Gravid iFokus

Gravid

Läst 122 ggr
elmt
0

Olika tidiga graviditetssymptom för olika graviditeter?

Är det någon som har upplevt olika tidiga symptom (före missad mens) mot andra graviditeter?

Tex:
Första graviditeten = spända bröst, illamående, huvudvärk
Andra graviditeten = inga symptom alls!
Tredje graviditeten = stick/drag i livmodern, lättrörd, irriterad

Eller har ni haft samma symptom?
När plussade ni? Plussade ni senare eller tidigare ju mer/mindre ni känt av det?

Elliebelliee
0

Min första graviditet hade jag ömma bröst, molvärk och drömde mycket mardrömmar innan jag fick plus. Fick även nidblödning första grav. Min andra graviditet kände jag inte av ngt alls!
Plussade båda gångerna på ÄL+9

elmt
0

#1: Okej!! Så himla häftigt att det kan vara så olika trots att man plussar samma dag.

Etta2020
0

Har också haft olika symtom.

Första gravidieten hade allra tydligast symtom med SUPERspända bröst innan BIM. Tydligaste tecknet för mig. Vecka 5-6 kom illamåendet.

Andra och tredje graviditeten hade jag näst intill inga symtom alls. Varken innan eller efter BIM. Möjligt att jag hade lite svullna bröst nu med den senaste (3e graviditeten) som slutade i missfall. Men det var absolut inte supertydligt som första gången. 😅

BubblyBee
0

Väntar 3 barnet, jag har även gjort ivf med ett av de och de var helt olika i både graviditetens början, under och hur förlossningen började och hur de gick under förlossningen. 3an är fortfarande i magen så kan inte säga hur olik förlossningen är med nr3 men graviditeten är helt olik. Däremot har jag hyperemesis gravidarum med alla 3 men illamåendet har börjat olika och varit olika och jag har både flicka och pojke.

🌿