Hur lång tid kan det ta att plussa?
Hej
Jag undrar om någon här inne har koll på hur lång tid det kan ta innan ett graviditetstest visar positivt.
Jag börjar misstänka graviditet då jag har ont i brösten, fått fler finnar och andra konstiga symptom.
Har gjort flera tester och alla har visat negativt.
Ska tilläggas att jag har PCO så min mens är oregelbunden. Har senaste månaden varit extremt stressad så har kopplat många av symptomen till stress men känns inte logiskt med just större ömmande bröst.
Är nu orolig att det är något annat än graviditet.
Man har ju läst om dom som plussat väldigt sent i graviditeten, sådär runt vecka 12 eller ännu senare.
Med sonen så fick jag ett extremt svagt plus två dagar efter BIM, alltså det var knappt så man såg något. Så för min del behövde jag vänta ytterligare några dagar efter BIM, nästa en vecka, innan det syntes mer ordentligt. Hade jag tagit test på BIM hade det alltså visat negativt.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Okej. Då är det bara att vänta någon dag till då. Om nu inte mensen kommer. Så svårt när den är så oregelbunden.
Med min son plussade jag först i v6 😊
Okej.
Har fått en lätt blödning nu. Får se om det är mensen eller om inte.
Fick ni symptom innan ni plussade?
#4 Ja, jag blev yr och lite svimfärdig i bastun med första. Hade aldrig hänt mig innan under hela mitt liv så jag tog ett test som visade positivt. 🙈
Med nuvarande hann jag gå några veckor innan jag tog ett test då det var så oplanerat. Tog test när jag började bli illamående varje morgon, precis som jag hade det med första.
Sedan har jag i efterhand insett att jag båda gångerna blivit täppt i näsan och småförkyld precis innan jag plussade. Troligtvis en slump men lite kul ändå.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#4: med första var jag otroligt trött, ont i magen och illamående. Med denna graviditet så började det med otroligt spända bröst 😊
Tror inte jag är gravid. Kroppen säger det men nu blöder jag mer rikligt. Gjorde test i förrgår och det var negativt. Ska göra ett nytt sen så får vi se.
Är isåfall oplanerat men för mig efterlängtat. Så nu håller jag tummarna att det är något eftersom att jag har flera symptom.
Dock kan dessa även kopplas till annat.
Har ont i brösten samt att både jag och sambon upplever att dom blivit större.
Har inte halsbränna men upplever som att jag rapar oftare och har som ett tryck i likhet när man behöver rapa.
Svullen mage.
Illamående som kommer och går.
Super trött.
Och vi skojar om att jag är skendräcktig då jag "nestar" typ storstäder.
Vad jag förstått brukar man dock inte blöda rikligt. Men samtidigt är det inte som min mens brukar vara.
Så svårt att säga hur mina hormoner kommer vara då jag har PCO och senaste månaden har jag varit extremt stressad då jag fått tagit ansvar för en nära familjemedlem som nu har pallitativ vård.
För alla som följt detta vill jag uppdatera.
Gjorde ett test nu på morgonen. Negativt så inte gravid.
Är besviken men vi har ju inte försökt så dags att börja göra det tror jag.
#8: nej vad tråkigt att höra :( håller tummarna för att ni snart lyckas 🥰
Någon kanske kan hjälpa mig. Min mens är 8 dagar sen jag har gjort 1 test igår och ett idag runt 18 tiden . Testa jag för tidigt ? Min mens har aldrig varit sen . Snälla hjälp mig någon.