Gravid iFokus

Gravid

Läst 138 ggr
Knorrhane26
0

Gravid eller utebliven mens?

Blir lite knäpp så jag testar att skriva här i hopp om att någon är eller har varit i liknande situation, alt har tips och trix på hur jag ska tänka. Jag har idag 15 dagar sen mens. Jag har testat mig sedan utebliven mens med några dagars mellanrum, inget positivt streck. Igår tyckte jag mig kunna se ett sträck på RFSU-teststicka men fick negativt när jag testade CB digitalt. Idag när jag testade var det helt blankt. Jag har ont i äggstockarna, mår lätt illa på morgonen och har fått väldigt ont i brösten. Känns typ som växtvärk. Brukar ha en annan typ av värk vid mens. Idag såg jag även att det kom en liten rosaröd blödning när jag torkade mig, försvann efter det.
Jag har regelbunden mens vanligtvis och har haft sex oskyddat sen augusti.
Ska jag fortsätta testa? Kontakta BM? Invänta mens?

Emms87
0

#0: jag har haft utebliven mens i 12dagar nu. Har värk i nedre delen av magen känns lite som en blandning mellan ägglossning och mensvärk samt mår illa hela dagarna så jag nästan spyr inga tecken på mens allt men har en del flytningar.. Har testat lite av och till sen dag 2 men fått negativt varje gång har ju stor önskan om att bli mamma, mensen är sällan sen men då har de varit max 3dagar inte 12,hade även ägglossning som vanligt.. Jag håller tummarna för att du är gravid och hoppas verkligen jag får positivt test

cashili
0

#1: om du vet när du hade ÄL så borde 12 efter BIM ge positivt resultat om du är gravid
Sena positiva test brukar vanligen handla om att man inte vetat om när man haft ÄL

cashili
0

#0: jag skulle avvakta
15 dgr efter ÄL är inte jättemycket. Mensen kanske bara är nån dag sen.
Vet du säkert att du haft ÄL?

powerade
0

Jag hade under en längre period mens som var försvunnen.
Kunde ha lite ont i samband med " ÄL" och "mens" som att kroppen vet vad som ska hända men det hände inget🤷‍♀️

Mina tissar just nu känns precis som förut. Bara att det aldrig försvann.

Meen avvakta lite och testa igen. ÄL kan alltid få för sig att spöka när man minst anar det