos. Men har förstått det som att progesteronvärdet bara kan bli optimalt om man har regelbunden ÄL, annars somnar liksom receptorerna som producerar progesteron = svag gulkropp som gör att man får för kort mellan ÄL och mens..
Och jag har ju inte haft egen ÄL på ett tag så mitt progesteron har väl varit helt i dvala, men hoppas nu med stimuleringen att det är i gång ☺️
Hoppas det går bra med dina prover, och om det skulle vara nåt så vill man ju hellre veta 💕
#161: haha Ne jag har mest googlat mycket men i och för sig undervisat i biologi(men inte sexualkunskap) mest celler och gener 🙈
Men C-vitamin behöver man komma upp i ungefär samma nivå som det är i brustabletter som man köper på Ica.
Tycker det låter som du kan mycket! Spännande, hade ingen aning om att det funkade så. Men dina har kanske vaknat helt nu om du fått ägglossning några gånger 🙃
Ja precis man vill ju veta, först då kan man ju göra något åt det. 🥰
#162: jag skulle säga att man behöver bra mkt mer c vitamin än brus.😊 Brustablett från apotek innehåller dessutom massor av skitämnen som kroppen inte behöver. Bäst är att inta ren c vit och överskottet kissas ut , så det gör inget att ta för mkt. Man kan ta 2000 mg / dag utan fara. Enda gången man ska se upp är om man har problem med njurar
Jag skulle rekommendera alla att testa sina vitaminer och mineraler före man tar tillskott då balansen mellan alla är det viktiga för god hormonhälsa
Det är en hel djungel men man tvingas bli sin egen expert 😊
#163: men i en studie har det visat att det kan öka med 77% redan vid 750mg och då räcker det gott med det man kan köpa på Ica. Tror det skräpet inte är farligare än att äta snabbmat och halvfabrikat 🙈 När vi pratade med läkaren på fertilitetskliniken sa de att så länge man kan köpa det på apoteket och inte övergår rekommendationerna så är det safe 🙃
#160: ja äntligen börjar jag känna mig hoppfull igen, hoppas på helt blankt innan veckan är slut 🥰🤞🏻
Ägglossningstesten ökar lite igen, så jag hoppas att det är pga ägglossning och inte hcg. Värken är borta, men känner mig typ "öm" på ett konstigt sätt, kan göra det ibland innan ägglossning. Så jag håller tummarna 🤞🏻
Hur mår du? ❤️
#163: men det är säkert bra att ta tester 😊 men troligt vis är man på ganska säker sida om man äter varierat och tar gravid eller prenatal tillskott 🤩
#167: ja den längsta väntan… men jag hoppas verkligen på ett fint plus för dig! Ja, för oss allihop såklart ❤️
Det här med vitaminer och kosttillskott tycker jag är lite svårt. Jag äter omega3, folsyra, multivitamin gravid. Sen tar jag ju bidrottninggele och rosenrot.
Är nyfiken på inositol, det ska väl boosta progesteronet? Eller har jag fattat det fel? Har inte orkat sätta mig in i allt..
Så skönt att dina test börjar minska! Du är värd lite ro i själen efter allt du varit igenom.
Haha jaaa det är en uppsjö med vitaminer. Jag äter faktiskt inositol pga läste i en grupp för tjejer med pcos att det ska hjälpa kroppen att balansera insulinet = bra för att få hormonerna på plats = bra för ägglossningen. Men vet ej om det hjälper faktiskt, men vi har ju det naturligt i våra kroppar så känns inte som
nåt som borde skada iallafall ☺️ började även äta maca root denna cykel. Nån mer som äter det?
- Redigerat 2023-12-07 22:02 av Ellenpersson
#168: ja förhoppningsvis kommer det massa plus snart 😍🙏
Ja det är supersvårt! Jag tar samma plus låg dos q10 och c& d vitamin 😊
Jag har inte vågat ta några naturläkemedel eftersom vi inte tagit hormonprov innan och ev behöver börja ivf om några månader.
#169: också läst att inositol kan hjälpa när man har pcos 😊
#170: egentligen är kanske inte naturläkemedel så bra?? Aja hoppas inte den där maca rooten förstör allt för mkt 🙃
#172: det kan vara toppen också, men om man inte har en obalans i hormonerna så vill man ju inte heller skapa en genom att ta tillskott som ger en sånt man inte behöver 🙈
Jag har någon sorts tro till min kropp att den jobbar för att balansera sig. Så jag vågar bara ge den vitaminer, mineraler och aminosyror som den behöver som byggstenar 🙃
Men oroa dig inte, stress är typ vår största fiende i att bli gravid 😣😊
#168: inositol stimulerar ägglossning och därmed ( om man har tur ) även progesteronet
Men det tar ca 3 månader för att ändringar man gör ska ge effekt i kroppen så man kan inte förvänta sig en omedelbar effekt
Inositol sänker också insulinkänslighet och minskar risken för svajigt blodsocker vilket inte är bra för ägglossning
#164: alla väljer ju såklart vad de vill 😊
Jag väljer dock att inte ta så mkt från apotek efter att ha läst innehållsförteckningen. Många reagera negativt på bindämnen och sånt i multivitaminer så jag skippar det. Men renare produkter är dyrare så det är ett gissel.
Tyvärr kan inte läkare heller alltid vad som är bra tillskott ex.
Om man bara tittar på hur lite västerländsk medicin promotar tex tillskott av progesteron, örter , etc etc. Väldigt skrämmande då det finns så sjukt mycket kunniga människor som grottat ner sig i detta och arbetat fram metoder med hundraårig erfarenhet ( i Danmark används tex extrakt av ett bär för att ägget ska fästa bättre vid IVF). Sverige är lite efter.
Men som sagt är det viktigaste att inte proppa i sig sådant som kroppen inte behöver ( isf inte icke vattenlösliga vitaminer )😊
- Redigerat 2023-12-08 05:21 av cashili
#165: åhh hoppas det är ägglossning på g!!
Att du haft högt progesteron nu när du varit gravid kommer att kunna ge en extra skjuts till nästa cykel då progesteron ökar östrogenreceptorerna och kan därmed ge en kraftigare ÄL ( därför en del tar låg dos prog dag 7-14 för att stimulera receptorerna )
Håller tummarna!! ❤️❤️
#175: ja absolut man bör ju undersöka om det finns biverkningar innan man tar något! Man vill ju inte skjuta sig själv i foten 😅
Läkare får ju aldrig rekommendera något utan att det finns vetenskaplig grund. Men de har ju kompentens om vår kemi som allt egentligen handlar om när det kommer omkring 😊
Och ja man kan absolut få i sig för mycket av saker och till!
#177: ja men så är det ju 😊
Japp läkare kan mycket om det rent anatomiska och farmakologiska men sällan mycket om det mer holistiska helhetsgreppet och helhet och balans är ju A och O för en frisk ägglossning tex
Läkare skriver tex rätt lättvindigt ut antidepressiva utan att bota grundorsaken. Sånt får mig att vara väldigt källkritisk i vitamin djungeln hehe
Ha en fin dag 🥰❤️
#169: tack snälla! ❤️ Ja nu kan jag andas ut lite. Morgonens test var så gott som negativa! Syns dock fortfarande på extra känsliga test. Men jag går efter dessa 🥳
Ja men eller hur! Egentligen vet jag inte hur mycket man ska experimentera, men nu denna gång jag blev gravid så åt jag ju bidrottninggele, rosenrot x2 och bisolvon. Så jag hoppas på att denna kombination ska hjälpa mig ytterligare en gång 🤞🏻
Maca root? Aldrig hört om.. vad är det? ☺️
#176: åh det lär ju väldigt positivt cashili! Känns skönt att kunna hoppas lite igen! ❤️
Bara jag som tycker att denna veckan gått så himla fort? Så härligt med fredag 🥰
#181: Jo det är väl nästa vecka som ska krypa fram 😝
#182: OM den kommer göra, jag har redan blivit knäpp 🫠 och inställd på att det inte blir nåt….
#183: Ja nästa vecka kommer aldrig ta slut 😂 Jag är lite samma men ändå små glimtar med tänk om det ändå skulle.. Jag tror ju ändå att det kommer att komma någon gång ❤️
Jaa man får inte ge upp ❤️❤️
Har ni BIM nästa vecka? ❤️
#185: Ne plötsligt så kommer det kanske hända, tror inte man får någon förvarning då heller 🙃 Men man försöker ju att hålla förväntningarna låga för att inte bli besviken 🙈 Hoppas på dundertur för alla denna månaden 🤞
#186: jag har om lite mer än en vecka. Som tur är det mycket som ska hända och avslutas på jobbet innan jul 🎄 så kanske kan leda bort lite tankar i veckan som kommer 🙏
#179: Skönt då är ni påväg igen 🥰
#186: Jaa mellan lör-mån men har en känsla av att mensen hinner komma innan jag kommer testa 🥰
#190: Alltså nästa v!
#188: hur känner du dig nu? ☺️
Åh vad spännande för er! 🥰 jag håller tummarna för ägglossning nästa vecka 🤞🏻
Skönt att det händer lite så man kan försöka ha tankarna på annat under väntan!
Håller tummarna att din ägglossning är på G ☺️
Ja usch man kan bli ganska knäpp, idag tog jag tempen även fast jag inte har en aning om min vanliga temp 😂
#194: haha ja det har jag med gjort flera gånger, mitt på dagen bara för att 😂
Man blir lätt knäpp, jag vet inte hur många ägglossningstest och gravtest jag slösat bort denna tid 😅 har nog tagit tre ägglossningstest bara idag… 😅
#192: bra men så stressad över tempen, sover inte och då visar den ändå inte rätt 😝 Kan inte rekommendera att ta tempen just nu, det är så stressande.
Hur mår du? 🥰
Hej. Hur är de med alla?
Själv har jag fortfarande ont i nipplarna. Drömt sååå mycket inatt. Så intensiva drömmar. Hade även halsbränna igår men de kan ha å göra med maten eller liknande.
#198: Då har du förmodligen haft ägglossning 😊 Har också haft lite dragningar i brösten och tjejmagen de senaste dagarna och lite annat som tyder på att hormonerna har skiftat i samband med ägglossningen 😊
#199:
Ja jag hade troligen för 4 dagar sedan.
Brukar ha som du beskriver de dragning i brösten men inte denna gång utan ömma nipplar. Kanske är positivt?
🤪
#200: Ja det kan ju vara positivt 🥰 Det kanske är kroppen som förbereder sig för att ta emot ett ägg 🤞
#201: hoppas 😃🥰
Haft två nätter med noll sömn, varit jättesvettig och idag börjar nog pmsen smyga sig på…. Ingen bra känsla denna cykeln, nästan övertygad om att det ej blir nåt :( haft Molvärk och ömma bröst men det känns som det tillhör varje cykel.
Ja det är alltid nåt! Men att pmsen kommer känns inte som ett gott tecken.. aja! Kan inte påverka nåt ändå 🥰 tack för pepp!!
#206: åh men du jag tror inte det är pms för att mensen är på väg såhär tidigt! Då har du nog pms liknande symtom av att hormonerna ändrat sig 🥰 hoppas på det bästa 🤞
Okej.. nu känner jag mig förvirrad.. tog ett rsfu ägglossningstest nyss, negativt. Men fick ett infall och tog ett clearblue direkt efteråt (tänkte att jag kunde slösa ett nu när jag har nya på väg hem 😅) och det blir en glad gubbe? Vad tror ni? Kan det verkligen vara ägglossning på gång nu?
Dom senaste två dagarna har clearblue varit negativt så det bör ju inte reagera på hcg?
Skickar med en bild på rsfu gravtest från imorse också bara för att visa hur svagt det är..
Måste bara tillägga också att om jag ska räkna från min andra blödning som höll i sig längst, så bör jag vara på cd 13 idag, brukar få positivt någon gång mellan cd 12-14. Så tidsmässigt skulle det kunna stämma! Hoppas så på det iaf 🤞🏻
Gud vad svårt.. och förvirrande! Jag har aldrig fått positivt på CB digital även fast jag haft ÄL och pos på andra stickor.. så vet inte 😒 men det kan ju vara CB som är det som är det rätta
#210: ja jättesvårt ju! Jag har alltid kört med dessa clearblue och jag brukar få glad gubbe och sen dagen efter kommer ägglossningsvärken. Men har heller inte testat några andra test förrän denna gång.. jag får ju åtminstone tänka att detta stämmer så vi inte missar chansen 😅
Men eftersom clearblue varit negativt dagarna innan och senast imorse så måste det ju ändå vara något hormon som ökar i kroppen?
#210: Svårt när de visar olika
Har haft liknande med CB ett par ggr
Men när det verkligen är pos är det ingen tvekan !
Skickar bild på hur mitt CB såg ut denna gång ( teststreck starkare än kontroll )
Jag skulle fortsätta testa och se om du får starkare så du kan bekräfta det helt ! ❤️
Men oj vad kul om det är på g
#212: jag kommer fortsätta testa, kommer ta ett vid 21 när det gått fyra timmar för att se om det ökar.
Sista ägglossningen när jag blev gravid höll jag på att missa den. Då var det negativt på morgonen, sen såg det ut som idag för mig på eftermiddagen, starkt på kvällen och sen negativt morgonen efter. Men då hade jag ju lite känningar och förstod att det ändå var på gång.
Åh, jag blev så himla glad även om jag blev sjukt förvirrad nu! Hoppas att detta stämmer ❤️
Jaa håller tummarna!! Hoppas ❤️
#208: jag börjat tro att cb är gjorda för att hitta en höjning, inte för att avläsa peak. Tror det är för att det ska räcka med att ta ett test om dagen för att hitta höjningen av lh.
Men sen RFSU är väldigt svaga när e@h är positiva har jag fått lära mig denna cykeln 🙃
På bilden är inte e@h helt positivt men på god väg och där är RFSU mycket svagare 🙄
#216: ja du kan mycket väl ha rätt i det, jag kollade tillbaka på gamla bilder och jag har tidigare månader fått glad gubbe trots att strecken inte är riktigt lika starka. Så det är möjligt!
Rsfu verkar vara rätt okänsliga, eller så är de bara inte bra helt enkelt? På denna bild är det ju en jättestor skillnad 🤔
Men oavsett så har jag ändå fått en höjning på clearblue då det var negativt imorse.. så jag hoppas att det är på riktigt och att kroppen inte luras!
#217: RFSU är fasiken dåligt på alla olika test de har oavsett om det är grav eller ÄL stickor
För mig blir CB positivt när strecken äe lika starka så jag kan läsa av stegringen
En kompis till mig som fått igenom ivf säger att det är CB som kliniken använder och att de ska testa 2 ggr / dag för att hitta stegringen
Men allas LH är olika
En del har en superkort stegring , så sker den tex på natten så missar man den
Tror faktiskt att du har ÄL! I och med att det också stämmer med din cykel 🥰
#215: När har du BIM?☺️
#218: ja dom är faktiskt dåliga! Gillar egentligen inte gravtesten heller, dom var sega att få ett plus på. Men sen kanske det såklart hänger ihop med att graviditeten inte gick vägen..
Jag har tagit nya test ikväll, och det är fortfarande glad gubbe. Det måste ju ändå innebära att det inte var något "tillfälligt fel" och en liten ökning på rsfu 🤞🏻
#219: jag börjar nog tro så också faktiskt 🥰🥰
#221: Japp ❤️❤️
#223: äntligen ❤️
Hur går det för dig?
#220: 19 december. När har du? 😁
#225: Förmodligen 17-18e nån gång 🙈
#217: ja jag har alltid fått glad gubbe på cb innan stickor varit helt positiva, så tror de är ganska känsliga för första ökningen. 🙃
Jag har beställt cd digitala och e@h till nästa cykel, e@h blir mycket starkare och lättare att hitta peak på än rfsu ÄL test 😃
RFSU ÄL test har jag inte fått helt positivt på på månader. Deras gravtest litar jag dock på. det är ju egentligen inte en dålig sak att de är sega att få plus på, de är helt enkelt inte så känsliga ☺️ Det finns ju andra stickor som är känsligare om man vill veta fort 😅
Har du fler tecken på ÄL än testen? 😀
#228: Nej jag vet inte riktigt om jag har det.. idag är jag betydligt mer förvirrad. Fick först negativt på clearblue, så tog ett rsfu som ändå var lite starkare än igår morse så jag tog ett till clearblue som jag fick glad gubbe på. Nu är jag inte lika säker på ägglossning, svårt att veta vad man ska tro..
Dessutom tycker jag att det är lite starkare på rsfu gravtest.. igår var det nästan helt obefintligt.
Blir tokig på det här..
#229: Är dessa tagna i samma urin
#229: Åh så märkligt! För mig är det dock inte ovanligt att lh är lägre tidigt på dagen än senare.
Vilken stress detta måste vara för dig ❤️ du har inte funderat på att strunta i test fram till mens? Och bara mysa med jämna mellanrum och tänka på annat?
😊
Tänker det är ju så mycket svårare att veta när man kan förvänta sig ÄL efter mf mot efter en mens?
- Redigerat 2023-12-10 08:55 av Freeya-
#230: det negativa clearblue är taget med första urinet imorse, de andra tre ca 30 min senare. Har varken ätit eller kissat däremellan..
#231: det kan ju vara så som för dig, att det är lägre på morgonen. Jag kommer ta senare för att se..
Nej jag vill gärna ha koll, känns lättare än att bara vänta ❤️ inte för att man blir något klokare av detta dock…
Möjligt att jag känner av någon slags molvärk på vänster sida nu.. kan kanske vara något..
#233: okej, gör det som känns bäst 🥰
men det är inte helt ovanligt att få flera lh stigningar heller, så detta kan ju vara en första och kan det gå upp och ner innan du får ÄL eller mens igen.
Vet att de sa till mig att första mensen kunde dröja upp till två månader efter vårt mf. Men tog bara lite mer än 5 veckor till första mens, tror jag hade en ÄL innan den, annars var det en bortfallsblödning. Och sen rullade det på nästan som vanligt igen ( lite senare ÄL i första cyklerna)
#234: ja men precis, clearblue kan man ju dock ta på morgonen. Jag kommer ta nya test vid 14 och de kanske blir mer pålitliga då? Jag räknar ju egentligen inte med rsfu eftersom att man inte ska ta de innan kl 10.
Nej jag vet inte, lite molvärk vänster sida. Brukar alltid få ont på höger annars men det kanske ändras lite. Nej svårt att märka av fertilt sekret, brukar aldrig ha så där mycket som en del verkar få… jag märker i vanliga fall av ägglossning genom molvärk och sen ganska kraftig värk dagen efter.
#235: visste inte att man kunde få flera lh ökningar..ja fy, detta är påfrestande. Men jag får fortsätta och testa för att se vad som händer.
Förhoppningsvis är det ägglossning nu 🤞🏻
#236: Jaha , visste inte att man kunde ta CB på morgonen
För mig visar det aldrig pos på morgonen. Isf inte första positiva. Om jag fått pos kl 14 en tisdag kan jag dock dagen efter få positivt onsd morgon men då har ju ökningen redan skett
Men testa vid 14 och se om det blir tydligare ❤️
Man kan få fler LH toppar men det är om kroppen inte klarar av att lossa ägget. När ökningen väl skett ska den inte öka minska öka minska.
Är det någon som testat seed cycling?
Man maler ner pumpafrö och linfrö och äter en msk av var fram till ÄL och sen efter ÄL till BIM istället tar en msk var av malen solroskärnor och sesamfrö 🙃
Jag är inne på andra hela cykeln och tycker att mina fertila flytningar blivit tydligare.
Men har också under det senaste halvåret ätit betydligt mer och noggrannare än jag någonsin gjort innan, så svårt att veta vad som gett vad 🙈
#240: Läst om det och jag äter naturligt frön varje dag men det har inte gjort nån vidare skillnad varken från eller till
Men har man tex lite fertilt sekret så kanske man kan se en ökning 🤷♀️
#240: Kan ju inte skada iallafall 🥰 det är säkert bra!
Har lite mer Molvärk idag, vaknade och fick en liten rosa flytning.. är orolig att mensen ska komma nu typ?? Då är det ju nåt som är helt knas 😒
#243: Vilken dag i cykeln är du på då?
#243: Omg!! Det kan vara en nidblödning 🤞ditt ägg kan ha flyttat in 🥰
- Redigerat 2023-12-10 10:55 av Freeya-
#243: jag tror som Freya, det kan absolut vara nidblödning ju! 🤞🏻
#238: okej, då förstår jag lite bättre. Men jag avvaktar till 14 och ser vad testen visar då ❤️
#242: De är bra för att de innehåller antioxidanter + folsyra tex
Men man ska va lite försiktig med stora mängder då vissa frön innehåller tex nickel , kadmium och andra mineraler 👍
Ca ÄL+7
#249: Då kan det absolut vara ett bra tecken ! Håller tummarna att det är ngt som fäst
#245: Tror ni det?? Så ”tidigt” som ca 7 dagar efter?? 🤩
#251: Det är en helt normal dag för ett ägg att fästa 😊
#251: Ja håller tummarna för ett plus om några dagar 🤞😍
#252: Men åå då hoppas jag!!
#253: Taaack tänk om!! 🥰
#251: det tror jag absolut! 😍🤞🏻
Kan ju också vara mellanblödning, så håller nere förväntningarna 😅
Hur mår alla idag?
#236: Hoppas det är ÄL och att du är på rätt bana ❤️ du är så värd att slippa denna ovisshet nu
#257: Jo man vet ju inte såklart
Men håll hoppet uppe !
#259: Jaa hoppet är det sista som överger en! ☺️
#257: Håller tummarna för dig 🤞🥰
Jag kommer på mig själv med att ha gett upp på denna cykeln, fast jag vet att det bara är för att lindra besvikelsen vid BIM. Allt blir bara en ond cirkel eftersom jag är övertygad om att det är mycket bättre för kroppen och chanserna att vara positiv, så blir jag stressad med tokångest för att jag inte kan tänka att det ändå kan gå denna gången 😣 Vet att vi har bra tajming, men det har vi haft alla gånger innan också utan att det blivit något 😑
#261: Förstår dina känslor så väl! Men tänk, att så många innan oss har tänkt dessa tankar och till slut så har det funkat för så många innan oss! Än är inget uträknat ❤️
#261: Er är inte alltid lätt att hålla hoppet uppe, inte om man tänker för mycket på graviditet som är lätt att göra när det gått längre tid än vad man trodde att det skulle göra och även varit med om missfall ❤️ ta hand om dig!
#263: tack ❤️ Ne det är inte lätt! Sen är jag ändå övertygad om att chanserna är mycket bättre om jag försöker begränsa grubblandet så mycket som möjligt och tänka positivt. Livet funkar inte när man ska deppa halva månaden 😣 så blir jag så stressad över att jag förstör chanserna nästa månad också 😑
Men nu är BIM nästan exakt som när jag fick mitt plus och det känns så jinxat att det skulle bli precis ett år efter första 🙄
Hur går det för dig? Är du igång och testar eller ska du vänta in BIM? 🥰
#262: ja jag vet, det är många som det tar tid för och som får missfall på vägen till bebis 😔 Jag vill så gärna hålla hoppet uppe, för livet blir odrägligt när man ska vara ledsen större delen av tiden 😣 Imorn är det jobb igen och då måste man tänka på annat 🙏
Tack ❤️
Ha tillit till processen ❤️ finns det något du mår bra av och gillar som du kan skingra tankarna med? Tycker matlagning och att göra grejer med kroppen/händerna funkar bra när man har ångest/oro. Och ” i badrumsskåpet” på youtube är såå mysigt, bara massa hudvård och sånt ångestfritt 🥰
#266: jag håller med dig, i badrumsskåpet är så mysigt att titta på. Jag har bäddat ner mig nu i soffan framför senaste avsnittet, innan jag ska iväg till jobbet ❤️
#268: Spännande..
#266: Ja jobba 🙈 brukade löpträna men försöker hålla mig borta från intensiv träning för att inte stressa kroppen 😊
Tror vårt största problem är stress, men har precis börjat hos psykolog och hoppas att det ska hjälpa både att hantera stress och att bli en trygg förälder när det väl är dags 🙏
#267: Visst är det! Älskar det 😍 så kul också att se hur alla som är med har det hemma! Ska också kolla senaste avsnittet nu!
#271: Det är ju så himla bra att du börjat prata med nån! Kan hjälpa mycket att få verktyg från nån som är proffesionell 💕
#273: Ja det är skönt, har haft kurator sen februari innan. Men de kan inte behandla på samma vis. Det är superskönt att ha någon som har betalt för att lyssna på en 😂🙈
Hoppas så att du får ditt plus om några dagar 😍
Hur känner du dig nu?
- Redigerat 2023-12-10 16:33 av Freeya-
Jaaa och så välinvesterade pengar det är! 🥰 haft en del hypokondri som blivit så mycket bättre sen jag började gå hos psykolog.
Haft lättare molvärk från och till under hela dagen, men inget mer blod än den lilla rosa flytningen imorse. Kan ju vara cykeln som flippar ur och också och mensen kommer… skulle ej förvåna mig 🥲
Så svårt att säga pga detta är ”bara” andra ÄL jag har sen jag började med Letrozol, mina cykler innan dess var ju typ var 4e månad så kunde ju aldrig veta då 😅 Men om jag ska gå enligt mina test förra stimulerade cykeln så ca 12-13 dagar 💕
#277: Och nu vet jag ju att jag inte KAN ha haft ÄL innan förra torsdagen pga det var då jag var på ultraljud
#277: Då är det säkert inte mens som ger tecken såhär tidigt! Då lever säkert din gulkropp lika länge denna gången!
Håller tummarna för att du är påväg mot ett plus 🤞
Hur länge kommer du klara att vänta innan du testar?
#279: Nää hoppas inte det är mens, hade varit så trist! Hinner mensen komma innan fredag så kommer jag ju inte behöva testa 😅 men annars fredag kanske??
#281: hoppas hoppas den håller sig borta tills dess 😍😍
#282: håller tummarna för ett plus på fredag! Så spännande! 😍
#283: Tack!! Försöker tänka att det också kaaan vara mellanblödning osv osv så att man inte svävar iväg 😅
#285: Test finns ju på lager så att säga 😅 bla en sånt skit-test early från CB som man får hålla sig borta ifrån. Stickorna får det bli!!
#286: Jag har också en samling 😅 börjar testa ÄL +8 för då vet jag typ att det är för tidigt och då är det okej att det är blankt och sen typ varannan dag. Då känns det mest okej när det är blankt, för det var det ju testet innan osv 🙈
Väntade till dagen innan BIM eller BIM innan men då byggde jag upp så höga förhoppningar och blev superledsen. Det blir jag ändå men mest när mensen kommer.
#288: Det är ju inte omöjligt att det är en nidblödning det också 🤞 spännande att se utvecklingen 😍 Men så kan man ju ha lite spotting innan mens också 🙃
#288: Håller ändå tummarna! 🥰
#287: Smart!! Ska nog också göra det? Så blir det som du säger inte lika högt fall! 💕
#291: Ja man får försöka hitta det som funkar för en själv 🙃
#289: Jag tror kroppen är i lite obalans just nu
Har en infektion också som ställer till det antagligen 🙃
Vill bara ha en normal menscykel 😅
#293: Just ja! Hoppas den kommer i balans snart! Hade du inte haft hjälp av munkpeppar eller rosenrot innan? 😊
Ni är kanske jättetrötta på mig nu 😅 men för att bli ännu mer förvirrad så är clearblue ägglossningstest negativt igen.. vad sjutton händer.
Nu kommer det lite känslig info, så ber om ursäkt i förväg. Men när jag torkade mig nu så var det otroligt mycket, vad jag tror, flytningar. Sega som ägglossningsflytningar, har inte märkt av något alls direkt under dagen förrän nu.
Men så började jag tänka.. vi hade sex igår kväll, så jag tänker om det kan vara något "gammalt" från igår som kom ut? Ja ursäkta för ingående info 😅
#288: åh då kan du testa dig snart! Hoppas på plus 😍🤞🏻
#295: Du kan ju haft peaken och att den nu är över och LH går ner
Isf sker ÄL inom 1-2 dygn ( kanske 1 dygn eftersom du också hade något positivt igår väl ?).
För mig liknar inte riktigt sperma fertilt sekret .. fertilt sekret är mycket mer elastiskt och jag tänker att det låter lite väl lång tid från i förrgår kväll tills igår kväll för ”gamla spermier ” ( eg bara sädesvätska) att ta sig ut
Var det väldigt halt och elastiskt som man kan dra ut och göra ”broar” av så tror jag mer på fertilt sekret
Detta ska ju koma vid ÄL 😊 så det låter rätt i tid
Fertilt sekret kommer också ofta före ÄL då kvinnokroppen är redo för graviditet redan före och spermier kan simma runt och vänta på ägget i äggledaren i upp till 5-6 dagar
Håller tummarna 🤞
#298: när du förklarar det så, så tror jag mer på att det var fertilt sekret igår. Hoppas! Kanske en dum fråga, men kan det komma ut som en "klump" en enda gång? Men det var väldigt halt och segt och stämmer bra in på dessa flytningar.
Synd att vi hoppade över sexet igår.. men än kanske det inte är för sent!
#297: ja, visst är det svårt att veta vad som är vad! 😅 jag har kunnat gå efter värken, men någon värk har jag knappt känt av. Inget tydligt som jag skulle säga är ägglossningsvärk åtminstone!
#299: Det kan absolut komma som en gelé klump haha 😜
Ha sex idag om ni vill så täcker ni säkert in ❤️
#301: haha vilka saker man diskuterar ändå 😅 Vi kör på idag! Sen håller vi tummarna!
Börjar det närma sig testdag för dig nu? ❤️
#295: Vi är inte trötta på dig alls! Det är underbart att vi stöta och blöta alla tankar och funderingar här ☺️
Det låter ju onekligen som ÄL flytningar! Jag har också fått ”geleklumpar” 🙈
I morse hade jag ljusrosa flytningar igen 🙃 konstigt att inte mensen sätter fart om det ändå ska blöda 😝
#304: Så frustrerande!! 🫠
Hello girls, inga blödningar eller mens i sikte, idag har jag inte alls haft molvärk som igår. Kände lite i ljumskarna innan men inget nu, mår som vanligt just nu 🙃
#305: Ja nu blöder jag inte 🙃
#309: Jag testar på onsdag om mensen inte kommer imorgon
#307: Jag trooor söndag men vet ju inte 100 om jag haft ÄL 🙈
#309: Pirrigt!! 😍
#310: Spännande!! 😍
#313: Hoppas ju på att jag hade nid blödning nu igår men tänker försöka att inte vara så positiv 😂 har ju blivit besviken så många gånger
#314: Man vet aldrig! Plötsligt händer det ☺️
#309: Jag testar från ÄL+8 och sen typ varannan dag 🙃 fast vet att jag inte får plus även om jag är gravid på ÄL+8 och då känns det ok 😊 hinner bygga upp så höga förhoppningar till BIM. Väntade alltid fram till BIM innan men känns lättare så här. Billiga test och slänga på en gång, ser aldrig efter ifall om att man kan se en linje eller inte. Utan det ska vara uppenbart för ögat för att räkna som positivt 🙃
Håller tummarna för massa plus denna månaden 😍
#314: Håller tummarna 🥰
#316: Så bra upplägg!! 🥰
#316: förstår exakt hur du tänker. Dock är jag själv bara otålig men sen samtidigt så känner jag mig inte alls positiv över denna månaden.
Men håller tunnarna för er andra 😁
#320: jag har samma känsla 😒
Jag förstår er, men någon gång borde det hända 🤷♀️ denna gång lika väl som någon annan gång, det är ju svårt att veta innan positivt test hur det ska gå 🤞
#322: Det är så himla sant 😅 idag har jag faktiskt inte tänkt så mycket på det, det är så himla skönt! 💕
#324: men jag håller med!! Var lite kaxig innan när jag skrev att jag ej haft tänkt så mycket, sen började det kännas i ljumskarna och jag fick yttepytte rosa på pappret och jag tänker nej nej nej nu är det kört!! Vill också bara veeeeta!!! 🫠
#325: tror inte din mens kommer än! Antingen är det nidblödning eller mellanblödning. Hoppas det är en nidblödning 🤞ska du testa snart? För om det var nodblödning borde det finnas en chans att se ett plus imorgon eller onsdag iallafall med morgonurin 🤞😍
Jag försöker sysselsätta mig med massa annat för att tänka så lite som möjligt på de. Men såååå svårt. Så känner man liiiiite molande så tänker man direkt att kaaaanske så blir de nåt iallafall.
#327: det är supersvårt! Jag är glad att det är arbetsvecka igen 🙏 Men ja man kan inte låta bli att känna varje liten spänning i magen och brösten! 🙈
Nää hoppas hoppas inte! Jag tänker att jag testar torsdag morgon, börjar lite senare än min kille då och jag vill testa i luuugn och ro!! När är din BIM? 🥰
Jaa det är ju så långt i förväg 🥰
Drar rejält mycket i ljumskarna ikväll… Hoppas det är ett gott tecken! 🤞
- Redigerat 2023-12-11 21:01 av Ellenpersson
#332: hoppas 🤞 men dragningar och känningar kan man känna även ogravid 😅 dina rosa flytningar är mer lovande 🙏
#333: haft det bekymret med rfsu test i Premom också. Men du ser ju hur det ändrar sig med test som är inom avläsnings tiden 😊
#334: Så synd man kan känna typ ALLT både och!! 😂 oh well, vore ju inte första gången man överanalyserade symptom
#333: Men åh det där är ju riktigt starka test 😍
#339: Jaa alltså jag har alltid ganska mycket känningar alltid, min kropp påverkas mycket av hormoner och kanske extra mycket när det är en stimulerad cykel också, så jag har inte några förväntningar egentligen på att jag är öm/ det molar osv, det gör det typ alltid av hormoner 😅
#340: Men det är superspännande att du haft rosa flytningar 🙃 hoppas det visar sig vara nidblödning 🤞
Själv har jag INGA känningar. Liiiite ömma nipplar. Och liiiiite lite lite molande. Men drömt så mycket några nätter i rad kan knappt urskilja de från verkligheten. Men bygger inte upp några förhoppningar så slipper jag att bli besviken.
För helt ärligt så tror jag inte att just denna månaden är vår månad.
Men så taggad på att se om ni får plus. Och håller verkligheten tummar och tår för att de är nidblödning så ni får plus denna månaden. 😁😁
#342: Dessa dagarna är så märkliga tycker jag?? Man slungas mellan hopp och ”tänk om” sen imorse när jag vaknade tänkte jag bara nej men gud har har jag ens kunnat tänka att jag ens kan bli gravid typ??? 😅 knäpp är man
#343: Men man försöker ju ändå varje månad för att man hoppas att det ska gå! Hade man inte alls trott på det hade man ju aldrig ens försökt 😅
#342: Det är bara att hoppas på det bästa 🤞 folk blir gravida när de undviker det, så klart det kan hända 😊 Men ja jag förstår känslan av att varför skulle det vara just denna månaden det händer 🙃 men också varför skulle det inte kunna vara denna månaden lika väl som någon annan 🤷♀️🤞
#345: hehe jo jag har två flickor men dom blev till utan att vi riktigt visste de m3n väldigt välkomna iallafall. Men nu när man vill och försöker så går de ej. 😅
Men de kommer ju ta sig nån gång.
#346: Det är mycket som ska bli rätt, men det händer 🙏 även om spermierna når ägget i tid så ska ju både ägget och spermien ha korrekt genuppsättning för att kunna utvecklas vidare 🥰
Men det händer, annars hade vi inte haft så många människor på jorden 🙃
Lite rosa flytning idag igen (OM det skulle kunna vara nidis kan man då ha det i tre dagar) känns mer som mellanblödning va? ☺️
#348: Tror fortfarande att det kan vara det 🤞 så länge den inte blir rödare än den varit innan så, det kan ta några dagar innan allt kommit bort 🙃
#349: tur denna gruppen finns så man kan ställa alla sina frågor och att du kan så mycket 🥰😅 nä inget rött blod! Knappt märkbart rosa än så länge!
- Redigerat 2023-12-12 13:07 av Ellenpersson
#350: jag fick ljusrosa på pappret förra månaden. Fick det ungefär 8 dagar innan mens. Brukar inte ha så tidig mellanblödning så jag trodde såklart att det var ett positivt tecken. Men dagarna gick så blev det mer blodfärgat och sen kom en väldigt tidig mens. Min mens har alltid varit regelbunden. Men kan ha nåt å göra med letrozol tabletterna jag tar som strulade till det den månaden. Men besviken blev man! Jag hoppas verkligen att det är nåt för dig! Håller tummarna
#348: Så svårt att veta.
Jag har slutat få ljusrosa sedan i går morse
Får se om det var mellanblödning
Jag borde få mens imorgon ca
- Redigerat 2023-12-12 13:45 av Anna9819
#351: Det är säkert samma för mig då! Tar ju också Letrozol :(
Hade du Molvärk då också?
#353: aa jag hade molvärk då, brukar inte ha molvärk så tidigt innan mens.
Men det betyder inte att det är samma för dig, kan vara positiv för dig!
Ville bara dela med mig om det då jag fick upp mina förhoppningar och blev rejält besviken. Att jag inte visste att letrozol kan rubba så mycket.
Håller som sagt tummarna för dig🌸 behövs plus i denna tråd!
#354: Ändå skönt att veta att det kan hända i och med att du också äter letrozol! Sa din läkare vad det berodde på? Tack 💕
#356: åh jag vet känslan! Man lyckas alltid se ett streck när man vänder och vrider 😅 men förhoppningsvis kanske det blir ett streck inom några dagar! 🤞🏻
#355: inte mer än att det är hormoner som orsakar det. Sen att jag tog en paus en månad och använde tabletterna igen månaden efter.
I januari blir det 1år sen jag började med tabletterna. Om inget händer innan så sa de att jag ska komma in på kliniken för att kolla andra alternativ. Känns tråkigt men man gör allt för att få en till liten💕
#357: Ja så vrider man och vänder. Jag förstår ju att är de positivt så lär de synas. Varit gravid 5 ggr så har ju testat positivt innan. Men nu står man som en dåre och vrider och vänder under alla ljus och med starka lampor. Precis som att man hoppas att där ska hoppa fram ett streck. 🤣
- Redigerat 2023-12-12 16:52 av amaan1
#359: haha ja man gör ju det 😂 springer runt som en dåre för att hitta starkast ljus hemma 😂
Hoppas på massa plus denna månaden 😍
Jag fick skjutsas hem från jobbet efter att ha svimmat idag, mest troligt covid eftersom min sambo har det. Så nu ligger jag nedbäddad med snorig näsa och frossa 😑
Känns inte så bra för chanserna denna gången eller närmsta månaderna, eftersom covid dödar alla spermier och inte är i fullt skick på tre månader 😑
Känns som vi närmar oss ivf i vår allt för snabbt, och det är kanske inte ens lönt förrän tre månader efter covid 😔
#361: men fy, nu får du ta hand om dig och försöka vila ❤️
Har inte hört att covid dödar alla spermier innan.. håller tummarna för att det har hunnit tagit sig innan ni blev sjuka ❤️
Jag har plussat, helt galet och overkligt ❄️ hoppas så på att vår lilla kotte stannar 🙏
Omg!!! Grattis!!! 😍😍😍🌸🌸
#363: GRATTIS!!! ❤️❤️
#365: Ser positivt ut 😱
Jag brukar få svaga på just de testerna men som är negativa.. men detta är betydligt starkare..
Jag har nu ikväll haft lite mer molande. Kanske ett gott tecken. 🙃
#361: Dödar covid alla spermier ? Aldrig hört heller 🤔
Hört att covid kan påverka fertilitet hos vissa och ställa till med blödningstrassel pga hormonrubbningar men inte att alla spermier skulle dö ?
Låter extremt, men skulle gärna läsa om det om du har någon länk till det 😊
#363: åh stort stort grattis! 🥰
#363: Grattis!! 🙌
#365: Hmm.. dessa test litar jag inte alls på. MEN detta ser ju faktiskt ut som ett positivt streck! 😍🤞🏻
#363: Men åh så roligt 😍😍❤️ stort grattis! 🥰
#365: De är superluriga! Men om det är ett plus borde du kunna få det på en annan typ av test också 😍 vågar nästa säga grattis 😍🤞
Alltså åh :( vågar ej hoppas på något pga vet att dessa är så luriga.. men får köpa nytt imorgon!
Angående covid var det fertilitetskliniken som sa det, sen vet jag inte om det slår ut alla varje gång eller om det bara är risk att det gör det. Och då tar det tre månader innan produktionen är helt återställd. 😢
#376: det finns ju de digitala supertidiga testen från clearblue! Testa ett sånt! 😍
#376: Håller tummarna 🤞
#373: är troligtvis ÄL+8 eller ÄL+9 idag, vet ej exakt när jag ägglossade. Det borde kanske vara starkare då?
#377: Aj då ! Låter inte bra men jag tänker att många män måste fått covid under dessa år det funnits och även kommer att finnas.
Isf kommer det ske en drastiskt minskning i antalet graviditeter 🫤
#375: ahhh vad typiskt att man skulle testa redan nu 🙈 men jag har faktiskt inget hopp med tanke på detta testet. Men får köpa annat imorgon!
#377: Man hade verkligen velat veta vad de har för källa på det där
Kan du fråga dom ? 😊
#378: Jaa dom har jag sett! Bra tips ☺️ ska köpa imorgon!
#365: litar inte heller på dessa men dedär ser verkligen positivt ut!! Håller hårt tummarna!!
#376: Tror på positivt jag också 🙏🙈 håller tummarna!! 💕
#363: Tack alla 🥰
#368: Håller tummarna!! 🤞🤗
#385: hoppas ni har rätt! Men som sagt, dessa testen är ju inte alls att lita på 😅
- Redigerat 2023-12-12 19:06 av Ellenpersson
#386: Tack! Hoppas ni har rätt 😋 hur känns det för er nu?? Måste vara helt magiskt att ni fick ert julmirakel💕
#383: Ja det hade vart intressant men tyvärr kostar det 900 med läkarsamtal 🙈 och tänker att antingen får man covid eller inte, det är inte så mycket att göra något åt 🙃
#391: Åh så häftigt att det bara trillar in plus 😍
#391: men åhh!! ÄNTLIGEN fick du ditt plus! Grattis!! 😍😍
Så himla kul med alla plus nu! ❤️
Vilken härlig tråd det blev. Grattis till er som har plussat! ✨️
#391: GRATTIS ❤️❤️ underbart att se!!
Hoppas på ett solklart plus för dig också Ellen, tyckte också ditt test såg positivt ut idag🙏🏼
#391: Stort grattis 🥰🙏
#391: GRATTIS ❤️
Tack snälla alla som grattat ❤️🙏😍
Jag är livrädd 🙏🍀 hoppas så mycket nu.
#394: Ja äntligen ❤️
#398: ❤️
#397: Tack❤️
#399: Jag förstår precis din känsla, innan så kämpade vi så för att få plusset och nu känns det som att man kämpar för att behålla det även om man inte kan göra så mycket för att påverka det 🙏🌟
Åh vad fint😍❤️😭
#404: Ååå vad fint ❤️❤️
Jahopp då var det jag som har köpt ultratidigt digitalt test 🙃 tror helt ärligt det är clearblue early som spelat mig ett spratt! Men men, vi får se
#407: Har du tagit testet?
#408: Nää har bara köpt! Får göra imorgon ☺️
#409: Okej, spännande
#407: jag tror inte det, jag tror att även det kommer vara positivt! 🤞🏻
#411: Tog en vanlig sticka imorse, tyckte kan kaaanske skymtade nåt men kan också vara line-eyes, förmodligen 😅
#412: Vilken dag är du på?
Hoppas på att det blir starkare ❤️🙏
#413: ÄL+9 eller 10, så det kanske borde synas tydligt på vanlig sticka nu isåfall?Eller vad har ni för erfarenheter?
#414: Det beror ju på när ägget fäster också. Det är svårt.
Om jag hade en nid blödning så fäste mitt ägg på dag 11-12 typ
Vet inte om det är rimligt att plussa med vanligt test två dagar efter? Nån som vet?
#416: vid mitt första missfall fick jag vad jag tror en nidblödning. Men samma kväll så tog jag ett test där vi kunde skymta ett OTROLIGT svagt streck. Ca 2 dagar efter det fick jag ungefär samma styrka på clearblue plus som dig.
Men det sägs ju att det inte ska gå att plussa samma dag.. men ja, jag gjorde ju det. Annars vet jag inte vad det var för blödning jag fick.
#414: jag vet inte, men jag tror nog att det kanske kan synas lite svagt. Men jag har ju aldrig fått superstarka test heller..
Har du ingen bild på stickan? 🥰
#418: Nää det hanns inte med i morgonstressen 😅
Nu börjar rsfu ägglossningstest blekna för mig. Jag hoppas att ägglossningen har varit trots att jag inte har känt av den på samma sätt som senaste månaderna.
Clearblue visade första glada gubben 9/12 men starkast streck på stickan på kvällen 10/12. Därefter negativt.
När Clearblue var som starkast var rsfu fortfarande svaga och när rsfu började öka bleknade Clearblue 😅
Rsfu visade starkast streck under 11/12. Vet dock inte om de är tillräckligt starkast för att räknas som positiva?
Så om vi ska gissa hejvilt.. när tror ni att ägglossningen kan ha varit? Vet inte var jag ska räkna ifrån
#417: Ja då stämmer det nog 🙏
Bara hoppas ni då
#420: Håller tummarna för dig 🌸
#420: 🙏❤️
#417: Vet inte om det kanske kan ta olika lång tid för det lilla blodet att vandra ner så att man ser det?
Tänker om det då kanske fäste typ dagen innan men att det vandrade ner först dagen efter? 🤷♀️ vet inte men efter mensen kan man ju vara fri från spotting en dag och sen få lite spår när man torkar sig någon dag efter 🙃
#426: Jag hade även mollvärk när jag fick rosa på pappret.
Men det kanske man kan ha även när det inte fäster, svårt att veta när exakt det sker tror jag
#427: ja det viktiga är ju att det skett 🥰 mollvärk kan man ju i tidig graviditet 🙃
#425: Tiden får utvisa helt enkelt ☺️ hur mår du idag?
#429: Det kommer säkert gå bra, du får utgå från det 🥰
Jag är dunderförkyld men inte så mycket feber längre 😊
#404: ❤️
#430: så skönt när febern släpper! Det är det värsta 😥
Hej. Testade negativtvidag med. Dock är där en svaaag skugga men som torkar bort sen. Mått jätte illa idag men kan ju va magsjuka. vem vet 🤷♀️
Testar med graviditetskollen. Men tycker dom är luriga så får jag inte ett tydligt streck på dom så kommer jag tolka de som negativt.
#434: Det ser ut som positivt fast dålig bild. 🥰
Kanske bäst att lägga dem i tolkningstråden, så att fler kan ha nytta av att kolla på dem i framtiden?
#433: Kanske är bäst att inte titta på dem under reaktionstiden? Hoppas du får ett tydligt plus snart 🤞
#435: är det testlagret? Mina såg ut sådär iaf när det var plus 🤞🏻
#438: Jaaa det är det! Tänk OM
#439: tror helt klart att du är gravid ❤️
#437: Jaa smart!
#440: Åh hoppas ❤️
Mitt test är svagare idag vilket betyder kemisk graviditet 💔 😭
#443: Är du säker? Om du tagit det på kvällen kan det ju skilja rätt mycket hur utspätt det är! Hoppas att du bara haft otur när du testar och får ett starkare snart ❤️
#444: Det var nästan blankt tog båda på kvällen 💔
Jo det är jag väl 99,5 % säker på,proffs på dem nu
- Redigerat 2023-12-13 20:46 av Anna9819
#445: Men nej 😢 det är inte rättvist det här med att försöka få barn 💔
#447: Nej det är inte det tyvärr 💔 usch orkar inte
#437:
Mjo men skuggan är där sen efter typ 15 minuter är den borta.
#448: Åh tycker så synd om dig ❤️ men ni vet att väldigt mycket funkar när det blir kemiskt. Det behövs bara rätt ägg ❤️🙏
#450: Tror du?
Tack❤️ vet inte vad jag ska göra 😭
#451: Ja det tror jag ❤️ och du har ju barn sen innan så din kropp kan ju bära barn också 🥰
Hoppas att du ska få en boost till nästa gång av detta hcg 🤞
- Redigerat 2023-12-13 21:13 av Freeya-
#443: Åh jag beklagar ❤️
#452: Tycker freya säger så himla bra och viktiga saker här! ❤️
#452: Jo men är äldre nu så troligen är det väl det som är felet,
Aldrig haft några problem som ung.
Men får hoppas att jag har nått bra ägg kvar
#456: Nej fy vad ledsen jag blir för din skull Anna 💔 jag hoppas dock att det kanske bara var något tillfälligt och att du kanske imorgon får en ökning ❤️
Ja usch, var ju kort tid man fick ha lite hopp blöder lite redan nu 😞
#456: hoppas så att du ska få ett ägg som stannar snart! 🥰
#458: hur går de Anna?
#460: Jag blöder nu så 💔 blir inte nån bebis denna gång heller
Usch vad hopplöst detta känns nu😔
#459: ja man får hoppas men känns inte så hoppfullt när gyn säger ja du är ju 42 år så finns inte så mycket att göra 😔
Positivt 💔
#461: usch va jobbigt 😔
#463: Ja jag känner mig väldigt energilös/ kluven ,ska man acceptera att inte få en liten till och fokusera på annat än det ist 😔💔
- Redigerat 2023-12-14 09:31 av Anna9819
#464: Tänker på dig ❤️
Tänkte på, har en kund som är 40+och hon och hennes man ville skaffa deras första barn för ett tag sen. Hon blev gravid men genomgick ett par tre tidiga missfall. Hennes man är från Frankrike och där är det mycket vanligt att läkare skriver ut progesteron om man är lite äldre. Hon tog det och blev gravid och de fick en fullt frisk son, hon är även gravid nu igen med deras andra barn på samma vis.
Sen är det ju olika såklart och jag kan inte så mycket om detta.
Kom bara att tänka på det, stora kramar ❤️❤️❤️❤️
#464: Kanske bara fortsätta att ligga runt ÄL och testa först om mensen är försenad några dagar? Så slipper du veta om det blir kemiskt ❤️
Men ja jag förstår dig, hade gärna också fokuserat på annat i livet. Känns som man slösar sitt liv på att gå runt och hoppas på ett plus som inte verkar vilja komma istället för att engagera sig i resten av livet 😢
Tack❤️
Ja de är mer hjälpsamma i andra länder verkar det som.
Har tittat på progestronkräm och tänker beställa det nu.
Har läst att det hjälpt andra, så får prova
Tack för lite positiva historier 🙏❤️
#466: Ja jag har fått det från barnmorskan men vill nog veta iaf
Känner jag, så man vet att nått funkar typ.
Blir ju gravid iaf
Ska testa progestronkräm väntar svar på vilken jag ska köpa så börjar jag denna cykel och hoppas ❤️🙏
Tack för ditt stöd ❤️😍
#467: Jaa din kropp blir ju gravid! Den kanske bara behöver lite stöttning ❤️ håller tummarna hårt!!
#469: Ja jag misstänker det 💔
Hemskt att veta att man lyckas men att kroppen inte kan behålla 😞
#470: Åh jag tror inte det handlar om att kroppen inte kan, det kan den säkert! ❤️ det är nog genuppsättning som felar så att det inte kan utvecklas. Kroppen slänger sällan en graviditet som kan utvecklas till ett friskt barn ❤️
Det är i alla fall min tröst i vårt mf.
#471: Ja i mitt fall är jag äldre och sämre kvalité på ägg och många äldre har även lågt progestron som resulterar i tidiga missfall
#471: Ja det är oftast något fel men inte alltid min vän födde ett barn som dött i magen i 8 mån hittades inga fel på mamman eller barnet.
Livet är så orättvist 💔❤️
Men ja många missfall beror ju på något fel i genetiken med
#473: Ja usch 😢💔 då är det bättre att aldrig blivit gravid 💔
Hoppas progesteronet ska hjälpa dig!
#474: Men självklart så ska man vara positiv men jag är lite negativ just nu.
Förlåt❤️
#475: Anna, du har all rätt att vara negativ. Det är självklart att man blir ledsen när det blir så här 💔 är så ledsen för din skull ❤️
#469: hur går det Ellen? Har du tagit något mer test? ❤️
#477: Tog en till sticka imorse, lite tydligare streck så det är ju pirrigt!
Min sambo som är den lugna i vår relation tyckte vi skulle vänta nån dag med det digitala och jag håller faktiskt med.
Hoppas nu bara det ökar de kommande dagarna ☺️
Spänner och drar mest i ljumskarna, ont i bröstvårtorna ibland annars känner jag mig väldigt pigg.
#476: Kommer nog ta en paus härifrån nu orkar inte 😞
#443: neeej 😞 behöver väl inte vara det?
#478: Så himla spännande 👏
Spännande när det digitala ska tas.
Håller tummarna!
#475: Din känsla är den viktigaste och man måste låta den ta plats för att samla kraft. ❤️ jag hoppas hur som helst att det är något litet som växer där inne hos dig 🙏 vilken vecka skulle du vara i nu?
#481: Tusen tack 🥰❤️
Idag har jag haft som mensvärk, har trott att mensen verkligen varit på gång. Och nu börjar jag få lite ömma bröst. Ägglossningstesten ökar också idag igen..
Kroppen har väl kanske inte återgått till det normala, känner mig förvirrad av allt detta 😅
#485: Om det inte var riktigt ÄL sist så kanske det är det nu 😍😍
Fick ett väldigt svagt streck på stickan nu ikväll. Som stannade denna gången. Får hoppas de blir mörkare tills imorgon. Just nu kan de lika väl vara spök. Väldigt svagt men tyckte de hade färg. Är bara på äl+9.
Vad har ni för erfarenheter av graviditetskollens stickor?
#487: Jag gillar graviditetskollens! Tycker dom är supertydliga, aldrig fått oklart resultat på dom. Grattis hoppas det är starkare i morgon❤️
#487: Hoppas du får starkare imorgon ❤️
#488: okej. Då får man bara hålla tummarna att de blir mörkare nu då. 😊
#486: det känns nog faktiskt mer som ÄL nu än i helgen när jag inte kände något alls direkt i kroppen 😍
Hur går det för dig Ellen? 😍
#487: åh vad spännande! 😍 hoppas att det har ökat ännu mer idag! 🤞🏻
Håller tummarna för er!
Här droppa tempen och mensen kommer förmodligen som utsatt i övermorgon😣 ett försök till innan vi kan söka till rmc och hoppas att ivf kan hjälpa oss, så förbannat trött på detta. Allt de kollat hittills ser bra ut och ändå blir det inte 😣
#491: Åå då är det kanske nu det gäller 😍
#491: Jag tog precis ett digitalt tidigt test som visade gravid 🙈 vilket är så häftigt men jag är så orolig att det inte är på riktigt? Kan inte ta in det tror jag ❤️
#493: Usch så frustrerande❤️ ivf känns ju meckigt och stort men tänk vad bra det är! Kolla hur fint det gick för solsken. Det kommer ordna sig ❤️
#495: Grattis! Klart det är på riktigt! ❤️
#495: ååh så kul att ta digitaltboch se "GRAVID" sån obeskrivlig känsla 🥰❤️
Åååh… tig ett test nu imorse… inte ökat ett smack. Nu kan man verkligen vara skymta en liten skugga och går ej att fånga på bild. 😔
Troligen spök igår. Borde varit starkare idag.