Gravid iFokus

Gravid

Etiketterplanerar-barnbarnlängtanmissfall
Läst 1625 ggr
Cireea
0

Försöka igen efter missfall #7

Förra tråden blev lite lång så här kommer en ny där ni kan fortsätta stötta varandra i er resa. ❤️

Tidigare tråd HÄR.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Här har du en självklar sajt för dig som är gravid har varit eller kanske har du en tanke på att bli, då är detta en sajt för dig som tar upp massa roliga och intressanta ämnen. Vi hälsar alla välkomna, mammor, pappor, anhöriga, samkönade och ensamstående. Vi hoppas att ni kommer att trivas. Mvh// Gravid Crew
  • Redigerat 2025-12-25 13:51 av Cireea
Nellan27
1

lojsanssa: såg din kommentar i förra tråden. Ville bara säga att när jag var orolig för att jag blödde under rätt lång tid efter mitt missfall i slutet på augusti, så kollade de och sa att det var ungefär 4 mm kvar. Blödde sen inte mer efter den undersökningen, förrän mens två veckor senare. Blev gravid direkt efter det och är nu i v. 9.

Håller tummarna och hoppas verkligen att du är ”tillbaka” snart. Vet hur tungt det är ❤️

[lojsanssa]
1

#1: åh tack för ditt svar, det gav mig lite hopp att ägglossningen kanske inte är så långt borta ändå ❤️

Det är ju så frustrerande att se de positiva testen när man bara vill få blanka igen…

Nellan27
0

#2: ja, det är så konstigt att vända på den förhoppningen. Men väldigt bra att hålla koll så att man kan känna sig säker och våga bli glad när det väl gäller 🙏🏼

[lojsanssa]
0

#3: hade du positiva test också under den tiden?

Ja visst är det märkligt. Jag ville ju inget hellre än att rsfu skulle börja visa starka röda streck. Det gjorde dom ju inte där i början.. men nu, känns som ett hån..

Nellan27
0

#4: Jag kollade nog först efter 2 veckor, typ mitt på dagen med vanliga RFSU och då var det blankt 🤞🏼

[lojsanssa]
0

#5: okej! Jag får försöka ha lite tålamod med andra ord. Jag väntar några dagar till in nytt test ❤️

Anna9819
0

#6: ja de brukar rekommendera att vänta två veckor iaf de gånger jag har fått missfall

Anna9819
0

Det blir ju mest påfrestande att se plus och veta att man fått missfall, tänker psykiskt är det ju lite av tortyr
Skickar en styrkekram ❤️

[lojsanssa]
0

#8: ja fy, det är det verkligen ❤️ jag lugnar mig lite med testen och hoppas på minskning väldigt snart. På söndag har det gått en vecka sedan blödningen kom igång ordentligt..

Anna9819
0

#9: usch så hemskt, förra året blev jag tom sjukskriven när jag fick ett missfall jag mådde så dåligt psykiskt den gången

[lojsanssa]
0

#10: usch, ja så hemskt ❤️ fruktansvärt med missfall verkligen..

Men hur går det för dig nu? Var i cykeln är du?

Anna9819
0

Jag har haft två kemiska graviditeter i år en i mars och en i juni.
Nu har jag inte fått något definitivt plus sedan i juni
Hade min sista mensdag i går.
ÄL om ca en vecka 🙏 kämpar men vet inte tappat lite hoppet ❤️ men hoppas på ett mirakel än👊❤️

[lojsanssa]
0

#12: Nej tappa inte hoppet, snart är det din tur igen ❤️

Anna9819
0

#13: är 42 år så kanske försent men ska inte ge upp ❤️🙏
Hoppas du mår bättre snart ❤️

[lojsanssa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14: Nej det är nog inte för sent ❤️

Mina test blir en aning svagare, men det går otroligt sakta… enligt min menskalender Flo så bör ägglossningen ske om ca 5-6 dagar. Svårt att tro det dock men jag hoppas ju. Det är ju ingen idé heller att använda ägglossningstest så länge mina gravtest är positiva.

cashili
0

Konstigt , får inga notiser om att saker skrivits här 🫤
Har ändå inte riktigt orkat .. inte mått så bra
Mens dag 1 här idag

[lojsanssa]
0

#16: vad tråkigt att höra ❤️ ibland behöver man bara få vara ifred och samla energi. Hoppas att du mår något bättre nu?
Tufft att vara på ruta ett igen.. ❤️

cashili
0

#17: ja varje gång känns mer och mer avgrundsdjupt typ
Kanske inte meningen att vi ska ha en nr 3 💔

[lojsanssa]
0

#18: jag förstår sin känsla men ge inte upp hoppet ❤️

Freeya-
0

#19: så ledsen att förstå att du behöver gå igenom det igen 😔❤️ det är så orättvist!
Hade önskat att få se glada nyheter här, inte mer olycka 💔

cashili
0

#20: att jag blir gravid varje månad tyder väl på att det kan va ngt med äggen. Jag är 40 så det kanske kan vara så.
Men jag vet ärligt inte hur man ska orka få + hela tiden utan att det stannar 💔

cashili
0

#20: kul att se dig i tråden igen ! Trodde du lämnat. Hur mår du ?

Freeya-
0

#22: ja jag behövde tänka på annat ett tag. Jag mår helt okej, börjar acceptera att det kommer hända när det gör. Vi kan inte göra så mycket mer än att försöka.

Jag hade så önskat att fler av er fått era plus ❤️

cashili
0

#23: jag förstår , ibland orkar man bara inte.
Kände detsamma.
Att se andra plussa är lycka samtidigt som det gör förbannat ont.

Men .. vi får se när mensen är över om viljan att kämpa återkommer igen

[lojsanssa]
0

#20: Nej usch det är väldigt tungt, nu vill vi bara få börja om ❤️

Hur har det gått för dig? Det var ett tag sedan jag hörde något ifrån dig ❤️

[lojsanssa]
0

Såg nu att du hade skrivit mer Freya, det tog ett tag innan sidan uppdaterade sig!

Freeya-
0

#25: förstår det ❤️ det är så hemskt att försöka bli gravid processen är så orättvis! Det finns goda chanser till en lyckad graviditet fortfarande. Det är så vanligt med missfall ändå, och oftast behöver de inte betyda att något är fel på förmågan. Bara oflyt i befruktning eller celldelning. Nästa gång kan gå toppen ❤️🙏

Freeya-
0

#24: Ne ibland behöver man försöka fokusera på annat.
Ja man kan behöva pauser även från att försöka ibland också. Men man vill gärna ge det en chans också ❤️

[lojsanssa]
0

#27: ja men precis. Vi försöker leva på det hoppas och förhoppningsvis går det vägen nästa gång ❤️ nu vill jag bara få igång ägglossningen igen!

Var i cykeln är du? ❤️

Etta2020
2

Jag läser era inlägg fortfarande och hoppas med all min kraft att det starkaste plusset kommer för er alla snart❤️ Och att mitt plus stannar förstås. Oron är inte rolig❤️

Anna9819
1

#30: Håller tummarna ❤️
Mer tur till alla här inne vore på sin plats 🙏

Freeya-
0

#29: Ja nästa gång kan det gå hur bra som helst ❤️ jag är precis mellan mens och ÄL, inte värst spännande 🙃

Freeya-
1

#30: stort grattis! Förstår oron, men det enda man kan göra för att minska risken är väl typ att slappna av och oroa sig så lite som möjligt. Så att kroppen känner sig trygg att klara av en graviditet ❤️ Men förstår så klart att det är lättare sagt än gjort att låta bli att oroa sig. Men man ska inte glömma att det går bra väldigt många gånger också 🥰

Freeya-
0

#31: verkligen, turen kanske är precis runt hörnet 🥰

[lojsanssa]
0

Översta imorse och understa nu precis. Jag blir knäpp. Imorse kändes det äntligen som att hormonet är på väg ur kroppen, kunde äntligen se det lite positivt. Nu på kvällen kände jag bara för att ta ytterligare ett till test och se ifall det har bleknat ännu mer. Men nej, det ökar igen.. jag blir tokig. Ska det verkligen gå upp och ner så här?

[lojsanssa]
0

Behöver er hjälp tror jag!

Natten till 16/11 började jag blöda litegrann, det var bara ljusrött på pappret som avtog på morgonen, ca 8 timmar senare.

Tidig morgon söndag 19/11 började det igen på samma sätt. Under eftermiddagen ökade det och blev mer som mens. Måndag ökade det ytterligare och jag blödde lite små klumpar, det höll i sig hela tisdagen.
Onsdag morgon 22/11 var det borta. Hos gyn sågs ingen blödning på vul, så jag tänkte att vad skönt då är det över.

Nu idag när vaknade har jag haft som lite mensvärk på ena sidan och nu är det lite blodblandat på pappret IGEN. Fortfarande positiva test, så mens kan det ju inte vara.

Kan blödningen komma och gå så här vid missfall? Varför tar det aldrig slut?

Anna9819
0

Jag hade så pga av att det var rester kvar som kroppen försökte göra sig av med.
Tycker du ska höra av dig till gyn så de får göra en undersökning

[lojsanssa]
0

#37: jag får försöka ringa gyn då.

Men borde de inte sett om det fanns rester vid mitt senaste vul? Att denna skit aldrig tar slut…

Etta2020
0

#37: håller med Anna. Sök dig till gyn igen och be om ett till VUL. Att du blöder igen tyder på att det inte är klart.

Jag trodde själv att missfallet började lida mot sitt slut då blödningarna avtog och behövde knappt trosskydd, men hade fortfarande positiva grav test. Vid mitt återbesök såg hon rester kvar i livmoderkanalen som inte kom ut av sig själv. Har en bakåtlutad livmoder så vinkeln gjorde att resterna hade svårt att komma ut. Behövde restbehandling av cytotec

• Redigerat 2023-11-27 08:14 av Etta2020
[lojsanssa]
0

#39: oj, ja då är det bäst att jag får kontakt med gyn. Jag ska försöka få en telefontid så fort som möjligt.
Känns dock väldigt dåligt om de missar sådant på två ultraljud.. är så less på denna situation nu. Orkar inte med det här..

Etta2020
0

#40: jag håller med dig, det är dåligt 😔 i det bästa fallet får du en tid och dom återigen kan ge dig en bekräftelse på att allt ser bra ut. Och kanske ett svar på varför du blöder igen❤️

[lojsanssa]
1

#41: ja det hade ju varit skönt att få en bekräftelse. Både pga graviditetstesten och blödningen. Vi får se vad som sägs om jag lyckas få en telefontid idag ❤️

cashili
0

#42: tycker det låter som rester eller något knas

Vid mkt sena mf hade jag pos test länge, ca 1 v efter blödningen nästan avtagit helt ( småblödde någon dag under en vecka ) men sen blev testen helt negativa. Då hade jag mycket att blöda ut och rester av moderkaka kvar.

Att det håller på fortf för dig tycker jag är något du ska kolla upp.

Finns rester kan du få infektion så kräv ett svar på varför testen fortf ändå är så positiva.

[lojsanssa]
0

#43: jag är så jävla less på detta helvete alltså. Jag har ringt och ringt. Finns inga telefontider hos kvinnokliniken. Så jag ringde barnmorskan. Samma svar som alltid - allt är så förbannat normalt. Jag påtalade att jag blöder igen, har ont som mensvärk, fortfarande lika starka positiva test. Men jag känner mig bara idiotförklarad, som att jag hittar på och är orolig.
Visst, nu är det inte mycket blod. Men det kanske ändå hade varit bättre så allt kommer ut.. jag vet inte, jag har ingen aning längre.
Blödningarna har blivit mer åt det bruna hållet nu…

Anna9819
0

#44: åk tilll gynakuten så får du hjälp

Anna9819
0

Du får överdriva om du ska få hjälp
Annars skiter de i dig.
/från en som inte fick hjälp med inflammation i livmodern i flera veckor
Tills jag kom rätt
Tror det är därför som mina grav inte stannar
Så stå på dig var jobbig, du har rätt till hjälp

cashili
0

Håller med ! Stå på dig !
Jag vet inte om jag tycker det är normalt att börja om med blödning + positiva test trots att det enligt dom bara fanns hinna , dvs som en mens då. Att hormoner finns kvar kan tyda på att ngt sitter kvar och fortsätter producera små mängder

Men hoppas det bara är segt - för din skull och att blödning och test snabbt försvinner o blir negativa

cashili
0

#46: tror du att du fortf har inflammation?

[lojsanssa]
0

#47: och jag frågade flera gånger under sista besöket om allt verkligen såg bra ut och att inget satt fel. Men jadå, det såg så himla bra ut. Ett komplett missfall. Tror till och med att det är exakt så det står o journalen.

Jag får väl försöka få kontakt med någon via 1177. Men överallt står det att hormonet kan dröja kvar i veckor. Men graviditeten måste ju ha avslutats väldigt, väldigt tidigt. Blodprovet låg ju på 346 för snart två veckor sedan. Då kan man ju tycka att det borde vara ute ur kroppen nu.

Jag är ju rädd att det ska vara något allvarligt. Dock borde jag väl ha väldigt ont, och det kan jag inte påstå…

cashili
0

#49: ja hormon kan dröja kvar men vanligtvis är ju det vid sena mf där man blöder i veckor och har rester ( så var det för mig)

Om de sa att endast en förtjockad hinna fanns så ska det ju va som mens .. eller ? Missar jag ngt ?

Men det kanske är som de säger - att allt är som det ska

Men enligt mångas erfarenhet tycker jag man ska kolla upp det när man känner att ngt är knas

[lojsanssa]
0

#50: Ja jag fattar ärligt talat ingenting just nu. Trodde hormonet skulle ha försvunnit vid det här laget.

Jag står iaf i kö till 1177 just nu.

cashili
0

Håller tummarna för dig

Jag hade ärligt inte ont vid mina rester
Det var moderkaka som satt kvar och det kände jag ju ej , men jag slutade liksom aldrig blöda helt
Den stora blödningen avtog men sen småblödde jag mer / mindre 1,5 v till

Det enda jag kände lite var lite rester i livmodertappen men det kunde de plocka bort

Så allvarligt behöver du nog inte vara rädd för men jag tänker så det kollade dina äggstockar noga så tex inte ett ägg fastnat där

[lojsanssa]
0

#52: äggstockarna såg bra ut. På högra såg dom den där cystan, kommer inte ihåg namn, men det var inget konstigt utan det var för att ägget släppts från den äggstocken..

cashili
0

#53: menar du gulkroppen ? Eller vad för cysta ? En gulkroppscysta bildas om den ej skrumpnar annars är det ingen cysta

Om du ej får tid skulle jag åka till gynakuten om det ej löser sig snart , precis som andra sagt.
Bara för att verkligen få svart på vitt att allt är okej när det nu gått 11 dagar sen första droppen blod

• Redigerat 2023-11-27 15:59 av cashili
[lojsanssa]
0

#54: ja men det måste ha varit den dom såg. Googlade lite snabbt, corpus luteum tror jag.

Pratar med 1177… men vi verkar inte komma fram till något. Hon rådfrågar andra just nu…

cashili
0

#55: mm ok.. då är det ej cysta utan follikeln som blir gulkropp som sen bildar östrogen och progesteron under graviditet

Det är gulekroppen som avgör hur lång lutealfas man har

Håller tummarna att de ger något bra tips / råd nu

[lojsanssa]
0

#56: okej, nej jag har ingen direkt koll. Fick ju inget förklarat heller. Mer än att det var en ofarlig cysta.

Fick ingen hjälp. Allt är fullt normalt och jag ska ta ett gravtest om 4 veckor…….. jag ger upp

cashili
0

#57: ok kanske hade du en cysta

Var det 1177 som sa att du skulle ta nytt test om 4 v? Tyvärr är ju inte de experter men de kanske rådfrågade någon.

[lojsanssa]
0

#58: hon rådfrågade en barnmorska sa hon. Ja jag vet ingenting. Men jag tänker att är det något allvarligt så kommer jag väl så småningom bli sjuk. Jag får väl bara vänta…

cashili
0

#59: 4 v till ska du i alla fall inte blöda. DET är inte normalt så om det ej upphör , åk till gynakuten 💜

[lojsanssa]
1

#60: ja absolut, det får jag ju göra om det inte blir bättre. Nu känner jag mig bara så ledsen för hur allt är ❤️

Etta2020
0

#61: beklagar verkligen allt du behöver gå igenom😔❤️

Freeya-
0

Fy så jobbigt att inte kunna få svar! Men det är inte konstigt att blöda upp till en månad efter missfall.
Se om inte blödningen avtar igen, var det något mer som skulle ut så är det ju faktiskt bra att kroppen ser till att få ur det ❤️

Jag tog aldrig några gravtest utan väntade in första mensen innan vi försökte igen.

Freeya-
0

#43: hur sent var det? Vet inte om fördröjningen av hormon har något med längden man gått att göra, produktion av hormon borde ju avstanna rätt kvickt ändå. Och det kan nog vara lite olika hur länge hcg släppar och kroppen blir av med det.

[lojsanssa]
0

#62: tack fina du ❤️

Freya, ja förhoppningsvis är det så att kroppen bara försöker få ut det sista och att hormonet sedan sjunker. Jag blir bara så ledsen över hela situationen. Och jag känner mig idiotförklarad när jag pratar med vården. Men jag kan inte göra så mycket mer nu..
Dock har blödningen ökat lite nu och övergått till mer röd. Får också som konstiga "hugg" inuti ner mot rumpan.. vet inte hur jag ska förklara. Det gör inte jätteont men är väldigt obehagligt..

[lojsanssa]
0

#64: oj, jag vet inte. Men om jag räknar från söndagen när blödningen drog igång så var jag bara i v6+4. Men förmodligen måste det ha avstannat ännu tidigare..

Freeya-
0

#65: ja kroppen brukar jobba för att lösa saker ❤️
Tyvärr kan nog inte vården göra så mycket heller, det är ont om tider till gyn.
Gick det mycket fortare för dig att bli blödningsfri och blanka test förra gången?

[lojsanssa]
0

#67: ja förra gången var testet negativt samma dag som blödningen startade. Sen var det över på två dagar. Så det gick väldigt fort.

cashili
0

#66: såg de ngt tecken graviditet i livmodern när du var in?
Det är bara det jag tycker är underligt , att de inte såg något ( om jag kommer ihåg dig rätt) men ändå tycker det är okej att blödningen avstannar för att sen börja igen.
Men jag hoppas för din skull att de har rätt och vägleder dig korrekt. Gå på magkänslan !
Brukar du blöda mycket och länge vid mens ?

[lojsanssa]
0

#69: Nej dom såg ingenting.. ingen hinnsäck. Senaste anteckningarna i min journal är detta..

cashili
0

#70: ok.. ja jag förstår då inte hur en tunn slemhinna fortsätter att blöda. Men du ska självfallet lita på den bedömning du fick. Men man verkar se olika på det beroende på var i landet man bor.

Önskar dig lycka till med detta
Vet vad du går igenom och hur det tär på en

[lojsanssa]
0

#71: ja det är himla märkligt iaf! Tack snälla du ❤️ jag hoppas bara få detta avklarat och sen kunna få börja om… jag får försöka ge det tid om smärtan inte ökar såklart.

cashili
0

#72: absolut ! Härda inte bara ut

Kan BV ge blödning eller smärta ?

[lojsanssa]
0

#73: ingen aning faktiskt. Jag har bara märkt av det på illaluktande flytningar

Freeya-
0

#68: då förstår jag att det känns drygt att det inte är samma denna gången!
Förstår så din känsla av att vilja komma vidare!
Jag fick mer svar när jag ringde min barnmorska än gynakuten.
Men det är svårt att få tid för att kolla upp innan det har gått mer än vad som är normalt tyvärr. Önskar också att man kunde få tider lättare ❤️

Anna9819
1

#48: nej, åt dunderkur av antibiotika
Men efter det så behåller jag ju inte nån graviditet
Så tror det spelar in, men det säger inte läkarna

[lojsanssa]
0

#75: Jag hade väl egentligen önskat ett bättre bemötande och inte så nonchalant. Men dom ser ju detta varenda dag.

Jag blöder idag med, nu har det övergått till brunt igen. Tog ett gravtest imorse och det är betydligt svagare, dock ropar jag inte hej än eftersom att de har varit svagare tidigare för att sedan öka igen. Men kanske är det så att allt inte kommit ur riktigt och att det är det som händer nu. Jag hoppas att det är så ❤️

[lojsanssa]
0

#76: kan antibiotika alltså göra det svårare att behålla en graviditet? Fruktansvärt om det är så ❤️

Ellenpersson
0

#78: håller verkligen tummarna för att det är sista pushen nu och du blöder ur nu ❤️❤️ du är så stark. Det kommer att bli bra ❤️

[lojsanssa]
0

#79: tack för fina ord ❤️ Jag tror att bara jag ser en minskning på testen så kommer nog hoppet tillbaka! Vill tro att det är på gång åt rätt håll ❤️

Nanna23
0

Fy så tråkigt att höra lojsan, hoppas verkligen att det inte är något, utan att kroppen löser det och de bara är slutspurten nu.❤️‍🩹

Såg i andra tråden om ÄL testen och ja det är samma bara att det står tento på mina, men förpackningen och de är exakt samma. Beställde mina från MEDS tror jag❤️

Freeya-
0

#78: antibiotika gör inte så att det är svårare att bli gravid, åtminstone inte långsiktigt. Men under pågående behandling kan det kanske störa, eftersom att man dels har en infektion som man behandlas för samt att antibiotika också dödar våra bra bakterier. Men man ska inte vara orolig att ta en antibiotika kur i de fall man får det utskrivet av läkare 😊

Etta2020
0

Någon i denna tråd som vet eller har erfarenhet om hur vanligt det är med dye stealer? Framförallt ifrån graviditetskollens gravtest då det är dom jag använder. Har ännu inte fått dye stealer och börjar bli orolig över det.

Linjerna är så mörka dom kan bli tycker jag men båda är lika mörka. Man hittar alltid nya saker att va orolig för🙃

[lojsanssa]
0

#82: Nej men precis. Jag tänkte bara på det Anna skrev. Självklart ska man ta antibiotika om man är i behov av det 😊

[lojsanssa]
0

#83: vad innebär dye stealer? Aldrig hört innan 😊

Anna9819
0

#84: var bara inflammationen jag tänkte på

Etta2020
0

#85: att testlinjen blir starkare än kontrollinjen och ”snor färg” liksom. 🥰

[lojsanssa]
0

#87: ja då förstår jag 🥰

cashili
0

#87: aldrig använt just det märket vid en graviditet som stannat men annars tycker jag att jag får det 1-2 v efter BIM beroende på test

[lojsanssa]
0

Min blödning verkar inte minska.. från att varit mer brunaktigt så har det återigen övergått till röda blödningar. Mensvärken i höger sida/ljumske har också kommit tillbaka..
Tycker ändå att det är ett fruktansvärt envist missfall med tanke på att de inte ens sett något att blöda ut..

Freeya-
0

#83: oroa dig inte för det, det kan säkert skilja mellan olika tillverkare när det sker. För det måste ju bero på hur mycket färg det är i kontrollstrecket.
Jag har bara exempel på ÄL test från olika tillverkare vad det kan skilja i styrka på testen. Skickar med det. Det är inte ens säkert att visa märken kommer upp och blir starkare än kontrollstrecket någonsin.

Förstår att du är orolig, men oron är också en risk för graviditeten och en av de få saker man kan försöka påverka för att det ska gå så bra som möjligt 🥰

Försök boka in ett tidigt ultraljud, ett tickande hjärta kommer lugna mer än att test kommer upp i en vis styrka ❤️

cashili
0

#90: Ja det är det som låter lite underligt .. vad är det som blöder liksom som lnte vill ge sig. Om det bara var hinnor så borde det väl varit som en mens eller lite mer ? Eller ?

Hur länge har du blött nu? 2v?

Anna9819
0

#92: ja verkar konstigt

Freeya-
0

#90: vill inte oroa dig men ägget hade inte satt sig på fel ställe så att du hade utomhavandeskap? Men det måste de väl kontrollerat? Hoppas det ger sig snart ❤️
Jag blödde i 3,5 veckor och vårt missfall var ju också ett tidigt missfall i vecka 12.

• Redigerat 2023-11-29 19:15 av Freeya-
cashili
0

#94: vet att det rent kliniskt kallas tidigt missfall före v 12 , men det är stor skillnad på mf i den veckan mot ett mf i v 6, utan foster eller fostersäck. Det är det som förundrar mig för Lojsan.

Ett mf med foster moderkaka etc , där förstår man ju att man kan blöda länge. Men när de säger att allt ser ”rent ut” så blir åtminstone jag fundersam.

Kan de missta ngt ? Utomkvedshavandeskap tex kan inte alltid upptäckas tidigt.. kan de behöva göra ny undersökning? Hur ont har du Lojsan ? Ökar smärtorna ?

Jag blödde 4 v men jag hade som sagt rester av moderkaka kvar i 2 v och så fort det försvann , försvann också blödningen

Lider med dig Lojsan ! ❤️

Nanna23
0

#83: Har inget svar på din fråga då jag aldrig testat mer än 1 gång mina tidigare grav. Och det har varit när mensen har varit några dagar sen så har alltid fått starka pluss då😅

Men jag vet aldrig om jag frågade om du kände något/hade några symptom innan du fick plusset denna gången?🙈

Freeya-
0

#95: @lojsan absolut ska du söka hjälp om du har ont, det vet jag att läkarna sa till mig. Ja förutom det allra första, då kunde det ju göra ont. Men har du fått ondare efter två veckor än vad det gjorde i början är det kanske läge att åka in/ övertala dem att ge dig en ny tid för att kolla upp det.
Oavsett så hoppas jag att det blir bra fort ❤️

Freeya-
0

#95: ja det är lite skillnad, men det mesta kommer ut på en gång efter man fått tabletten och sen är det ju att det ska bli rent och fräscht igen i livmodern.
Det är superdrygt oavsett och jättehemskt att gå från lycka till att blöda och ha ont 💔

[lojsanssa]
0

#95: jag har ju inte överdrivet ont så jag vill åka in. Det är mer som en irriterande mensvärk som sitter på höger sida bara. Det kommer och går litegrann..

Enligt läkarna så såg allt bra ut. Funderar dock på om jag kanske skulle försöka få en telefontid imorgon. Men jag känner mig ju dum när jag hela tiden får höra hur normalt allt är.

[lojsanssa]
0

Jag känner ju av det mer nu iaf än när blödningen började första gången. Men vill inte påstå att det är smärtsamt direkt.

Freeya-
0

#99: ja det är frustrerande när de inte kan ge svar! Vet att jag försökte få komma in så att allt såg bra ut också, jag hade dragningar/ små kramper länge (men också en cysta).
Jag har haft mer lycka med min allmänläkare som har skrivit remisser för att ta prover/ göra undersökningar än vad jag haft med gyn. Han har sett till att jag fått komma till gynspecialist och tagit sköldkörtelprover och så som kan vara kritisk för graviditet.
Så kan vara värt att höra med sin vanliga läkare också.

cashili
0

#100: så olika det kan vara
Under mitt mf så kollade de mig varje vecka utan tjaffs. Och när resterna var kvar efter 2 omgångar cytotec så blev det direkt tid till gynakuten!

Jag hoppas de har rätt i att allt ser bra ut, jag vet bara också de som fått utomkvedshavandeskap kollat och ej upptäckt förrän det började göra jätteont så gå inte och lid utan blir det sämre och blödning ej avtar så åk in!

Man måste tänka logiskt oxå.. visst de säger att allt ser bra ut , men vad blöder då? En normal slemhinna ska ju ej blöda länge. Det gör inte mens heller 😊

Håller alla tummar för dig
Vet hur överjävligt det är när det känns som om det aldrig ska ta slut

Etta2020
0

#96: Tack Freya för svaret. Du har nog rätt❤️ tycker båda sträcken ser ”mättade ut” eller vad man säger, att de inte kan bli mörkare nästan.

Men ska försöka att inte oroa. Jag har bokat tidigt UL innan jul, då är jag i vecka 9+2

Nanna: Ja jag hade känningar som gjorde att jag misstänkte att jag var gravid. Första var det jag tror var en nidblödning. Sen började det smått 8-9 dagar efter ÄL och ÄL+10 plussade jag. Hade som ilningar i brösten till och från. Sen bara 2 dagar efter jag plussade så började smått illamående komma. Och brösten blev enorma och ömma❤️

Freeya-
0

#103: så härligt, håller alla tummar att du får se ett tickande hjärta då ❤️🙏

Nanna23
0

#103: åh, håller alla tummar och tår att allt kommer se bra ut när det är dax för ul❤️

Anna9819
0

Skulle inte ta test men ”råkade tempa” verkar ju som jag hade ÄL tidigt,
Vet ju att man ska tempa tidigare om man skall kunna läsa av🫣
Men fick ett infall.
Nån som orkar ha en kommentar om det jag tror stämmer? ÄL på dag 11

Freeya-
0

#106: snyggt att du tog ÄL på så få tempar 🤩
Det ser ut att stämma, om temparna nu efter är vad du brukar ha efter ÄL😊
Har ni fått till mys runt ÄL ? håller tummarna 🤞

Anna9819
0

#107: tack för svar, nja söndagen så blir nog inte nått plus
Men har lite vilomånad typ

Anna9819
0

#108: trött på jaga temp test osv

Anna9819
0

#107: ja min temp brukar vara typ 36.3 vid ÄL och sedan gå upp
Brukar inte ligga så högt innan ÄL, så har nog haft den 🫣

Freeya-
0

#109: extra skönt att du lyckades fånga den då med bara några dagar 😊 Två dagar innan kan absolut bli, håller tummarna 🤞Men ändå skönt att trots paus och utan passning tajmat helt okej 😊

cashili
0

#110: ser absolut ut som ÄL dag 11 😀

[lojsanssa]
0

#106: spännande Anna! Bara att hålla tummarna nu då ❤️

Jag är lite nyfiken på att börja tempa.. men har känt att det verkar lite klurigt. Är det svårt att komma igång? Funkar vilken termometer som helst och måste man köpa ett "abonnemang" som tex natural cycles? Såg något på apoteket nämligen…

cashili
0

#113: jag har NC temp men inget abonnemang
Kör en termometer som har två decimaler , mer exakt

Tar typ 2-3 mån före du kan läsa av din kropps rutiner 😀

Hur mår du idag ?

[lojsanssa]
0

#114: kanske värt att prova, jag får kolla upp en sån termometer! 😄

Nja jag vet ärligt talat inte. Jag blöder mycket idag, samma "värk" på höger sida. Ska ringa in till gyn imorgon när jag är ledig.

cashili
0

#115: usch då

Min mens är slut idag men istället molar det i vä äggstock 🤔

[lojsanssa]
0

#116: jasså? Kan det redan vara ägglossningskänningar tror du? 🤔

cashili
0

#117: ingen aning
Brukar inte börja göra ont så tidigt men vem vet
Blir alltid så orolig när ngt inte är som vanligt 🫤

Nanna23
0

Åhh, har klarat mig så bra hittills utan att tänka eller känna efter något typ. Men ÄL + 6 idag och nu börjar tankarna, efterkänningarna och kliet i fingrarna krypa sig på snabbt..🫠

Freeya-
0

#113: fertility friend är gratis och rätt bra att logga annat i också.
Bara man får in vanan att tempa likadant varje dag vid samma tid kan man ganska snart se ett mönster 😊
Sen kan det vara stressande också, men man kan hålla sig till att tempa bara över ÄL så man vet när den var och sen kan man bara låta bli fram tills BIM ☺️

Hoppas du får hjälp eller att det går över snart ❤️ har du kollat upp din sköldkörtel?

Freeya-
0

#116: Hoppas det är något bra 🤞kanske är dunder ÄL på gång?

Freeya-
0

#119: det är hopplöst andra halvan av tvåveckorsväntan 😬 när ska du testa?

Nanna23
0

#122: ja verkligen😩 Premom appen och min andra app säger till mig att testa på onsdag nästa vecka, så ska verkligen försöka hålla mig denna gången. Men vi får se hur det går..🙈

Nu sist kom min mens samma dag som premom tyckte att jag skulle testa och beräknade att min mens skulle komma 2 eller 3 dagar efter. Men sen va det ju min första mens efter ma:t så inget hängde egentligen ihop den ”cykeln”😅

cashili
0

#121: ja du … inte haft denna känsla. Du hade haft en cysta va? Hur känns sånt ?
Alltså det gör inte alls svinont eller så , mer lite obehag som jag inte känner igen efter mens

Freeya-
0

#123: försök håll ut till ÄL+10-12 så att det finns en chans att få ett plus 🤞Det är jobbigt att se blanka test bara för att man är på det för tidigt 💔

Freeya-
0

#124: jo det hade jag, men vet inte om jag kände den. Jag tycker fortfarande att det kan kännas likadant, men kanske är fantomsmärtor 😅 eller så är det tarmarna 🤷‍♀️

Men hade väl mer ont typ när jag satt ner och körde bil, kommer inte riktigt ihåg men hade inte ont ständigt.

Har fortfarande känningar i nedre magen, men börjar tro att en del av det bara är tarmrörelser 😅

cashili
0

#126: ok. Ja vi får se om det är ngt som går över. Har alltid lite mer ont på vä sida vid ägglossning osv.
Men brukar ej känna av det dagen efter mensen slutar .. 🤷‍♀️

Cystor brukar dock oftast kännas mest vid ÄL som jag förstått men jag vet inte

Aldrig haft ngt sånt

Jag kanske övertänker det

Freeya-
0

#127: hoppas det bara är något tillfälligt 😊 har du långt kvar till ÄL eller kan det vara början på det?

Det jag kände/känner på den sidan jag hade en cysta var lite när som i cykeln, så vet inte om det är/var det som kändes.

Haha övertänka 🤔 det gör man väl inte i denna berg och dalbanan 😂

cashili
0

#128: jag vet inte om det är länge kvar men borde va minst 6-7 dagar eller mer

Ömmar även lite i höger äggstock och i brösten så kanske är ngt hormonellt

Hur länge hade du gått med cystan ? Vet ej varför du fick den och vilken typ det var

Freeya-
0

Kanske är guldägget påväg 🤞

Jag vet inte hur länge jag haft den, kanske hela livet 🤷‍♀️ var en dermoid eller tvillingcysta (ofarlig men äckligt)

[lojsanssa]
0

#120: jag får kolla upp det, tror dock att jag skulle ha svårt att låta bli där efter ägglossning 😅 men jag brukar vakna ett par gånger under nätterna. Påverkar det tempen?

Nej det har jag väl inte kollat upp mer än att jag fick lämna blodprov innan inskrivningen hos barnmorskan. Hon sa bara att det såg okej ut.
Känner mig otroligt tjatig över detta nu, men det är så tröttsamt att inte se ett slut på detta missfall 💔

[lojsanssa]
0

#118: ja det förstår jag, men förhoppningsvis är det bara kanske nån känning att ägglossningen är på gång ❤️

Freeya-
0

#131: jag har också svårt att låta bli efter ÄL, men blir så spänd på vad det ska visa/ att tempen ska vara fortsatt hög att jag drömmer om det och vaknar hela tiden. Annars hade jag utan tvekan tempen hela vägen fram till BIM. Men nu nöjer jag mig med att få ÄL bekräftat.
Man ska ha minst fyra timmars sammanhängande sömn och vakna samma tid varje dag för att få säkrast kurva.
Okej då är den säkert som den ska 😊
Hoppas du slutar blöda snart, har det avtagit något?

[lojsanssa]
0

#133: det kanske inte är något för mig ändå, sover ganska dåligt till och från. Så fyra timmar sammanhängande händer inte alla nätter.

Nej, det blödningen har bara ökat. Och nu är det mörkt rött igen…

Anna9819
0

#111:ja jag hade troligen sen ÄL förra månaden så trodde jag skulle få den senare

Anna9819
0

#113: ja men inte försökt denna månad egentligen🫣
Så kan ju inte räkna med ett plus.

Jag har bara en gratis variation av fertility friend
Och den termomometern jag hade hemma, jag har bara en decimal ultimata är en med två decimaler 😅

cashili
0

#134: vet man med sig att man vaknar mycket så kan tempning vara svårt. Jag vet att det finns omräknare som på något sätt kan korrigera men jag vet inte om jag riktigt tror på det.

Om man somnar 22 och vaknar 03 och sen ska tempa 08 tex så är det ingen fara. Men somnar man 22 och vaknar 03 och 06 tex så kan det påverka och olika personer är nog olika känsliga för yttre påverkan

Är du intresserad kan du ju testa bara 😊

Vad jobbigt att blödningen bara ökar. 🫤🫤❤️

Freeya-
0

#134: håller tummarna att du får prata med rätt person som låter dig komma in på koll ❤️

Freeya-
0

#136: men hopp finns det 🤞 även om man prickar alla dagar rätt behöver man ha turen med sig 🙏

Nanna23
0

#125: Ja så är det verkligen❤️‍🩹
Är hemma och vabbar då min yngsta är förkyld och har feber så förhoppningsvis går denna dagen fort med massa mys. Sen är det ju helg och de brukar ju också swisha förbi. Så blir nog mån och tis som kommer bli extremt jobbigt att hålla sig😅

Freeya-
0

#140: ja det förstår jag! Ju närmare man kommer desto svårare är det att låta bli! Men tänk det är ännu längre att vänta på bebisen ju tidigare man testar! 🤩🤞

cashili
0

#134: hur mår du ?

[lojsanssa]
0

#142: blödningen har minskat och värken är borta. Men testen är lite starkare.. har ringt hela dagen utan framgång till gyn. Finns inga telefontider. Jag ger nog upp och hoppas på att testen nån gång blir negativa igen..

Hur mår du?

cashili
0

#143: nämen.. starkare ? 🫤
Fy vad jobbigt ❤️

Jag mår helt ok. Hade typ inte ont alls på jobbet , känner lite molande nu + mkt flytningar så jag hoppas det onda bara är pga att kroppen förbereder sig för ÄL

🤷‍♀️

[lojsanssa]
0

#144: ja men det låter ju som förberedelser inför ägglossning! Den kanske kommer lite tidigare denna gång?

Anna9819
0

#143: har ni inte någon gyn akut?
Åk om du är orolig❤️

[lojsanssa]
0

#146: jag vet faktiskt inte om det finns här. Men jag känner inte riktigt för att ta upp den tiden.. jag avvaktar åtminstone till måndag för att se vad som sker under helgen ❤️

Anna9819
0

#147: okej, tänkte om du behövde få hjälp,
Hoppas det ger sig

cashili
0

#147: hoppas testerna blir svagare
Annars skulle jag propsa på att få en till undersökning för att se om det finns ngt ändå som gör att hcg ej sjunker

Nanna23
0

Är på äl+9 idag och jag kunde inte hålla mig från att testa, så testade nyss.. Och jag tror att jag kan se svaga svaga streck/skuggor på alla testerna jag tog (graviditetskollen, rfsu och tento stickor) och nu är jag så blandad med känslor.
Testade med samma rfsu stickor från samma förpackning sist och fick inte ens en liten skymt av skugga eller något (tog typ 5-6st då😅).

Har inte berättat för sambon än då jag vill vara säker först på att det ens är något och att jag inte inbillar mig, men kände att jag behövde dela med mig med någon iallafall🥹

Freeya-
0

#150: lägg upp dem i gravidtesttråden 🤩 så spännande, håller tummarna 🤞😍

Nanna23
0

#151: tack🥹❤️ slängde de första testen men tog ett cb testa tidigt nu med samma urin och det syns ett streck, ska lägga ut de i den tråden men är lite skeptisk efter andra erfarenheter jag läst här med de testen

Freeya-
0

#152: jag är också väldigt skeptisk till cb, men det är lovande att det syntes på vanliga också ❤️ håller tummarna att det blir supertydligt om någon dag eller två 😍

Anna9819
0

#152: syns tycker jag men cb litar jag inte på, men om det syns även med andra test så verkar det ju som positivt 🙏❤️

[lojsanssa]
0

#152: jag tror också att det kan vara positivt om det syns på dom andra testen 🥰🤞🏻

Nanna23
0

Åh, ska testa med stickor imorgon igen med morgonurin och se om det kanske syns lite bättre då❤️
Sen har jag ett till cb testa tidigt samt ett digitalt som jag tänker att jag tar på BIM eller någon dag efter om det nu skulle vara något och mensen inte dyker upp🥹❤️

Freeya-
0

#156: åh hoppas det blir tydligt med morgonurinen imorgon 🤞😍

Nanna23
0

Guud känns så sjukt, nu är det väntan på ett tydligt plus bara❤️

Nanna23
0

Hoppas verkligen bebis klarar sig hela vägen nu🥺❤️

Etta2020
0

#159: otroligt stort grattis!!❤️❤️❤️

Ellenpersson
0

Grattis!! ☺️

Nanna23
0

#160 & #161 tack!!🥺❤️❤️

[lojsanssa]
0

Kan man få ägglossning trots fortfarande lite svagt positivt gravtest? 🤔 eller kanske bara är lite känningar att det kanske är på gång?

Ägglossningstesten blir positiva men det är väl mest sannolikt pga hcg…

cashili
0

#163: har de blivit positiva länge ?

[lojsanssa]
0

#164: jag tog ett bara för att prova 1/12 och det blev lika starkt som kontrollstrecket. Tog ett imorse också för att se, det var aningen svagare men fortfarande väldigt starkt.. så just nu vågar man väl inte lite på ägglossningstest.

Det som fick mig att börja fundera var för att igår tyckte jag att jag fick lite annorlunda flytningar.. och idag känner jag av lite molande värk. Dock på samma ställe, höger sida, som förra veckan när jag hade ont under missfallet.

Kanske är önsketänkande bara 😅

cashili
0

#165: svårt att veta ärligt .. hcg släpar som sagt lite i urin så dina nivåer i blod är kanske ännu lägre och då kan kanske ÄL gå igenom ändå

[lojsanssa]
0

#166: ja men precis, vi får helt enkelt hoppas på det bästa och inte lita blint på ägglossningstest denna gång.

cashili
0

#167: mm .. blöder du ngt nu?

Freeya-
0

#163: tänk bara på att sluta blöda först, det är risk för infektion så länge man blöder. Så inte värt att ligga om man drar på sig en infektion som gör att det drar ut på tiden än mer 😑🥰

[lojsanssa]
0

#168: Nej det är andra dagen utan blödning nu

[lojsanssa]
0

#169: är inne på andra dagen utan blödning, så förhoppningsvis är det över nu 🥰

Freeya-
0

#171: åh så skönt 🙏🥰

cashili
0

#171: skönt! Var just pga infektions risk jag undrade

[lojsanssa]
0

Ni som är vana med ägglossningsstickor, blir testerna helt negativa nångång eller är det alltid ett svagare streck? Jag är bara van med clearblue och där behöver man inte fundera så mycket 😅
Jag vet ju att strecken måste vara minst lika starka för att det ska räknas som positivt

Anna9819
0

Det är alltid svaga streck

Bellan_
0

Måste få spy ur mig, vi har precis fått vårat andra missfall nu, senaste var i augusti. Jag går sönder och får panik att det är något fel på mig och att vi aldrig kommer få barn😭😭😭😭😭

cashili
0

#176: Åh jag beklagar 💔💔
Det är så hemskt 😢

[lojsanssa]
0

#176: usch så hemskt, vet hur det känns.. det är fruktansvärt! Beklagar verkligen ❤️

Freeya-
0

#176: åh så hemskt! 😔
Det behöver absolut inte vara något fel, man kan ha sån skitotur också 💔
Det är så orättvist! Men det kan gå hur bra som helst nästa gång, men förstår att det inte gör något lättare nu ❤️

Bellan_
0

#177: Tack snälla ❤️

Bellan_
0

#178: Det är så vidrigt, ingen borde behöva gå igenom det ❤️❤️

Bellan_
0

#179: jaa försöker tänka så också, men alla mina kompisar har reagerat med att nu måste väl vården hjälpa er och se vad som är fel vilket förstärker min tanke att det är något fel på mig😞❤️❤️

Anna9819
0

#176: Usch ❤️ beklagar 😞

Freeya-
0

#182: tyvärr gör nog inte vården någon utredning förrän efter tre. Dina vänner säger nog så av omtanke, ocj drömscenario hade ju vart att allt blev utrett från början ❤️
Men prata med din vanliga läkare om du kan ta sköldkörtelprover, då har ni uteslutit en parameter. Det går dessutom att medicinera om det skulle vara obalans. Min gjorde det utan vidare efter vårt mf bara för att utesluta att det var orsaken.
Jag och min sambo har varit på utredning för att det tar tid för oss och fick genomgånget av fertilitetsläkaren att cirka 20% av graviditerna som konstateras efter BIM slutar i missfall. Så man kan bara ha otur att behöva bidra till statistiken 💔 Ni är inte ensamma, det är en klen tröst men den lindrar lite med tiden.
Hoppas så att ni inte ska behöva mer otur utan att det går hela vägen nästa gång för er!

Bellan_
0

#184: Näe vet inte hur dom ställer sig, hade ett missfall (oplanerad graviditet) i april 2021 och nu har jag och min nuvarande partner fått två. Vet inte om det räknas 3 missfall för bara mig eller för oss som par?
Hade två missfall mellan mina barn i tidigare relation också. Vet att dom säger det av omtanke men blir pannkaka när man är mitt upp i det själv 😞 Jo tänkte be att dom ska kolla lite b12 också, är magsäcksopererad och det är lätt få brist av det då och har läst det kan öka risken för missfall. Jaa hoppas bara det är rena slumpen och funkar nästa gång ❤️❤️

Freeya-
0

#185: Det kan vara lönt att kolla med vården, har du barn sen innan så kan ju din kropp iallafall 🤞Det kan vara skönt att de kollar upp lite saker, så är det en del som försvinner från grubbellistan 🙃

Bellan_
1

#186: Tack för peppen, din typ av energi jag behövde nu❤️❤️

Barnlangtan
0

Rädd för missfall. Detta är på ÄL 12-13.
Har haft ont på vänster sida mage lite ömmande

Freeya-
0

#188: Det är ett superfint plus för att vara så tidigt. Oroa dig inte 😊

Bellan_
1

Hur går det för er alla?❤️

Anna9819
0

#190:
Är på ÄL plus 7 ca önskar så att få ett plus som stannar nu 😞
Hur går det själv ?

• Redigerat 2023-12-30 18:22 av Anna9819
Bellan_
0

#191: Slutat blöda efter andra missfallet och väntar på att mensen ska komma igång igen. Fått svar på massa provsvar som visar att jag har brist på järn, b12 och d-vitamin så nu ska jag boosta upp det ☺️

Håller tummarna för ditt plus!

Anna9819
0

Usch då 💔 jag fick mitt fjärde tidiga missfall/kemiska graviditet vid lucia 😞
Less men hoppas än på en liten.
Hoppas nästa gång går vägen för dig!❤️

Nanna23
0

Hej vänner va ett litet tag sen nu, hur går det för er?❤️

Själv säger min magkänsla att det nog är kört denna gången med.. är i v 8+4 idag och känner mig inte alls som i mina tidigare graviditeter. Har mått illa vid denna tidpunkten förut i båda mina förra grav men knappt något nu. Och de symptom jag haft känns som de försvunnit med för 1-2 veckor sen, är mest väldigt trött bara. Ska ringa idag och boka in ett privat ul för att se om jag kan få bekräftat mina farhågor då min kub är inbokad om ca 4,5 vecka och jag vill absolut inte gå med ett dött foster i flera veckor som sist, utan vill hellre få det överstökat..❤️‍🩹

Freeya-
0

#194: förstår att du vill se på ultraljud att allt stämmer om du börjat bli orolig! Hoppas du kan få en tid snabbt. Men kom ihåg att graviditeter kan vara olika utan att något är fel! Men hellre kolla en gång för mycket än för lite om man har börjat bli orolig 🥰 håller tummarna att allt är som det ska 🤞

Nanna23
0

#195: Ja det är så himla jobbigt och svårt att avfärda när oron når taket typ🥲 Har försök inbilla mig att det kanske är en pojke denna gången om man ska gå på ”teorier”, mina tidigare har ju varit tjejer😂 Tack, jag fick en tid imorgon så får vi se vad som händer där inne..❤️

• Redigerat 2024-01-10 09:16 av Nanna23
Freeya-
0

#196: Åh det förstår jag verkligen! Skönt att du fick tid snabbt, håller tummarna att du får se en frisk bebis ❤️

Nanna23
0

#197: Tack, allt såg bra ut med bebis!🥹❤️

Freeya-
0

#198: Så härligt 😊🥰

Anna9819
0

Hur går det för alla här ? ❤️

• Redigerat 2024-01-23 10:03 av Anna9819
Freeya-
0

#200: För oss går det trögt, nästa vecka har det gått ett år sen vårt mf. Vi har gjort vårt bästa att gå vidare och helt ärligt känns det mer som en mardröm än något vi faktiskt var med om.
Berg- och dalbanan av att försöka-hoppas-mens har tagit över.
Vi är fortfarande hoppfulla att vi ska bli föräldrar en dag, men vägen dit är längre än vi kunde tro. Vi ska lämna in ansökan för att gå vidare mot ivf i februari, och kommer fortsätta försöka i väntan. Men inget att förlora på att försöka 💪 Det finns många innan oss som haft många långa år av blanka test och missfall som får sina små hjärtan sen 🙏❤️

Hur går det för dig?

Anna9819
0

Jo tack jag vet, detta trodde jag skulle bli ”lätt” har ju barn sedan innan utan problem då.
Hoppas ni får hjälp snart ❤️ tär ju att tvistas mellan hopp och förtvivlan.
Du är ju ung iaf så du har många år på dig! 💪🏻❤️

För mig går det ju att bli gravid gyn tycker jag fått till många graviditeter men jag behåller dem ju inte😞
De kommer inte hjälpa mig

Freeya-
0

#202: Tack, ja jag har blivit övertygad om att ivf är det enda som kommer hjälpa oss, så hoppas det kan gå ganska fort.
Det måste vara tufft för er💔 men ändå bra att det blir befruktning för er, då finns ju chansen att det blir ett embryo som funkar 🤞 även om jag förstår att det är tufft att se plus försvinna, så är det ju ett första steg på vägen för att det ska kunna stanna också. Man får försöka tänka att det är många innan som haft en lång resa till bebis, men att sen går det faktiskt! ❤️ Tråkigt att de inte hjälper dig, men de kanske inte kan göra så mycket för att få det att stanna?

Anna9819
0

#203: Jadet kommer det nog, många får hjälp en gång och sedan funkar det utan hjälp tom nästa gång
Märkligt som nått måste släppa/ställas om i kroppen.

Ja hon tyckte jag hade bra förutsättningar, många äggblåsor, bra värden men äggen är ju äldre så jag väntar och hoppas jag har nått guldägg
Äter iaf hälsokost som skall hjälpa äggen

Freeya-
0

#204: Ja vi hoppas, konstigt nog vill vi ha fler barn för var dag som går. Men vi kommer vara överlyckliga om vi åtminstone kan få ett ❤️ Men vi är beredda att betala ivf för syskon sen också 🙏

Du har säkert bra ägg kvar 🤞 bara hoppas att du släpper ett guldägg snart! Har din man kollat upp sig något?
Spännande, vad äter du då?

Jag har snart en hel hylla med tillskott 😂

Anna9819
0

Ja jag kan ju betala för ivf men då ska de hitta ett bra ägg också
Min man har tagit lite prover och gyn sa nä han är det nog inte fel på 🤔 blev fan lite arg 😂

Börjat äta rosenrot efter läst på att många fd barnlösa provat och rått fler äggblåsor och bättre ägg

Gör väl vad som just nu

Anna9819
0

Han har ej tagit spermaprov

Freeya-
0

#206: Känner igen att man gör vad som för att få det att funka.
Ja fördelen med ivf är väl kanske att man har fler att välja på, så att man kan välja att inte satsa på dem som inte ser bra ut.
Men det behöver ju inte alls vara något med äggen för den delen, det kan ju lika väl vara spermierna. Skumt att de inte kollar det, det är ju relativt enkelt avklarat 😅

Jag hittar nya tillskott som jag blir sugen på var och varannan dag, men försöker hålla mig till Concieve plus, omega 3, q10 och d & c, och lite e vitamin efter ÄL + extra c vitamin.

Men börjar bli less på att leva så strikt, inget kaffe, alkohol och socker. Även om det skär i hjärtat varje gång jag tackar nej till kaffe 😅 Men har iallafall låtit mig själv börja springa igen och gömt undan tempen efter att mensen kom denna gången.

Lollan124
0

Hej lägger mig i detta även om jag inte haft mf själv, men läste era kommentarer om just sperman. Jag har en nära vän som hade väldiga problem hon och hennes partner. Gyn sa till henne att allt såg bra ut etc men inget hände och de var med om ett mf. De var hos någon specialist utomlands. Hennes partner lade då också om sin kost på dennes råd och slutade med alkohol helt och hållet dvs inte ens 1 glas här och där. Samt att han slutade äta vissa grejer och de blev gravida ganska fort efter det! Det behöver inte vara så att det är några ”stora” fel på en killes sperma men finns ju studier som visar på att tex alkohol säker testosteron hos män osv! 😊

Anna9819
0

#208: ja jag vet inte hon menade på att jag blir gravid ofta och spermierna då vinner den bästa så det blir ett urval där.

Ja jag äter endel kosttillskott också
Man känner sig ju halvt galen 😝
Finns mycket konstigt 😅

Jag dricker faktiskt kaffe men Max 2 gånger om dagen men oftast en gång med mycket mjölk.

Min temp den här månaden har gått upp bra iaf ligger på 37 nu 🤞

Anna9819
0

#208: Springa är bra det ökar ju blodcirkulation det är överträning som är dåligt eftersom kroppen blir stressad.

Så spring 💪🏻

Anna9819
0

#209: Ja det går ju br.
Intressant med kosten.
Han dricker knappt alkohol
Han äter vitaminer men lägga om kost kanske man ska titta på med

Anna9819
0

Konstigt att man orkar hoppas igen och igen
🤞🙏 min temp är hög nu iaf och hoppas den förblir så

Lollan124
0

#213 Vilken fin ökning! 😃jag fick också en ökning idag i tempen på 8DPO så vi är nästan samtidigt i cykeln!

Anna9819
0

#214: Spännande , vi får hålla tummarna nu 🙏

Freeya-
0

#209: Ja kosten kan spela in, men det finns också stora chanser för lyckad graviditet efter många minus och missfall. Men det skadar aldrig att ta hand om sig själv och kroppen 🥰

Freeya-
0

#210: Jag hade aldrig klarat mig att hålla mig till en eller två koppar, tycker det är enklare att undvika helt så man inte får smak på drt 😂
Ja det är kanske inte så lätt att kolla spermierna utöver mängd och rörlighet, och det har han ju eftersom ni ändå får plus 😊

Jag har läst att löpning kan stressa kroppen även om sinnet slappnar av av det, men 2-3 ggr i veckan under milen borde fungera 😃 Vågar inte mer utan att stressa upp mig själv iallafall. Längtar så till alla barn är födda och jag kan få tillbaka min kropp 😂

Snygg kurva, hoppas tempen håller sig där uppe 🤞

Var hos tandläkaren idag, läst att inflammation i tandköttet kan minska chansen till graviditet. Men det såg bra ut denna gången iallafall 😊

Denna kommentar har tagits bort.
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.