Graviditetstest - tolkningstråden #47
Är du osäker på resultatet av ditt test?
Här hjälps vi åt att tolka bilder från ditt graviditetstest.
Det verkar finnas ett betydande behov att få hjälp att tyda graviditetstester ibland, så här kommer en tråd där vi kan samla våra bilder och hjälpas åt att tolka testerna tillsammans.
Försök att få en så skarp bild som möjligt i dagsljus, då kamerablixtar kan dölja svaga streck, och suddiga bilder kan göra det omöjligt att tolka. Testerna ska vara fotograferade inom tidsramen för avläsning enligt bruksanvisningen till testet. Redigera inte bilderna då det kan ge felaktig tolkning. Försök att hålla småpratet till ett minimum i denna tråden så att bilderna och tolkningarna får fullt fokus.
Om du använder Clearblues tester, som inte är digitalt, får ni gärna skriva om det ska vara ett plus i rutan eller bara ett streck med tanke på att dessa tester ser så lika ut är det svårt att se vilket test som ska visa vad.
Här finns den förra tråden: här
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2023-03-18 12:07 av Cireea
jag har fått spök på dem många ggr så litar inte på dem tills jag ser tjock rosa linje utan blixt . ett råd bara men jag hoppas du är gravid🙏
#1 jag ser tyvärr inget.
#1: ser inget
#4: ser inget här heller
#7 tycker absolut att första testet är positivt
#9 positivt
#11 positivt
#14: positivt
#14 solklart positivt
#17 positivt
#20: ser tyvärr inget
#21: det ser negativt ut nu iaf
Ta ett nytt om mensen ej kommer
#24: ser tyvärr negativt ut
#26: ser negativt ut
#28: jag ser en skugga så för min del verksr de va positivt
#28: tkr de ser positivt ut. ta en ny gärna =)
#31: positivt tycker jag :)
#32: åh, hoppas :) :)
Tack 😊Borde fått mens för två dagar sen men den är rätt oregelbunden så svårt att veta. Tyckte det va så lite färg i strecket även om man ser konturen
#34: positivt! :)
#30: det var positivt! Testade positivt på digitalt också i helgen. Så nu håller vi tummarna att det går hela vägen :)
#37: testade positivt på digitalt nu med så det stämde 😊
#39: Grattiiis 🙏
#38: Gratttiiiss 🙏
#42 jag ser inget
Hej! Jag kan konstatera att jag är gravid, blir dock lite orolig för stegringen om det är så att det går för långsamt..
På bilden syns test gjort på rd 7, rd9 och dagens rd10 (rd7 är överst)
Jag fick gravid 1-2 på digital på rd 8, nästa digitala blir på testdagen den 8/2.
Första gången vi får positivt efter först återföringen med IVF så är väldigt spänd och vill att det ska hålla.
Tack på förhand.
#44: jag tänker spontant att allas stegring ser olika ut, en del har lägre nivåer och då tar det längre tid. Även om ni nu gjort ivf så är det ju många som inte plussar ens förrän flera dagar eter BIM :)
#42: när man zoomar in ser man något svagt svagt men svårt att se färgen på det. Om det inte är rosa så kan det ju tyvärr vara ett spökstreck :/ men jag hade testat om någon dag igen! :)
#45: Tack för svar, du har förmodligen helt rätt!☺️
#49: Tack för svar. 4 dagar kvar till mens. Såg att testerna hade gått ut också. Får nya imorgon, får se vad de visar😅
#52: ja vet rj ja ser fäeg har du annan test du kan ta . för tkr inte de ser ut som spök. jag hoppas du verkligen är 4 år är länge 🌷
#55: ja det är nog negativt.. ÄL+11 tror jag
#52: tror inte detta är spök, de är oftast mycket svagare då har jag förstått. Jag hade räknat detta som positivt! :)
#51 svårt att se på bilden men tycker mig inte se något.
#52 ser ingen färg i ditt streck.
#53 #54 ser inget på dina
#62: Helt klart positivt!!
#61: ser inget
#62 positivt!
Iiih hoppas hoppas 🤞 va inne o köpte ett cb early och ett cb digital har en sticka kvar 😅 vågar inte jubla än
#61: jag ser en svag skugga på det öppnade, men de är ju inte gjorda för att öppnas så det är nog inte säkert att det är något. Testa igen om några dagar :)
#67: där är absolut ett streck! Svårt att se färgen på det så i värsta fall kan det ju vara ett spökstreck. Testa igen om någon dag :)
#67 ser också men osäker på färg.
#69: tack för svar! :) får testa igen om några dagar och se om det faktiskt är positivt eller inte.
#72 positivt
#74: ser positivt ut 😁
#74: ta ett nytt test idag se om stärkcet är starkare 👍
#77: åhh 😁 så kul
#78: Neej 😩 men dem e svåra läsa av tills dem torkat när man testar innan man ska få sin mens.
#82: svårt att säga men ser grått ut så skulle säga negativt just nu
#84: svårt att se något
Blir så dålig kvalite när jag lägger upp bilderna.. kvaliten är bra i kamera rullen men blir knasigt när ja lägger ut…
#85: har du rfsu test dem brukar säga om man är några dagar innan mens.
#85: där ser ju ut att vara något men skulle tro att de tär lite tidigt för att strecken ska nå igenom. Testa med morgonurin om någon dag :)
3 dagar kvar
#92:man ser inte så bra imed så långt borta. jag brukar låta dem torka sen kolla syns de minsta rosa så brukar de vara positivt. hoppas det är 🙏
#96: ser nått 🙏
någon som har erfarenhet av dessa test.
#101: *efter 5 min.
#101: kanske mäter olika halt
Den ena kanske mäter mycket låga nivåer av hcg
#100: ser inget
#103: tack för svar. Jag har köpt också clearblue digital men det var negativ.. det är så förvirrande.. 😔😔😔
#0: Vet inte vad jag gjorde. Blev något fel. Har skrivit ett nytt istället. Ber om ursäkt 🙏🏻
- Redigerat 2023-02-08 04:35 av Missen2001
#106: Jag kan ana ett mycket svagt streck.
Vad säger ni? Spökstreck eller positivt?
Råkade dra ut min hormonspiral i söndags. Har efter det ätit Slinda (mella piller) som jag haft liggandes hemma, just för att vara skyddad.
Är det positivt så har det ju blivit under tiden med spiralen..
Men jag misstänker att det är ett spökstreck. Vad säger ni med tränade ögon?
- Redigerat 2023-02-08 04:49 av Missen2001
#109: det där är ingen spökstreck när de e rosa och lika tjock linje då är de positivt i mina ögon 👍
#110: Hm, okej.. Jahapp. Ska köpa några nya test idag för att se vad dom visar. Tack för din input!
Jag blir galen snart 😂 positivt ÄL test 25/1, har runt 30-33 i cykel. Står enligt min flo att jag ska få mens imorgon. är inne på 3 dagen nu med ”mensvärk/molande värk”
Kan tycka mig se något men borde det inte visa starkare såfall? Vid tidigare graviditeter har jag plussat ändå ”väl synligt” BIM -1…
Glömde tillägga att jag är idag på dag 29 men enligt min mens app ska ha mens imorgon
#113: ser inget och eftersom du testat sen 5/2 så borde det ökat om det var ngt tycker man
#114: onekligen mysko med olika svar
Är ngt ett ”tidigt ” test ?
#116: jag ska prova sen med samma grav test (den rosa). Jag köper inte än tidigt test. Jag ska kolla senare idag.
#99: ingen erfarenhet men ser absolut positivt ut!
#118: ok där ser man ju inget alls
Mysko att ett då visade
#121: testat idag?
#122: fick min mens :(
#124: jag tycker det ser positivt ut
#124: blir färgen starksre imorgom så är de positivt
Rfsu test
Den första är 29 menstrual dag i kvällen men nu är torkad
Den andra är 30 dag morgonen
Tredje är idag 31 dag morgonen
Och sista är bara vatten från igår som är torkad
Och ensam bild är idag, ta bilder efter 5 minuter
BMI -2 idag (31 dag) och ägglossning kanske 16 eller 17 dag
Vad tycker er?
#127 Dom tidigare testerna säger jag inget om då det är ogiltigt att tolka efter tiden gått ut. Men det från idag är positivt 😊
#129: yes i do 👍
#132 om det är blått svagt streck och inte grått så ser det absolut ut att vara positivt 🥰
#132: Får testa imorgonbitti igen. Ska ju bara vara ett streck vågrätt om det är negativt, så tänker att oavsett grått eller blått sträck lodrätt bör det betyda positivt? Oerfaren dock så kanske spelar roll mellan grått och blått alltså? 💫
#131 ser positivt ut 😊
Grått streck betyder ogiltigt. Krävs att det är färg i strecket. Jag ser blått i ditt streck 😊
#136: Neej vad kul 😁
#138 Ja jag ser något också 😍
#138: Jaaa wuhu.nu vänta 2 dagar ta vanlig test så kmr de va positivt 😁🙏
Tack för ni kikade 😍 hoppas !!!
#142: glömde skriva att ett streck i stora rutan = pos
#142: det ser tyvärr för smalt ut
#142: kan absolut va början på något
#146: ser inget
Tacksam om någon vill titta :) tack
#150: tack :)
#148: ser oxå en skugga men litar inte på dessa test då de ofta ger skuggor så testa imorrn eller i övermorgon och se om något syns mer definitivt då
#152: tack :)
#156: ser grått ut där… någon annan test du har som visar färg.
#157: ska köpa ett digitalt istället
#156: kan va ngt om strecket har färg
Ser grått ut på bilden
#161: köpt tidigt digitalt istället så vet du svart på vitt :)
#161: positivt! :)
#160: Gratttis 🙏

Hej! Vet inte om detta är postitivt eller negativt? Va tror ni?
- Redigerat 2023-02-22 14:04 av Emmis96
#167 tycker dom ser rosa ut, alltså positiva 😊
#169: ja något svagt ser man
Är det ett testa tidigt ?
#170: nej det är det vanliga. :-)
#172: Hcg fördubblas varannan dag
#172: okej så egentligen är de ovärt att testa varje dag. Testar kanske om två dagar igen om mensen/missfall ej kmr
#175: heja heja
#175 Ja det där är positivt
#178: känns ganska svagt för att ha gått 19 dagar men en del är ju låg-hormonare. Och det är för tydligt för att vara spök egentligen tycker jag. Är strecket rosa? Du borde kunna ta ett digitalt eftersom det gått så pass lång tid :)
#180 om det ska bilda ett plus så är testet defekt då ena strecket som alltid är där saknas.
#181: oj tack för att du uppmärksammade! Dubbelkollade bruksanvisningen och det ska vara ett streck och inget annat
#183: absolut! :)
#185: ser inget där
#185 ser inget
#188: ser jättepositivt ut :)
#188: men det är grått🧐är det giltigt då?
#190: eller är det ljusrosa?🙈Har dålig syn😅
#190: jag tycker det ser rosa ut
#192: Hoppas :-)
#193: ta ett digitalt !
#194: Yes :-)
#188: Kommentera gärna, om nån annan också tycker det är positivt.
#196: tkr oxå de ser positivt ut
Känns dock som att mensen ska komma närsomhelst. Kan det kännas så när man är gravid? Har glömt hur det kändes.
#201: ser ett jätte svagt streck, är detta 10hcg eller 25hcg test?
#203: det är 10, tycker strecket såg lite skumt ut
#202 tror mitt test såg ut så första gången jag ens skymtade ett +. Så jag tror nog att ditt är positivt 😍
#201 asså man ser ju skymten av ett streck! Så frågan är bara vilken färg 🥰 hoppas på starkare imorgon!
#204: ser ut som man ser fördjupningen där strecket ska va
#207: tycker det med typ 🤔
#208: det blir så ibland men det fäster inte färg
#210 ser inget
#212 ser inget tyvärr
#212 jag ser typ på den mittersta, men inte de andra 🤔
#215: jag ser ingenting
#219: Positivt :-)
#221: ser tyvärr inget
#225: ser inget på det tidiga
Det andra tyckte jag först jag såg ngt men strecket eller skuggan känns på fel plats
#227: jag ser men det ser grått ut
- Redigerat 2023-03-03 16:09 av cashili
#230: jag kan inte se något
#233: ja ett svagt streck syns 🤞
#234: Tack för svar! :) Hoppas, hoppas 🙏🏻
#236 Det där är ett solklart plus.
#236: Ja :-) men man kan plussa vid pågående missfall, df lite orolig :-(
#238: kan kan man men molvärk måste inte va något negativt ❤️
#238 eftersom denna tråd är exklusivt för att tolka tester så är det det som görs i tråden. Vill man diskutera annat (exempelvis oro eller symptom) så hänvisar jag till att man startar en egen tråd 🥰
- Redigerat 2023-03-05 06:30 av Cireea
#242: kan inte avgöra av dina bilder
#244 Ser inget på ditt
#244: ser tyvärr inte
#247: svårt att bedömma… mina ”streckögon” tycker sig ana något minimalt på andra bilden men jag är osäker 🫤 har du fotat med blixt?
#248: ja det är med blixt, jag tyckte mig ana något när jag tittade på det med blotta ögat efter 3-5 min och det skulle läsas av innan 10
#249: har du ingen bild utan blixt?
#250: jag tog ingen utan tyvärr, det va så dåligt ljus hemma så jag fick bara skuggor mitt i avläsningsfönstret
#253: ser inget
#255 om du tycker att det är mer rosa än grått så tänker jag att det kan vara något på g😍 vilken dag är du på? Kanske testa igen om 2 dagar?
#257: det ser torkat ut och går då inte säga något om.
#257: ser torkar ut och då avger dess alltid en ljust rosa streck
#260: skymtar något vagt
#260 ser också något vagt!
#262 det är ju något där, jag ser ett streck!
- Redigerat 2023-03-09 11:49 av Norrlandsbruden
#260: har tyvärr inte sett ngt på dina senaste 5 dagarna 🫤
#262: ser inget på bild 1 , på sista syns en skugga . Ser dock ej om det röd färg
#266: det är svagt men beror väl på var i cykeln du är
Bekräftad ägglossning mellan 20-21 februari genom ultraljud. Har dock aldrig haft en regelbunden cykel.
#270: absolut! Där är en skugga :)
#271: Åh vad spännade, vi försökte i flera år och gjort ivf. Nu chansade vi på eget försök. Då får jag uppdatera i tråden här senare hur de går. Får se om jag tar imorgon eller på onsdag igen. Tack Kattmamman1234 :)
🌿
#270: ser ett svagt blått streck
#273: ser tyvärr inget där än
Strecket ska bli rött / rosa
#273: Jag ser ett spökstreck, hade väntat till bim-4 och jämfört. Så svaga streck är tyvärr så lätta att de är negativa sen. Tex Jag gjorde ett längre upp och de verkar mer negativt idag på ett cb early bim-3.
🌿
#276: tack för svar, ja det är så svårt och det är bättre att vänta till BIM egentligen.
Men börjar ge upp…
Är 41 år och hade ett missfall för snart ett år sedan.
Med den graviditeten så visade ett gravidtest väldigt svagt på samma dag jag var på i går och lika svagt.
Vill ju så gärna men vi får se….
Hoppas det blir starkare för dig, hoppet är ju inte ute än ❤️
#275: tack för svar, ja jag vet men ser nått och testar väldigt tidigt. Men vet att det är med största sannolikhet spök
#277: Tack, jag har ett barn utan ivf och ett barn med ivf. Båda gick på första försöker. Så det finns fler chanser, du får gärna fråga mig privat om du vill bolla.
🌿
#280: om där ska vara ett lodrätt streck enbart så är där det! :)
#280 & #281 är de cb early skulle jag säga spökstreck och negativt. efter en del goolgande verkar de vara väldigt vanligt. Jag fick samma och väntar på BIM (torsdag).
#282 positivt, skulle väntat två dagar med cb plus sticka eller tagit tex cb med veckor. Rfsu brukar dock inte visa så tydliga spökstreck så jag skulle utgå från ett + grattis :)
🌿
#286: ser bara en svag skugga
#288 positivt
#285 Jag ser ett svagt rosa! Håller tummarna 😍
#292: glömde skriva att det var ett early så bara ett streck är positivt
#296: verkligen :) spännande och nervöst.
🌿
#297: ja ❤️ vore så mysigt
#299: Hur menar du? Detta är väl samma test du visade igår ? Och då fick du svaret att det troligtvis är positivt..
#300: ja jag menar att många får starka negativa test vad jag förstår,, av test i detta märke
#302: ser svagt positiv ut
#302: ser positivt ut
Kan ju fäst sent, eller haft senare ägglossning?
#305: Stort grattis :) ja cb early kommer jag aldrig att köpa igen, blir digitalt isåfall. Beställt hem från testlagret istället. Får hoppas de är bättre.
🌿
#307: detta är en tråd för tolkning av graviditetstest
Kommentarer som inte följer trådens syfte är bortplockade.
Ny och fräsch tråd:
https://gravid.ifokus.se/discussion/1559902/graviditetstest-tolkningstraden-48
Kom ihåg att följa trådens krav, dvs att tråden endast är till för att tolka graviditetstester.