Gravid med kopparspiral & blödningar
Jag har fått reda på att jag är gravid trots skydd av kopparspiral. Clearblue test visar v.2-3. Testerna togs 21/6. Jag har dock sedan min förväntade mens (start 17/6) haft som bruna flytningar, lite som innan mensen börjar. Var hos bm 22/6, spiralen togs ut och det bekräftades med test svagt positivt. Hon kunde även de att jag hade små blödningar men kunde inte säga om detta är pga av att kroppen förväntar sig att ha mens och inte har ställt in sig på graviditet eller om det är ett ev missfall.
Har nu blödigt lite mer och det har kommit någon liten klump men som ser ut som koagulerat blod.
En bekant som också blivit gravid med kopparspiral blödde också och även lite klumpar.
Är såklart orolig för missfall och undrar om det är någon mer här som varit med om liknande? Eller hur tycker ni detta låter? Om du blivit gravid med kopparspiral, hur var det för dig?
#0: jag vet tyvärr ej med spiral men reagerar på att du skrev att du testat svagt när du tog ut spiralen men ändå före det fått 2-3 veckor
Vid ca 6 veckor borde testen va starka tänker jag.
Hade hon ngt att säga om det ?
Hoppas allt går vägen 🩷🩷
#1: nej hon sa inget om det. Jag tog nya test hemma idag, vet att det antagligen är för tidigt att se men tänkte att clearblue ev kunde visa v.1-2 istället. Det visade dock samma (v.2-3) och ev att testet från apoteket var något starkare än dem tidigare.
Tack snälla ❤️
#2: håller tummarna att blödningen avtar
Hur går det ?