Försöka igen efter missfall #6
Förra tråden blev lite lång så här kommer en ny där ni kan fortsätta stötta varandra i er resa. ❤️
Tidigare tråd HÄR.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2023-11-23 20:27 av Cireea
Ny fortsättningstråd, tråkigt att ingen av de fem tidigare trådarna har gett någon varande graviditet. 😢
Men det måste vara dags snart 🤞❤️
Uppdatera gärna kort var ni är i försöken, så slipper man hoppa mellan trådar :)
Själv är jag på ÄL+4 just nu🤞🙏
- Redigerat 2023-10-14 09:50 av [Freyaaa]
#1: håller tummarna för dig! ☺️🌸
#3: håller tummarna 🤞 då har du också ett tag kvar att vänta på facit 🥰
ÄL+10 idag🩷
#4: ja precis 😊
Jag väntar på ägglossning vilken dag som helst nu, känner av litegrann att det är på gång 🥰
#9: imorse var det äntligen glad gubbe på ägglossningstestet! 🥰
#10: vad spännande! Håller tummarna för ett fint plus! 🥰
Förmodligen ÄL+6 här 🤞🏼
#12: spännande 🤩🤞 det är en lycka på vägen 🥰
#14: typ bara en vecka att vänta till 🤞😍
#14: ååå spännande!
#12: grattis! 😍
#18: tack snälla! 😍 så skönt när ägglossningstestet väl är positivt.. sen börjar den längsta väntan fram till BIM 😅🤞🏻
#20: Jag ska testa i morgon eftermiddag, ÄL+12. Livrädd för ett negativt resultat🙈
#21: ja fy!
Känner du något ?
#23: vet inte fick inte till det riktigt alla fertila dagar pga iväg på på jobb 🤪
Därför har jag väl inte lika stor chans tänker jag
#19: jaaa så himla spännande!
#20: man är ju spänd!! Men samtidigt så har jag börjat känna att det är skönt att få ett 100% besked så man slipper vara i det där jobbiga limbot…
Jag tror jag hade ägglossning i måndags eller tisdags enligt testerna, men går på min första kur Letrozol så kommer få reda på det hos gyn imorgon, håller tummarna! ☺️
#24: okej jag förstår. Håller tummarna att de gånger ni fick till räckte 😉
#21: hur känns det för dig idag? ☺️
Jag har börjat testa så tidigt varje gång, man är ju så nyfiken och väntan känns som en evighet! Men denna gång kommer jag åtminstone försöka att vänta så länge som möjligt. BIM är 31/10 😊
#20: kämpa på 🥰 Hoppas veckan slutar med ett stort + ❤️
#29: åh jag har gjort samma, blir så himla ledsen när det är negativt. Och sen så blir man ändå lika ledsen när mensen kommer en gång till!
Tror man besparar sig en hel del förtvivlan och oro med att vänta 😊 men det är klart olika hur man hanterar det hela 🙈
#22: Näe inget jättemarkant. Lite känningar ibland i magen. Lite smärta bak mot ryggen till och från. Men det kan ju likagärna va symtom på mens😁
Tycker det är svårt😅
#30: man får hoppas 🙏❤️
#34: har du några känningar? 🥰
#35: nej inte nått direkt, pirrar i magen lite då och då men kan vara tecken på mens.
Annars har jag inte nån pms alls än inte svullna bröst ens men det är ju ett tag kvar till Torsdag.
Sist jag var gravid fick jag svullna bröst två dagar innan BIM
Nån gång i samband med BIM så är nog lite olika.
Min temp var låg i morse konstigt nog….
#36:vågar inte tro på några ”påhittade ” symtom för det är lätt att känna efter och jag försöker tänka på annat denna månad ist
#36: ja det är väl kanske tidigt, det är väl först efter ett + som man kan förstå om det var tidiga tecken eller inte 🥰
Var tempen mycket låg? Eller bara lite lägre?
#39: man kan ju hoppas på implantationsdipp 🤞 eller som du säger annorlunda mätning eller att den är mätt tidigare än vanligt 😊 spännande att se vad som händer framåt 😍
Vi är på ÄL 4-5 beroende på om nc eller ff får bestämma 😅 hursomhelst ett bra tag till facit, hoppas jag (vill inte ha mensen tidigare än BIM denna månaden iallafall).
Men känns lugn än, vi hoppas och myser med tanken att vi kanske har ett litet ❤️ på gång.
#41: nej nu har nog din kropp fått återhämta sig också ❤️🙏
Vi får hoppas att vi allla får plus inom snar framtid
Jag är så pepp på att se allas ultraljudsbilder 😍 dröm🙏❤️
#41: det är ju så frustrerande när kroppen inte beter sig som man tror den ska 😫
#42: ja det börjar verkligen bli dags att bli massor med plus ❤️ 😍
#41: Jo det är verkligen frustrerande 😫 Men å andra sidan om man inte hade ÄL-testat och tempat osv. Så hade man aldrig ens märkt de här sakerna som man inte förväntar sig 😅 det mesta är ju ändå helt naturligt 🥰
#42: jaaa tänk vad kul! Jag är ju jätteny här men så tacksam att forum som detta finns, man känner sig mindre ensam! Snart är det våran tur allihopa 🥰
#46: ja känner lika, svårt att dela tankar med nån som inte varit med om ett missfall kan jag tycka.
Alla tankar som kommer osv
#45: ja, man kommer få skaffa en hobby sen när man inte längre ska jobba med att kartlägga cyklerna 😂
#48: haha precis 😂😅🤪
#48: idag har min temp gått upp igen🤪 tittade lite på mina andra kurvor och haft så /liknande tidigare med
ÄL+12 idag (inte testat än). Men magen är lite upprörd vilken den brukar bli i samband med mensen… livrädd för att testa :(
#51: håller tummarna att den håller sig borta ❤️ Tänker du ändå testa idag?
#50: skönt ändå! Min temp når inte samma nivåer som tidigare månader, men försöker att inte noja över det 🙈
#54: nej vi får försöka att inte stirra oss blinda på temp.
Men ja man blir ju lite nojjig.
Men det kan ju betyda något positivt faktiskt ❤️
#53: tack båda❤️ När ska du testa Anna?
Nån som vet vad det är som finns lite åt höger strax ovanför blygdbenet?
Känningar där sedan några dagar tillbaka. Lite öm
Cysta? Tex nån som haft sådana känningar?
- Redigerat 2023-10-16 10:32 av Anna9819
#58: vet inte 🤷♀️ livmodern? Eller urinblåsa ?
Min cysta som satt på äggstocken satt typ i höjd med där det är en knöl på höftbenet.
#59: okej det här är längre ner
Ja det är säkert inget
Hormoner säkert 🤪
#60: Ja kan det ju vara, eller de kära tarmarna som går i hela magen 😂
#61: ja men det här är längre ner typ blybenet
#62: även tjocktarmen går ju ner bakom där
Men kan ju va alltifrån livmodern eller ligament eller äggstocken som triggar ngt
Inget du haft förr ?
Ska du testa idag ?
Hur ser din kurva ut idag ? ❤️
#54: tycker oxå min temp är lite seg , men jag orkar inte analysera så det är bara att vänta
#66: tempen ser ju lovande ut ändå 🤩 tror du mensen kan komma innan fredag?
#67: ja jag tror torsdag, har inte några gravid symtom så antar att det inte gick denna månad
#68: men det behöver inte betyda något 😅
jag har haft gravsymtom massa gånger när jag inte varit gravid. Den gången vi plussade tror jag inte jag märkte något 😊
Skulle det tagit sig för er kan det ju precis fäst, så svårt att hinna få symtom redan 🥰
- Redigerat 2023-10-16 20:24 av [Freyaaa]
Jag tog ett test förut idag, negativt😔tog sig inte denna gång. Har värk i livmodern, känns inte som vanlig mensvärk men det kanske känns annorlunda såhär första mensen efter MA❤️
#70: nej man brukar ha mer mens och mer känningar iaf har jag haft det varje gång
Hoppas det blir ett plus snart ❤️
#71: Ja, jag tänker att det kan va så ❤️bara invänta 🩸
Tack❤️ lycka till när du testar sen!
#72: känns inte positivt här heller, så vi får peppa varandra ett tag till ❤️
Det får vi göra❤️❤️
#70: åh så tråkigt 😔 men du var inte riktigt framme vid BIM?
Kroppen kanske behöver mer tid ❤️
Mensen var inte som vanligt de första gångerna efter missfallet för mig heller, en del svart och torrt och mer flöde de första månaderna.
Det kommer fler chanser som tur är ❤️
- Redigerat 2023-10-16 20:39 av [Freyaaa]
#69: får hoppas ❤️🙏 tack för pepp
Börjar bli rädd att det inte kommer bli en till bebis för mig 💔 trodde inte det skulle bli såhär..
#76: jag hoppas verkligen för din skull❤️
#77: då behöver det inte vara kört 🤞
Men kommer mensen är det ju ett bra tecken att kroppen är tillbaka i fas också, hoppas att det går fort för er att få plus igen ❤️
- Redigerat 2023-10-16 21:30 av [Freyaaa]
#76: försök att inte ge upp innan BIM! Mycket bättre för kroppen att hålla modet uppe ❤️ Du kommer ändå bli ledsen om mensen kommer, så var inte det nu 🥰 särskilt inte om det tagit sig och är helt i onödan ❤️
Men förstår dig också, det går inte föreställa sig i förväg hur hemskt det är att gå månader mellan hopp och förtvivlan 💔
#80: blir inget.
Tog två test nu i morse de är blanka
#81: ❤️❤️ åh vad trist ! Stor kram
#82: kändes så också så inte besviken bara less
#81: åh så tråkigt 💔
#84: ja trist, dock väntat
Får börja med munkpeppar igen
#85: ja du får försöka ladda om 🥰 men om din dipp var implantation, hade det visat redan?
Jag får hålla tummarna för er❤️
Om inte mensen kommit på lördag och tempen är fortsatt hög så blir det ett test
#88: förstår att du inte vågar ha förhoppningar 🥰 men även om du pluset tidigt innan, så finns det ju inget som säger att ägget färdas med samma hastighet varje gång/ fäster lika fort 🥰
#90: är också pms grinig 😂🤪 så därför är det inte så troligt 😂
#91: åh förstår dig 😅
#81: neej 😔 vi får följas åt nästa cykel också❤️ jag har inte testat idag. Väntar på mensen, min känsla är så stark att det inte är något så ska inte göra mig själv besviken igen i onödan med att ta ett test.
Hur vet man om man ”behöver” lite skjuts av munkpeppar etc?
Vad jag vet så har jag inga problem att få positivt ägglossningstest och mina cykler är i regel mellan 31-32 dagar, så lite längre än normal men regelbundna. Kan jag få fördelar att äta munkpeppar eller kan det istället snurra till det för min cykel?
Att tillägga är denna information innan mitt MA, vet inte hur mensen och cykellängden kommer att bete sig nu.
Vad tror ni vänner? Man blir lite smått galen och vill ta till alla möjliga hjälpmedel även fast man kanske inte behöver😅😅
#94: bästa är nog att inte börja med det,
Kan bli konstigt vad jag förstår men jag har inte märkt av det.
Mina hormoner var upp och ner vilket resulterade i mycket ömma bröstbosv det blev bättre efter munkpeppar
#95: blev även gravid en månad efter jag börjat men fick kemisk grav sedan blev jag gravid två månader senare igen men fick kemisk igen..
Nu tar jag inte och inte blivit gravid på 4 mån så tänker börja med munkpeppar
#96: tack för svar❤️ kanske får avvakta med munkpepparn då😊
#97: tycker det är lätt att få ”panik” i detta 🤪
#98: håller med! Jag blir fast i massa googlesökningar där jag hoppas hitta något som kan hjälpa till😅 känns trist att inte ”göra något” när det finns så mycket hjälpmedel men ibland kanske det är det bästa, att inte göra något
Köpt rosenrot och munkpeppar får se om kroppen ballar ur..
Rapporterar här 😅
Men värt att försöka känner jag
#100: jag känner att jag har 0 hopp för den a cykel redan. Tycker tempen är lägre men sen xet jag ärligt inte säkert om jag är ÄL + 6 eller 8.
Men känslan är inte så bra
Tappar hoppet efter 12 kemiska och 1 sent mf.
Som du säger : man kan sin kropp vid det här laget så att intala sig falska förhoppningar är ingen idé
Jag avvaktar och ser några dagar till vad som sker
#101: men det är ju tidigt!
Men ja jag förstår dig med❤️
Hoppas jag inte drog ner dig i mina negativa tankar😬 inte meningen.
Kram
#100: har det funkat innan så 🤞kommer du fortsätta med bidrottninggelen också?
#101: men är det inte lite tidigt att räkna ut det hela? Det är väl väldigt osannolikt att känna av något så tidigt? Håller tummarna 🤞
#103: nej vågar inte ta båda 😬 tror det kan bli konstigt, men vet inte 😂
#104: jag sa inte att jag inte känner eller saknar symtom😊. Det gör man såklart inte om jag nu är på dag 6. Det finns andra parametrar som gör att jag tvivlar. Har man varit i detta läge så länge som några av oss i denna tråd har så lär man sig tyvärr känna igen mönster osv. Lite för väl ! Jag kan absolut ha fel, men .. jag brukar inte ha det. Vi får se närmsta dagarna vad som sker… men jag är inte så hoppfull.
Jag har blivit gravid mer eller mindre varje jäkla månad i vad som känns som en evighet. Det är då svårt att vara glad varje dag fram till BIM om man känner att ngt är lite off. 🤷♀️
Men det är iaf jag..
För något år sen eller två så visste jag inte ens hälften om min kropp och då hade jag inte kunnat tyda ngt alls. Önskar nästan man var där.
#102: nej då! Absolut inte ❤️❤️
Du får uttrycka exakt vad du vill såklart. Ens känslor är ens egna och dem respekterar jag!
#107: förstår att det är svårt att vara glad varje dag, men vill inte ni ska deppa för mycket ❤️ Hoppas att du kan hålla hoppet uppe någon del av cykeln.
Ja det är väl på gott och ont att lära sig kroppen. Men det är väl kanske lite skönt att vara förberedd på utfallet också? 🥰
Trots att vi försökt i två år med undantag för de månaderna jag var gravid och de vi väntade på operationen tycker jag aldrig att jag märker av några mönster, förutom att mensen kommer då 🙄Märkte aldrig någon skillnad den gången det var + mot alla månader det varit negativt.
#109: tror det är för att jag varit gravid så jäkla många ggr
Jag känner det i kroppen och jag blir varm osv. Kan tydligt se vad en gravid kurva är.
Jag vet att jag inte är där än i cykeln så jag får försöka tänka bort saker och ting men ja … jag tror mig ändå veta utfallet av denna cykel
#111: styrkekramar till dig 💪🏻❤️
Ja man känner att det är nått
- Redigerat 2023-10-17 19:21 av Anna9819
#110: roligt att känna så tidigt!
Jag har haft sånt pirr, varit superkänslig för lukter och illamående in i bomben dagen innan mens och inte fått något plus 😑 så försöker att inte lägga för mycket vikt på hur jag känner mig, men svårt att inte registrera vad man känner 🙈
#111: ja då kan jag förstå att det är lättare att veta hur det känns. Jag tempade inte när vi fick pluset, så har inget att jämföra med 🙄
#113: nä jag har ju också haft världens grav symtom 😂 ömma bröst osv men det var nog obalans med östrogen
#115: ja men det är så tråkigt att man får förhoppningar och sen inget 😑😅
#116: ja fy så tråkigt 💔
#117: ja fast nu har man ju lärt sig att det kan vara så innan mens ändå 😊
#119: vart är det ni trackae tempen? Vad heter appen? Eller är det natural cycles? Hade det med dottern (först som preventivmedel i många år och sen för att bli gravid). Valde att inte förlänga det nu i augusti🙈
#121: okej tack! Nej jag tyckte också det blev för dyrt. Och att tempa direkt på morgonen med ett litet barn lämnade för mkt osäkerheter, att man varit uppe på natten eller vaknat till flera gånger på morgonkvisten redan. Jag tyckte även att det var dumt att termometern inte lyser upp ordentligt utan har en väldigt mörk display, ser ingenting med vakna ögon😂 detta är natural cycles alltså
#122: förstår ja jag är uppe ibland men sällan, ibland jobbar jag mycket så det spelar ju också in på temp.
Men tänkte att en gratis variant kan jag ha.
Tycker också det är jobbigt att inte displayen lyser jag brukar tända mobil lampan för att se resultatet 🤪
#122: jag har både nc och fertility friend och det är just att man inte behöver läsa av den termometer när man vaknar som jag uppskattar med nc 😅
Den går ju på bluetoothen och lagrar dem, så att man slipper bekrymra sig om att läsa av och skriva in så fort man vaknar 😊
Men du kan ju använda samma termometern och skriva in i fertility friend , men då måste du i och förs sig läsa av den när du vaknar 🙈
- Redigerat 2023-10-18 10:55 av [Freyaaa]
#124: jag har inte den uppdaterade termometern🙈 har två stycken äldre versioner utan bluetooth tyvärr. Men ja, dom fungerar ju oavsett vilken app man lägger in tempen i😁🩷
Ska nog inte börja tempa trots allt. Även om jag minns att tempem höll sig uppe efter ägglossningen när min dotter blev till, och att det gjorde mig helt stensäker på att jag va gravid, så orkar jag inte med ännu en grej🙈🙈
#127: ja jag gillar också attt tempa, men kan ju vara lite missvisande ibland.
Pga yttre faktorer
#130: jo men torsdag imorgon? Eller om en vecka 😱
#129: hur mår du?
#131: haha imorgon jag tänkte att det var tisdag 😂
#133: skönt att det är ons 😂
Hjärnan vill ju att ägget fäst sent och att jag ska göra ett test till.
Men vet ju att det är väldigt liten chans eftersom jag plussat tidigt de senaste gångerna jag plussat.
Så ska spara de pengarna 😂
- Redigerat 2023-10-18 12:25 av Anna9819
#130: tråkigt att den ska behöva komma igen 😢 det kan ju vara positivt att märka av pms och trötthet mindre, kanske är hormonerna i balans till nästa ÄL då 😀
Jag mår bra, tycker jag känt diverse symtom, men tror de började innan det är rimligt 😂 Blir lite nervigare ju närmare BIM vi kommer 😅 Är så medveten om att vi lika gärna snart kan börja blicka framåt mot nästa ÄL, men hoppas ändå att det ska bli ett plus ❤️
Ja hoppet överger en aldrig ❤️ jag har testat EFTER mens några gånger, ifall om att 🙈 Man ger liksom inte upp helt innan motsatsen är bevisad 😊❤️
#136: nä man ska inte ge upp❤️
Klart man tappar hoppet ibland men..
#137: ja det gör man det med ❤️
Bryter själv ihop några dagar efter BIM varje månad, där det känns meningslöst att fortsätta försöka.
Men så har man ju allt annat i livet som ska funka och min fina sambo, som trots allt är lika viktig för mig oavsett om vi kan få ett plus eller inte ❤️ skulle det vara så illa att vi aldrig lyckas, vill jag inte spenderat år med att inte leva..
#140: låter som en smart plan❤️ håller verkligen tummarna för er🥰🥰
#141: tack ❤️ det är bara tre mornar att låta bli att testa kvar 🤩
#142: det här hjälpte mig, ska också testa på söndag 🤞🏼🙏🏼
#144: Ja, exakt! Jag mår rätt bra ändå, har så mycket på jobbet denna vecka så det är tacksamt 😅 Men tycker inte att jag känner av någonting, eller vad man ska säga. Bara en massa hopp 🙏🏼
Hur mår du?
#145: det är alltid tacksamt att ha annat att tänka på 🤩
Ne det är ju långt ifrån alla som känner något alls innan BIM 😊
Hoppas hoppet övergår i lycka till helgen 😍
Jag mår fint, men har svårt att hålla tankarna borta. Känner väl inte av något direkt, men känner efter ibland och då hittar man alltid något 😂 Hoppas fortfarande på att detta ska vara gången det sker 🙏
#147: ja jag tycker också att det är dag 13.
Ja jag vill ju så mycket, men fattar ju att mensen kommer komma även denna månad 🤪
Haft en bebis på 5 månader på besök, usch känns ju liksom i hjärtat hur mycket jag vill uppleva bevistades igen ❤️🩹❤️
Hoppas du mår bra ❤️💪🏻❤️
- Redigerat 2023-10-18 20:36 av Anna9819
Så nu väntar jag definitivt på mensen tempen sjönk idag 🩸
#149: så trist 😔 Din kurva såg ju så fin ut innan!
Men kanske skönt att tempen förvarnar? ❤️
#149: hoppas den kommer snart, den är inte kul att vänta på🩸
Cykeldag 3 för mig idag
#151: ta hand om er ordentligt i helgen ❤️ passa på och är mögelost och annat som man ska undvika sen 🥰
Snart är det en ny chans ❤️
#150: ja det är skönt, märker även på brösten att de går ner i svullnad, vid grav är de fortsatt svullna
#153: skönt när det är tydligt ❤️
Jag har riktig menskänsla i kroppen idag, rädd att kroppen ska förråda mig och ge mens på ÄL+10 😢
#154: vad tråkigt 💔 hoppas det är grav symtom 💪🏻❤️
#155: ja jag hoppas fortfarande🙏åtminstone att min lutealfas ska vara som vanligt och inte helt plötsligt kritiskt kort för att lyckas 🙄
#154: åh vad spännande! Hoppas verkligen att det är ett grav symtom! 🥰
#154: håller mina tummar för dig! 🤞🏼
Jag och min sambos bästa väns flickvän har precis börjat lära känna varandra bättre och varit varandras ventil i detta, de har bestämt sig, för bara tre veckor sedan, för att skaffa barn.
Hon plussade idag. Är glad och rätt knäckt samtidigt. Vet väl att det inte är en konstig reaktion kanske men det känns så fult att inte enbart vara glad 😔
#158: det är naturligt man har ju så mycket känslor kring just barn
#158: åh förstår så väl! Det är inte konstigt att man känner orättvisa och har svårt att bara vara glad för andra. ❤️
#159: skrev ett långt svar i morse som sen försvann när sidan hängde sig
Jag tänker på dig ! Irriterande och ledsamt när tex tempen luras lite så man får hopp för att sen få temp dipp. Hoppas du håller modet uppe ! Kämpa på❤️
Själv vet jag inte om jag är ÄL 9 eller 11. Har lite molande värk och är varm , såg ngt som ev var lite brun flytning för 2 dgr sen. Brukar aldrig ha. Får se men jag räknar väl med mens
#161: jag har haft bidblödning så hoppas att det var det du hade ❤️❤️
#162: har aldrig haft det vad jag vet
Inatt hade jag som kramp i livmodern och jag har drömt sjukt flera nätter
Tex att det spökar och att någon sakta drog av mig täcket - skitläskigt!
Vet att jag drömde livligt sist jag var gravid länge. Men tror inte det är pga det
Drömma kan man ju göra av andra anledningar
Hoppas iaf inte det är menskänningar redan
Är för tidigt om jag hade ÄL i det senaste alternativt. Har aldrig typ mensvärk 4-5 dgr före mens
Men du vet hur man är .. jag litar inte på något förrän ett stort fett +
#163: hoppas det är så att det tog sig ordentligt denna gång ❤️
Vore så kul ❤️💪🏻❤️
Kom igen nu guldägg vi har väntat länge 🙏 tänk om det blev l
glädje denna tråd 💪🏻❤️
- Redigerat 2023-10-20 17:15 av Anna9819
#163: låter ju ändå lovande 🤞kanske är bra att det är lite annorlunda än de andra cyklerna 🥰 hur är din tenpkurva?
#165: ja jag har ju inte så lång tid på mig känner jag, vill inte ha barn när jag är 45 helst 😅
Kanske får nöja mig, tankar har dykt upp.
Men jag har köpt rosenrot och munkpeppar till denna cykel så började med dem idag.
Hoppet lever än 🙏❤️
Håller tummarna för ditt plus ett feting plus vill jag se på söndag…
Nästa ÄL så jobbar vi inte så mycket så kommer få till försök alla fertila dagar så det ger ju mer chans ❤️
#167: hoppas de tillskotten gör det för er, visst hade du haft goda effekter av det innan? ❤️ härligt att ni hinner med mer nästa ÄL 🥰
Åh jag hoppas också fortfarande på söndag🙏 bara en dag till att låta bli att testa nu! Och vill faktiskt komma så långt så att vi hinner ta ett test. Har inte tagit test på snart ett halvår och det känns så overkligt vad det är vi håller på med egentligen 😅
#169: hoppas verkligen på + för dig på söndag !! Har du några tecken ?
#174: ja det enda vi vet säkert är att vi får se 😅
Har du aldrig haft flak ökning innan där du kan hitta en ledtråd?
#177: jo absolut
Jag vet ju vilka två datum det står mellan 😊
Min temp dippa idag tror jag, men fortfarande över coverline iallafall. Men den är tagen tidigare än vanligt eftersom jag sover så oroligt. Testade normaltid också och då var den högre, men hade nyss varit vaken när jag tog den.
Tror jag ska låta bli att tempa nästa gång efter att ÄL är bekräftat. Har sån oro i kroppen att ingen liten cellklump kommer vilja flytta in 😅
#179: håller tummarna för att tempen håller sig uppe.
Ja jag funderade också på det. Men jag tycker den varnar mig för mens och då behöver jag inte bli så ledsen.
#180: tack, hoppas det med, iallafall någon dag till 😊
ja Ne det är ju det som är skönt, att få en förvarning 🥰
Så länge man kan sova så är det ju okej :)
Jag får ju tempa de sista dagarna här också denna gången, så får kanske tänka om till nästa cykel.
Tror nästan det är min oro som är den största käppen i hjulet för oss.
Men det blir ju en ond cirkel allt detta, så svårt att ta sig ur. Jag både vill och behöver ur oron om vi får ett plus också 🙄
#181: förstår hur du menar, när ni börjar få hjälp kanske din oro släpper.
Jag känner igen mig i vad du skriver, denna månad var lugnare för kände att jag gjort vad jag kunnat gör att få till ett plus.
Har dock druckit kaffe borde jag ta bort det? Funderar jag på🤪
#182: ja jag tror kanske det, bara att veta läget på hormonerna kommer nog hjälpa. Då slipper jag diagnoserna mig själv 😅
Ja det är skönt när man inte känner att man borde gjort något annorlunda, för man vet ju samtidigt att man kan göra allt rätt och ändå inte få ett plus.
Det ska ju inte spela någon större roll att dricka måttligt med kaffe 😊 Men sen skadar det ju inte heller att plocka bort. Jag fick ett naturligt avslut på kaffet vid operationen. Jag som hällt i mig kaffe sen jag var 16 kan inte förstå att jag lyckats få bort kaffet ur vardagen 😂
#183: vore såklart så kul att få se ett plus imorgon ❤️😍
Ja jag tog bort kaffet en av gångerna jag blev gravid i mars i år.
Men tidigare graviditeter har jag inte gjort det utan det blev naturligt att ta bort när bara doften av kaffe gjorde mig spyfärdig 😂
#183: bara man vill så kan man 🤩
Det är verkligen så
#184: ja vi hoppas än 🙏🤞
Jo men när man väl kommit över första veckan utan kaffe så känns det inte så jobbigt längre 😊 Men man måste absolut vilja i början 😅
Men det viktiga är väl att inte hälla i sig mängder 😊
Jag hade också svårt för kaffe när jag var gravid, men det släppte ett tag innan missfallet. Först i efterhand som jag förstått att det förmodligen var när graviditet avstannade 😢
#186: ja det kanske är en vanlig första gravidsymtom.
Att kroppen säger till en vad vi ska undvika.
Fint 🙏❤️ att det är så 😍.
Ja det är ju när symtomen försvinner jag också förstår att okej nu är det kört 😢
Men i slutet av en av mina graviditeter drack jag lite kaffe då och då.
Man lär sig så mycket om sin kropp. Egentligen behöver jag ju inte ta graviditetstest om jag går över BIM.
För vet ju vilka symtom jag har vid graviditet.
Det är väl om jag vill veta innan.
Fast då ser jag ju om jag får kemisk graviditet och det sa ju barnmorskan att jag skulle undvika pga stress man får av ett tidigt plus och tankar på missfall 💔
Nu hoppas jag att det är vår tur 🍀
När testar du imorgon?
Är så nyfiken😍 jag håller verkligen alla tummar och tår jag har 🙏
#188: håller tummarna att dippen är tillfällig
Jag tror att när / om du tempat fler månader som kommer oron över temp att lugna sig
Men jag förstår vad du menar, jakten på temp kan vara jobbig om den inte går åt det håll man önskar så att säga
Lycka till i morgon 🍀
#189: tack 🙏 är ju inte helt hundra att det är en dipp ens, tempen brukar ju vara lägre när man testar mitt i natten mot normal vakningstid 😊
ja kanske kommer lugna sig,men har ju tempar sen mars ändå. Men det var ju inte samma sak när vi inte skulle försöka. Då var det ju mest för att hitta normalläget 😊
Men å andra sidan har jag inte så mycket nytta av att veta hur kurvan ser ut fram till BIM. Bara jag har koll på längden av min lutealfas är jag nöjd :)
#191: nej men det är väl inte för svagt det är väl tidigt ?
- Redigerat 2023-10-21 11:39 av Anna9819
#191: håller med! Det syns ju! Och om du kan vara ÄL+10 bara så är det ju nästan omöjligt att det skulle vara starkt streck redan! Håller tummarna att det blir starkare om några dagar 🤞❤️
#193: ja jag vet ju inte om det är 10 eller 12 liksom
Jag vet inte
Mår illa och har ömma bröstvårtor så är lite rädd det ändå är mens på g och att detta blir ännu en jäkla kemisk för ngt verkar det ju va
#194: förstår att du är rädd för tidigare erfarenheter, hoppas det blir starkare framåt 🥰
#195: ja jag vill typ bara gråta känns det som
Får man aldrig bli lycklig
#196: ❤️ jag hoppas att detta blir annorlunda ❤️💪🏻❤️🩹
När hade du brun flytning? Tänkte på att det ev var nid?
För det var väl typ 3 dagar sedan? Eller?
#197: förstår att det är svårt att hoppas och tro efter allt du varit med om ❤️
#198: fick du progesteron utskrivet? Ska ringa min barnmorska
Sätt att det finns årig i kräm form
#202: okej förstår
Munkpeppar höjer ju progesteron plus kollagen är bra för ägget ska fästa då kör på min tablettmix nu då 😂
#204: ja gör det !! ❤️
Har du fått mens nu ?
- Redigerat 2023-10-21 13:07 av cashili
#204: vilken typ av kollagen tar du
Är på riktigt påväg att bli tokig idag 😱
Kände hur det bara rann till och sen en gång till, blev så besviken att mensen kom redan igen! Men så när jag kollade var det helt torrt 😅
Vet inte vad jag ska tro just nu, inget som direkt talar varken för eller mot ett plus 🙈
Enda är väl att livet inte rasat helt denna månaden, allt brukar kännas hopplöst veckan innan mens pga pms. Så det är väl det som talar för att något iallafall är annorlunda denna gången 🤞🙏
#207: kan ju va att det va ngt som rann men att det var så lite att det inte kommer ut än
Hade det varit mkt hade du ju märkt det hehe 😊😊
Håller tummarna att mindre pms är bra tecken för dig
#208: jag tror det var ren mindfuck 😂
Har inte märkt något än, hoppas så att mensen inte kommer för tidigt denna månaden 🙏
Hoppas också att det kan vara ett bra tecken. Pms kommer ju ändå av obalans i hormoner, så om inte annat kanske de är mer i ordning 🤷♀️
Men verkligen mellan hopp och förtvivlan just nu 🙈
#210: ok ❤️ håller tummarna 🤞 för nästa månad ! 🍀
Jag tog ett CB nu på eftermiddagen bara för att se om det skulle visa ngt
Tycker mig se ngt väldigt svagt
Men ska vänta minst en dag nu med fler test
Jag räknar med mens ändå och ska försöka inte tänka på det exakt hela tiden ( som om det skulle gå ) haha
#211: var det första testet ett testa tidigt? Håller tummarna att det är plus som stannar 🤞
Det är helt omöjligt att hålla tankarna ifrån! 😅
#209: jag förstår dig !! Man pendlar mellan hopp och en känsla av rädsla för misslyckande. I alla fall jag.
Det kan ju bara varit en känsla för dig. Om det är mens på g bör du märka av det imorrn iaf.
Hoppas hoppas INTE det är det !!!!
#212: nä båda är vanliga test. Ett från apotek och ett CB +
Jag tycker tidiga ofta är sämst ! visar fel och ibland t.o.m. mindre än vanliga
#213: jo men det är samma, så fort man tänker att kanske kommer det vara något denna gången, tänker man i samma stund att mensen likväl kan komma 😔
Ja är det ÄL+10 tror jag det är så starkt man kan förvänta sig :)
Ne jag litar inte heller riktigt på tidiga test, har sett så många som fått spökstreck/ svårtydda.
#209: det var inte ökade flytningar?
#211: spännande jag hoppas så att det blir starkare, du har ju haft lite annan temp? Eller mina jag fel?
Hoppas hoppas iaf
#218: det är ju inte svagt om det är dag 10
#220: Är det inte ? Tycker det är supersvagt i mina ögon. Kanske för att jag hade ett starkt rosa när jag var gravid med barnen på typ ÄL 10 🤷♀️
Men det var ju typ hundra år sen och hade ej koll på ÄL
Men jag är rädd jag är på ÄL 12. Då är detta nog svagt
Kan det t.o.m. va spök på även dessa typer av CB test ?
#221: Ne det kan ju vara helt blankt på ÄL10 och ändå bli plus 😊 statistiken o fertility friend säger att medeldagen för positivt test är ÄL13,5. Så man ska inte räkna ut test innan BIM, hoppas istället på supertydligt svar om några dagar 🥰
Jag vågar inte läsa cbtest om de inte är digitala 😅
#217: vet inte, inte i den mängd som jag tyckte mig känna i allafall 😅
har lite flytningar idag, inte superlite men inte mycket heller 😊
#224: inte superstarka, utan bara så att man ser två streck typ 😊 det är ju ändå ganska mycket data den appen samlar 😀
Sen är det ju medeldag, så en del är ju senare också 😊
- Redigerat 2023-10-21 17:33 av [Freyaaa]
#224: det är ju inte att de testar på 13 hela dagar och 12 h. Det är ju bara ett medeltal 😊
#225: mm okej
Har inte den funktionen
Ja vi får se vad som sker
För min del måste det bli starkare för att jag ska tro på att ngt kommer gå bra denna gång
Det brukar ju bli så här för att sen minska igen
Det som är positivt är att dessa test är tagna utan blixt , vilket kke betyder att de ändå syns lite grann
Men det är sååå tufft att ens tillåta sig att hoppas.
#227: ja det är ju oavsett så att man inte vet förrän man faktiskt har en bebis att graviditeten gått bra ❤️
Hoppas tiden går fort framåt nu så att du får svar 🥰
#228: ❤️❤️
#221: Tror att det är något där, jag fick helt blanka test nu denna månad.
Testade med RFSU och ett annat.
Kanske var jag gravid för två mån sedan också eftersom jag fick svaga streck.
Jag hoppas så att detta streck ökar vi behöver positiva besked nu ❤️
Vore så kul att få hopp ❤️💪🏻❤️🙏❤️🩹
#230: ja antagligen var du det
Jag har använt dessa förut och inte fått så här då
Tittade tillbaka i album där jag spar bilder och de är blanka
Så just nu är det ngt
Sen får ödet utvisa vad som sker 🙏
#231: hoppas ❤️❤️❤️ är verkligen dags för det där ödet att tänka om nu.
#232: eller hur!!!
#233: jag ser också något svagt på ditt test! Som du säger så är det något nu, hoppas det blir starkare❤️ håller tummarna för dig!!
Min mens verkar redan lida mot sitt slut. 5 dagar varav första dagen rosa blödning mot kvällen och sista dagen väldigt sparsam röd blödning utspritt under dagen, dag 5 idag men räknar med att den är slut tills i morrn. Trodde mensen skulle va lite riktligare också kanske längre såhär direkt efter MA. Blödde ju dock så otroligt länge med MA så är väldigt glad att jag hade en normal mens 🙈 snart dags för LH!
Rikligare och längre* trodde jag att den skulle vara😝
#235: skönt att det inte blev så långvarigt ! Skickar pepp för nästa cykel 🤞
Det var solklart blankt, förhoppningsvis är vi ändå en dag närmare ett plus 🙏
#237: Nej fy så tråkigt! Tänkte på dig nu när jag vaknade och hoppades verkligen att du skulle ha fått ditt plus idag 🌹
#237: tänkte också på dig när jag vaknade. Galet hur denna tråd finns i huvudet hela tiden❤️
Tråkigt med ett blankt. Då får vi också följas åt en cykel till ❤️
#237: åh nej 🙁 💔
Håller tummarna för nästa månad !
Min temp var liiiite lägre idag så jag får en känsla av att detta är ytterligare en kemisk graviditet
Dessutom frös jag lite inatt 🤷♀️
Vi får se
Jäkla skit. Var är turen i denna grupp. Det är vår tur efter allt vi gått igenom
#237: vad tråkigt 💔😢
Vi tar nästa månad ❤️🙏❤️
#240: nä 💔 sjukt detta…
jag hoppas att det bara är du som är har dålig känsla och att det blir ett starkare plus 🙏❤️🙏
- Redigerat 2023-10-22 09:21 av Anna9819
#242: var tvungen att ta ett test kände jag för jag har ingen bra känsla
Syns väl lite , svårt att fota och visa verkligheten
Tycker CB ser lite starkare ut i ena kanten så den kke inte räknas alls 🤷♀️
Obs detta är ej för att få tolkningshjälp utan för att visa er ❤️
Så admin vet varför jag lägger det i denna tråd
#243: men oj vad dåligt det syns här 😬 är nog inget att titta på ens haha
#245: på detta test syns det tydligt även om det är svagt. Jag hoppas verkligen på en ökning för dig och att du får ett plus som stannar ❤️
Jag är nog på ca äl+5 så jag har några dagar kvar innan jag kan testa. Vill inte hoppas för mycket, är så rädd för att bli besviken..
#247: jag vet hur det känns !! Om detta inte tar sig är det min 13 kemiska graviditet
Jag blir gravid hela tiden. Men det blir liksom inget 💔
#247: håller verkligen tummarna för dig !!!!!! 🍀❤️
#248: ja det är fruktansvärt orättvist.. och jag förstår att det blir svårt att lita på ett positivt test när man varit med om så många kemiska 💔
Jag har bara varit med om ett och bara det är hemskt att gå igenom…
Hur kan RFSU ändå se lite lite starkare ut men CB typ lika som igår ?
RFSU är en sån där jag typ aldrig ser på men nu ser jag faktiskt , dock svårt att fånga helt på bild då jag tog en video & glömde fota inom ramen för avläsning så det är en skärmavbild
Jag vill inte få hopp för att sen bli ledsen
Då är det bättre med blanka test
Kan RFSU va fel? Eller kan CB va av varierad styrka ?
Är antingen ÄL 11 eller 13🤷♀️
En fråga till ; när i förhållande till nidblödning fäster ett ägg ? Tänker hur fort hcg bör ökat
Suck.. denna resa alltså
#251: jag tycker att det ser ut som att även clearblue har ökat. Men det syns tydligare på rsfu. På det tidigare rsfu såg jag knappt men på detta syns det tydligare.
Jag vet inte när ägget fäster i förhållande till nidblödning. Men som det var för mig då i början av augusti så märkte jag lite klarrött blod på pappret på eftermiddagen. Senare samma kväll så kunde jag inte hålla mig så jag tog ett rsfu test. Trodde inte att det skulle vara något men både jag och sambon skymtade en skugga. Hade aldrig sett det tidigare på ett test innan.. vet ju inte vad blödningen annars skulle ha vart om inte nidblödning?
Iaf, två dagar efter detta på morgon tog jag ett digital som visade gravid. Fortsatte att ta clearblue + som ökade i styrka för att sedan blekna och exakt en vecka efter nidblödningen började jag blöda..
Så jag funderar: kan det vara så att hcg börjar produceras redan direkt om än i otroligt små mängder?
#251: ser ut att vara starkare jag har aldrig fått streck på RFSU när jag fått kemisk tex
Jag hoppas såååååå
#252: ja kanske ökar hcg direkt
Men om det ska stämma med min ev nidblödning, borde det inte va starkt nu då? Om den nu va torsdags ?
Känns som för svaga
#253: nä jag brukar inte heller få men då tkr man väl CB ska va starkare??
Suck… 🤯
Man blir ju knäpp
#254: Ingen aning faktiskt.. men är båda rsfu tagna idag? För isåfall ser jag en skillnad. Jag tycker ändå att det sista ser starkare ut än det första. Håller verkligen tummarna så hårt jag kan för dig denna gång!! 🤞🏻❤️
#257: hoppas att det blir starkare och stannar ❤️ det är nog bara att vänta och se, om du behöver veta för progesteronet borde väl din läkare kunna hjälpa dig med att avgöra hur du ska göra? Annars är det väl bara att hoppas 🤞
#247: håller tummarna att du får ett tveklöst + 🥰
Tack alla för omtanken ❤️ Vill inte försöka mer alls just nu, men vill fortfarande ha en bebis. Så ska ägna tiden fram till ÄL att hitta tillbaka till hoppet ❤️🙏
#258: nej då, ingen fara med prog
Det vet jag hur jag ska ta.
Jag vill bara veta om det här tänker skita sig igen eller inte 💔
Förstår känslan av att inte vilja försöka mer , så känner jag varje gång . Men sen kommer en ny ägglossning
Eftersom man tydligen inte får dela bilder i denna tråd så kommer jag ej kunna dela någon uppdatering med er mer än i skrift. Lite tråkigt tycker jag eftersom det inte var tolkningshjälp jag ville ha utan detta är en tråd där vi stöttar varann i detta tuffa läge. 🙁
Ha en fin dag alla fina forum vänner 🥰
#260: ja det är riktigt tråkigt att man inte får lägga ut det man vill i sin tråd…
#260: men vem raderar bilderna? Vad konstigt, jag visste inte att man inte fick dela bilder med varandra här?
Jag håller med dig.. väldigt tråkigt när man är i denna situation och behöver stöttning av personer som är i liknande sits ❤️
Jag hoppas att din test har ökat idag 🥰
#262: det är nån admin el liknande som gör det.
Man får bara ha bilder på test i tolkningstråden.
Så dumt när tolkning inte är syftet 😫
- Redigerat 2023-10-23 07:04 av Anna9819
#263: jaha! Ja det är ju väldigt tråkigt faktiskt. Kan inte förstå vad för roll det skulle spela med dessa bilder när det inte var tolkning det handlade om..
Förresten, jag måste fråga er alla. Från vilken dag brukar ni börja testa? Jag har ju tänkt att vänta till så nära BIM jag kan.. men det känns som en evighet dit 😅
#265: ÄL 10 borde vara på fredag för mig, känns som en evighet till dess!
Har du tagit test idag också?
#265: jag tycker det är så dumt, ja
Mina bilder togs också bort.
Vi skriver ju och delar bilder för att få stöd.
Riktigt irriterande 😡
#266: jag hann inte i morse så får ta ett på eftermiddagen när jag kommer hem
Har fortf lite mysko känsla i livmodern så får väl se vad det är
Men vågar inte hoppas
#269: jag vet ju inte helt .. idag / imorrn eller om 2-3 dagar 🤷♀️
Är lite lost denna månad.
Dessutom , när man tar prog så kommer ej mens förrän man slutar så man styr ju lite sin lutealfas
Men räknar jag på 14 dagar så är det som ovan
Är det lika svagt / samma ”styrka” i em så är det nog kört .. igen
#270: jag hoppas så mycket på en ökning! Håller tummarna! 🤞🏻
#271: tack fina ❤️
Det ÄR starkare 😳
My god blir så glad men så rädd
#273: såg precis, ❤️❤️❤️
#274: ser du att det är skillnad då?
Synd man lnte kan lägga in video
#275: ja det syns klart och tydligt att det är starkare!! ❤️ åh vad spännande!!!
#276: spännande och totalt livrädd nu ju
#277: jag förstår! Men nu är det väl ändå din tur efter allt kämpande!!
#278: ❤️❤️
#275: vill gärna se dem bredvid varandra men får ju inte det 😫
#280: mm 🙁
Blir mest orolig att det inte alls är så bra ökning
Jag ser ju på riktigt att det är lite starkare men det är ju inte nån wow effekt direkt än
Men fullt synligt för ögat på alla sätt
Min sambo såg lite men han ser typ aldrig men tappade lite hoppet
Känns som jag inbillar mig
#281: kan du skicka privat?
Jag är nyfiken 🙏
#281: tycker ju att det är starkare än i går, men svårt att se när man bara ser dagens test
#282: yes
Vad har ni för erfarenhet av Testlagret? Är det vanligt med spökstreck?
#285: aldrig använt faktiskt
#286: jag tog nämligen ett ikväll och jag tror mig se ett streck faktiskt. Sen om jag håller på att bli galen eller inte, det vet jag inte 😅
#288: har skickat till dig, jag vet ju inte exakt vilken dag efter ÄL jag är. Men enligt appen Flo är jag på äl+6.
Positivt ägglossningstest förra söndagen och ägglossningsvärk i måndags för en vecka sedan. Så det är ju otroligt tidigt. Jag var så säker på ett totalt blankt test. Men jag anar ett streck, hoppas inte att jag inbillar mig…
#290: åh!! Nu håller hoppas jag på ökning, kommer ta ett imorgon bitti också 😍
#291: håller tummarna stenhårt!!!! 🙏🙏🤞
#292: tusen tusen tack!! Hoppas på ökning för oss båda imorgon! 🤞🏻🥰
Imorse var testet blankt… det var kanske bara ett spökstreck igår då, men jag tyckte att det var så tydligt trots att det var så svagt
#295: ja men precis, än är det inte kört. Jag avvaktar nog ett par dagar eller till fredag som jag tänkt från början.
Hur har det gått för dig? Har du hinner ta något test idag?
#296: nä hade slut på test
Får köpa fler .. men Jadu , det gnager i mig som att ngt ändå går åt fel håll igen så jag är inte hoppfull
Min temp var ändå ännu högre idag
#297: det är ju positivt att tempen är hög ju ❤️
#298: ja .. usch är så rädd för att testa mer
#297: det är ju inte konstigt att du har den känslan tänker jag. Men denna gång kanske är annorlunda, denna gång kanske plusset stannar 🥰
Jag kan inte släppa tanken på morgonens test.. har tittat på bilder så mycket att jag tror att jag inbillar mig något svagt ändå..
Anledningen att bilder tagits bort är för att dom blivit anmälda av andra medlemmar. Då går det automatiska systemet igång och raderar bilder.
Jag har inte varit online och därmed inte kunnat kika på det. Gör det ikväll när jag har datorn 🥰
#302: väldigt märkligt.
#302: varför anmäler andra medlemmar våra bilder som vi delar oss sinsemellan? Det handlar som sagt ej om att tolka grafer eller test utan enbart om att dela denna upplevelse som ingen förstår bättre än de som varit med om det.
Om vi ej får dela bilder här var ska vi då göra det ? I tolkningstråden får man ej diskutera så då ska man lägga in bilder där som man vet är positiva bara för att kunna diskutera dem i en annan tråd ? Känns tråkigt. Önskar verkligen att vi kan få dela det vi vill i vår tråd 🙏💜
- Redigerat 2023-10-24 18:49 av cashili
#304 Jag kan omöjligt svara på varför andra väljer att anmäla. Ibland är det troll som är inne och härjar.
Jag har som sagt aldrig "tillrättavisat" att ni lägger in bilder här, så länge det inte är för att tolkas så är ni givetvis välkomna att diskutera.
#306: tack 💜
#300: aha ser du ngt från i morse alltså ?
#308: nja, jag tror nog inte det ändå. De jag skickade till dig var betydligt tydligare. Så jag får nog stå ut några dagar till.. men man tappar hoppet lite när det är negativt samtidigt som jag såklart vet att det är väldigt tidigt än..
#308: just nu tänker jag att testet igår var ett väldigt tydligt spökstreck bara
#310: kan ha varit men som sagt har du massa fler dagar !!! 😊🥰
#311: jag försöker hålla hoppet uppe 🥰
Hur går det för dig?
Jag vågade inte tro på det först men nu flera dagar senare så är testet både tydligare och starkare. Måste sluta testa nu och våga vara glad 🥹
Har satt upp 9/11 som en milstolpe, tar jag mig förbi den dagen så har jag kommit längre än sist.
Håller tummarna så stenhårt jag bara kan för fler plus i den här tråden! ❤️❤️❤️
#313: så kul ❤️😍
Lite Avis 😂 men så kul att få läsa positiva ord här,
Mega stort grattis till dig ❤️❤️❤️❤️
#313: hur snabbt blev dina test starka ?
Jag vet inte om mitt kommer skita sig igen 🙁
#314: tack snälla! Och jag förstår dig verkligen 😅❤️
#316: från mitt första där jag skymtade ngt tills idag har det gått 6 dagar och det är fortf svagt ( starkare än första dagarna men svagt) så jag tror det blir en kemisk eller tidigt mf 💔
#315: Jag testade så svagt att jag trodde att jag såg i syne i fredags, ett cb testa tidigt. På lördagen var samma typ av test tydligare men fortfarande svagt. Tidigt digitalt visade då ”Gravid”.
Sen gick jag över till vanliga stickor som var svaga på söndagen och tydligt starkare rosa igår tisdag (men inte som kontrollstrecket).
Hur har det sett ut för dig? Jag var också jättenojig.
#317: ah, såg din andra kommentar nu. Minns jag rätt att du hade haft erfarenheter av kemiska graviditeter förut?
Mitt är ju fortfarande inte superstarkt heller, men en ökning är ju en ökning. Vet du om du kanske är låghormonare?
Håller verkligen tummarna ❤️
#319: jag har haft 12 st så är livrädd att det sker igen
#321: har du tagit något digitalt?
#323: jag har aldrig prövat det tidiga testet tror jag iaf.
De vanliga är de med veckor då antar jag?
- Redigerat 2023-10-25 19:17 av Anna9819
#324: ja precis
Nä det tidiga digitala vet jag inget om
Men visst måste det va för svagt ?
#325: blir lite orolig att det är svagt vill inte skriva så, men jag vill ha ärliga svar av dig/er också, men jag är ju inte något proffs.
Jag har fått positivt på digitalt två dagar innan BIM men fick ändå kemisk grav
Så vet inte, antar att alla graviditeter ter sig olika dessutom.
Så svårt beror ju på hur mycket du druckit och hur snabbt hormonet ökar
Jag hoppas såååå❤️❤️
Kan fortfarande öka fint tappa inte hoppet ❤️🙏❤️
#326: jag ställer in mig på att det kommer skita sig även om det ökar långsamt
Om ett par dagar lär jag se om det ökar mer eller går åt andra hållet
Så jävla less på detta 💔💔
Jag skiter i det här nu
Samma styrka idag så det går ju inte framåt
Börjar på allvar undra om ngt är fel trots alla undersökningar och sådant de gjort , som alla varit u.a = bra 💔💔💔
Jag känner mig bara så tom
#328: fy.. jag lider verkligen med dig. Det måste vara fruktansvärt 💔💔
Finns det ingen hjälp att få, trots att det enligt dom ser bra ut?
Här händer det inte mycket. Äl+9-10 och testerna är negativa.. möjligt att jag kan se ett otroligt svagt streck imorse men det är ännu svagare än strecket på bilderna jag skickade till dig. Så det är ju bara spök..
Man ska inte tappa hoppet redan, det vet jag. Men samtidigt tänker jag att man borde väl se en aning till streck nu?
#329: svårt att ge hjälp mot ngt de lnte vet vad det är
Det kan vara otur , ålder osv. Det är det enda de sagt. Alla blodprover och VUL ser bra ut , så även min mans prover
Håller tummarna för dig !! När brukar du plussa
#330: Nej det är ju sant.. men vad säger dom om att du får så många kemiska? Men visst har du barn? Var det svårt då också?
Med mina två barn jag har så var det knappt att vi försökte, det tog sig på första och andra försöket om jag minns rätt. Hade ingen koll riktigt då, men det är över 11 år sedan.
När jag plussade sist och det blev en kemisk så tror jag att det var äl+11 otroligt, otroligt svagt. Ungefär som på bilderna jag skickade till dig om inte ännu svagare. Men man såg ändå en gnutta rött så jag förstod att det inte var spökstreck
#331: jag har barn och det var inga som helst problem då men var ju 15 år sen..
Jo möjligen kan man se vid ÄL 10-11 men absolut lnte alla
Beror helt på när ägget fäster osv
Med mina barn plussade jag 3-4 dagar före BIM
Så även vid mitt sena missfall slutet av -21.
Så svaga streck för mig = det kommer sluta illa
Men jag blir ju gravid hela jäkla tiden så det är inte problemet utan att sen få det att fästa 💔💔💔
Det är så fruktansvärt tungt att gå igenom om och om
#332: jag kan inte ens föreställa mig hur tungt det måste vara. Det är tufft med dessa negativa test också, men att gång på gång få positiva som man inte kan lita på måste vara hemskt 💔
Tänk om vi bara kunde få vara efterlängtade plus nån gång ❤️
Jag har inga som helst tecken på graviditet. Men det verkar ju vara olika varenda månad. Vissa månader har jag varenda symtom som finns, andra månader inte ett enda..
Dock har jag en känsla av att det inte blir något denna gång heller..
#330: det känns som att det måste finnas någonting att göra från vårdens sida? Dels för optimera äggkvalitén i den mån det går men även slemhinnans tjocklek? Det är väl oftast dom två faktorerna som gör att kemiska graviditeter sker? Och immunförsvaret förstås, har du tagit prover för att se om du har ett överaktivt immunförsvar?
Förlåt för alla frågor men jag blir lika uppgiven som dig av din situation och vill bara hitta en lösning för dig😔❤️
#332: ❤️ det är fruktansvärt ❤️❤️🩹💔
Jag hoppas men som du skriver man känner sin kropp ❤️❤️🩹
- Redigerat 2023-10-26 08:25 av Anna9819
En annan fråga! Ni som har provat örter/tillskott/metoder, vad har ni provat?
Förra månaden var första gången jag provade något. Då provade jag rosenrot två tabletter om dagen, morgon kväll.
Denna gång har jag provat rosenrot igen, bidrottninggele, bisolvon..
#334: jo äggkvaliten tar jag örter och så för men det tar minst 3 mån att påverka så hämtar väl lite där
Immunförsvar har jag kollat på och det var lite överaktivt men jag testade att få dropp för det i 5 mån utan resultat så vet inte om det eg är problemet
Slemhinnans tjocklek har alltid varit perfekt
#336: jag brukar ta q10 och munkpeppar för ägg/ägglossning
Sen även d vitamin Folsyra och lite sånt
- kinesiska örter
#333: hur går det för dig ❤️
#339: hur mår du?
#339: jag borde väl vara på äl+10-11 idag, tänkte ta ett test efter jobbet idag. Igår tog jag ett cb plus men det var blankt. Tog även ett från testlagret som jag tycker mig se ett svagt, smalt streck. Men det är nog bara spök…
Hur går det för dig? ❤️
#341: man kan inte svara fler samtidigt men jag svarar både dig och Anna här; jag mår okej men vet att mensen kommer komma. Bara lite irriterande när hormonerna tar tid på sig att gå ur kroppen. Svaga test fortf men tempen sjunker sakta men säkert så inom några dagar nu cykel gissar jag.
Det är inte roligt alls - hemskt tungt , men måste försöka blicka framåt
Pratade med kliniken som jag testade mitt immunförsvar hos och som jag testade ”immunsänkande” terapi för att se om kroppen lättare tog emot ägget då men under de 5 mån jag testade hjälpte det inte så idag svarade de uppriktigt att de inte tror mitt immunförsvar är problemet och att jag ej ska lägga pengar på fler dropp
Så jag fortsätter med örter för att stärka ÄL / ägg + kosttillskott osv
Jag kan bara inte landa i tanken att denna resa ska bestå av 13 kemiska och ett sent mf
Det får inte va slutet på resan
#342: usch jag lider med dig 💔 Nej det kan inte vara slutet.. jag håller tummarna så för ditt plus!
Jag tog ett test nu.. skulle säga negativt, men ju mer jag tittar på bilder ju mer inbillar jag mig ett plus, såklart.. önsketänkande kanske.
#343: bild ? Kikar gärna ❤️
Jag skickat till dig privat så att den inte blir raderad ❤️
#342: ❤️💔 förstår att det är sååå tungt nu
Hoppas så att vi får se våra starka plus inom snar framtid….
Jag har nog jet upp lite men jag ska försöka skärpa mig…
Tänker på dig ofta och skickar styrkekramar ❤️
#341: vad spännande,, hoppas ❤️🥰
- Redigerat 2023-10-27 23:05 av Anna9819
#346: tack snälla ❤️❤️ tänker på dig också
#342: håller med, detta får bara inte va slutet. Kan inte acceptera det.. vill så mycket för alla oss!
Ska du testa idag med lojsanssa?
#349: jag testade imorse, men kan inte avgöra om det är negativt eller något väldigt svagt.
Jag har ju varit uppe på toa några gånger under natten så jag får nog ta ett nytt i eftermiddag efter jobbet.
Man blir ju knäpp när man tycker sig se något svagt.. men samtidigt så borde det väl börja öka nu om det är något.
Jag har en liten känsla ibland om att jag kanske är gravid.. men det har jag haft förr när det inte varit något så det vågar jag inte lita på. Men jag mår lite illa till och från och har gjort ett par dagar. Dessutom fått ökade flytningar vilket jag nästan aldrig märker av annars.
Vill dock inte få för mycket hopp ifall mensen dyker upp i början av veckan
#350: Ökade flytningar har jag haft när jag varit gravid också.
Inte varje gång så det verkar kunna vara olika med.
Hoppas❤️
#351: jag hade ökade flytningar sist med min kemiska graviditet. Så jag hoppas ju att det är ett tecken ❤️
Jag kommer nog också försöka strunta i ÄL test nästa gång om det inte är så att jag är gravid nu förstås.
#352: heja heja!!! Nu kommer guldägget ❤️❤️🍀🙏
#350: bild ? 🙏🙏🙏
#356: lite ser jag allt här ! Hoppas hoppas !!!!
#358: åh! Då är det inte bara jag som inbillar mig kanske! Hoppas på ökning nu så det inte bara är spökstreck 🤞🏻
#359: är det nån färg i strecken ?
#360: det är svårt att avgöra.. möjligtvis att jag tycker att det kan ha varit det på gårdagens, dagens är svårare.. men jag har ju varit upp ett par gånger på toa så det påverkar väl såklart.
Jag gör allt vad jag kan för att hålla mig till kl 17, då tar jag ett nytt test 🤞🏻
#361: håller alla tummar och tår jag kan !!!! Kom igen nu ägget ❤️❤️❤️🙏🍀
#362: tack ❤️❤️❤️ hoppas att det kanske är lite tydligare i eftermiddag. Jag lovar att uppdatera här oavsett! ❤️
#363: jag vill nästan dela mitt RFSU test med dig för mitt var sådär svagt när jag plussade i somras!! Jag tror det är positivt! 😍😍😍🌟🌟
För övrigt har jag också haft mycket flytningar när jag varit gravid.
För att uppdatera lite om mig så är jag på cykeldag 12 och vi har hittils ”myst” varannan dag, mest för lust. Men ÄL test är fortfarande svaga. Har dock en tendens att få omslag väldigt snabbt.
Räcker varannan dag fortsättningsvis eller bör man mysa varje dag?
Har även en fråga om glidmedel/babyolja som vi ibland använder vid myset. Ska vi skippa det nu under det fertila fönstret? Kan det vara fertilitetsförsämrande?
❤️ trevlig lördagkväll på er alla
#364: vissa glidmedel kan vara dåliga ja
Finns specifika som isf är bra
Varannan dag går utmärkt
För ofta är heller ej bra 😊😊
#365: ditt RFSU ser rosa ut !
#364: jag tog ett test men det var tyvärr blankt 💔 ger inte upp hoppet helt innan mensen kommer… men ser väl inte så ljust ut..
#368: ❤️❤️❤️❤️
#366: tack för svar🥰
#367: vet inte om du menar testlinjen eller själva testet men detta var mitt första positiva gravtest när jag blev gravid i augusti (som slutade i MA)
#368: fy bubblan va tråkigt :( tyckte ditt såg positivt ut
#357: jag ser också!!!
#354: hoppas på det ❤️
Hur mår du? Tagit fler test? ❤️
#357: jag ser något där
#377: ligger oftast kvar en stund iaf. Vet att man säger att det inte spelar någon roll men psykologiskt känns det lite bättre. Dessutom är det ofta kväll så då kan man lika gärna ligga kvar och prata lite 😊
Hej på er!
Har läst eran tråd/trådar ett tag nu och tänkte att jag kanske kan få hoppa in här.❤️
Jag fick ett konstaterat MA den 6/10 och skulle då ha varit i v18, vi åkte in till akuten för andra grejer men förlossningen ville göra ul för att se så att allt var bra med bebis.
Men på skärmen var en stilla liten bebis och de räknade att hennes hjärta hade slutat slå i v13+5 och jag hade inte haft någon blödning eller något alls.💔
Vi hade dessutom sett en levande och frisk bebis i v12+6 på kub och bilderna från då hänger fortfarande på kylskåpet.. Usch gör så ont i hjärtat när jag tänker på henne och ser bilderna..😣😢
Vi fick göra en abort den 9/10 vilket var otroligt tufft.. Men slutade blöda runt 18-19e och sen var det mest lite färgade flytningar bara men inget märkligt och nu är jag helt blödningsfri sen några dagar tillbaka. Vilket är lite skönt då man slipper bli påmind varje gång man går på toaletten och sen att man kan börja försöka igen.❤️🩹
Började ta ÄL test den 22/10 men missade nog min ÄL precis (om man ska räkna utifrån 9/10 som min första blödningsdag) eller så har jag inte haft den ännu, lite oklart och det kan ju ta tid för det att komma igång igen när man gått så långt har jag sett.. Så får väl egentligen vänta in min första mens som är beräknad att komma 4-5/10 enligt mina appar, men det kan ju också bli lite hur som helst med det med nu.
#379: beklagar verkligen !! Så fruktansvärt 💔 Man blir lite arg på kroppen som inte förstår att graviditeten avstannat. Skickar all styrka och pepp till dig i din svåra stund. Ge kroppen tid att läka. Boosta med bra mat och energi , ta hand om dig. Se till att du mår bra !! När kroppen är redo kommer ägglossningen.
Men det syns såklart ännu sämre när man laddar upp bilden här
#383: ja det är väl nån dag kvar..
Usch vad tråkigt.. ❤️
#381: Tack, betyder väldigt mycket❤️
Och ja verkligen, önskar verkligen kroppen hade tagit tag i det själv, man kände sig ju verkligen säker när man nästan va halvvägs och kände sig jätte gravid med alla symtom osv.. Man vågade börja tro och planera inför framtiden och hur den skulle se ut.💔
Det ska jag göra, försöker ta hand om mig själv så gott det går med min 1åring här hemma😅 tar dag för dag❤️
- Redigerat 2023-10-29 10:12 av Nanna23
#384: mm men jag visste ju om det tyvärr
Bara segt att det tar lite tid för hormoner att ta sig ur kroppen , men nu börjar cd 1
Massa styrkekramar till er.❤️❤️🩹
#379: men usch så hemskt 💔❤️
#379: beklagar verkligen eran tuffa förlust och tiden därefter 😔❤️
Välkommen in i tråden. Vid mitt MA blödde jag totalt 4 veckor och fick ÄL ca 14 dagar efter sista blödningsdag (rosa blod). Vi försökte men det tog sig inte. Nu har jag fått en mens emellan och ÄL närmar sig. Hoppas på bättre lycka denna gång.🤞🏼
Om inte annat kan de ju va bra för dig att tracka ÄL inför kommande mens och ägglossning (nästa cykel) för att få ett hum. Hoppas såklart på att ni får en fullträff direkt❤️ men om inte, så har du lite data att utgå ifrån inför nästa cykel.❤️
#388: ja det var verkligen inte lätt och tog extremt hårt på mig😣
Men det är vad det är och man får försöka blicka framåt och försöka igen.❤️🩹
Kommer alltid ha min änglabebis med mig❤️
#390: ❤️
#389: Tack så mycket😢❤️
Ja jag läste det.. det är verkligen fruktansvärt.
Skickar massa kramar till dig och hoppas verkligen det tar sig denna gången för er!!
Ja det är lite min tanke med, blödde ca 2v totalt efter, tycker bara det var jobbigt så kan inte ens tänka mig hur det känns att blöda längre, det var typ en mardröms tanke jag hade att blöda länge, så att det skulle ta tid innan man kunde försöka igen..
MEN(!!) Jag tog ett ÄL test sticka vid 11.30 som till min förvåning visade positivt! (I mina ögon iaf) så var bara tvungen att ta ett clearblue ÄL test med och fick en glad gubbe! Är så glad att kroppen ändå verkar komma tillbaka ganska snabbt🥰
- Redigerat 2023-10-29 13:31 av Nanna23
Här är testerna, tog först rfsu och sen cb.
Vi myste igårkväll utan någon tanke på ägglossning ens skulle vara i närheten😂 (vilket också var första gången efter ma)
Men jag är helt ny på det här med ÄL test, så hur funkar det nu? Ska man mysa idag och imorgon/övermorgon för största chans?
- Redigerat 2023-10-29 13:39 av Nanna23
#394: Tack! Jag beklagar verkligen ditt mf💔
Skrapning pga att det skulle finnas rester eller så kvar och dra ut på tiden va också något jag fruktade..
Okej tack! Då blir det att mysa till det ikväll och imorgon för säkerhetsskull😍
#395: men titta!! Grattis!!😍
Håller alla tummar och tår för dig!❤️❤️
#398: tusen tusen tack! Jag hade gett upp hoppet imorse men så blev det så här ❤️🥰
#399: åhh, blir verkligen så glad för dig!😍 Nu tycker jag att tråden ska fyllas med massa + framöver och att vi alla plussar en efter en med bebbar som vill stanna!!❤️
#396: nämen !! Oj! Vilken överraskning! Hoppas ni det blir riktigt starka rosa streck !!! 🍀🍀🍀
Är det digitala ett testa tidigt ?
#401: eller starkt blått haha
#401: ja jag hade inte förväntat mig detta! Så jag fick en chock! ❤️
Ja det är ett sådant tidigt. Vågar man lita på det?
Såklart var det mitt sista cb + så skickade iväg sambon för att köpa ett gäng nya. Är dock livrädd nu att det ska bli som sist när det inte ökade
#395: vad kul grattis 😍🥰❤️
Dock ser jag inget på rsfu… möjligtvis ett väldigt svagt streck
#393: grattis!! Och så bra tajming att ni myste igår också😍🤞🏼
#404: tack snälla! ❤️
#396: men stort grattis!!!!🥺🥺🥺❤️
#403: jag håller tummarna att du får ett solklart plus närmsta dagarna !
#403: förstår att du är rädd 😦 vet alltför väl vilka känslostormar som gör en både lycklig och rädd men det är bara att hoppas hoppas hoppas att morgondagens är ett solklart + !!!
#408: tack så himla mycket ❤️❤️❤️❤️
#406: tack och jaa! Det kanske var ödet?😂❤️
Nu blir det lite mys dessa dagarna så får vi hoppas att det kanske tar sig, hade ju varit drömmen🥹
Börjar inskolning för min dotter denna veckan och 2 veckor fram, så kommer ha lite annat att fokusera/tänka på fram tills BIM🥰
#410: ja vi får hålla tummarna! Sen är det så svårt att veta hur mycket det bör öka varje dag.. jag vet att sist så kände jag på mig att det ökade för lite, det blev nog till och med svagare nästan direkt dagen efter. Då visste jag ingenting om kemiska graviditeter heller, men en känsla i mig sa att något inte stämde..
Jag ör verkligen i chock nu. Hela dagen har jag gått och tänkt att jag inte är gravid och att jag bara borde sluta testa… men så blir det plus! 🥰
#412: åh! Håller tummarna för dig att du får ett plus om två veckor 🥰🥰
#413: ja det ska ju iaf inte bli svagare
Då är ngt knas
Kom igen nu! Fett + snart för dig ❤️
#396: så kul 🥰
#414: hur tog du bidrottninggelé?
#417: jag tog en kapsel på morgonen från mensens första dag och till dagen efter positivt ägglossningstest. Tog även två rosenrot om dagen, en morgon och kväll
#418: ok jag har inget hemma så är väl för sent beställa
#419: tar bara något dygn sist jag beställde
#422: precis
Då stämmer det att det funkar som en fytoöstrogen
#423: hur mår du nu?
#424: tja .. fysiskt mår jag väl bra. Dag 2 idag på blödning
Men psykiskt är det fasiken inte kul. Jag är så rädd 🙁 Du då?
#425: usch förstår 💔❤️🩹 hemskt
Säger läkare nått? Eller har du kontakt med nån ?
Jag vet inte riktigt hur jag mår tror jag blivit lite avtrubbad typ avstängd orkar inte hoppas
Försöker nu men vet inte när jag har ÄL, inte några symtom förutom att det känns lite i äggstockarna, och är på dag 11 idag
#426: eftersom de inte hittar några fel så kan de inte göra så mkt
#427: nej, men de borde ju varit med om liknade fall?
#428: att bli gravid typ varje månad och få massa kemiska har jag själv ärligt aldrig läst om
Nej de vet inte vad de ska göra. Men de är klara över att det ej är mitt immunförsvar längre och det finns inga andra fel de hittar
Så antingen otur eller ålder .. och då är det bara att hoppas och jobba med örter vitaminer etc som stärker
Vid mitt sena mf så var det just efter örter så jag hoppas fortf på det
Då hade jag ej prog som tillskott
#430: det är ju ofta äggen som är dåliga då sa min barnmorska.
Eftersom jag fått minst 3 st det var bara att vänta på guldägget
Ivf kunde man göra men det spelar ju inte nån roll om man har dåliga ägg och jag vill inte ha någon annans ägg, då är jag nöjd som det är.
Men hon sa också att man vet ju inte hur många som får kemiska egentligen.
Eftersom de flesta testar efter BIM så svårt att få statistik
- Redigerat 2023-10-30 16:46 av Anna9819
#431: ja precis så det är äggen jag kan jobba med ! Och jag försöker men vet inte om det går
SÅ gammal är jag liksom inte
#432: min mormor blev mamma vid 44 tom
#433: min mamma fick mina tre yngsta syskon efter 40
Men jag vet lnte .. man tappar ju hoppet
#434: ja man gör ju det…
Tänker att man vet ju inte om de haft kemiska innan.
men man funderar ju såklart på om något missats?!
Hoppas vi får se straka plus snart.
Jag kör på med vitaminer jag med det hjälper ju kroppen.
Plus försöker att inte stressa så mycket
#436: nä det slutar förhoppningsvis bra denna resa ❤️
Hej!
Hoppar in här med er 😁 Vi fick missfall i slutet av augusti och dom två senaste mensarna har varit lite hoppiga. Mensen här månaden bestämde vi att testa med ägglossningstest, har aldrig testat det förut så imorse började testandet 😁
#439: Skulle tippa på att jag borde ha ägglossning till helgen, lite svårt eftersom mensen vart så hoppig efter missfallet 😁
Jag fick ju pos på mitt ÄL test igår och har idag känt väldigt dov molande värk då och då under dagen, har liksom kommit och gått med några timmar. Men sen nu ikväll, senaste timmen kände jag lätt molande värk och började må illa samtidigt (hanterbart, inte såpass att jag behövde spy eller så). Kan detta vara tecken på ÄL?
Brukar aldrig känna något vid ÄL, eller inte vad jag vet iaf då mina tidigare graviditeter varit oplanerade. Så har liksom aldrig tänkt på eller analyserat min ÄL på något sätt förut😅
Så detta är verkligen helt nytt för mig.. men vi har iaf myst till det i förrgår, igår och idag så kan väl bara hoppas nu🥰
#440: Kul! Då är de bara att mysa på nu då😊🤞🏼
#403: åh, grattis!! 🤩❤️ Mitt stämde men tyckte mig inte se en tydlig ökning under de första dagarna. Men efter en vecka är det väldigt starkt.
#443: åh då va det nog det😍
Tack🤞🏽 Idag var testet svagt som det varit innan så nu räknar vi ner!!❤️ Lite spännande är det allt😁
Håller tummarna för dig med nu att ni får till det och att det tar sig denna gången!❤️
- Redigerat 2023-10-31 13:45 av Nanna23
#418: hur går det för dig?😍
#444: tack snälla!! ❤️ mitt ökar, men inte så fort.. jag hoppas att mitt är starkt om en vecka också 🥰
Mina test har ökat i styrka tills imorse.. då var det svagare. Om det beror på att jag kissar hela tiden eller inte, det vet jag inte. Men är så orolig nu.. 💔
#449: Oj vad svårt att veta. Kissar du mycket så kan det kanske beror på det. Samtidigt som vissa säger att är man över BIM så ska det inte spela så stor roll om man hållit sig eller ej MEN det där är jag inte expert på alls så jag vågar ej säga ngt. Hur många dagar efter BIM är du ? 2-3?
Har du tagit andra typer av test som också är svagare ? ❤️
#450: jag tror att jag är två dagar över BIM nu. Jag har nog varit uppe minst två gånger inatt, kanske tre och sen gick jag upp vid halv 5-5 och tog detta test..
Jag har tagit testlagret, det blir ett svagt ljusrosa streck. Där har jag knappt sett någon ökning alls. Inte på rsfu heller, det blir svaga streck men ingen markant ökning. Egentligen är det bara clearblue jag ser skillnad på och de är de jag går efter.
Två bilder från igår och en från imorse..
#451: Det är bara att hålla hoppet uppe och hoppas det beror på att du kissat ! ❤️❤️
Så svårt att se ❤️
Förstår din oro väl!
Hoppas det ökar mer snart ❤️
Tack snälla ni ❤️ Usch vilken oro, hemskt att inte veta. Men försöker tänka att så länge jag inte blöder så är det "lugnt".
Hur går det för er tjejer? ❤️
#455: jag tycker att det har blivit svagare sen igår. Jag hoppas bara att det är för att jag har kissat mycket. Men tycker inte jag känner så mycket i brösten längre heller, men har inte känt överdrivet med symtom ändå.. nu överanalyserar jag allt 💔
Nu har det gått 4 timmar sedan jag kissade sist, har varken ätit eller druckit något. Men ska försöka hålla ut ännu längre och sen ta ett nytt test.
Åh! Jag hoppas för din skull! ❤️
Hoppas dom ökar❤️
Jag är lite nedstämd. Verkar inte som att ÄL vill dyka upp denna cykel. Testat typ 2 gånger per dag i en vecka. Cykeldag 15 och testen blir inte starkare. Det gör mig deppig :(
Jag har dock ägglossat både på dag 16 och 17 förut men känns som testen åtminstone borde börja stegra nu.
Bifogar testet jag tog nu innan lunch
#458: tack❤️ jag brukar få snabbt omslag. Kan va medelsvagt på fm och jättepositivt på em för att sedan va medelsvagt igen dagen efter. Kan bara inte låta bli att tänka det värsta och bli nedslagen…
Jag har inositol hemma faktiskt. Kan man ta det såhär mitt i cykeln i en eller två dagar? Har det någon effekt? Eller kan det störa den naturliga ÄL?
#459: bra fråga .. man kan ta det mitt i cykeln ja , men vågar ärligt lnte svara på om det stör
Har du känningar rent kroppsligt att den är på g då?
#460: tycker jag har haft känningar i några dagar. Molvärk och lite ökade flytningar. Men inte riktigt fertilt sekret än.
Men känningarna behöver ju inte betyda något egentligen
#462: jag hoppas det är så. Frågan är bara OM man vågar ta inositol..😝🙈
Man vill ju gärna ”hjälpa till” om det går man samtidigt inte riskera att störa ÄL
Hur många dagar innan kan man se fertilt sekret? Om peaken kommer i morgon tex, bör jag ha fertilt sekret idag redan?
Det är starkare än imorse och jag har nog dessutom råkat ut för ett paket med defekta test. Kolla det översta, så blev ett imorse med.. sen tog jag det understa direkt efteråt i samma urin.
Tycker att det ser ut att vara i samma styrka som gårdagens (bilden med det digitala)
Vad tror ni? Vågar jag andas ut? ❤️
#465: Håller med, det översta såg skumt ut. Tycker också det ser ut som samma styrka på nedersta och bilden med det digitala❤️ håller alla tummar och tår!
Svårt att jfr så små variationer tycker jag , men testet 1/11 ser starkast ut 👍
Håller tummarna du får ett superblått jättepositivt test snart ! 🙏🙏🙏
#467: tack! Ja jag hoppas jag får det snart 🤞🏻🤞🏻 kanske är dumt att testa varenda dag egentligen..
#466: tack snälla ❤️❤️
#468: ja , alltså oavsett vilket håll det går åt så kommer du ju se om det blir svagare eller starkare varannan dag också. Dessa CB + kan bli extremt starka så det vill vi se snart. Hoppas verkligen!!!!
#454: Livet rullar på, inväntar BIM och förstår varför det kallas den eviga väntan..
Men försöker hålla mig så sysselsatt som möjligt så dagarna går❤️
Har också varit i tankarna om hur jag kommer reagera både om det skulle vara pos eller inte. Försöker göra mig lite mentalt redo för båda.
#455: håller tummarna för dig nu framåt!❤️
#457: Och håller tummarna för dig med att det visar positivt snart❤️🤞🏽
#470: tack snälla du! Känns skönt att kunna få skriva av sig här ❤️
Men det är just det som skrämmer mig, att dessa test kan bli så extremt starka. Känns som att mitt egentligen borde vara betydligt starkare nu…
#474: det är så svårt att veta om du inte har andra graviditeter att jfr med ( med samma test)
Har en vän med 7 barn och hon vet att om hennes test inte är tokstarkt ÄL + 14-16 så är det ngt knas
Men så måste det inte vara för dig
Det är bara att hålla tummarna att detta är något som kommer fortsätta utvecklas i rätt riktning!!
#477: kanske var det som behövdes för att få det att tippa över 😊 vem vet ! Kul i alla fall !
#478: kanske! Tack för tipset i alla fall, det kan ha gjort skillnad❤️
#479: ❤️❤️
#477: spännande ❤️
#476: hur går det för dig?
#482: jag vet inte.. jag tror inte att det minskar i styrka, det ligger nog kvar i samma styrka som för två dagar sedan. Dock ser jag ingenting på rsfu vilket jag tycker är märkligt, visst man skymtar väl en skugga men inte mycket mer än så. Det kommer inte med på bild. Köpte ett idag på Ica som visar tydligare..
Vill bara få ett starkt nu, vågar inte hoppas än 😔❤️
#483: tycker det ser starkare ut när jag ser dem sådär
Hopas ❤️
#484: åh jag hoppas att det är så ❤️
#485: RFSU har jag aldrig fått plus på när cb visar plus tydligt, förstår inte varför de är så…
#486: Nej visst är det märkligt, en del verkar ju få plus på rsfu tidigt..
Är det extremt svaga test jag fått eller oroar jag mig i onödan? Vad tror ni? 😔🥰
#488: det är så svårt att svara på tycker jag men jag kan heller inte lova något jag ej kan stå för ( om du förstår)
Som du vet kan dessa bli extremt starka men frågan är när
Min bekanta får som sagt sjukt starka ÄL 15 typ om det går även men det betyder ju inte att det är så för alla
Lite mysko att det inte syns ngt på andra test ? Men CB kanske kräver lite mindre hormon för att ge utslag ?
Jag hoppas verkligen det snart blir ett starkt + som är tveklöst starkare !!!!! 🙏🙏
#492: Nej du har så rätt, får försöka lugna mig lite och vänta ❤️
Nej jag tror inte att hon hade koll på exakt när ägglossningen var om jag fattade henne rätt
Har inte ätit rosenrot förut utan detta är första cykeln
#495: jag åt 2 rosenrot om dagen och en bidrottninggele på morgonen. Från mensens första dag till dagen efter positivt ägglossningstest denna gång 😊 även bisolvon sista dagarna. Inte för att jag kanske tror att det ger så mycket effekt men ville prova..
Idag har jag åtminstone fått svagt synligt (för mig iaf 😅) på rsfu. Och möjligtvis snäppet starkare på clearblue. Så försöker ta det lugnt nu och inte tappa hoppet ❤️
#497: ja men det går ju åt rätt håll ❤️😍
Underbart kul att se 🥰
#497: fina test😍❤️