Graviditetstest - tolkningstråden #49
Är du osäker på resultatet av ditt test?
Här hjälps vi åt att tolka bilder från ditt graviditetstest.
Det verkar finnas ett betydande behov att få hjälp att tyda graviditetstester ibland, så här kommer en tråd där vi kan samla våra bilder och hjälpas åt att tolka testerna tillsammans.
Försök att få en så skarp bild som möjligt i dagsljus, då kamerablixtar kan dölja svaga streck, och suddiga bilder kan göra det omöjligt att tolka. Testerna ska vara fotograferade inom tidsramen för avläsning enligt bruksanvisningen till testet. Redigera inte bilderna då det kan ge felaktig tolkning. Försök att hålla småpratet till ett minimum i denna tråden så att bilderna och tolkningarna får fullt fokus.
Om du använder Clearblues tester, som inte är digitalt, får ni gärna skriva om det ska vara ett plus i rutan eller bara ett streck med tanke på att dessa tester ser så lika ut är det svårt att se vilket test som ska visa vad.
Här finns den förra tråden: här
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2023-09-21 16:48 av Cireea
#1 Ser inget
#2 Ser!
#3 Ser!
#5: tkr mig ana en skugga …
#7: ser!
#9: grattis ❤️ vad kul
- Redigerat 2023-06-14 21:31 av Anna9819
#7: ser
#12 ser inget så jag säger negativt.
#12: ser en svag skugga, men den värkar vara för nära kontroll strecket
#14: ja precis! Då är den ogiltig väl?
#15: jag skulle köpa nytt och prova igen om någon dag
#16: jag kan inte se någon och dessutom är det efter kontroll tiden så jag skulle inte lite på svaret utan ta ett nytt
#19: ser inget
#21: positivt skulle jag säga!
#21: skulle säga positivt!
#23: ser inget men det kanske är väntat 8 dagar innan bim
#26: ser tyvärr inget
Hej,
Tog ett test här om dagen, men de första 3 minuterna visade det negativt. Stoppade då ner testet i kartongen det kommer med, för att kasta det. Men av någon anledning tog jag ut det direkt igen och ser det här (se bild). Har någon varit med om utsmetad linje förut eller är det positivt? Hade mens denna månad, så tror inte det kan vara positivt?
Tacksam för svar❤️
#28: ogiltigt test
#29: tack för svar!🥰 Då tror jag att jag skippar ta ett till haha
#31: tycker att det syns ett streck

Fått svaga sträck sen 2 dagar tillbaka. Är på BIM -4 så ska köpa ett digitalt på måndag, men vad tror ni sålänge?
#33: ser tyvärr inget
#35: ser grått ut? Eller är det bara på bild?
#35: svaga kan man ju få och även ojämna trotts graviditet men kan vara tidigt.
Ta ett nytt och förhoppningsvis starkare om nån dag
#36: det är blått!
Men det är mer blått vid kanterna typ, därför jag tänkte om det var ogiltigt.
Blöder lite lätt och ska inte ha mens förrän om några dagar. Men väntar och ser helt enkelt!
#38: jag har fått så vid svagt positivt.
Om du tar ett digitalt så slipper du tyda.
Men att du blöder verkar ju konstigt, men endel verkar kunna göra det i början iof om det bara är lite.
Lycka till 🙏
Min tur att be om hjälp!! Vi har försökt i snart 2 år och imorse tog jag detta test, BIM -3. Inbillar jag mig eller finns det något där?
#40: jag ser ett streck så nej du inbillar dig INTE ❤️
#41: Tack snälla för att du tog dig tid att svara. ❤️Håller tummarna!!
#43: ser ngt väldigt svagt på ditt ! 👏
#43: ja självklart! är i samma sits, lycka till
#46: ser något jag med
#48: det ska alltså vara ett rakt sträck! Glömde tillägga det
#49: det syns ett streck men de är lite luriga de testen. Ta ett nytt om några dagar är det starkare så ❤️
Lycka till
#2: jag ser ett streck där.
#51: jag ser med! Vilken dag är du på i cykeln?
Det knepiga för mig är att jag plussat med ägglossningstest typ 7 dagar i rad, samt negativt clear blue digitalt graviditetstest häromdagen samt ett negativt orange rfsu graviditetstest..
Har väldig molande värk i särskilt vänster äggstock.. Och kissnödig som bara den, men det känns tidigt om det är en graviditet för dem symtomen och de känns som de digitala borde visa något nu isåfall.. Hade samma känsla i äggstocken igår kväll som nu på kvällen..
Hade ägglossning i början på juni, en kortis mens 19/6 och sen ägglossning någon gång mellan 27/6 och framåt.. Men de kan knappast hålla i sig till idag??
#55: ja men jag ser något där jag också..
#51: Positivt
#56: spännande.
Jag har också fått negativt nu på clear blue samt ett rfsu, dock inte testa tidigt.. Så min känsla säger ju att jag inte är gravid men endå förvirrar dem är 3 testen mig med svaga streck..
Eller ja, clearblue fick jag negativt med i måndags typ.. Rfsu i förrgår.. Så det känns helt klart knepigt..
9 dagar kvar till mens..
#62: jag ser inget 👀 har du nån annan bild?
#64 ser 😊
#61: ja den kvar vara allt från 27 till 31 dagar min cykel.. Någon dag hit eller dit.. Jag har ju haft väldigt kort period med mens egentligen alltid, men har nog uppmärksamat att den blivit kortare.. Funderar helt klart på om det är något som påverkar att vi inte blir gravida.. Då vi gjort en grundlig utredning av oss båda och allt är bra, det visar inget fel någonstans..
#67: ser något supersvagt
Någon som är kunnig kring spökstreck? Försvinner alltid spökstreck på stickan eller kan dom ligga kvar? För mitt test som jag tog för 48 timmar sedan ser sig lik ut, något bleknad såklart
#70: undrar också detta..
#68: jag ser också något supersvagt 🙂
Jag ber er hålla småprat borta från tråden. Här ska vi endast tolka tester. Vill man prata om annat är man välkommen att starta en annan tråd om det.
Tänk dock på att tolkning av tester endast är OK i tolkningstråden. 😊
#10: grattis ❣️
#77: ser något svagt.
Ser oxå något svagt
#77: jag ser något svar där också.. 🙂
#79: hur går det för dig? ❣️
Tog igår ett clearblue ultratidigt test där ett rakt streck ska synas om man är gravid i den stora rutan. Detta var ca äl+6. Jag tycker mig se ett streck men ser jag i syne eller är det ett spökstreck?
För tidigt att testa egentligen jag vet, men jag kan inte hålla mig. Skulle uppskatta eran åsikt
#82: syns något men man kan få streck ändå på de testerna tyvärr.
Hoppas det blir starkare 🙏
#82: i dagsläget skulle jag säga negativt få det ser grått ut
#77: ser också något svagt! Hoppas att du snart plussar, borde ju gå att göra ett digitalt snart för din del?
#64: vill bara meddela att jag är GRAVID. Tog digitalt test som visade gravid 2-3 veckor. BIM-1 idag.
#86: ❤️ stort grattis
#87: tack snälla! Ska stå BIM+1 inser jag nu!
#89: positivt
#89: jag säger Grattis😍
#86: Jag har inte testat nått mer fastän min mens är 3 dagar sen 😅
#86: stort grattis!!!
#94: det borde bli starkare och starkare.
Du såg väl streck tidigare?
Håller tummarna🙏❤️
- Redigerat 2023-07-14 18:43 av Anna9819
#95: Ja det är ett sträck på denna med men supersuper svagt..det var så jag upptäckte missfallet förra månaden att testen inte blev starkare. Jag har en dotter på snart 2 år & med henne plussade jag väldigt tydligt två dagar innan BIM och testen blev väldigt starka snabbt efter, så detta känns rätt kört..
#96: känner också igen det tyvärr.
#97: ja…har en sticka kvar men får nog ställa in mig på en blödning istället för att testa mer..
#98: lycka till, jag håller tummarna.
Ja det är lätt att slösa på test magkänslan är oftast rätt.
#89: Uppdatering: tog ett digitalt test som visade positivt 1-2 veckor! Helt magisk känsla <3
#100: stort grattis 😍
#102: ja tyvärr är det vanligt
#102: ser tyvärr inget 🩷
#106: kan du lägga upp en bild i färg?
#108: ser två streck.
Vilken dag efter ägglossning är du på?
Håller tummarna för ett starkare plus om nån dag.
#110: vad kul! mega stort grattis ❤️😍
Älskar lyckliga slut i den här tråden…
- Redigerat 2023-07-24 08:09 av Anna9819
#112: jätte svårt när det är så tidigt.
Hoppas det blir ett klarblått ➕
(Jag har fått ”spök” på dem, men svårt att veta om jag fick kemiskgraviditer då. Har 3 konstaterade sådana så kan ju faktiskt varit svagt positivt)
Håller tummarna 🌸
Inne på BIM+3, inga tecken på mens än så länge. Däremot lätt "sjukdomskänsla", ömma bröst och lätt illamående och yrsel om jag inte ätit på ett tag. Har dock endast testat negativt än så länge. Imorse tyckte jag mig dock ana ett rosa, men mycket svagt streck. Har jag blivit galen i denna process av ständig längtan och att pendla mellan hopp och förtvivlan eller ser ni det också…?
#114: jag ser något svagt, hur såg det ut efter den rosa överblivna färgen försvann syntes det bättre då?
#114: hm svårt att säga när testet ej reagerat klart
Vet att dessa test kan ge som ett svagt streck när färgen rinner förbi
Testa igen om nån dag
Lycka till 🩷
#114: Starkare än så där blev det inte, snarare tvärtom så det kan absolut mycket riktigt ha varit så att strecket syntes starkast just när färgen drog förbi. Tyckte dock att jag skymtade en supersvag skugga sedan med, när det hade torkat. Provar med CB digitalt tidigt test imorn, det borde kunna ge lite klarhet hoppas jag :) Tack! <3
#117: det kan bli torkstreck också
Men hoppas det blir ett tydligt streck om nån dag
#119: kanske att man ser ngt jääääättesvagt
#112: Undvik CB testa tidigt, jag fick med spök plus och blev jätte besviken.
🌿
#121: Jag ser något men de är väldigt svagt. Håller tummarna, RFSU test kan ge väldigt ljusa streck om man testar tidigt. Med sonen fick jag svagt på rfsu, och ett test från testlagret tror jag de var men starkare på cb vanliga test.
🌿
#121: syns något där
#125: jag ser också 💛
#125: jag ser 💕
#129: ja det syns
#131: jag ser inget tyvärr
#131: Skulle säga negativt. Tänk såhär att du ska kunna se sträcket med blotta ögat utan att pilla sönder testet eller fotografera det. Det kan vara att du testat för tidigt =)
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
#134: ser negativt ut i dagsläget
#136 #137 det är oväsentligt då det bara är rester. Dina test ser negativa ut
#138: ja jag frågade om nån varit med om liknade vilken tråd bör den ligga i?
Denna eller?
#140: var inom tiden. men blev ju mer tydligt efter tiden.
Men tack för svar, då vet jag.
#141: Avvakta, vet vissa har fått pluss ändå. Jag som har fått så många negativa tester har oftast fått helt blanka oavsett hur lång tid de har gått. Förutom på cb early men de var ändå negativt. Håller tummarna för dig!
🌿
#142: 🙏 tack
#144: är strecket rosa? Det ser grått ut men starkt för om det skulle va spök, inte heller fått spök på dom testen någonsin!
Hade köpt ett digitalt bara för att få svart på vitt :)
Jag hade också köpt ett digitalt 🙂
#149: Tack så mycket 😊
Jag tycker jag ser svagt på ditt. Är de early vet jag att jag har fått spök på de innan så fick ta veckor nu. Ville egentligen ha deras digitala tidiga test med röd lampa men den var slut i affären. Jag håller tummarna för dig 🤞
🌿
#151: Tyckte med de var tydligare än mitt spök. Håller tummarna 😍 tänk så plussar vi så nära. Va spännande!
🌿
Kanske svårt att se men jag tycker det är en ökning, kan nån hjälpa mig att se.
Efter två kemiska graviditeter i år så vore det rätt trevligt med ett pluss som varar i 9 månader💕
(Lägger till en bild på mitt plus i mars en dag tidigare i menscykeln.
Tog digitalt så vet)
- Redigerat 2023-08-02 08:12 av Anna9819
#153: Ja det tycker jag med, speciellt med CB 😍
🌿
#154: tack för svar, det blir ett digitalt i kväll eller i morgon
#156: testa om någon dag igen är det starkare då så är det nått.
Svårt att ge definitivt svar så tidigt.
Testat dem många gånger och de ger ofta spök men det är svårt att veta om ett test är i början av grav när man inte ser färg?!
#158 Jag ser också!
#158: jag ser också ett svagt streck
Jag ser också 😍
Hej hur tolkar ni dessa tidiga tagna idag, vänta några dagar och ta ett till ?

#162: jag skulle vänta några dagar och köpa digitalt 😁
#164: ena ska vara plus och andra bara ett streck.
#165: tycker det nedersta ser blått ut
Det andra ser jag inte något på? Men det kanske är min telefon
#166: det andra är ett mindre känsligt jag kunde antyda ett streck men inte helt säker.
#164: ser svagt på båda
#169: stort grattis 💕
Tack för varningen!
#171: test
#171: har det reagerat klart där ?
#171: det ser ut som strecken som bildas medan testet torkar. Jag skulle tolka det som negativt
#178: min mens är sen 48 dagar för att vara exakt , jag har testat mig och det har varit negativt. Men när jag testat mig idag så visade den sådär så jag blev förvirrad 🫤 så den kan har hänt att jag har haft ägglossning denna månad . Har även kontaktat läkaren för jag vill ta ett blodprov.
#181 ser inget
I denna tråd ska vi endast tolka tester.
Småprata eller ställa frågor rörande graviditeter osv tas i andra trådar, tack.
#183: kan man starta en tråd vid namn tolkningstråd plus då? Eftersom det blir konstigt om man inte får diskutera/svara på tilltal.
- Redigerat 2023-08-18 07:22 av Anna9819
#184 svar som är relevant för tolkningen är okej 😊
#186: tyvärr är ju dessa kända för sk spökstreck men samtidigt kan de ge svaga streck i början
Att CB digitalt är negativt talar dock för att det ev är ett torkstreck
#188: vet inte om det är testen eller att många får tidiga missfall ev men många får spökstreck svaga positiva test med dem.
Köp inte den sorten säger tycker jag.
Köp något annat test och se vad det visar.
Vilken dag i m-cykeln är du?
#188: har oregelbundna cyklar så har ingen aning faktiskt, men tror jag hade ägglossningen förra veckan !
#190: ta ett nytt och se om det ökar är mitt tips,
Vet inte om jag var nog tydlig med tidigare inlägget, ser att de e positivt, men är som två sträck som är stående, ett är väldigt svagt mer åt vänster på bilden. Är bara 18 år, å vet inte riktigt hur jag ska tolka det här resultatet. Skulle vara jätteglad om ni har något tips, eller skriva vad ni hade gjort eller tolkat testet när de e som två sträck som står upp💕
Det ska vara ett + om man är gravid
Jättejättetacksam för svar💕
#193: skulle tro det är positivt men med färgrester på testet
#194: tack så mycket för svar, tycker du jag borde ta ett nytt test? Elr ska jag tänka att det är positivt?
#195: ta ett nytt i morgon
Visar det samma så är det ingen tvekan ! Lycka till
#196: tack
#198: I nuläget skulle jag säga negativt men testa om ett låst dagar igen
#193: possetiv
#198: svag possetiv, prova igen om någon dag
#201: jag ser något! Testa igen med morgonurin. Lycka till!!
#201: ser något svagt
#201: ser något jäääättesvagt ♥️
#201: ser ett svag streck, prova igen med morgon urin, kan även rekommendera digitalt test
Tog ett nytt test nu på morgonen eftersom mitt tidigare sträck hade 2 sträck som visade positivt å väntade över 10 min när jag tog bilden, å såg efter att man skulle ha avläst de innan 10 min. Jag ser ett sträck å skickade till min kille (vi bor inte tillsammans) å han ser oxå ett svagt sträck. Sen är det så att jag har spiral, så jag blöder inte. Så är inte jätteenkelt att ha koll på sånt exakt. Men borde få min mens om 1-3 dagar om jag inte hade haft spiralen. Men jag har blivit gravid 1 gång tidigare med spiral så vet att de inte är omöjligt för mig. Har flera symptom, mer än sist när jag blev gravid.
Ser ni något?
Det ska vara + om det är positivt, man ska ta tester efter missad mens står det på den.
#206: jag ser!!!
#206: jag ser inget här
Men för några dagar sen lade du väl upp en bild med klart synligt + ?
#206: jag ser inget här tyvärr
Men för några dagar sen lade du väl upp en bild med klart synligt + ?
#208: tror de blev nå fel, för var först inte nått alls, och sen efter 10 min kom kontrollsträcket upp å blev 2 sträck samtidigt kontrollsträcket, å läste på efter att efter 10 min ska man inte läsa av resultatet, men jag läste av resultatet efter 10 min för då kom kontrollsträcket upp, nu kom kontrollsträcket upp på en gång som de ska göra
Här tolkar vi graviditetstest, inte ÄL-test 😊
#213 vad menar du att dom blir starkare efter en stund? Som i efter avläsningstiden?
Första bilden är positiv, men endast om det är inom ramen för avläsning.
Att den med veckoindikator inte visar kan vara för att det är för tidigt för den att snappa upp din graviditet.
- Redigerat 2023-08-29 14:38 av Cireea
#214: Efter ungefär 10 minuter blev de starkare så bör kanske inte räkna de som ett pos test!!
#215: efter 10 min är väl inom ramen ? Eller vilken tid står på de testen?
#216: Tror att man skulle invänta resultat 1-5 minuter och att man inte bör läsa av efter 10 minuter.
#217: okej men tycker att du bör ta ett test om några dagar för tycker det ser väldigt blått ut för att inte vara positivt.
Men digitalt borde iof sagt gravid beroende på vilken sort du använt
En är iaf känsligare vet jag
#213: är detta samma test som blivit ett plus? Eller två olika
Är det efter 10 min skulle jag ta om det. Speciellt om digitala säger inte gravid
- Redigerat 2023-08-29 17:10 av cashili
#219: Det är två olika! Ska testa mig igen om någon dag :)
#221: lite svårt att se men tror mig se ngt väldigt svagt
Har du bild i bättre ljus / vinkel / rakt framifrån?
#222: jag får ta ett nytt test om två dagar.
#224: det är ju starkare, så det kan nog vara nått.
Jag ser iaf inte det som spök
#224: nej då det där är positivt! Håller tummarna att det fortsätter öka ❤️
#227: tyvärr 😞
#229: man ser en skugga men mysko att ett early inte visar ngt då
Ja jag tycker det med, tänkte om dom här va lite känsligare trots att båda mäter från 10, jag hoppas ju självklart på det men tar inget förgivet, hoppas tempen skjuter iväg imorgon bara!
#231: ja upp ska den ju om du är gravid
#235 tror positivt
#233: har svårt att se att det är ett faktiskt streck
Ser lixom ut som en suddig skugga 🤔
#234: kan va början på ngt där , troligen väldigt tidigt
- Redigerat 2023-09-03 20:22 av cashili
#235: svag possetiv
#239: ser inget ta nytt om några dagar
#239: ser inget
#242: ser ev ngt men svårt att veta vad man ser då skärpan är dålig
#244: Ser ingenting. Håll dig till testerna med röda sträck. Det är lättare att se på dem om de är spöksträck eller inte. På de blåa är det lätt att se fel. Kan hända att man kan ana något på alla test när man stirrar på dem. Det är väl någon "färgampull" eller något där sträcket skulle dyka upp, om det blir positivt.
Tror du är för tidigt ute och testar.
Från ägglossningen kan det ta 3-10 dagar för ägget att bli befruktat, resa ner till livmodern och fästa, och först då börjar hormonet öka.
Ställ in dig på att kolla högst varannan dag från beräknad icke mens. Hormonet ökar med det dubbla varannan dag. Kolla på testet och ser du inget med blotta ögat utan att bli tveksam på om det är något där, så är det negativt. Man övertänker lätt och stirrar för länge på testen.
#244: ser inget
#247: jag ser inget :/
#247: negativt
#250: jag ser inget, vilken dag är du på?
Är på äl+11 :(
#250: ser inget heller..
Ser du själv något? 🌸
Ja extreeeemt svagt men min kamera är inte så bra tyvärr eller så är det bara önskestreck
#254: jobbigt läge :/ ta ett digitalt då om du inte gjort de 💛
#250: se om de blir starkare, annars tycker jag att de flesta test ger ett svagt streck det ska ju bli i färg starkt när det är positivt,
Men förstår, jag försöker också se streck.
Kan ju vara förtidigt du vet ju om några dagar iaf 💕
#250: ser tyvärr inget här
Tror jag plussade svagt v 3+6 med dottern 2020 skulle isf va 3+3 nu så tänker att jag kanske har lite utrymme kvar
#260: negativt
#262: Jag kan se ngt svagt! Avvakta ett par dagar eller till BIM och ta ett digitalt test så får du ett definitivt svar ☺️
#262: det kan bli vagt streck men det är där det borde bli ett färgat streck det dyker upp och man måste koncentrera dig för att se det så är det för tidigt eller negativt
När det är starkt positivt då vet man säkert ❤️
- Redigerat 2023-09-08 11:00 av Anna9819
#262: är rädd att detta är torkstreck .. låter konstigt om ett early skulle va helt blankt annars
#258: hoppas hoppas! Håller tummarna 🤞
#267: jag har inte nån erfarenhet av dem tyvärr, men är det tidigt då kan det ju betyda svagt positivt.
Väldigt svårt att veta 😬
#269: tycker mig se något där 🙂
#271: positivt! Ta digitalt så ska du se att det stämmer ☺️
#269: Ser också linjer på båda!
#272: är ju bara på ÄL+6. Känns väldigt tidigt för att få plus på stickan😬
#276: det är något där 🍂🍁
#278: jag var på ultraljud i måndags, då hade ägget inte släppts än men att det skulle göra det 1-2 dagar. Så räknar från det, om jag inte släppt ett ägg innan det🤔
#279: okej förstår, väldigt märkligt
#279: det låter ju väldigt märkligt om du var på ultraljud i måndags och ägget inte hade släppt och nu visar det positivt? 🤷♀️🍁
#282: ja, förra veckan skulle den släppas efter måndagen. Men den måste ha släppt nästan samma dag eller nästa dag isåfall. Har inte fått spökstreck med clearblue förut. Men vet inte vad jag ska tro🤷🏻♀️
#283: blir det starkare så är det ju ett plus, bara att vänta och se
Håller tummarna
#285: nej det ska man inte, men syntes innan med.
Är det inte plus så bör du få betalt för nya test.
- Redigerat 2023-09-12 17:19 av Anna9819
#283: låter nästan omöjligt att få plus dagen efter ett ägg fäst .. hm men håller tummarna att det blir starkare nu 💜
#289: man ser absolut en linje! Du kanske tillhör de unika fall som ägglossat två ggr på en månad så att det skedde tidigare 😄
#289: ser positivt ut det är ju ett blått plus, verkar otroligt tidigt att ha höga halter av gravhormon.
Men ett plus ser jag.
Det kanske är två där inne då höjd väl hcg snabbare vad jag hört iaf
#290 #291: jag vet faktiskt inte vad jag ska tro😅 förhoppningsvis är man gravid
#292: har du tagit ett digitalt? Då vet man ju säkert
#293: nej, men jag har ett hemma. Tänkte nog vänta lite med den då strecket är fortfarande ganska svagt
#294: förstår, uppdatera gärna sedan 🌸
#296: de testen brukar visa svagt streck ofta tyvärr
#300: vänta några dagar så behöver du inte fundera, ja jag vet det är svårt.
Ser streck på alla test.
🙏💕 hoppas det blir starkare
#299: ser också!
Hoppas hoppas🤞
#304: svårt att se med så mörka bilder
Man ser färg i halva strecket
- Redigerat 2023-09-14 16:11 av cashili
#306: Tänker att du borde prova ett digitalt eller vänta några dagar för det blir ju lättare att se om hcg höjs och plusset blir starkare
#308: svårt att vänta, man vill samtidigt veta men inte ta digitalt för man vill inte bli besviken 🙃😅
#309: men du blir ju inte mer eller mindre gravid om du testar ett digitalt, jag förgick gravid 1-2 vid annat svagt test
Men ja jag förstår dig med
#306: jag tycker med att jag ser ett svagt streck. Cb som ska ge ett plus har inte gett många spökstreck men early har. Jag fick ett spök av cb early och rekommenderar den inte.
Håller tummarna för dig!
🌿
#309: jag hade testat om du endå fått streck på andra 🥰🙈
#311: jag läste det med, att cb early kan ge spökstreck. Men har tagit 3 st cb rapid detection och fått svagt på alla. Den som syns mer är den från morgonen. Men är på bim-8, tidigt fortfarande🙈 med yngsta fick jag sånna svaga på äl+11 +12.
#312: testar kanske om 2 dagar ett digitalt🥰🙈
#315: spännande att följa, man ser ju blått streck iaf 💙
#316: 🤞🤞💙
/
- Redigerat 2023-09-15 09:23 av a2325
#318: ser inget streck mer än färgrester på fel sida men inte där det skall vara ett streck.
Kanske syns i verkligheten
#321: varför tar du inte bara ett digitalt och får ditt svar direkt istället för att behöva gissa? 🧡 Jag tror på positivt, eftersom det syns ett streck på alla.
#322: jag skulle ta ett idag på morgonen. Men jag hittade den inte🥺 har nog råkat kasta den när jag har rensat. Beställde ett nytt😊
Tog ett digitalt idag och det stod inte gravid. Så det blir nog inget denna månad.☹️🌸
#325: antingen spökstreck eller en sk kemisk graviditet
Tror nästan mer på det sistnämnda då man sett skuggor på dina test
Annars är de test du tagit jäkligt dåliga
Jättetråkigt ❤️
I en frisk graviditet ska hcg öka varannan dag så man tycker ju attt du idag då borde fått ett plus då ditt första test var typ 4 dagar sen !
Kram 🥰
#326: ja, misstänker också en kemisk graviditet. Väldigt tråkigt.. Får hoppas på nästa månad då🌸
#327: va trist 🌸 men som du säger, bara att kämpa på 🙏 min mens kom idag också, 2 dagar sen.. Så lite hopp hade jag ju, men det la sig lika fort 🙂 tror verkligen inte på att det går längre trots att det inte visar något fel på någon av oss..
Vi läs (mest jag) hade tänkt att vi nog tar en liten paus ett tag nu.. Men så kom mensen idag och jag börjar trots allt känna att "kanske ska vi fortsätta försöka endå" 🙈
Ja jag vet att jag inte ska testa med dessa test men hade ett kvar..
Är på äl+ ca 7-9 ev
Ser nått men jag vet ju också att man inte kan lita på dessa test.
Men tänkte höra om ni ser?
La till en bild med när testet är isärtaget tycker man ser att det är blått, men vet ju också att dessa test är som de är…
- Redigerat 2023-09-17 08:39 av Anna9819
#329: ser nånting också!
#330: skymtar en skugga
#331: tack för svar 🙏🌸
#330: ser också
#330: ser en svag skugga
#329: ser en skugga på denna 🤞
#337: mitt såg också ut sådär. Nu får jag negativt, tror inte jag är gravid. Men håller tummarna för dig🌸
#338: såg dina test, du testade ju med flera olika test.
#339: ja, alla hade något svagt. Hade 2st early test. En la jag upp här. Andra fick jag också ett streck som blev starkare efter den hade torkat. Förhoppningsvis är det något för dig. Men har tappat hoppet för mig🙈
#340: nej jag känner typ för att lägga ner detta med barn nu.
#341: hur länge har du försökt?
#342: fått tre kemiska på lite drygt ett år
Började ca förra hösten men inte varje månad
#343: vad jobbigt å ledsamt med de kemiska.
Med yngsta tog det mer än 2år för oss. Tills vi började med Letrozol, då tog det sig på första försöket. Nu är i andra månaden med letrozol, men verkar inte ha turen med denna gång. Tar pauser emellan, det hjälper psyket. Man känner att man vill ge upp ibland, men det är svårt när man samtidigt vill så gärna ha en till.
#343: det är bara att kämpa på och samtidigt ta pauser när man känner det behövs. Det kommer när man minst anar det🌸✨️
#345: ja det kanske inte är meningen att det ska bli…
#347: jag ser inte nått på testet, syns det något IRL ?
#347: ja det syns svagt men sen har jag tagit det innan utebliven mens det kan ju bara vara spöksträck oclså
#347: är det apotekets egna?
#350: Aa precis, det är apotekets egna
#351: har för mig de alltid ger en skugga av ett streck. Har testat 4st och fått streck på alla men tror inte det tog sig denna månad. Förhoppningsvis blir strecket starkare för dig
#354: jag har fått så när jag varit gravid, gjorde då ett digitalt som blev gravid 1-2 v på.
Men kan säkert vara något fel med cb verkar ju inte jätte bra alltid, om man får mycket svaga streck.
Svårt innan hcg nivån är hög.
#355: har också fått så med yngsta sonen. Men känner mig inte alls gravid eller att det har blivit något. Cb kan vara lite konstiga
#356: håller tummarna, mitt test var helt blankt i går, dagen innan syntes det. Så ja de är konstiga
#358: ser positivt ut, var inte dina test svaga förra veckan?
#359: ja precis väldigt svaga
#360: men då har de väl ökat? Från förra veckan ?
#361: ja men osäker på den smala linjen. Kan vara nåt fel på testet…
#363: skulle inte tro det, det är verkligen blått
#363 Vi har haft en hel del såna svar som visat sig vara negativa då linjen inte är hel. Kom ihåg att inte ta bilder efter avläsningstiden heller, då det är missvisande.
#366: något svagt ser man & här ser man att det smala , starka strecket förut inte var äkta tyvärr
jäkla CB
- Redigerat 2023-09-19 21:31 av cashili
#366: tycker tyvärr inte att dina test ökat i styrka sedan förra veckan, när är din BIM?
#368: om 2-3 dagar
#370: de kan bli blå efter tiden gått ut, har jag hittar info om,
#370: Det syns en svag skugga, men jag hade inte vågat tro efter de svaga strecket. Rfsu använder rött, de kan man köpa på Ica Maxi eller via apoteket om du vill köpa hem något. Men jag hade nog avvaktat till BIM om de är inom 2-3 dagar om du inte har känningar. Jag svullnade upp en del innan BIM, plussade starkade dagen innan BIM med tester från tradera. De var inte super känsliga så skulle nog inte rekomendera de för oss som vill testa ofta innan.
🌿
Var snäll och lägg inte in bilder på torkade tester. Det är missvisande och är inget som vi kommer tolka här i tråden.
#377: skymtar en skugga
#377: ser något svagt men det är tyvärr vanligt, så håller tummarna för att det ökar
#377: jag ser möjligtvis en svag skugga
#380: ser tyvärr inget 💜
#380: ser inget♡
Nej jag tror mensen är på g nu känns så….
Nästa månad 🤔 om man ska orka eller bara gilla livet utan detta…💔
#385: ja det syns ett streck så ser positivt ut.
#387: jag skulle gissa på det! Håller tummarna för dig!
#387: ser också något svagt
#321: Har följt dig lite ett tag nu. Ett tips från mig.
För att ett test ska räknas som positivt ska du snabbt kunna kolla på testet och se teststrecket utan att behöva stirra dig blind på testet.
Man ska inte heller behöva fota och redigera/ändra ljus/kontrast osv för då spelar ingen resultatet någon roll.
Grejen är att man ska kunna se teststrecket med blotta ögat och då inte vara tveksam. När test är svaga så är det jätte svårt, då är det enda alternativet att avvakta och testa igen. Hormonhalten ökar med det dubbla ungefär varannan dag, så testa varannan dag så tjänar du in lite på testen. 😊
Alla test har en svag linje där teststrecket ska vara, det är för att det är där färgen ligger som i en hinna. Blåa test är super svårt på grund av att blått och grått i svag nyans lätt kan se likadant ut, så rosa/röda streck är lättare att se om dem är riktiga eller inte.
Testar man för mycket och fastnar i den här bubblan bygger det upp en stress som inte är bra för kroppen, för om man inte är gravid lär de skjuta upp mensen istället om man stressar. Vilket känns lite synd också. 😉
#388: Tyvärr skulle jag säga negativt. Du ska kunna se strecken med blotta ögat. Och de blåa testen är super svåra då dem ofta har svaga streck hela tiden där färgen ligger som löser ut vid positivt. Sikta på de rosa testen, där ser man tydligare om de är spökstreck eller äkta. 😊
#387: Skriv gärna ut om det ska bli ett plus eller ett streck om det är positivt. Alla, jag t.ex. som inte använt den sortens test ser inte skillnad på de två sorterna. 😅
Tyvärr så har de där blåa testen en förmåga att alltid visa svaga streck. Så jag skulle inte våga säga något om det innan de blir starkare eller att du testar flera dagar och det inte ändras i styrka. 😊
#385: Känns som att testet är defekt. Ska inte se sådär utsmetat ut. Men ja, jag ser också ett streck, svårt att säga om de är grått eller rosa, men de syns tydligt skulle jag säga. Behövde inte stirra för att se det. Frågan är dock om de går att lita på de när testet ser ut sådär. Prova ta ett nytt, gärna annan sort och se vad du får för svar 😊
spännande!