Ni som väntar på plusset!
Tänkte kolla vad ni andra har för symptomer nu när ni väntar till bim/bim+.
Kanske man kan dela med sig av vilka känningar man har och funderingar.
Vilken dag är ni på? Har ni testat redan?
Så kan vi ge varandra lite tips och råd.
- Redigerat 2023-05-24 22:34 av Längtar
Jag är på Bim+2, haft lite molvärk till och från, lite illamående samt trötthet. Inga flytningar alls i princip.
Tänkte nog testa mig imorgon om mensen inte dyker upp då :)
#1: kul tråd jag kan medverka om några dagar är runt ägglossning just nu 😅
Kan ju dela med mig av vad jag upplevde, har redan fött min lilla - men när jag var gravid märkte jag det pga. Mina bröstvårtor var svullna och mörkare än vanligt ☺️ fick även mer flytningar än vad jag brukar ha, illamående m.m kom först vid v.11-12 för min del☺️
Med första barnet va skillnaden mot dom månaderna jag trodde jag va gravid att jag istället knte hade symtom alls, nu är jag på äl+7 och fick en microblödning äl+5 och igår på äl+6 kom det brunt gamalt blod, jag har molvärk det är det enda.
Jag fick tyvärr min mens, väldigt sent. Men ska börja med letrozol nästa månad! Förhoppningsvis tar det på första försöket som förra graviditeten 😊 kommer tillbaka till denna tråd då
jag fick molvärk och brösten ömmade innan jag plussade
#8: låter som att nått är på g
Hur går det för er andra? ❤️
🌿
#12: Tack, ja de ska bli så spännande att se om det blir en liten.
Härligt, håller tummarna att de tar sig för dig också! 🤩
🌿
#14: 2 augusti 😊
🌿
Jag hade positivt natten till igår men min temp ökade inte så mycket idag som jag trodde den skulle :(
Hoppas du har bättre tur den här månaden!
#18: försöker också tempa (första månaden)men vet inte har inte direkt koll hur det brukar/ska se ut.
Det är väl lite olika utav det jag googlat mig fram till iaf
Va spännande, jag håller tummarna för er. Har ni fått en stegning så fortsätt testa och se om de går neråt då vet ni när ni har haft ÄL. Tempa kan jag inte, vaknar en del på nätterna när sonen vaknar till för han har tappat nappen.
Jag har provat med testlagrets gravtester tyckte de var något jätte svagt men ändå inte. Är fortfarande tidigt så får se.
🌿
Jag kör med digitalt ägglossningstest så får en glad gubbe.
Inte testat efter det då.
Jag har också gjort ett gravidtest i går var det blankt idag ser jag också nått men vet inte om det är fel på testet.
Tog lite mer tid innan färgen på testet försvann
Men borde väl inte fasta färg på kontrollsystemet alls om det inte känner av hcg?
Håller tummarna för er!
Jag är väldigt varm idag så känner mig positiv till att ägglossning varit!
#22: härligt 👌🏻
Spännande, man får lite mer energi vid ägglossning. Men jag får alltid en svacka när mensen närmar sig som ”varför ska de ta sig”. Ett barn utan ivf och ett med. Ett sista embryo kvar i frysen som vi ska prova om någon månad (förhoppningsvis). Så får se hur de går. Hoppas verkligen embryot vill ta sig isåfall för de är så mycket pengar man lägger ut igen.
🌿
Jag har varit otroligt sugen på min karl nu domhär dagarna 🤔
#25: Känner igen det, hahaha. Var väldigt sugen nära ägglossningen också. Behövde byta underkläder ofta. Nu går jag ofta på toaletten men tror inte de är något symptom. Ibland undrar man om ögat vill se ett till streck att man tycker man ser spökstreck 😂
🌿
Hoppas att det är okej att jag svarar trots att jag precis fått mitt plus på stickan.
Började må illa till och från under dagen och fick halsbränna vid BIM-4, halsbrännan försvann efter 2 dagar men illamåender fortsätter komma och gå. Inga andra symtom innan jag testade. Tog ett test BIM-2 med väldigt svag linje och sen ett digitalt dagen för BIM som visade gravid 2-3 veckor.
Hoppas att ni snart får era plus!
Hade nog inte ägglossning i förrgår utan idag, har migrän sedan inatt och kramper samt rejäl tempdipp imorse
#30: jag tycker du ska testa ett digitalt.
Kul vi är på samma dag efter ägglossning.
Spännande 🙏🌸💕
#33:
Ditt är lite jämnare, tror nog att mitt är ogiltigt men vet ju snart iaf.
Hade världens mensvärk i går och typ ägglossningsflyttningar så trodde mensen skulle dyka upp, idag är det helt borta.
Du kan ta det om du inte dricker för mycket och håller dig några timmar.
Så spännande 💕😍
#36: Tycker de ser starkare ut än spöket jag hade sist. Har du fler så ta imorgon eller övermorgon annars prova digitalt? 😍
🌿
#37: får hoppas nu när det torkat så ser man väldigt tydligt att det är blått, kan det bli så fast man inte är gravid?
Tror mitt ägg ev fäste i torsdags pga av min temp sjönk och det är ju 5 dagar efter det är styrkan rimlig ?
#38: Jag är ingen expert på det, men mitt spök var grått och jätte ljust hela tiden oavsett hur lång tid det tog. ❤️ Jag håller tummarna så hårt för dig!
🌿
#39: sparat min bild på ett positivt likadant test som jag tog i mars gjorde ett digitalt dagen efter så vet att det var positivt då. (fick kemisk grav)de ser lika ut så jag tar ett digitalt i morgon 🙏
- Redigerat 2023-08-01 22:46 av Anna9819
#40: håller tummarna 🤞 ❤️
🌿
#35: stort grattis! 🥰
#36: tycker att man ser lite blått i på bilden.
Jag hade testat med ett digitalt. Håller tummarna! ☺️
#42: tack så jätte mycket ❤️
🌿
#40: Hur har det gått? ❤️
🌿
#45: fick positivt men ett kemiskt missfall igen blev det.
Lycka till med ditt frö❤️
Jag satsar på en majblomma nu ist
#46: Vad tråkigt, du kan inte få hjälp av en barnmorska för att inte få kemiskt igen?
Jag kan tyvärr inget om kemiskt men hoppas att du kan få ett litet mirakel du med. ❤️
🌿
#47: har fått tid hos en fertilitetsläkare idag har tid 17 augusti så ett tag kvar tyvärr.
Hoppas de kan hjälpa mig
#49: jag har inga kunskaper om den tabletten, men hoppas att allt går bra nästa ägglossning.
🌿