Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: planerar-barnbarnlängtan
Läst 7284 ggr
Etta2020
0

Vi som hoppas på November plus!

Hej, tänkte starta en ny tråd, oktober har ju passerat. Hur ligger ni till? Några som kanske tänker testa kommande dagarna?

Själv är jag ÄL+5 idag.

• Redigerat 2023-12-03 12:30 av Cireea
Solsken34
1

Följs gärna fortsatt åt här 🧡

Anna9819
0

Jag är på ÄL +7-8 idag troligtvis

Etta2020
0

#2: ska du testa eller invänta BIM?

Anna9819
0

#3: jag vill test nu men det är lite tidigt än.
Vill så gärna få ett plus men är rädd att bli besviken igen också

Solsken34
1

Jag är så glömsk, fler som tempar? Tycker att det är lite kul och intressant för att lära sig mer om kroppen, men mest stressande efter ägglossning.. 🙈😅

Solsken34
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ÄL +9 idag tror jag.. Enligt appen ❇️

Anna9819
0

#5: jag tempar ibland glömde en dag 😝

Anna9819
0

#7: önskar att det gick fort att bli gravid, har aldrig gjort detta innan 😅
Bara haft sex runt ÄL och det är ju vad som räcker tycker detta ibland stressar mig.
Men man vet ju att man får ÄL osv eller troligtvis iaf 🤪

Solsken34
0

#7: önskar verkligen det också ❇️
Det här kämpandet sliter, även om det konstigt nog är spännande också 🙈🧡

Ja, viss stress ja 🙈

Anna9819
0

#9: Ja det är spännande men vill ha ett ordentligt pluss nu ❤️

Etta2020
0

#5: jag tempade i min första graviditet med min dotter. Först som preventivmedel men sen för att bli gravid.

Jag tycker dock inte det passar mitt liv nu🙈 skulle bara bli ogiltiga tempningar pga oregelbunden sömn, många uppvak osv.

När ska du testa tror du?❤️

Solsken34
0

#11: jag ska testa i helgen tänkte jag.. Men tror faktiskt det är negativt även denna månaden ❇️

Etta2020
0

Kanske dum fråga🤪 men kan man förstöra eventuell implantion av att ha sex typ ÄL+5-10?

Kan liksom äggets väg ner till livmodern hindras av nya spermier som kommer in?

Anna9819
0

#13: nej det är inte nån fara.
Är ”stängt” efter ÄL.

Etta2020
0

#14: okej tack för svar❤️

Nanna23
1

Jag är på äl+11 idag enligt min app💕

Solsken34
0

#16: har du testat än? 😊

Ellenpersson
0

Följs gärna åt här!! 2 tabletter kvar på provera dosen sen hoppas jag på mens så jag kan börja äta dubbel dos Letrozol ☺️

Nanna23
0

#17: ja testade idag även fast jag sagt till mig själv att vänta tills imorgon iallafall🙈
Men det va negativt vad jag kunde se.. Men har redan ställt in mig på att det nog inte blir något denna cykeln😅

Solsken34
1

#19: samma här.. ❇️

Etta2020
0

#19: tråkigt att det var negativt😔 hoppas på plus i morgon!

Nanna23
0

#20: ❤️❤️

Nanna23
0

#21: ja, om inte så är ju nästa äl/chans 1 dag närmre iallafall🤞🏽

Nanna23
1

Jag använder rfsu stickor men funderar på att ta ett cb imorgon. Vad tycker ni om rfsu stickorna? Jag har egentligen lite svårt för de märket bara för att deras ”testa tidigt” visade solklart neg när jag va gravid med dottern😅
(Tog ett cb efter bara för att jag va så säker på att jag va gravid och fick ett super + !)

Etta2020
0

#24: jag gillar inte heller RFSU stickorna🙈 får alltid mycket starkare linje av andra märken. Men gillar inte dom med blå färg.

Längtar
0

Hoppar in här!

Tar letrozol dubbeldos (får egen ägglossning), men tog paus denna månad med tabletter. Känner ganska tydligt när jag har ägglossning så förhoppningsvis blir det nåt denna månad. Tog mer än 2år med andra barnet. Försökt med tredje i 7månader nu, börjar bli otålig. Hoppas på fina plus till er alla!

Ellenpersson
0

#26: håller tummarna! Blev du gravid med Letrozol? Din tidigare barn ☺️

Solsken34
0

#24: har du några symtom? 😊

Längtar
0

#27: blev gravid med andra barnet när jag tog letrozol. Då gick de på första månaden!
Verkar inte gå lika snabbt denna gång dock, men hoppas det ger ett plus snart :)

Ellenpersson
0

#29: åh spännande! Det ger mig lite hopp. Har ätit två omgångar Letrozol enkeldos. Första blev ägglossning som vi missade, sen andra uteblev ägglossning. Nu väntar jag på mens efter provera för att kunna börja äta dubbeldos, just nu i pms träsket känns allt hopplöst tyvärr. Men nån gång hpppas jag 💕

Solsken34
0

Är era cykler ungefär lika långa varje månad? Det är ju en del som är spännande med att tempa.. Att man kan jämföra efter några månader 🤗

Längtar
0

#30: det händer när man minst anar det. Förhoppningsvis får du en extra boost med dubbeldos!

amaan1
0

Hej.
Hänger gärna på här.
Jag har två barn redan. Fick missfall i Juni.
Är idag på äl+8.
Är testoman.. sa till mig själv att jag INTE skulle testa om inte mensen blev en vecka sen… hmm jo visst började testa redan äl+5..
Men i vilket fall testade imorse å fick ett svagt rosa sträck inom tiden men efter 10 minuter var testet blankt. Kan lägga in bild så får ni se.
Kanske npgon annan här som varit med om samma. Kan tillägga att sträcket var rosa.

• Redigerat 2023-11-11 10:23 av amaan1
Nanna23
1

#28: nope, har knappt haft några symptom innan BIM någon av mina andra graviditeter heller.
Men blev inget denna gången då mensen kom idag🥲 Vi fick konstaterat ma (i v18) i början av oktober så är inte så förvånad heller att det inte tog sig innan denna första mensen efter.
Känns nästan lite skönt att kroppen har fått den ”cykeln” att återhämta sig ändå. Nya tag de kommande veckorna❤️

Solsken34
0

#34: skönt att du känner så och kan landa i den känslan ❤️
Även om man alltid hoppas.

När hade du ÄL? Jag fick positivt ägglossningstest 29/11.. Enligt NC ska mensen komma på onsdag, och enligt "min kalender" ska ska den komma imorgon.. Känner ingenting.. Och testade negativt i torsdags, så frågan är när den dyker upp.. Ska bli spännande och se vilken app som stämmer bäst..

Solsken34
0

#33: jag ser ju helt klart en skugga där.. Men knepigt med det du beskriver, att det fanns där för att sedan försvinna..

Etta2020
0

#33: jag tycker jag ser ett svagt rosa streck där❤️ var de där bilden efter det torkat? Prova testa ikväll igen, HCG kan ju öka från morgon till kväll. Om du inte vill vänta tills i morgon förstås🙈

Nanna23
1

#35: ❤️❤️❤️

Jag fick också positivt ÄL test 29/10🙈
Min mens va beräknad att komma på måndag enligt båda mina appar (premom & p tracker) men fattar att den blev lite rubbad denna månaden. Brukar ha en cykel på 28 dagar vanligtvis (33 denna) så hoppas verkligen den återgår till den vanliga nu efter mensen🤞🏽

Har du några symptom? Om du testade neg i torsdags så finns ju chansen fortfarande👀 Det är inte över förens tant röd visar sig!

Nanna23
0

Ja måste fråga, vilka ägglossningstester gillar ni bäst? Jag använde RFSUs stickor och rosa cb nu sist. Men funderar på att kanske testa några andra stickor + cb denna gången, men vet inte vilka🧐

Solsken34
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#38: spännande att vi ligger så samma.. Min temp är fortsatt hög, men den har jag slutat tro på efter alla negativa test trots hög temp.. Den brukar dyka dagen innan mens typ.. Jag käkade rosenrot även denna månaden så kanske det gör påverkan.. Det brukar inte diffa mer än någon dag på min ÄL samt mens.. Dem är som en klocka båda två.

Känns endå lite knepigt att NC satt ut att mensen ska komma på onsdag och den andra appen imorgon.. Skönt att båda dina stämmer ✴️

Bifogar mina 3 senaste månader med temp.. Samt en bild på bara månadens..

Solsken34
1

#39: jag tycker dessa är absolut bäst, men brukar köra med stickor först då dessa är så dyra så jag vill inte använda dem varje dag… 😊

Etta2020
1

Gillade dom rosa från Clearblue som jag använde i denna cykel, tydligt o bra😊

amaan1
0

Tog nytt test för en stund sedan hade hållt mig i ca 4 timmar men detta var negativt. Så säkert fel på förra testet. Ser inget på detta även blankt nu när de torkat en stund.

Etta2020
0

#43: tråkigt😔

Nanna23
0

#41: jaa det är så jag gör med, vill inte ”slösa” på de utan använder cb sen bara för att säkerställa att stickan stämmer när den visar pos

amaan1
0

Skrev igår om mitt plus som försvann.. .idag ryckte jag mig sen en skugga efter 3 minuter. Efter ca 5 minuter var där ett sträck.. när 10 minuter passerat var de blankt. Känner mig så himla förvirrad varit gravid 5 gånger Och aldrig har detta hänt innan. Använt dessa test innan.

Anna9819
0

#46: ser ju ett streck är du tidigt? Alltså vilken dag efter ÄL?

Anna9819
0

Jag fick blankt test på dag 10 efter ÄL med gravidkollens graviditetstest från 25
Idag har jag fått ömma bröstvårtor så som jag brukar vara ett tecken på mig för grav.
Men eftersom graviditetstestet var neg så blir jag sååå ledsen.
Nån med erfarenhet av gravidkollens vanliga test?

Etta2020
0

#46: jag ser också ett streck där! Om du har läst av det i rätt tid skulle jag gå på det. Man ska ju inte läsa av efter 10 min, men förstår att det är förvirrande😔❤️

amaan1
0

#46: får kanske köpa annat test imorgon. Litar inte på dessa längre 😅

amaan1
0

#46: Ja de är tidigt äl+9

Etta2020
0

#50: Ja gör det! Jag har alltid haft bra upplevelser av graviditetskollens test men har inte testat så tidigt med dom❤️

Etta2020
0

Nån av er som ska testa på tisdag eller onsdag? 😊

Anna9819
0

#46: är det ett testa tidigt?

amaan1
0

#54: ne vanligt. Så tidigt att testa. Idag är tredje gången detta händer.
Tänkte testa med rfsu. Dom har funkat bra vid tidigare graviditeter. Dock har jag ej koll på när jag testade då om de var före eller efter BIM. Vi har lixom aldrig planerat utan bara kört blir de så blir de. 😅
Nu vill jag ha en trea så svårt att låta bli att testa. Inne på femte månaden nu sen mitt senaste missfall.

Anna9819
0

Jag är också 5 månader efter jag sist var gravid.
Gravidkollens var det du hade?
Jag testade med dem i går det var blankt.
Är på ÄL +11 idag.
Konstigt att testen blir sådär för dig.
Jag har iof de i stav form så inte prövat något annat som jag kan jämföra med.

amaan1
0

#56: Ja stämmer bra. Haft dessa innan men kommer ej ihåg vad jag tyckte om dom eller när och om jag fick positivt med dessa eller annat.
Tänkte egentligen ta tidigt men minns att jag ej gillar rsus tidiga men minns ej vrf å clearblues tidiga får jag alltid falska positiva med (svaga men synliga).

Håller tummarna för dig. När ska dy testa nästa gång?

Anna9819
0

Cb är verkligen dåliga (de tidiga )
Ska testa i morgon men känner inte av något i magen som jag brukar vid graviditet så får förvänta mig blankt 😞

amaan1
0

#58: håller tummarna för dig.
Jag känner av något i mage och ryggslut. Kan dock ej säga vad.
Även märkliga bröst. De gör inte ont men känns spända. Känns som dom typ stramar.
Såhär brukar jag få vid graviditet men nu för npn månad sen började jag få typ såhär innan mens med. Håller i sig från ÄL till mens typ.

amaan1
0

#53: hehe jag kommer nog testa varje dag fram till BIM och efte rom inte mensen kommer 🙈 test galen

Etta2020
0

#60: förstår🙈 jag ska försöka hålla mig till onsdag tror jag.

Jag förstår dock inte riktigt för på onsdag är jag BIM-3 då mens är beräknad att komma på lördag, vilket känns för tidigt för att testa. Men jag är ju ändå ÄL+11 då, vilket egentligen inte känns för tidigt😅 vilket ska man
gå på?

• Redigerat 2023-11-13 10:24 av Etta2020
amaan1
0

#61: De är svårt. Men kan ju bli plus. Men de är ju tidigt.

Anna9819
0

#61: nej inte för tidigt

Etta2020
0

#63: okej då satsar jag på onsdag😊

Anna9819
0

#64: beror ju på när ägget fäster osv

amaan1
0

#65: jag blir tokig… tog ett clearblu plus test nu… å samma sak. Blev ett svagt plus som sen försvann….
Men nu var ju detta väldigt svagt. Eller så är de jag som ser i syne. 😅

Etta2020
0

#66: men va konstigt! Jag vet inte om jag ser något på denna. Svårt när de är blå färg. Och vad är de för blå klump där uppe på testet, ser fel ut😳

• Redigerat 2023-11-13 14:42 av Etta2020
amaan1
0

#67: ne de var väldigt svagt. Blir ju inte bättre kvalitet på bilden hör heller 😅
Ja de förstår jag inte men för mig är cb alltid skumma kommer färg på konstiga ställen hela tiden tycker jag.
Man såg de bättre om man zoomar in lite.

amaan1
0

Hmm kikade nog för fort. Efter de torkat för nu när jag kom hem igen så ser sträcket ut som innan de torkade men utan blubben där uppe. Ska testa med annat imorgon efter jobbet.
Bild på testet som nu torkat i flera timmar.

Etta2020
0

Skräll att man inte kunde hålla sig. Men jag har fått ett svagt positivt idag på ÄL+10🥺

Anna9819
0

#70: men åh vad kul❤️
Här blev det ett fett minus 😫

Etta2020
0

#71: jag är så himla glad men oron om missfall kickar ju igång direkt😅

Så jäkla tråkigt kan inte vi alla bara få våra ❤️an snart 😔

• Redigerat 2023-11-14 08:48 av Etta2020
Solsken34
0

#70: stort grattis ❤️🌿 underbara nyheter.

Etta2020
0

#73: tack snälla kan inte tro att det är sant❤️❤️

Anna9819
0

#72: ja det är ju tyvärr så ❤️

Nanna23
0

#70: Men guuud, grattis!!😍❤️

Etta2020
1

#76: tack🥺❤️

Ellenpersson
0

Men åååå stort grattis!! ❤️❤️

Etta2020
0

#78: tack snälla🥺❤️❤️

amaan1
0

#70: grattis ❤️

amaan1
0

Själv testar jag märkligt än testade jötte svagt plus imorse med cb plus torkade mörkare.
Testade svagt plus med rfsu sticka nu men försvann igen

Etta2020
0

#81: tack❤️ låter jättekonstigt. Hur många dagar efter ÄL är du nu?

amaan1
0

#82: jag är på äl+11 idag.

Längtar
0

Är på äl+7 eller 8. Inte tagit ÄL tester denna månad. Men känt av min ÄL iallafall. Fick precis en flytning med lite blodblandat i? Vad kan det bero på? Kan inte vsra mensen än då det är för tidigt. Någon som vet vad det kan va eller har gått igenom samma?

Anna9819
0

#84: kan vara en nidblödning eller en mellanblödning kanske 🤔

Längtar
0

#85: aldrig varit med om det tidigare. Får bara hoppas det är nåt positivt 🤔 har mens om ungefär 8-9 dagar

Anna9819
0

#86: jag har gått mellanblödning nån gång och även nidblödning två gånger runt dag 7
Det är bara att hoppas på det sista då ❤️🙏

Längtar
0

#87: hoppas verkligen!✨️

amaan1
0

Godmorgon. Nu är jag här med min test uppdatering igen 😅

Sååå jag testade imorse igen. Som vanligt tyckte jag mig se en svag skugga. Men som sen försvann. Måste ha fel på synen 😅

Här är bilderna för idag äl+12, bim-2.
Tolkar detta som negativt.

Någon mer som testat idag?

• Redigerat 2023-11-15 08:05 av amaan1
Anna9819
0

#89: jag har fått så men det är under tiden som testet ”blirklart”

Anna9819
0

#90: som färgen går igenom testet upplevde jag det, jag blev också glad i några sek

• Redigerat 2023-11-17 06:42 av Anna9819
amaan1
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Så skulle haft mens igår.
Ingen mensvärk eller liknande.
Vaknade imorse å trodde mensen kommit. Spray till toan men var bara massa flytningar.
Tog ett test. Negativt.
Antar att jag är ute denna mpnaden och får isf hoppas mensen kommer snart.

Etta2020
0

#92: tråkigt😔 nu hoppas vi att mensen kommer fort så att du är 1 dag närmare ÄL igen❤️

Ellenpersson
0

Fick mens igår och på måndag blir det dubbelkur med Letrozol! ☺️

amaan1
0

#93: Ja känns trist. Jobbigt har inga som helst känningar på att mensen snart ska dyka upp. Den kanske gör en smyg attack 🤣

• Redigerat 2023-11-18 12:11 av amaan1
Antoniaaa
0

Hej! Jag hoppar in här, hoppas det är okej!

Jag sitter i en jobbig och förvirrande situation. Jag har gjort ett inlägg/diskussion om detta då jag verkligen vill ha hjälp med hur jag ska tänka/göra. Ni får gärna gå in och läsa det jag skrivit och se om ni har några funderingar på hur det kan ligga till. Jag är så förvirrad :( Vill inte skriva allt här då det är ganska långt.

Kramar

Solsken34
0

#96:vilken grupp har du skrivit i innan?

Antoniaaa
0

#97: Jag har inte skrivit i någon grupp innan, jag gjorde ett eget inlägg liksom.

Kan klistra in min text här om det är okej, det är relaterat till ämnet i denna grupp.

amaan1
0

Hej. Fortfarande ingen mens. Är på bim+2 idag.
Inte ett tecken på mens heller.
Inte tagit test idag.
Märkligt att man haft all denna symptom å sen negativa test och märkliga test och så blir mensenen sen. Hmm

Ellenpersson
0

Hur går det för alla? ☺️ Jag är på mensdag 3 och har idag börjat äta dubbeldos Letrozol

Längtar
0

#100: jag är på mensdag 4, tar också dubbeldos letrozol. Första dosen igår. Kul att vi är så nära i dagarna😊

Ellenpersson
0

#101: åå vilken timing! Hur känns det för dig inför kommande cykel? ☺️

amaan1
0

#100:
Jag är på bim+3 fortfarande ingen mens eller plus på stickan.

Längtar
0

#102: känns bra faktiskt. Ska köra me ÄL test denna månad. Hur känns de för dig?

Ellenpersson
0

#104: spännande! Ja vad skönt att det känns bra för dig. Jo helt ok känns det, lite rädd för besvikelse så nära inpå jul och min svägerska är gravid. Men vad ska man göra, nu kör vi tänker jag. Inget kommer ju nånsin hända om man inte kör på.

Ska också köra med ÄL test, har beställt hem clearblues ☺️

Längtar
0

#105: ja, tänker bara att man ska köra på så händer det när man minst anar det. Tänkte nog testa bisolvon metoden med, läst att det kan hjälpa till med ÄL flytningarna😊

Ellenpersson
0

Åh berätta! Vad är det? ☺️

Jag har beställt hem macaroot som jag läst ska vara bra

Längtar
0

#107: det är slemlösande och kan göra det enklare för simmarna att komma in. Då flytningarna blir mer vattnig😁 läst att det har hjälpt många bli gravida. Testar verkligen allt nu. Vad är macaroot bra för?

Ellenpersson
0

Du det har jag nog läst om när du säger det, men bisolvon som i hostmedicin? ☺️

Läst att det ska hjälpa kroppen att balansera hormonerna, samt bosta fertiliteten. Men frågan är om sånt hjälper, men jag tar också till allt! Till och med slutat dricka kaffe nu, riktigt kämpigt utan att få ta morgonkoppen. Men vad gör man inte!

Längtar
0

#109: ja precis hostmedicin. Ja men precis, man vill bara få ett plus!

amaan1
0

Hej. Hur går de för alla?
Själv är jag på bim+4 och mensen har ännu inte kommit.
Testar fortfarande negativt.
Slutar testa nu och får hoppas mensen kommer snart. Hellre ogravid med mens än ogravid utan mens. 😅
Dessvärre har jag ingen symptom på att mensen skulle komma snart. Tempen ligger fortfarande högt.

Ellenpersson
0

#111: fattar din känsla! Men kanske du ägglossade senare än du trodde? Är din cykel alltid regelbunden annars?

Är på andra dagen dubbelkur letrozol så just nu händer inte så mycket, har fått tid för ultraljud på cykeldag 13 ☺️ hoppas på att jag inte blir överstimulerad!

Ellenpersson
0

#110: spännande! Ska man ta det runt ägglossning då? ☺️

Längtar
0

#113: från sista mensdagen till ÄL och några dagar efter ÄL 😊

amaan1
0

#112:
Ja har iallafall alltid exakt 14 dagar från ÄL till BIM.
Nu har de gått 18.
Är nästan 100%att jag hade ÄL för 18 dagar sedan.

Ellenpersson
0

#115: hur har det gått? ☺️

Ellenpersson
0

#114: kände du mer i äggstockarna vid dubbeldos av letrozol än vid enkeldos? ☺️

Längtar
0

#117: ja, känner mer nu med dubbeldos. Känner du av det?

Ellenpersson
0

#118: jaa håller med, ändå märkbar skillnad! tog ett ÄL test igår bara för att, det var ganska starkt 😟 men det digitala gav inget utslag som tur är.. man vill ju inte få ÄL alldeles för tidigt i cykeln. När har du ägglossat på dubbeldos vs enkel?

Nanna23
0

Är det någon mer som har fått ont vid samlag runt ÄL?😅 Själva myset i sig gör inte ont utan det känns som att han slår i något vilket gör ont, tänkte att det kanske är tappen då jag läste att den kan komma ner lite runt ÄL?

Borde ha ÄL när som helst och enligt min app går jag in i mitt fertila fönster imorgon, tydlig ökning på ÄL test igår (men inte positivt). Hade även äggvite flytningar som gick att dra flera cm igår. Detta är ju fortfarande väldigt nytt för mig så försöker verkligen lära känna min kropp och dess betydelse nu😂

Etta2020
0

#120: ja, i vissa positioner känner jag hur han nuddar livmodertappen. Den är ju känd för att ligga längre ner vid ÄL, därmed mer lättillgänglig för spermierna att nå😊❤️

Längtar
0

#119: ungefär 10-11 dagar efter mensens sista dag får jag ägglossning. Tror det var en aning senare med enkeldos. Har köpt massor med ÄL tester för att börja testa snart. När får du ÄL?

Ellenpersson
0

#119: det är ju idealiskt! Första omgången var enkeldos och då fick jag ÄL runt dag 12-13, sen körde jag en till enkeldos men hade ej fått ÄL vid dag 20, bara 9mm äggblåsa på dag 11 så började med provera för att få mens pga dåligt tålamod. Så nu får vi se! Har tid för ultraljud torsdag nästa v, har en känsla av att ÄL kanske sker innan. Vill verkligen inte bli överstimulerad bara

Nanna23
0

#121: japp det är nog så, för nu fick jag pos på alla tester!😅❤️

Anna9819
0

#124: vilket är mest pålitligt enligt dig?
Testen alltså?
Ska ev köpa

Ellenpersson
1

#124: ohhh lycka till!! 😍

amaan1
0

#116:
Jag fick tyvärr min mens. Den ska vara över imorgon. Sen blir de att ta nya tag.

Ellenpersson
0

#127: man får tillåta sig själv att vara både besviken och ledsen när mensen kommer ❤️ sen reser vi oss igen ❤️

Ellenpersson
0

Hello girls! Hur går det och känns det för alla?

Solsken34
0

Heej på er.
Hur går det för er alla? 🤍

Jag har idag varit på mitt första äggplock.. Gick över förväntan bra 👏 18 ägg blev resultatet.
Så nu får vi se hur veckan går här, återkoppling imorgon angående hur många ägg som klarat sig 🙏

Ellenpersson
0

#130: men wow vilka fantastiska nyheter ❤️ 18 är inte dåligt! Håller tummarna att många klarar sig 🥰

Ellenpersson
0

#131: jag är på dag 10 efter dubbeldos letrozol, ska på vul på torsdag för att kika och se om det finns nån fin äggblåsa! Håller tummarna ☺️

Solsken34
0

#131: tack snälla!
Det känns jättebra ❤️
Hoppas det går bra på vul 🙏🙏

Ellenpersson
0

#133: det är nu det vänder!! Tänk vad snabbt det har gått fram tills nu sen ni fick samtalet 🥰

Solsken34
0

#134: men eller hur 🤗 i en rasande fart helt klart 🥰

Solsken34
0

Fick ett samtal idag om att 16 av dem 18 utplockade äggen blivit befruktade 🤗 allt kan ju hända, men det känns ju helt klart bra 🙏

Ellenpersson
0

#136: men wow vad bra!! Underbara nyheter 😍

Solsken34
0

#137: ja det Känns fantastiskt 🤗🥰

Anna9819
0

#136: grattis 😍

Nanna23
0

#125: hmm, vet inte, båda funkar nog lika bra.
Men gillar nog gravidkollens mer då det kändes som att jag kunde se ”peaken” mer på de. Men båda visar starkt pos så det gick inte att missa med någon av de att de va dax.
Det som va skönt med tentos dock var nog att de inte ”smetar” färg utan där det ska vara vitt är det liksom vit så man ser linjerna tydligt. Samt att linjerna kanske känns lite skarpare.
Men hann bara använda de i någon dag innan de blev pos så har inte kunnat utvärdera riktigt vad jag tycker😅

Nanna23
1

#129: Är på äl+4 idag så väntar bara på att dagarna ska gå nu😂

Anna9819
0

#140: okej tack, blir nog inte några test den här månaden får bli som det blir

Nanna23
0

#142: håller tummarna❤️

Anna9819
0

#143: tack❤️

Ellenpersson
0

Hej tjejer, många dagar innan ÄL brukar ni få stegring? Jag är på dag 11 i cykeln nu och ingen stegring syns till.. så rädd att det ej blir nån ÄL denna månaden heller :( trots dubbeldos Letrozol. Men jag kanske ska ha is i magen

Freeya-
1

#136: åh så glad jag blir att läsa att ni är igång! Hoppas verkligen att ni får ert plus snart! ❤️ håller tummarna 🤞

Freeya-
0

#145: då får du den säkert snart! Jag brukar vara förtvivlad ena dagen för att testen inte ökar i styrka och sen nästa dag kommer ökningen 😅

Men det kan dröja innan den kommer, dag 11 är fortfarande relativt tidigt att få en ökning. När fick du ÄL sist?

Ellenpersson
0

#147: ååå tack jag fick lite hopp nu igen, dag 11 är som sagt tidigt. Sist fick jag ingen men gången innan runt dag 14-15 Kul att se dig här igen 🥰 hur är det med dig?

Freeya-
0

#148: ja man börjar bli ivrigt att försöka igen någon vecka in på cykeln 😅 Men kanske bara är bra om livmodern får några dagar till att göra det gosigt för ett ägg att fästa 🤞

Tack det är bra, vi hoppas på ett plus till jul 🙏❤️

Hur är det med dig?

Ellenpersson
0

Jaa man vill inte ha för tidig, känns som chansen är mindre då! Vad skönt att höra, och ja håller verkligen tummarna 🥰 bara fint här också, riktigt mysigt med snö ute. Hoppas på ÄL denna cykel som sagt!

Freeya-
0

#150: håller tummarna att du får ÄL 🤞Det är ju en bra början 🙏 får du hjälp med ultraljud för att se om du haft ägglossning?

Ellenpersson
1

Omg!! Var precis på ultraljud, var så uppgiven igår pga jättesvaga ÄL test. Visade sig nu att jag har två äggblåsor på 20mm vardera!! Så dom släpper förhoppningsvis vilken dag som 🥰

Solsken34
0

#152: heja heja 👏👏😍

Freeya-
0

#152: åh har du chans på tvillingar då? 🥹

Anna9819
0

#152: wow kul 🤩

Anna9819
0

#151: får hoppas men tänker att det inte blir nått, men hoppas ju såklart ändå

Ellenpersson
0

Tack 💕 Jaa det finns ju en chans/risk beroende på hur man ser det, man är ju inte bortskämd med ägglossning med pcos så för mig finns inga tvivel, bara att köra på! 😅 nu får jag bara hoppas äggen vill släppa också!

Fortfarande mycket svaga test så ska bli lite spännande att följa och se

Freeya-
0

#157: håller tummarna att du får minst ett bra ägg om några dagar 🤞
Testen kan vara svaga ändå fram till dagen innan de blir positiva så oroa dig inte 😊 vilka använder du? Har haft rfsu det senaste men köpte easy@home nu och det är jätteskillnad på strecken på dem! Har inte fått rfsu att bli positivt på flera cykler, strecken har aldrig blivit lika starka. Men har testat med cb digitalt och fått glad gubbe när de nästan vart lika starka 🤷‍♀️ Vet att jag fått tydliga positiva på rfsu innan, så funderar på om de gjort om dem 🤔
Bilden är samma tillfälle, inga av dem är positiva men det är verkligen skillnad på strecken ändå 😳

• Redigerat 2023-11-30 19:33 av Freeya-
Ellenpersson
0

#158: jaa tack för pepp!! Har billiga från restlagret, litar nog inte 100 på dom men har fått ganska starkt utslag innan dock aldrig peak. Men sen har jag inte haft så många ÄL sen jag slutade på p-piller heller 😅

Har köpt clearblue digitala också men är lite sparsam med dom pga dyra??

Men gud vilken skillnad på test!! Kanske får skaffa easy@home då 🥰

Vart ligger du i cykeln nu?

Freeya-
0

#159: ja jag har digitala att bekräfta med sen när strecken blir starkare 😊
Jag har någon vecka kvar till ÄL men är alltid orolig att den ska komma och överraska oss eller inte komma alls 😱
Men egentligen spelar inte det så stor roll, vi ska bara försöka få till mys varannan dag denna cykeln. Så hoppas vi komma tillräckligt nära 🤞
Vet inte om easy @ home är bättre än, får se om de kommer visa ordentligt eller inte 😊

Ellenpersson
0

Jaa det är smart! Ja visst är man orolig för att missa, men som du säger- ligger man varannan dag så täcker man ju upp, då kan man ju inte missa egentligen. Min gyn rekommenderar varannan dag och att det ska räcka så vi kör också på det, hade inte orkat annat heller 😅 men då håller jag tummarna för din ägglossning också!

Freeya-
0

#161: ja Ne egentligen kan man ta det ganska lugnt, man behöver ändå ha turen med sig 🤞

Anna9819
0

När man slutat stressa över att bli gravid och jobbar på ev ÄL , så får man bra stegring på temp 😅😂 är väl stressen över att vilja bli gravid som påverkar annars.
Har inte haft sån här fin stegring på länge 😂

Ellenpersson
0

#163: så klassiskt! Stress och negativa tankar påverkar nog mer än vad man tror 🥰

Anna9819
0

#164: ja så är det nog🫣❤️

Anna9819
0

Får nog köra denna variant varje månad

Freeya-
0

#163: då behöver jag också chilla ner lite 😅 Har inte fått tydlig/ snabb ökning på tempen på flera månader 😩

Ska du fortsätta tempa fram till BIM eller nöja dig med att du vet när ÄL var?

Solsken34
0

Återföring för oss imorgon om inget annat händer 🙏🥰

Freeya-
1

#168: åh så spännande! Hoppas verkligen att ni får turen med er, håller tummarna 🤞❤️

Anna9819
0

#167: ja det är ju inte så lät att göra det när man är mitt i allt detta ❤️
Har inte bestämt mig, chans till graviditet känns ju inte så stor, men kan vara bra som statistik

• Redigerat 2023-12-01 17:28 av Anna9819
Anna9819
1

#168: åh vad spännande 😍

Solsken34
0

Jag hoppas så innerligt att vi har tur, 🙏 tänk att det ska återföras en 5 dagars 🥺 🙏 känns overkligt!

Anna9819
1

#172: så kul🤩 kul att följa

Freeya-
0

#170: Ne det är svårt hur man ska göra, jag tänkte sluta innan BIM förra gången men så sov jag typ bra ändå, så tempade de flesta dagar i slutänden ändå 😊 Men har Apple Watchen som back up, den börjar stämma allt bättre faktiskt 🤩

Men ska nog låta bli tempen denna gången efter att ÄL är bekräftat. Förra gången var tempen hög enda fram och gav falska förhoppningar 😬

Men är så skönt att veta vilken dag ÄL var så man inte tror att man är över BIM när man egentligen inte är 😊

Håller tummarna att du har turen på din sida 🍀🤞

Freeya-
1

#172: superspännande 🤞❤️ när kommer ni kunna testa om det gått vägen? 😊

Solsken34
0

#175: de vet vi mer exakt imorgon, men kanske runt 13 dagar 🙏

Freeya-
1

#176: håller tummarna att det går vägen ❤️

Solsken34
1

#177: tack snälla du ❤️
Håller tummarna såå hårt för oss alla ❤️

Ellenpersson
0

#168: men wow vad spännande! Håller alla tummar och tår! Hur funkar det, är det olika där vad man återför. Har läst om 2 dagars embryo eller 5 dagars och sånt. Hur funkar det? Är så intressant 🥰

Ellenpersson
0

Tog precis ett ÄL test, var ett riktigt starkt streck nu helt plötsligt från att haft ett knappt synligt igår. Känns skönt! Hoppas äggen släpper nu i dagarna ☺️

Ellenpersson
2

#179: såg nu att ni får ett 5 dagars! Vilken lycka 🥰

Freeya-
0

#178: men extra mycket för er som väntat länge 🥰

Freeya-
1

#180: älskar när de blir starkare när man är hemma på helgen 🤩 det är så mycket enklare än att försöka testa på jobbet 🙈 håller tummarna 🤞

alexwest
0

Någon som kan svara på om äl+13/14 är för sent ute för ett positivt? Tog ett "vanligt" tidigare idag och jag tycker jag ser något svagt men kanske bara förhoppningar .. vad tror ni?

Freeya-
0

#184: Det borde kunna vissa så många dagar efter ÄL men det beror på hur säker man är på ÄL dagen och när det eventuellt satt sig. 😊 Får man otydliga svar på testen är det bästa att testa om efter någon dag. Speciellt blåa streck kan ge antydan till streck där det ska bli ett streck 😊 Lycka till 🤞

Anna9819
0

#184: de testen verkar luras lite ibland, men hoppas det är ett tidigt plus

Ellenpersson
0

#184: har tyvärr dåliga erfarenheter av just dom testen.. men behöver inte vara så för dig! ☺️ som de andra tjejerna säger, vänta några dagar och ta nytt test, många säger att de med röd färg är bättre! Hoppas det är något tidigt för dig!

Solsken34
0

Heej alla.

Då var vårt 5 dagars embryo av topp kvalité insatt 🥺❤️ känslan! Inga som helst tecken på överstimulering heller som de varit oroliga för eftersom dem plockade så många ägg.

Vi fick dessutom idag 4 st av lika bra kvalité till frysen och 6 st av dem andra ska dem kika på imorgon igen så dem odlas vidare 🙏🥺

Doktorn sa, det är stor chans till graviditet för er, hur han nu vågar säga så 🙈🎄

Freeya-
1

#188: åh hoppas verkligen för er ❤️ 🙏🤞
Så fantastiskt om ni äntligen kan få ett plus till jul ❤️

Solsken34
0

#189: tack snälla du 💖
Ja tänk om, världens bästa julklapp ❤️

Freeya-
0

#190: när kan ni får reda på det? Visst går det ganska snabbt vid ivf eftersom man typ vet när det isåfall fäster? ❤️

Solsken34
0

#191: om typ 11 dagar ❤️ detta lilla embryo hade delat sig fint och doktorn sa att mest troligt kläcks det ur skalet inom ett dygn.. Och fäster där efter.. Det är fördelen när det är av så bra kvalité och har lång tids odlats 🥰 allt går fortare då.

Freeya-
1

#192: åh så spännande ❤️ Men superroligt att allt är så bra det kan så här långt 😍

Ellenpersson
1

Wow! Stort grattis att allt gått så bra. vilka bra nyheter för er 🥰 hoppas hoppas nu då 😍

Anna9819
0

#188: wow tänk vilken fin julklapp det kan bli 🙏🙏🙏 hoppas

😍 önskar alla här får ett plus till jul ❤️
Bästa julklappen 🤩

Solsken34
0

#194: Taack 🥺❤️

Solsken34
0

#195: eller hur ❤️ Tack 🎄🎅

Anna9819
1

#197: hur länge har ni försökt?

Solsken34
0

#198: ca 1,5 år allt som allt 🙏

Anna9819
0

#199: okej, jag håller tummarna ❤️

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer