Gravid iFokus

Gravid

Etiketterplanerar-barnnatural-cyclestempa
Läst 2916 ggr
Cireea
3

Natural cycles tempa #2

Här kommer en ny tråd för alla er som använder natural cycles/tempning i era försök att bli gravid. Den gamla tråden finns givetvis kvar HÄR.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Här har du en självklar sajt för dig som är gravid har varit eller kanske har du en tanke på att bli, då är detta en sajt för dig som tar upp massa roliga och intressanta ämnen. Vi hälsar alla välkomna, mammor, pappor, anhöriga, samkönade och ensamstående. Vi hoppas att ni kommer att trivas. Mvh// Gravid Crew
  • Redigerat 2023-10-13 20:21 av Cireea
emmapaulinaa
1

Plantlady123 jag får svara dig här då det inte går att kommentera i den andra tråden längre 😊 det är nog som du säger att den lilla blödningen var mensen som kom. Sen jag slutade med minipiller så har min mens varit kortare med rikligare än innan.

Jag är likadan med gravtest, man testar hela tiden men får inget positivt. Man tänker att man ska vänta ett par dagar men man vill ju veta nu direkt 🙈

Jag har fortfarande ingen mens och fortfarande höjd temp. Det jag tycker är konstigt denna gång är att NC beräknat att jag ska ha mens 1 vecka efter ägglossning och inte 2 veckor som man brukar ha 🤔🙈

Plantlady123
1

#1: Min cykel brukar vara superjämn och fin därför är det så extremt frustrerande att de strular nu när vi bestämt oss för att försöka bli gravida med nr 2. 🤦🏼‍♀️

Att tempen är förhöjd låter ju verkligen lovande men som du säger märkligt med beräknad mens bara en vecka efter ÄL? Vilken cykeldag är du på?
Min temp dippade ner precis under medellinjen idag så har inga förhoppningar över att det blir en graviditet denne cykel tyvärr 😔

emmapaulinaa
0

#2: varför ska det alltid börja strula så fort man har bestämt sig? 😩

Jaa visst låter det konstigt, jag är på cykeldag 20 och NC har beräknat att denna cykel är 22 dagar 🤔

Nej vad tråkigt. Hoppas din mens kommer snart då så att ni kan börja om!

emmapaulinaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag se grafen ut såhär. Kunde inte hålla mig längre så tog ett testa tidigt från clearblue som visade positivt direkt (om än lite svagt) och ett med RFSU där jag kan tyda ett plus men ska vänta ett par dagar till innan jag vågar tro på det 🙈 jag har lagt upp testerna i tolkningstråden.

Plantlady123
0

#3: Men wow grattis va roligt!!! 🥳 Ska direkt gå in i tråden och kika!! Men grafen talar verkligen sitt tydliga språk, hög och fin temp hela tiden efter ÄL!

Min temp steg idag igen, minst sagt struligt de 2 senaste månaderna.. Får se om mensen kommer på söndag eller om det blir ett gravtest då!

• Redigerat 2022-08-19 08:30 av Plantlady123
emmapaulinaa
0

#5: tack! Jaa jag ska ta ett digitalt senare idag med samma urin som idag på morgonen bara för att se om det stämmer 🙈

Jag håller tummarna för dig att det blir positivt 🙏🏻

emmapaulinaa
1

Har tagit ett test med digital indikator där det kom fram ”gravid 1-2” 😍

Plantlady123
1

#7: Åh va roligt stort grattis!!! 🤩

emmapaulinaa
0

#8: tack så jätte mycket 😍 uppdatera gärna hur det går för dig!

Plantlady123
0

#9: Absolut! Tempen dippade idag igen så håller tummarna för att mensen kommer här nu så man får börja om på ny cykel 😊

Plantlady123
2

#9: Idag kom mensen!! Det känns så skönt att få påbörja en ny cykel 🤩

emmapaulinaa
0

#11: åh vad skönt! Nu håller vi tummarna för ägglossning och befruktning 😍

_Madicken96_
0

Så här ser min kurva ut än så länge. Hoppas, hoppas att det tar sig den här cykeln. Grattis #7! :D

emmapaulinaa
1

#13: än så länge ser det bra ut 😀 jag håller tummarna för dig ☺️

cashili
0

Får man bara visa NC kurvor här?

Cireea
1

#15 nej nej! Alla tempkurvor är såklart välkomna även om det är andra appar osv.

cashili
0

Toppen. Lägger upp en bild här.
Hade mf förra cykeln därav sen ägglossning. Nu har min temp hållit sig stadig, tog ett test idag som var extremt svagt men nu har jag lite mensvärk och mensen borde inte komma än ( om ÄL inte va tidigare ) ..
vet inte vad jag ska tro
Jag vet ju att jag kan se imorrn om tempen sjunker såklart men den stabila tempen och mensvärk rimmar inte helt med att få mens för tidigt

Sandrus
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu har jag ju inte tempat alls många dagar men tänkte höra med er dels om inte min coverline borde vara/kommer bli lägre? Samt omdet kan vara indikation på att jag har ÄL idag att tempen droppade igår och ökade idag? Hade något starkare ÄL test igår men inte positivt sen börja det minska i styrka igen, enligt min längd på cykeln tidigare borde ÄL ske mellan imorgon och torsdag egentligen.

cashili
0

Hur menar du med lägre cover line? Det är väl rätt normal att den är runt 36,3 eller så före ÄL och runt 36,8 efter ( ungefärliga siffror såklart )

Lite svårt dock att se att du haft ÄL när ÄL testen inte är positiva

När ÄL test blir positiva tar det 1-2 dgr före själva ÄL sker

Blomman9207
0

Hoppar in här! 😀
Efter uteblivit missfall i maj som slutade i operation i juli har min cykel inte varit som den brukar. Började använda nc för att hitta ägglossningen igen. Såhär ser min snart min första hela cykel ut. Hoppa såklart på ingen mens 21 eller 22a oktober 😬 Jag kan ha lite svårt ibland att veta när man sovit ”för dåligt” för att använda tempen. Hur tänker ni över det?

Blomman9207
0

#18: min cover line blev lägre efter första hittade ägglossningen:)

foodie
0

#20: spännande ! Tycker kurvan ser bra ut, hur har det gått?

Jag själv använder NC för första gången, väntar på att den ska hitta min ÄL som förhoppningsvis var för några dagar sen 😊

foodie
0

#21: hur har det gått ? 😊

Blomman9207
0

#23: fick positivt test!! Men nu har min temp börjar sjunka så blivit orolig för att de ska vara ett tecken på att missfall är på g :( Känner att det gör mig mer orolig än nytta nu.

Blomman9207
0

#22: hur har det gått är dig? :)

foodie
1

#24: åh grattis !!

Jag hade nig slutat tempa efter positivt, mest för att de kan ge lite stress inför varje mätning. De kan ju likaväl vara att allt ser bra ut 💕

Jag fick precis bekräftad ÄL så de e jag glad över ☺️

Blomman9207
0

Åh vad skönt! Sån lättnad när man hittar den . Jag fick en sån lättnad att kroppen funkade då 😊

Sandrus
0

Hej, haft äggviteflytningar tisdag-lördag morgon och idag har kag lite smärta i vänster sidan, tror ni ÄL kan ha varit fredag/lördag? Är jag ute efter sex i onsdags då?

_Madicken96_
0

Ruta ett igen efter missfall. Beräknad mens på fredag. Vi har haft oskyddat samlag vid några tillfällen utan att aktivt försöka då det rekommenderas att iallafall få igång cykeln som vanligt innan man försöker igen för att kunna beräkna vilken vecka man är i, bara för det har det väll tagit sig på en gång… men det tror jag inte.

fröken321
0

Hej!
Vi fick missfall i början på juni i år samma dag som mensen skulle ha kommit. Alltså mycket tidigt. Vi har försökt sedan dess. Jag slutade med p piller i april 2022 och min menscykel har varit galen sedan missfallet. Jag hade en riktig cykel därefter på 35 dagar och månaden efter hoppade mensen över och det gick 80 dagar mellan de cyklarna. Alltså juli - september. I oktober var min mencykel 41 dagar och nu är jag inne på dag 35 och första månaden med nc. Jag har använt ÄL test sedan i juli och jag får ofta utslag på dessa en gång i veckan, alltså förbereder min kropp sig på ÄL men lyckas inte då jag en vecka senare får positivt test igen. Så jag bestämde mig för att att testa NC för att kanske lyckas lokalisera min ÄL. Såhär ser min första cykel ut (som inte är slut än). P.s notera att jag tagit ett gravtest idag (17 dagar efter nc beräknat min äl). Sorry om detta inlägg blev helt oförståeligt och luddigt men jag försökte fatta min ”story” kort.

• Redigerat 2022-12-08 11:51 av fröken321
fröken321
1

#30: min ÄL kan alltså varit dag 18 men även dag 26 då jag fick utslag på ÄL test dessa dagar. Och enligt tempen kan de vara vilket som? Jag har inte lagt in mitt positiva ÄL test den dag 26 i nc.

• Redigerat 2022-12-08 11:50 av fröken321
fröken321
0

#29: Hur har de gått för dig?

_Madicken96_
0

#32: Inget plus än, men mensen har kommit igång som vanligt och nästa ägglossning beräknas till nästa fredag. För er då? :)

fröken321
0

#33: varken plus eller mens och är på dag 44 nu. Min graf är riktigt kass och har inga symtom på varken grav eller mens…

Sandrus
0

Har tempat sporadiskt då jag blir så besviken när kroppen bara strular men ser det ut som jag faktist haft ägglossning nu? Känner av lite pmds redan isf annars vet i tusan vad det är.

cashili
0

#34: du kke inte haft ÄL

cashili
0

#35: rätt svårt att säga med tanke på att du inte tempar samma tid varje dag. Pilarna i ditt schema visar på att det inte finns nån kontinuitet i klockslaget du tempar och då är det mer eller mindre omöjligt att dra nån slutsats

Vilka tider tempar du ?

Sandrus
0

Hade en konstig engångsblödning på cd 47.
Tempar runt kl8 men lägger inte alltid in förrän senare på dagen

cashili
0

#38: ok bara att vänta o se om tempen håller sig hög

Sandrus
0

#39: får göra det

Norrlandsbruden
0

#35 om tempen håller sig nu så har du nog absolut haft din ÄL, tycker att mina tempningar såg ut så där när jag hade ÄL också ☺️

Sandrus
0

Det sjönk igen tyvärr :(

cashili
0

#42: vilken temp brukar du ha före / efter ÄL ?

Sandrus
1

Efter vet jag inte för har aldrig lyckats hålla i tills jag fått en för det varit så långa cyklar men ligger ofta typ 36,05-36,15 däremellan är vanligaste temperna men ibland uppåt 36,20.
Idag gick tempen upp igen.

cashili
0

#44: har du bild på hur kurvan ser ut nu

Sandrus
0

Såhär ser den ut nu.

cashili
0

#46: ok en enstaka dipp har typ alla då o då så du kan fortf haft ÄL

Sandrus
1

Hoppas det :)

Sandrus
0

Återstår att se om mensen kommer om några dagar, känner noll nu och tempen har varit låg två dagar dock har jag sovit ca 2 h osammanhängande dom här nätterna så satt dom som avvikande, har en sjuk dotter mellan oss som inte ligger stilla 😩

cashili
0

#49: kan du visa grafen

Sandrus
0

Den är med här över? Dom blå punkterna är de senaste temparna det blev ingen linje mellan eftersom jag uteslöt dom men såhär ser det ut om jag inte gör det den tar bort ÄL

cashili
0

#49: oj sorry såg den inte , men såg nu att du lagt in den

Jag har tempar två år, och även om jag sovit dåligt så har tempen inte sjunkit så lågt då, kanske mest sjunkit 0,2 eller så
Men du får se

Har du tur får du en dipp pga inplantation , men oxå svårt att sia om när tempen inte är helt tillförlitlig

Sandrus
0

Nej så är det ju, jag har märkt stt min sjunker ganska drastiskt när jag sovit dåligt men jag har aldrig fått med en luthealfas med temp men märkt i follikulärfasen att det kan dippa riktigt rejält då, jag har även märkt dom få gånger jg haft ägglossning att min trmp på dagen ligger på minst 36,70 från lunch och fram till kvällen den tiden när jg inte haft ägglossning brukar det aldrig överstiga 36,40 och nu ligger den uppåt 36,80 vid den tiden och gjort sen ökningen, vet att man inte kan lita på det senare på dagen men det är ändå en mönster jg märkt.

Har nog även sovit med öppen mun den lilla tid jag sovit då jag är småförkyld med täppt näsa sen 2-3 dagar

cashili
0

#53: ok
Ja många saker kan göra att tempen inte är tillförlitlig

Jag tempar sällan dagtid då det är morgonens temp som gäller , men jag brukar ligga på 37,4 efter ÄL eller mer och 36,6 före.

På morgnarna före ÄL 36,1-36,4 före och efter runt 36,8

När hade du sista mensen

Du kan ju be om VUL eller prov på progesteron för att se om du ägglossat

Sandrus
0

Senaste mensen va 12/11 så det hoppade över december, där ff säger stt jag ägglossat nu är där jag skulle haft den nya ägglossningen precis på dagen.

cashili
0

#55: ok
Ja om det är ÄL så ska tempen gå upp igen och inte stanna så lågt

Sandrus
0

Idag sovit bättre och tempen gick upp :)

Sandrus
0

Tempade visserligen 30 min tidigare

lill.an
0

Hej! Jag har börjat tempa denna månad då jag aldrig får positivt utslag på LH-test (väldigt nära positivt men aldrig helt tydligt)

Min normala cykel har alltid varit 28-30 dagar, så nc:s första beräkning var ägglossning CD 16, fick dock noll utslag på LH-tester då..

Fick heller ingen direkt temperaturstegring då som man ser på grafen. Fick dock utslag på LH-tester CD 20 och grafen ser ju tydligare ut då?

Ska tillägga att jag har Endometrios, och är troligtvis östrogendominant, läste att man då kan ha förkortad lutealfas, så ägglossning CD 20 kanske inte helt orimligt även fast cykeln totalt är 30 dagar?

Mycket svammel men kan ni hålla med om att dag 20 känns rimligare än 16 som NC nu försöker bekräfta?

cashili
0

#58: ok ja det är en liten ökning på 0,3 sen före ÄL

cashili
1

#59: ja absolut
Dag 21 ser det ut som ett steg upp på tempen men inte dag 16

cashili
0

#59: en fråga till dig ; vad använder du för ÄL test

Sandrus
0

Jag fick just lite vagt brunt på pappret nu

cashili
0

#63: hur lång lutealfas har du

Sandrus
0

Vet inte exakt men tror 13 dagar när jag baserat på sekret, sista dagen med fertilt sekret till mens har varit 13-14 dagag

lill.an
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

#62: använt NC:s egna och RFSU stickor samt något billigare märke som är stavar.

Tagit bilder där den första RFSU är tagen på morgon på söndag, den andra på eftermiddagen söndag och sedan staven är måndag morgon

cashili
0

#65: lutealfas är från ÄL till mens .. sekret kan man ha 5-7 dgr före ÄL

cashili
0

#66: ej positivt än :)

Sandrus
0

Ja jag brukar ha 5 dagar med sekret så räknade det från sista dagen med älsekret

Sandrus
0

#69: fram till mensen då och då va det 13 eller 14 dagar minns inte exakt, jag har ju inte mens sådär superofta 😂

cashili
0

#69: ok så typ 4-5 dgr till mens nu då

Sandrus
0

Ja, jag räknar med mens ca måndag-tisdag

lill.an
0

#68: Kontrollstrecket blir aldrig starkare utan har blivit svagare och nu blankt. Innan söndagen i princip blank sticka. Kanske var positiv senare under söndagen tänker jag men att jag missade det när jag testade söndag eftermiddag helt enkelt …

Har testat dagligen sedan CD 9

cashili
0

#73: svårt att veta
Du kan hoppat över ägglossning denna månad

Mitt positiva såg ut så ( har även tagit CB digital och VUL )

cashili
0

#72: ok! Antingne är det spottings du fick nu eller så hoppas nån annan blödning

lill.an
0

#74: Japp knepigt med dessa tester! Kanske kan köpa digitalt till en eventuell nästa gång (som jag ju hoppas det inte blir ^^)

Verkar inte ha någon toppen-prognos med min Endometrios, har börjat att tempa och ta tester för att vara förberedd för utredning som jag hoppas blir snart !

Sandrus
0

#75: ja, det kom inget mer va bara extremt extremt lite ljusbrunt nästan så det blev beigt en gång sen inget mer men hade lite molvärk i någon timme nu men det försvan med 🤔

cashili
0

#77: aha ja du får se vad som sker

• Redigerat 2023-01-05 22:02 av cashili
cashili
0

#76: har du bekräftar endo ?

lill.an
0

#79: yes, gjort flera VUL med bekräftade endo-cystor. Minst en av äggstockarna är också adherent (fastvuxen) mot livmodern

Så även om ägg släpper så kanske det inte fysiskt kan ta sig vidare 🤷🏼‍♀️

cashili
0

#80: nä det är sant , ska du få laparoskopi då så du vet ? Det är ju hemskt att försöka om det tex finns fysiska hinder i äggledare etc som gör att det inte går.

Sandrus
0

Jag får nog mens imorgon, det dippade idag IGEN! Men känner mig inte mensig eller så.

lill.an
0

#81: Har faktiskt tackat nej till laparoskopi, har ju fått diagnosen fastställd med ultraljud och de sa att de inte skulle göra något annat än att titta. Då kändes det onödigt med att greja med operation för något som man redan vet!

Verkar som att jag kommer få snabbare tid för utredning, eftersom endometriosen blir värre ju längre tid man är utan hormonbehandling.

De flesta får barn med IVF, då kringgår man ju det fysiska hindret i alla fall :)

Men medan jag väntar så fortsätter jag att tempa och kolla stickor, man vet ju aldrig! Man lär sig åtminstone saker om kroppen genom att tempa :)

cashili
0

#83: önskar dig lycka till ! Och ja det är alltid bra att lära känna sin kropp

Har du testat progesteron och östrogen för att se om du har bra balans ?

Har du haft endo hela livet ?

cashili
0

#82: dippade mkt ?

Sandrus
0

Precis under cl :(

cashili
0

#86: mm det är ju nära ”före ÄL temp” så troligen får du mens snart
Troligen därför du fick spottings också

Sandrus
0

#87: ja jag tror det med :(

_Madicken96_
0

Temperaturen åt rätt håll, snälla låt det hålla i sig nu! Har beräknad mens imorgon.

cashili
0

#89: får du mens 10 dgr efter ÄL?

_Madicken96_
0

#90: ja. 10 + - 1

cashili
0

#91: ok, det är en kort lutealfas
Har du koll på ditt progesteron?
Blir du gravid med så kort lutealfas så måste progesteron och hcg upp snabbt före kroppen signalerar mens

_Madicken96_
0

Nej det har jag inte koll på. Försöker att inte hänga upp mig för mycket på olika värden, ägglossningstest, cykelvariationer m.m för att inte stressa upp mig i onödan. (Lättare sagt än gjort) blev gravid i höstas på 4:de försöket så vi vet iallafall att vi kan bli gravida vilket känns tryggt, även om det inte gick vägen.

Sandrus
1

Mensen på ingång, ökar iaf.

cashili
0

#94: ok trist

fröken321
0

#94: är de någon anledning till varför du har så långa cykler? Mina är extremt långa och har varit sen jag slutade med mina p piller för över ett år sedan men vet inte varför. Började med Nc för 66 dagar sedan och jag har fortfarande inte haft mens ännu och min ÄL flyttas fram var tionde dag typ. 😪 dock har min temp legat högt nu i flera dagar vilken aldrig hänt innan så kanske att jag haft ÄL nu trots allt och inväntar mens MEN man vet ju aldrig med dessa långa cykler.

fröken321
0

Såhär ser min ut 😪

cashili
1

#97: ser ut som om du nog haft ÄL nu ja då tempen ligger högt flera dagar på raken

Långa cykler utan ÄL tyder på hormonell obalans

P piller etc kan få kroppen ur balans. Har det gått ett år med så långa cykler så skulle jag besöka gyn, ev ta lite prover etc för att se hur du ligger i östrogen / progesteron

Sandrus
0

#96: ja det beror på att jag har binjurebark svikt/ kortisolbrist och ingen sköldkörtel så mina värden blir sådär ibland.

Idag ökade dock tempen markant till 36,80 och jag har fortfarande bruna flytningar som nu minskat igen 🤔

fröken321
0

#98: har fått en tid för undersökning 17 januari 🥰

_Madicken96_
1

Gravid!! 😍❤ snälla låt det gå hela vägen den här gången 🙏

lill.an
0

#101: Stort grattis! Håller tummarna :)

lill.an
0

#84: Tusen tack! Nä har inte testat men funderat på att göra det, men tänkt att det kanske är att överanalysera ^^

Ja har antagligen haft endo hela livet, haft mycket smärta vid mens sen jag fick den. Fick dock inte diagnos förrän jag var typ 25, de såg endometrios-cystor på båda äggstockar på ultraljud när jag skulle sätta in spiralen

Plantlady123
0

#101: Stort stort grattis!! Vilken fantastisk start på året 🤩

_Madicken96_
0

#102: tack 🥰
#104: tack! Ja verkligen 😄

• Redigerat 2023-01-09 14:47 av _Madicken96_
lill.an
0

Alltså denna väntan på BIM 🙈🐌 har små mensvärks-känningar och kurvan är väl inte klassisk för grav, men har förstått det som att stigande temperatur innan BIM ändå inte är ett säkert tecken 🤷🏼‍♀️

Har heller aldrig haft en cykel längre än 30 dagar, vilket skulle ge BIM imorgon. NC har inte så många cykler med bekräftad ÄL att gå på så appen bestämmer min cykel till 33 dagar denna gång. Så tänker att jag tar gravtest i övermorgon om ingen mens

Har också fått veta att vi kommer bli kallade innan 1 år för utredning så det kanske ordnar upp sig till slut ☺️

• Redigerat 2023-01-11 15:29 av lill.an
cashili
0

#106: mens i morgon skulle ge en lutealfas på 9 dgr om jag ser rätt och det låter extremt kort .. då hinner knappt något fästa.

Blir det inget denna gång så skulle jag göra allt för att stärka din ÄL = ge mer progesteron och stark gulkropp , för det är den som styr längden på din fas efter ÄL till mens

Hade du ÄL på dag 21 och sedan har ~14 dgr lutealfas, då kommer mensen dag 35-36 ca

lill.an
0

Ja lutealfasen blir 9-11 dagar beroende på vilken dag som den faktiska ÄL var vilket inte är supertydligt enligt NC.

Misstänkte att det skulle bli så iom min östrogendominans.

Jag har försökt så gott jag kan och i princip slutat med koffein, sova mer, äta mer grönsaker (Särskilt korsblommiga grönsaker) dra ner/sluta med soja för att på så sätt försöka minska östrogenet, tränar regelbundet

Det jag har kvar är att gå ner i vikt då jag är lätt överviktig men det är också påbörjad process.

Ska ju som sagt få komma in för utredning snart och då får man väl ta prover och kolla nivåerna antar jag så man slipper famla i blindo ^^

Tempen har gått ner igen men inte under coverline och har känningar som mens så den dyker nog upp vilken dag som helst nu.

E123
0

Hej! Vilken dag skedde ägglossningen tror ni? Lägsta temperatur var dag 18 men temperaturen höjdes inte över baslinjen förrän några dagar senare. Kan ÄL varit dag 18 eller är det mer troligt med dag 19 eller 20?

cashili
1

#109: svårt att säga när man inte har ngt att jfr med

Hur ser dina cykel ut annars ? Vad har du för temp mellan mens och ÄL?

E123
0

#110: enligt appen är genomsnittet 36,3 mellan mens och ÄL :) åt antibiotika veckan innan ÄL så kan vara därför temp var ovanligt hög vissa dagar.

cashili
0

#111: förstår.. jag ser inte vad tempen ligger på övriga dagar i din graf så jag har svårt att dra någon slutsats
Jag har inte använt NC appen heller så förstår inte skillnaden på det där svaga linjerna och de linjerna som är starkare

Plantlady123
0

Någon som varit med om liknande dipp på äl+5?

cashili
0

#113: ja, dock tror jag inte du hade ÄL när din app visar för du hade ju en sänkning av tempen där
ÄL skedde nog dagen efter

• Redigerat 2023-01-14 21:32 av cashili
Plantlady123
0

#114: jag tror också att ÄL skedde dagen efter mot vad nc visar, appen har flyttat dagen fär ÄL 2 gånger. Men vad kan dippen innebära? Alldeles för tidigt för mens och alldeles för tidigt för inplantation

cashili
0

#115: man kan ha sådana dippar utan att det betyder ngt

Titta på andras kurvor så ser du att det kan dippa nån dag hit och dit utan att det betyder något

cashili
0

Kan någon möjligen hjälpa mig eller ge råd om de varit i liknande sits

Jag tror jag hade ÄL cd 14 eller 15, dvs 7-8 januari

Jag började med progesteron ( cyclogest) 4 dgr efter ÄL. Tagit samma dos hela tiden

Tagit test som jag tror är negativa , vissa ser jag dock svaga streck på

Min temp är ovanligt hög och har ej sjunkit

Jag förstår att progesteron påverkar temp men varför stiger det nu om y inte är gravid ? Även om man tar progesteron så sjunker ens egna om man inte är gravid och då borde väl rimligen kurvan oxå sjunka

Jag blir tokig och vet inte vem jag ska fråga

Kliniken stängd , vågar inte sluta med progesteron förrän jag är säker

Tagit progesteron kräm förr och aldrig upplevt samma då , tempen har alltid sjunkit 2-3 dgr före BIM / mens

• Redigerat 2023-01-22 06:22 av cashili
Plantlady123
0

#117: Hur har det gått för dig? Jag är själv i liknande situation. Tar progresteron tabletter nu mellan ÄL och BIM. Har dock inte testat ännu tänkte ta ett tidigt gravtest imorgon på äl+12. Tempen har legat stabil men i 2 dagar har jag haft en ytterligare tempöning och är nyfiken på om det är progresteronet eller något annat!!

cashili
0

#118: jag var gravid men fick mf

Plantlady123
1

#119: Åh jag beklagar 😞

lill.an
1

#119: Jag beklagar :(

Sandrus
0

Hej, vet inte vad jag tänker riktigt, förvirrad över tempen på cd 30 den känns konstig men jag tror jag hade ÄL den dagen borde den tempen kunna stämma då? Blir förvirrad. Säker jag haft ÄL iaf

cashili
0

#122: hur menar du

Sandrus
0

Ah jag uteslöt den jättelåga tempen i måndags på ena men inte andra, undrar mer om det är troligt att ÄL va i måndags för tempen va jättelåg eller om den bör uteslutas, jag har aldrig fått så låg och sov som alltid annars så inget ovanligt egentligen men fick starta om termometern sen pep den supersnabbt så blir osäker om den är tillförlitlig den tempen

Sandrus
0

Den ändrade ju min cl ganska extremt oxå

cashili
0

#122: förstås mig inte på NC app som som bara visar cd och inte datum men det ser ut som ÄL ca när twmpen steg till 36,6 typ

cashili
0

I alla fall om tempen fortsätter stiga
Man kan få ngt som heter fall back rise dagen efter ÄL

Sandrus
0

La till den ovanligt låga tempen i ff då satte den ut ÄL men i måndags som jag själv tror kan va rätt dag 😂

Sandrus
0

Vad tror ni om den här? Den dagen med dipp är jag osäker på dom den ska uteslutas, sov dåligt mellan typ 23-2/3 men sen sov jag bra och tempa i normal tid vid 7:30, hoppas ju det ska va en implantationsdipp men hört att det även kan förekomma i icke graviditets tempar med.. kändes dock positivt att den ökat i två dagar, har molvärk och huvudvärk och kissat lite mer sen äl+7 men annars noll och negativa tester.

fröken321
0

#129: såhär ser min ut. Vi är bara 2 dagar ifrån varandra 🤭

fröken321
0

#129: har precis samma symtom som du. Ska hålla tummarna för oss båda 🥰

Sandrus
1

#131: jag skriver ett privat meddelande till dig kan vi följas åt sista dagarna innan vi vet?

cashili
0

#129: vsd låg tempen på idag ?

Sandrus
0

#133: den låg på 36,51 idag.

Sandrus
0

Nu är det nog ändå kört :(

Sandrus
0

Idag gick tempen upp lite igen, känns som jag blir dum i huvudet på det här!!

Norrlandsbruden
0

#136 Men det är ju ändå lovande! Man kan ju dippa i temp ibland oavsett om man lyckats tempa samma tid 🥰

Sandrus
0

Har fått utesluta många tempar innan pga sjukdom, jag hoppas och tror att det är positivt att tempen går upp, BIM idag enligt ff och på söndag enligt nc!

cashili
0

#138: när brukar din temp dippa före mens

Sandrus
0

Äl+11 sen har mensen kommit äl+12

cashili
0

#140: ok du får se imorrn då! Svårt att veta när man inte har en helt bekräftad ägglossning.

Sandrus
0

Tempen fortsätter vara hög, mens skulle varit i fredags enligt ff och idag enligt nc, testade inte ens imorse för känner ingenting och testet igår va negativt.
Fattar inte vad kroppen håller på med!

cashili
0

#142: du kanske inte är där du tror i cykeln ?🤷‍♀️
du är ÄL+14 idag enligt när appen trodde du hade ÄL och isf tycker man ju att du borde få + om du är gravid

• Redigerat 2023-03-05 09:02 av cashili
Sandrus
0

Tänker lite i dom banorna med.

Sandrus
0

Tänker om den kan ha varit äl+5 eller 7 istället för efter äl+7 är den ju mer stabilt hög min temp

cashili
0

#145: mm men din temp tyder inte på ÄL för 5-7 dgr sen
Före dippen för typ 8 dgr sen hade du ju nästan lika hög temp som nu

Sandrus
0

Ja den är mycket märklig, den har varit lite högre länge så på nc har jag uteslutit då jag va sjuk och tänker att det kan ha hängt kvar men det funkade inte på ff men hur jag än gör hmnar ÄL där den är.

Sandrus
0

Missade troligen peak på ÄL testen i måndags då det va nära positivt på fm och sen va ena testet tvär neg och andra började blekna igen men va fortfarande lite starkare sen har dom varit bleka sedan dess, tror ni det va ÄL igår/idag eftersom det ökade i tempen idag? Har vi en chans om vi låg imorse då?

cashili
0

#148: man kan inte sia om ägglossning varit på en lite högre temp
Du måste ha minst 3 höga tempar för att man ska kunna säga ngt

Hade ni sex kring detta finns det såklart en chans

Det jag inte förstår är hur ett ägg kan ta 36 dagar på sig att mogna o släppa ?

• Redigerat 2023-05-10 17:43 av cashili
Sandrus
0

Ingen aning förra mensen startades med provera men jag har ibland haft cykler på nära 100 dagar som varit både med och utan ÄL (märker på mensmängden om jag haft det då jag forsblöder med mycket smärta efter en ÄL men vid en bortfallsblödning kommer det bara lite och gör inte ont) senast jag hade en riktig mens hade jag inte haft på 11 månader och då sa gyn att jag troligen haft ÄL när jag sökte för smärtor och slemhinnan va tjock sen blödde jag 12 dagar efter smärtorna och ca en vecka efter vul.

Har extremt oregelbunden cykel nu pga andra hälsoproblem.
Undrar eg mest att om jag hade ÄL igår/idag om det finns en chans med sex imorse, hoppas så mycket bara att ägglossningen ens ska komma tillbaka.
Hade riktig mens i september (den jag skrev om) sen hade jag bara bortfallsblödningar varje månad till januari mensen sen försvan mensen och jag började med provera och fick blödning runt cd 90

cashili
0

#150: ok du får tempa två dagar till minst för att se 🩷

Sandrus
0

Håller tummarna för att det är ÄL och lite extra för att det ska vara nog med ligget idag med.

Jag har aldrig haft så starka (om än knte heöt positiva) ÄL test heller och mycket känningar i hela nedre magen och mängder fertila flytningar precis som i september så håller tummarna stenhårt!

[Freyaaa]
0

#152: hur har det gått med din cykel?

Sandrus
0

Det va inte ägglossning, nu säger nc att jag är på äl+12 men lär isf haft ÄL en dag tidigare men jag undrar om det inte va för tre dagar sedan.

[Freyaaa]
0

#154: har du haft så lång cykel innan? Kan det inte annars stämma att den var där den är utsatt?

Sandrus
0

Jag har i regel långa cykler men när det beter sig okej så ligger den runt 32-40 dagar men dom har varit uppåt 340 dagar med, utreds för kortisolöverskott dom misstänker mina skumma cyköer beror på tyvärr, känns som jag har ägglossat iaf men oklart när, jag kände både på cd 46 och för 3-4 dagar sedan men om det va cd 46 så borde mensen ha kommit nu.

[Freyaaa]
0

#156: åh så svårt för dig att veta! Jag som tyckte jag har svårt att veta när min cykel varierar mellan 27-36 dagar 🙄
Men finns det inget sätt sjukvården kan hjälpa dig?

Sandrus
0

Nej tyvärr inte då jag väger på tok för mycket :(

[Freyaaa]
0

#158: men man tycker ju ändå att de skulle kunna göra något, eller iallafall hjälpa till med någon sort strategi eller förklaring till varför dina cykler beter sig som de gör🤔

Sandrus
0

Dom misstänker jag har cushings som gör att jag inte får mens så ofta, jag har en dotter sedan innan och vid cushings går man även upp i vikt så jag va ju överviktig innan men nu är det extremt och då säger dom att det inte är etiskt hållbart att hjälpa mig

[Freyaaa]
0

#160: men va? Om din övervikt beror på sjukdom bör de väl kunna göra något för att hjälpa dig tycker man. Hoppas att du kan få turen på din sida ändå 😊

Sandrus
0

Dom hr inte kommit på om det är det jag har än tyvärr det är nyss upptäckt att något är fel.

[Freyaaa]
0

#162: men då finns kanske hopp att de kan hjälpa dig på sikt 😊

Sandrus
0

Idag ser det ut såhär, osäker om jag hade ÄL där den satt ut eller senare runt dag 50-52 som någon sa kunde va ett alternativ, tempen dippade ju idag, jag fick mensvärk i typ 20 min sen gick den över, trodde jag fick mens men istället va det massa mjölkiga flytningar.

[Freyaaa]
0

#164: brukar det se ut så för dig efter ägglossning, med så varierande temp?

Sandrus
0

Jag har bara fått med en ägglossning på tempen innan den gick upp och ned med men höll sig över linjen iaf jag tror inte jag hade ÄL när den säger kollade anteckningarna nu med för jag hade skrivit och cd 48 och 49 hade jag magsjuka och dom temparna är ju ovanligt höga.

[Freyaaa]
0

E5E590A1-EFA8-4FA9-BD31-491B87C53677.jpeg

Min kurva där jag för in tempen oavsett om jag sovit dåligt. Har en i natural cycles där de fyra sista dagarna är uteslutna pga dålig sömn.

Dagens temp var antingen låg som i grafen vid 01.50 eller hög som dagarna innan 04.40

Sandrus
0

#167: klurigt när man inte sovit så bra, min temp blir lägre när jag sover illa

[Freyaaa]
0

#168: Ne säkrast att utesluta dem då, som jag gör i nc. Och det är så svårt att veta om man kan räkna med dem eller inte 🤯8C560846-0BEB-42F0-8658-160815B31F80.jpeg

Sandrus
0

Där ser det ju ut som ÄL skulle varit cd 13

[Freyaaa]
0

Jo eller så har jag sovit oroligt utan att veta om det, hade lite höjning av tempen innan ÄL förra gången också :) och sen har den gått upp mot 36,5 efter ( fast jag inte vågat räkna med dem)

Fick ju ändå positivt ÄL test på dag 15, dag 12 var de nästa blanka, varav jag lät bli att ta något test dag 13 :)

Sandrus
0

Hmm svårt då

Sandrus
0

Kan man ha implantationsdipp i två dagar?

cashili
0

#173: vanligen inte
Men man brukar inte ha det så sent som 12-14 dgr efter ägglossning

• Redigerat 2023-06-04 10:09 av cashili
Sandrus
0

Jag tror inte jag hade ägglossning när nc satte ut den, jag har skrivit på dom första två höga temparna att jag hade magsjuka men det blir ingen skillnad om jag utesluter dom så har låtit dom ligga kvar, tror snarare ÄL skedde runt cd 52

Sandrus
0

Det är ju därefter tempen hållt sig något jämn iaf

cashili
0

#176: jag tycker det ser underligt ut om du hade ÄL cd 52. Tempen är typ 0.2 grader högre och några tempar under cd 52. Brukar du ha så låg ökning av temp efter ÄL ? Helst ska den upp minst 0.5

Sandrus
0

Vet inte vad som är normalt för mig tyvärr då min cykel lever sitt eget liv väldigt svårt att tolka något alls typ

Sandrus
0

Sådär om jag tar bort sjuktemparna men jag tror min kropp konstant försökt ägglossa sedan jag började tempa den här cykeln med bara några dagar mellan

cashili
0

#179: vet inte vad som är normalt för dig
Men som du ser så är dina tempar efter ÄL inte så mkt högre än före
Kanske har du ev ÄL men tyvärr isf troligen svag med låg progesteronproduktion

Men jag har heller aldrig sett eller tolkar så extremt långa cykler så jag vet ärligt inte alls

Sandrus
0

Nej det är klurigt :/

cashili
0

#181: du skulle ju behöva få support i att ens se om du ägglossar och korta ner cyklerna

Sandrus
0

Vården vägrar pga min vikt tyvärr

Sandrus
0

Senaste mensen va en provera mens så jag har fått det iaf för att starta mensen var tredje månad

cashili
0

#183: privata instanser också?

Sandrus
0

Ja kag jar provat privat med den personen var extremt mycket otrevligare och så hårdhänt att jag blödde 1 vecka efter undersökning

cashili
0

#186: kan du testa alternativ medicin för att stärka kroppen

Sandrus
0

Jag har börjat använda en olja från young living för några dagar sedan som ska hjälpa det egna progesteronet på traven samt innehåller munkpeppar så jag tänkte börja där och sen kanske prova rosenrot oxå

cashili
0

#188: har du Pco ? Isf finns det massor man kan ta till för att hjälpa där oxå
Går att läsa massor online , poddar osv

cashili
0

#188: mm förstår men ..(!) tar du progesteron utan att haft ÄL så stör du cykeln ännu mer
Kom ihåg det 🥰

Sandrus
0

Ingen pco varesig enligt vul eller enligt blodprover dock misstänker dom endokrina sjukdommar som har med kortisol att göra som troligen kom igång efter dotterns födelse eller är cykliskt det pågår utredning där så vi får se om det går att lösa i framtiden, senast jag hade regelbunden cykel va dec 2018-februari 2019 då jag blev gravid, innan den kom igång 2018 hade jag inte mens alls på flera år.

sbj8
0

Hej! Hoppar in här i tråden och delar med mig av min kurva denna månaden, hoppas okej! Är på ÄL+9 idag med rejäl tempökning senaste dagarna. Kan det ha blivit nåt denna månaden eller är det önsketänkande? 😅
Bifogar bild med mina tre senaste kurvor att jämföra med.

sbj8
0

Hej! Hoppar in här i tråden och delar med mig av min kurva denna månaden, hoppas okej! Är på ÄL+9 idag med rejäl tempökning senaste dagarna. Kan det ha blivit nåt denna månaden eller är det önsketänkande? 😅
Bifogar bild med mina tre senaste kurvor att jämföra med.

Sandrus
0

Ser minst sagt lovande ut iaf!

sbj8
0

#194: åh tycker du? Vad glad jag blir! 😀 Får se om tempen håller i sig kommande dagarna

Sandrus
1

Gör den det tror jag du kan ta ett test om några dagar :)

cashili
1

#193: hoppas !!

Sandrus
0

Tror ni att min kropp tillslut lyckades få igenom en liten fjuttig ägglossning? Nu har tempen legat precis över cl i 4 dagar det är mer än innan men lägre temp än vid de andra försöken kroppen gjort?

cashili
0

#198: generellt skulle jag säga nej då tempen mellan cd 51-59 är högre än det du har nu
Men jag vet ärligt inte. Kan inte tolka det där på ett säkert sätt

Sandrus
0

Tänker om den försökte stort men misslyckades till cd 55 sen försökte direkt cd 56 men det inte gick då heller men att det gick på cd 61 men att det va så ynkliga få krafter kvar där att det bara la sig nätt och jämt högre

cashili
0

#200: jag har tittat på ÄL kurvor i flera år och generellt brukar man kunna se en mer distinkt ökning när ÄL skett

Men som sagt är din kurva unik och jag vågar inte riktigt uttala mig .. har du haft ngt positivt ÄL test nyss eller fertilt sekret ?

Sandrus
0

Haft fertilt sekret som kommit och gått sen cd 30 ca men jag har aödrig haft ett positivt ÄL test i mitt liv men lyckades ändå få barn senast så jag har gett upp dom

klyftpotatis
0

Hej! Min första ägglossning att använda natural cycles. Försökt få barn i snart två år. Ni som är grymma på temp, vad tror ni? Kan man se redan nu en eventuell graviditet eller det blir inget? För tidigt att veta? 🤞🏼

cashili
0

#203: generellt är det svårt att sia om det när man ej tempat för kan sina trender , men att tempen ökar är bra om den håller sig hög efter BIM

Sandrus
0

Hur stor chans är det att jag hade ägglossning cd 15-16 men att tempen ökar långsamt? Jag va iofs bakis igår och sov dåligt inatt brukar då få lite lägre temp så kanske borde utesluta idag…
Vet att eg inget går att utläsa på det här men jag är så desperat efter ägglossning nu då den uteblivit sedan september!

cashili
0

#203: hur gick det

cashili
0

#205: Hej. Som du säger går det inte att utläsa än. Vänta två dagar till och se hur tempen beter sig. En hög eller låg temp säger inget tyvärr och speciellt inte om man också vet med sig att man gjort saker som kan påverka ( sömn, alkohol etc).

Sandrus
0

#207: högst troligrn har jag väll inte haft ägglossning den låg på samma idag 36,39 det är ju högre än innan och min fotter sover kaos men tänker man ändå borde se en lite tydligare ökning om den hade varit även att jag sovit dåligt men å andra sidan har jag sånna bekymmer jag bara brukar ha efter ÄL som att jag måste upp och kissa på natten och småkissar på dagarna, det har jag inte haft sedan september när jag verkligen har ÄL.

cashili
0

#208: men appen bekräftar inre ÄL med ene nya tempen va ?

Ja en efter ÄL temp ska va mer tydlig ökning

Sandrus
1

#209: nej det gjorde den inte och idag droppa tempen igen och jag har haft känningar i högersidan samt har äggviteflytnignar igen så kroppen gör väll ett nytt försök nu.

Sandrus
0

Nu är ju frågan vilken som stämmer, sov ju som sagt sämre dom två 36,39 temparna och även den 36,25 tempen så eg dom tre innan idag, hade lite suspekt humör igår och började ju testa ÄL test efter när ff satte ut ÄL och har inte haft positivt, aldrig haft förr heller iofs.

Sandrus
0

Vet inte alls vilken som stämmer :’( hade molvärk igår och pyttepyttelite ljusbrun spotting i äggvitesekret idag dippade tempen och jag är sjukt trött, jäääättevarm, har lite känningar i brösten men knappt men känner inte att mensen känns på g mer än det som va igår?

cashili
0

#212: med tanke på tempdippen ser det ut som om mensen kan va på g
Ibland kan vissa ha spottings före mensen

Sandrus
0

Tänker så med, hoppet är väll det sista som överger en men det verkar mest troligt så.

cashili
0

#214: 🩷🩷

Sandrus
0

Borde väll egentligen vara glad för ATT jag fick ägglossning alls, provat en olja med munkpeppar och wild jam och det verkar ju funkat, började på cd1 av bortfallsblödningnoch fick troligen ÄL dag 14 har aldrig haft så tidig så egentligen borde jag ju bara vara glad!

[Freyaaa]
0

IMG_8921.png

Brukar tempen dippa innan mens? Min dippar först ordentligt någon dag in på mensen. Vet någon varför det är så?
Har bara 11 dagar lutealfasen enligt appen. Men brukar bara ha lätta bruna flytningar första dagen, är jag för snabb med att logga mensen?
Inte säker att jag verkligen haft ÄL varje månad. Någon som kan utläsa något?

cashili
0

#217: ja tempen dippar före mens
För en del 1 dag före och för en del stegvis 2-3 dgr

Du ska ej logga mens om du bara har spottings

Sandrus
0

Suck… vilken ser ut att stämma bäst? Hade äggviteflytningar cd 19 oxå och mens verkar jag inte ha det kom bara brun flytning (enligt långa grafen) cd 9 11 och 12 sen har inget mer kommit nu, känns inte som någon mens är på ingång och såg svagt på test imorse men inte igår, litar dock inte på det då det va ett babyplan!

Sandrus
0

Om jag ens haft ägglossning, annars är något vajsing rejält.

[Freyaaa]
0

#218: men det är så svårt att avgöra när den verkligen kommit igång. Men ska försöka bevaka nästa gång :)

[Freyaaa]
0

#219: du får testa med ett du litar på med morgonurin så får du kanske ett säkert svar :)

HannaAst
0

#1:

Hej !

Behöver hjälp att tyda.
Detta är första gången jag använder NC efter 2 graviditeter utan detta hjälpmedel.

Ni som kan läsa av såna här temptabeller berätta gärna lite för mig.

Vi har börjat försöka med 3e och detta är första försöket ska ha mens 25-26/ 7 .

HannaÅ

• Redigerat 2023-07-21 12:41 av HannaAst
HannaAst
0

#1:

HannaÅ

HannaAst
0

Hej !

Behöver hjälp att tyda.
Detta är första gången jag använder NC efter 2 graviditeter utan detta hjälpmedel.

Ni som kan läsa av såna här temptabeller berätta gärna lite för mig.

Vi har börjat försöka med 3e och detta är första försöket ska ha mens 25-26/ 7 .

HannaÅ

[Freyaaa]
0

#225: det ser ju ändå ganska lovande ut, men det är väl svårt att säga hur det gått för er än 😊

Men dippen kan ju vara en inplantation 🤷‍♀️

Hoppas på det bästa 😊

HannaAst
0

#226:

Jag hoppas ju verkligen att trotts tempminskningen så kommer inte mensen och jag plussar .

Men jag tycker generellt att det är svårt att tyda och veta vad skillnaden är mellan en gravidcykel och inte innan mens 🙂

HannaÅ

HannaAst
0

#226: Jag hoppas ju verkligen att trotts tempminskningen så kommer inte mensen och jag plussar .

Men jag tycker generellt att det är svårt att tyda och veta vad skillnaden är mellan en gravidcykel och inte innan mens 🙂

HannaÅ

[Freyaaa]
0

#228: det är svårt, lättare att veta efter ett plus 😅

Jag är nog fel person att tyda också, jag har aldrig haft en egen pluskurva. Enbart sökt massa när jag hoppats på plus. Men jag hade fortfarande hoppats om min kurva sett ut som din :)

HannaAst
0

Tycker med det är svårt.

Fick ett plus på äl-stickan vi 7 på morgonen samtidigt enormt ont i ryggen och vänster sida av magen..

Dagen efter ÄL+1 va den som borta men istället kom brutal halsbränna inget hjälpa emot drt inte ens tabletter.
Blev också täppt.

Sen efter en veckan fick jag samma tid vid 7 tempdipp och även halsbrännan försvann.

Nu är det ÄL +9 och har ömma bröstvårtor lätt ytlighet och kissnödig samt finnar men kan säker vara PMs och kanske mens på G men inget jag hoppas 🫠

Säg att något har haft samma så jag kan få lite posetivit 😅

HannaÅ

Sandrus
0

Oral temp på nc och vaginal temp sedan ca 11 dagar på ff. Fick nästan positivt ältest i fredags kväll så det blev nog positivt under natten då det va svagare igen på lördagen, trodde jag fick ÄL lördag em men blir osäker nu då tempen dippa så mycket idag och jag haft migrän sedan mitt i natten, låter det troligt att ÄL är idag? Ser det troligt ut?

cashili
1

#231: hm med den dippen ser det inte ut som om ÄL var lördag .. då ska tempen ej gå ner. Låter som om din kropp ev försöker lossa ett ägg men ej lyckas.

Om ÄL är idag återstår att se om några dagar

HannaAst
0

Hej Alla!

Tänkte meddela att tempen sjönk och jag fick någon menslikande blödning 1 dag tidigare än vad som va beräknat .

Dock anser jag att man temp fortfarande höll sig högt trotts blödningen och blödningen höll i sig ca 4 dagar för att sedan sluta bara sådär .
Så mycket kortare än vanligt.

Min meddeltemp har höjts med 0.02 grader tack vare denna blödning.

Har dock ett litet dilemman har sjukt ont i bröstvårtorna och det började när blödningen slutade brukar man få det?
Eller ska jag hoppas på att denna blödning va något helt annat trotts att den va lik en mensblödning dock kortare.

HannaÅ

Sandrus
0

#232: håller tummarna för en rejäl ökning imorgon!

cashili
0

#233: med tanke på att din temp legat lägre och ej gått upp igen skulle jag nog ändå tippa på mens.

Du får se vad som sker närmsta dagarna

HannaAst
0

#233:

Nu ca 3 dagar efter sista "mensblädningen" så har jag ömma bröst ,svullen mage och sjukt ont i ryggen som molande värk/träningsvärk.

HannaÅ

cashili
0

#236: om du är gravid så visar test det nu så testa om du tror det 😊

Sandrus
0

Ser det ut som jag kan ha haft ÄL tidigare än cd 46? Skulle då vara äl+2 men har molande värk speciellt i ena sidan och fick lite ljust ljust rött på pappret ikväll känns typ lite mensaktigt men inte lika illa.
Nc är oral temp och ff är vaginal

[Freyaaa]
0

IMG_9087.jpeg

IMG_9086.jpeg

Visst verkar det som jag redan haft ÄL? Trodde att jag skulle ha ÄL runt cd 19. Tagit ÄL-test sen dag 11, men får nog acceptera att ÄL redan varit. De två första höga temperaturerna vaknade jag en timme tidigare än vanligt, så ville först inte räkna med dem.

Visst kan inte tempen gått upp såhär utan att ÄL redan varit?

Gissar att jag haft positiva ÄL-test dag 9-10?

cashili
0

#239: ser ut så och ev kan testet cd 12 varit positivt
Om detta är RFSU test så visar de riktigt dåligt fast de är positiva

[Freyaaa]
0

#240: ja kanske 🤔 har inte tänkt så mycket på vad jag druckit och hur länge jag hållt mig mellan dagarna. Utan tagit efter jobb och det passar.

Förra månaden var de tydliga, de är från natural cycles. Tycker nog faktiskt RFSU har bättre för dessa ska bara doppas 3 sek, supersvårt att räkna så kort 😅

Bara tagit dem för att kartlägga, annars har jag digitala att bekräfta med när det verkligen är viktigt att veta 😊

cashili
0

#241: ok.. enligt dessa är ju inga eg positiva men som du vet missade även jag peaken pga dåliga ÄL test

Så antingen har du haft ÄL eller så har du lnte

Hm. Svårt att veta .. om det finns andra orsaker till hög temp

[Freyaaa]
0

#242: ja de kan vara svåra, tur att vi inte behövde dem mer än för att se om jag har andra tecken på ÄL som kan hjälpa oss pricka rätt.

Men vi får ligga i när det är dags att försöka 😅

Tror inte tempen gått upp av någon annan anledning men lär väl aldrig veta helt säkert 🤷‍♀️
Men lite drygt att den hoppade flera dagar nu när jag trodde det blivit regelbundet 😑

cashili
0

#243: förstår det
Hur ser tempen ut idag då? Eller du kanske inte fortsatt tempa?

Förstår om det känns jobbigt med ÄL lite tidigare men cd 14 är ju helt normal , det är ju mitt i prick liksom och där ÄL ”bör” va😊

Anna9819
0

Kan det bli så här? Alltså tempen är ju jätte hög idag 😅 vet inte är jag sjuk eller 😂 och bör bortse från denna höga temp?

Anna9819
0

#239: ibland är det så svårt.
Som om kroppen älskar att jävlas

[Freyaaa]
0

#246: men grafen styr inte hur det gått för dig ❤️ är tempen nere imorgon, hade jag tryckt i att den ska undantas.

Det kan vara positiv att tempen höjs ett steg till, men du märker först om denna tempen stämmer om den ligger kvar där uppe eller om den visar mer som de tidigare. Håller tummarna att det är ett bra tecken 🤞

[Freyaaa]
0

#244: den ligger som igår ungefär 😊
Ja det är ingen större fara, hade bara önskat att en ny cykel började efter op istället för typ samma dag 😆
Men hade önskat fertila flytningar och andra förvaringar, som kan göra det lättare för oss framöver 😊

cashili
0

#248: mm förstår dig ! Man vill kunna tyda kroppen
Hade du inga tecken på ÄL ?

• Redigerat 2023-08-23 06:43 av cashili
cashili
0

#245: du får se hur det ser ut imorrn
Man kan absolut ha ökning för ngt fäst men oxå bara för att det är så hehe ( normal variation ) ❤️

[Freyaaa]
0

#249: Ne ökade flytningar men inte rätta 🤷‍♀️ men kanske stör cystan hur kroppen ska bete sig, återstår att se hur kroppen mår/fungerar efter att den är borta 😊

cashili
1

#251: hoppas kroppen ger tydliga signaler då 🙏

Anna9819
0

#251: ja den kanske stör mer hormonellt än dig fysiskt.

Anna9819
0

#247: såg på min förra kurva att den var liknande men inte riktigt lika snabb ökning utan den ökningen på två dagar.

Det är bara och vänta…

Anna9819
0

#250: hade tydligen så hög temp förra menscykeln typ samma tid men lite annorlunda.
Vänta på att det ska bli Lördag om jag inte känner något speciellt.
Har fruktansvärt ont i brösten så misstänker obalans i kroppen ev 😬
Skit kropp

cashili
0

#255: kan ju va lite pms symtom
Så svårt att veta

Anna9819
0

#256: ja precis men väldigt mycket så verkar inte så bra.
Får hoppas det vänder

HannaAst
0

Hej Alla

Nu är vi inne på andra cykeln och andra försöket ihop om att få till våran sista syskon till våra grabbar.

Vad tror ni är det kört?
Enligt appen skulle jag ha. ÄL CD20
Vad tror ni? Och när ska jag testa.

Har lätt molande mensvärk och vattniga flytningar och konstant trött

HannaÅ

• Redigerat 2023-08-23 13:45 av HannaAst
[Freyaaa]
0

#255: håller tummarna och tror på dig att du kan vänta till lördag med test! 😀🥰
Det är det som är roligt med att tempa, det går att se mönster till slut 😊
Det mindre roliga är att man varje morgon påminns om att man inte fått som man vill än 😣

[Freyaaa]
0

#258: se vad som händer med tempen framåt, hur såg den ut i slutet av förra cykeln?
ÄL kanske var cd 20 som den föreslår, men synd att det fattas några tempar direkt där efter 😊
Testa på BIM, så bör du få ett svar hur det ligger till 😊

cashili
0

#258: tycker det är svårt att säga då det inte jättetydligt framgår OM eller NÄR ÄL va enligt appen

Om tempen stiger närmsta dagarna så KAN det vara ett bra tecken men fortsätter den ned kanske ni får försöka lite till ❤️

Sandrus
0

Jag har aldrig fattat, är själva ägglossningen på dippen ev när det inte händer nptt med tempen eller på själva höjningen? Nc räknar ju från höjningen sv temp medan ff från dippen och som jag läst ökar ju tempen när progesteronet ökar och det är ju EFTER att ägget släppt?

cashili
1

#262: ja progesteron ökar efter ägget släppt

Anna9819
0

Negativt graviditetstest för två dagar sedan så detta är med största sannolikhet inte en graviditetskurva, men är det nått man kan tyda ? Som tex bra ökning på vissar på bra progesteron värde pga av temp eller så?
Det är min andra månad med att tempa så försöker lära mig.

cashili
0

#264: det är lite synd att du ej tempade fram till dag 7-8 för dag 7 ”ska” ju progesteronet vara som högst så den tempen är rolig att se MEN man ska oxå komma ihåg att en del ägg fäster där samt att den sk östrogen surge sker där och båda dessa kan förorsaka en tempsäknkning även om progesteron är högre … så det är viktigt att veta alla parametrar.
Generellt kan man se att du ligger på en ökning runt 0,5-0,6 från ägglossning och det är bra att tempen ökar en halv grad efter ägglossning. En lutealfas på 13-15 dagar är också bra för då räcker progesteronet till så att gulkroppen ej för för tidigt ♥️

• Redigerat 2023-08-26 09:55 av cashili
[Freyaaa]
0

#264: ingen aning, vad jag förstår så är kurvorna till stor del efter var och en. Sen är det väl visa saker som kan vara generella, men tror det är få ”måsten”, utöver att tempen ska stiga efter ÄL. 😊

Anna9819
0

#265: okej tack 🙏🌸
Ja var inte planerat att missa där..

Anna9819
0

#266: okej tack man får försöka hitta sin egna kurva 🌸

[Freyaaa]
1

#268: ja då ser man kanske när det avviker eller mönster efter några månader. Men skönt att kunna se när ÄL faktiskt sker 🥰

Lojsan95
0

Hej!
Försöker också få till en trea och första månaden jag tempar! Efter första barnet fick jag PCO och blev gravid på cykel nr 3. Nu har jag ändå haft någorlunda regelbundet efter att tvåan kom i november. Men har haft som längst 38 dagar och minst 28 dagar.

Har haft sex fler gånger än vad jag loggat men hade då även bruna flytningar vilket jag tolkade som ägglossningsflytning eftersom jag inte haft mellanblödningar förut. Men vem vet.

Imorse låg tempen på 36,02 så antar att min mens är på väg 🤔 har dammsugit internet efter svar, men varför är det så flukturerande i lutealfasen?

Sandrus
0

#270: tycker tyvärr inte det ser ut som om du har haft ägglossning ännu.

Lojsan95
0

#271: jag tänkte det också! Men hade verkligen ÄL flytningar och känningar. Känner extremt nu efter andra barnet har jag märkt. Men min yngsta som nu är 9 månader, snart 10 har mellan 3-4 uppvak per natt och vet inte om det kanske påverkar värdena? Försöker sova minst 4 timmar men det går ju såklart inte alltid.

cashili
0

#270: fluktuerande temp tyder på svajande prog vilket troligen betyder ingen ägglossning eller mkt lågt progesteron = svag ägglossning

Men tittar man på kurvan så tror jag lnte du hade ägglossning

• Redigerat 2023-08-29 17:13 av cashili
Lojsan95
0

#273: okej jag förstår. Vill väl bara inte inse det såklart. Det är helt okej. Såhär var det för exakt 2 år sedan när vi skulle börja med tvåan. Mensen och ägglossning uteblev helt plötsligt. Det är säkert min kropp så spelar mig ett spratt

cashili
0

#274: Pco ställer ju till ägglossningen för många

Lojsan95
1

#275: ja absolut. Skulle precis började med Letrozol men fick egen ägglossning enl ULJ och blev gravid den månaden. Men jag har ändå sedan i mars haft någorlunda regelbunden cykel. Inte 50-dagars cykler som jag hade innan barn nr 2.

Sandrus
0

Ser det här rätt ut?

cashili
0

#277: hur menar du med rätt ?

Sandrus
0

Hmm typ som om ägglossningen är rätt placerad, jag har inte fått positivt ägglossningstest men dom va relativt starka igår.

cashili
0

#279: avvakta några dagar och se om tempen håller i.
Är så osäkert med dina svajande temperaturer och om du ej fått pos ÄL test
Håller tummarna dock !!

Sandrus
0

Ja jag har faktist ont i brösten idag och har torkat upp efter stt ha haft äggvitesekret i 8-9 dagar och mycket molvärk, värken va rejäl igår så jag misstänker nog ÄL igår isf om den fortsätter vara hög :) hoppas hoppas! Har käkat inositol i 28 dagar nu!

Sandrus
0

Det verkar äntligen skött sig 🥹

[Freyaaa]
0

#282: skönt! Varför och hur lägger du in vilopuls? När på dagen tar du den?

Sandrus
0

#283: den läggs in automatisk med tempen från min handled med min applewatch, såhär ser alla olika ut men handledatempen är totalt värdelös känns det som!

[Freyaaa]
0

#284: jaha då borde jag också kunna få in den på något sätt 😊
Ja handledstemperaturen lever lite sitt egna liv 😅 men har faktiskt haft höjning av tempen även på den när jag haft ÄL. Men bara haft min klocka i två månader :)

Sandrus
0

#285: jag har haft min runt 1 månad men tempen där har mest levt sitt egna liv 😂

[Freyaaa]
0

#286: ja lite så 😅 men skönt att se att hur man har sovit, så man vet om man kan räkna med tempen man får med termometer på morgonen. Jag sover lite oroligt i perioder, så vet inte alltid när jag vaknar under natten. :)

Sandrus
0

Jag är lika dan kan vakna många gånger per natt i perioder.
Men för att få in det går du in på inställningar eller costum data sen enter youre own data sen apple health settings så ställer du bara in det du vill ha med sen får man in grafen genom att gå in på chart duo och ändra primary sign och den andra

[Freyaaa]
0

#288: tack nu fick jag in den, men utan skalan men det kvittar. Men min följer inte alls tempen 🤷‍♀️IMG_9131.jpeg

Sandrus
0

Jo men den följer ju tempen ganska bra :)

[Freyaaa]
0

#290: läste lite snabbt, spännande att följa. Det verkar som den ska kunna gå upp innan ÄL 🤩 det är ju bättre än tempen som man får riktigt facit på först efteråt 😃

Sandrus
0

Ja jg har sett det med, min verkar inte direkt följa det den är mest hög hela tiden! 😂

Sandrus
0

Nu måste jag väll ändå haft ÄL? Är kruttorr igen och så sinnessjukt trött så det känns bedövande.

Sandrus
0

Skulle ni säga äl+4 eller 5?

cashili
0

#294: vet ej, beror ju på vilken app man kollar på 🤔

Sandrus
0

Ja jag tyckte det är märkligt dom brukar ju visa tvärtom att ff visar på deb lägre tempen och nc på den som börjar öka!
Men jag började ”torka upp” dagen efter att nc satt den så kanske den har rätt då, jag är glad bara ATT den verkar varit och att vi hade sex därikring!

Sandrus
0

Jaha… verkar det som att det ibte va någon ägglossning nu? Eller kan den dippa såhär av andra orsaker?

[Freyaaa]
1

#297: du får se vad som händer med tempen dagarna framåt. Svårt att säga, en temp kan ju vara missvisande 😊

cashili
1

#297: Du får se vad som sker. Det kan ju vara att du haft ägglossning men att progesteron är lågt. Då har tempen svårt att hålla sig uppe. Får hoppas den vänder uppåt och håller sig där ! 🥰

Sandrus
0

Så jobbigt att inte veta varien ut eller in, mitt humör säger dock att jag haft ägglossning för jag har typiskt omshumör och är väldigt lättretlig

Norrlandsbruden
0

#297: Min temp kunde dippa så där ibland också efter några dagar! Kan bara vara naturliga orsaker i kroppen som gör att du är lite kallare just den morgonen 🥰
Hur ser tempnivån ut nu?

Sandrus
0

Idag gick den upp igen! Men låg igår med. Upptäckte att jag råkat lägga in spotting istället för mens med tidigare så ändrade det med och då hamna tempen fortfarande över cl :)

Solsken34
0

Här är min graf idag..

Molande värk i äggstockarna och lite huvudvärk till och från.. Samt flytningar..

cashili
0

#303: bara hoppas ngt tar sig
För tidigt att känna 😊😊🥰

Anna9819
0

Är det ofta att tempen går upp mot 37?
Nybörjare, min kuvrva denna månad är väl inte så bra med tanke på flera missade tempar.
Tänker mest om nån har nån idé på hur en kurva ser ut när ägget fäst eller är det alltid olika?

[Freyaaa]
0

#305: åh förstår dig så väl att man vill ha svar på hur det gått 😂❤️ sök på gravidkurvor eller tempkurvor graviditet, så finns massor på familjeliv. Själv suttit och kollat för att hitta tecken hur det gått tidigare gånger, men inte kommit fram till att de säkert ser ut på ett visst vis 😊

[Freyaaa]
0

#305: sen kan man trycka på denna i fertility friend och få upp vad andra tempkurvor som liknar din har varit 😊

Anna9819
0

#307: ja precis men jag har en gratis variant, har googlat men det är ju så olika .
Så det är nog svårt att se tänker jag

[Freyaaa]
0

#308: det är supersvårt, ena stunden ser man en kurva med likheter som var ett plus och sen ser man en med likheter som inte var det.
En del har implantationsdipp och andra har det inte 🤷‍♀️
Men en sak är ju säker med din kurva och det är ju att det verkar fungera som det ska och tempen gått upp ordentligt 😊 Det är ju en början, att ÄL faktiskt var och då finns det ju ett hopp att ägget blev befruktat😍❤️

cashili
0

#305: jättesvårt att säga utan att veta om du brukar gå upp där liksom 😊
Man ska gå uppåt så man kan nog ligga där oavsett om man är gravid eller ej

Sen är det som du sa lite svårt när man ej har alla tempar här
Och det är olika beroende på vilken temp man har före ÄL

En del har ju 36 och kommer kanske som Max upp till 36.8 medans andra börjar runt 36,4 och hamnar alltid över 37

Jag håller i alla fall tummarna ❤️

Anna9819
1

#310: ja man får se, vet inte det är ju yttre faktorer som kan spela in på tempen också typ som värme i rummet osv
Kan nog digga lite

Anna9819
1

Fråga: ska jag bortse från dagens temp? Måste väl vara nått fel för så där mycket bör väl inte tempen sjunka? Min brukar inte göra det iaf
Äl var ca dag 11-13 tror jag, inte tagit temp varje dag därför är ju kurvan lite svår att läsa.

• Redigerat 2023-09-17 05:37 av Anna9819
[Freyaaa]
0

#312: vet inte om inplantationsdippar kan se ut så? 🤞
men jag har också haft såna dippar mellan dag 5-9 efter ÄL visa månader 🤷‍♀️
Hoppas på det bästa 😍

Anna9819
0

#313: jobbat mycket så kanske kan bero på det. Tog en till temp två Tim efter hade iof varit vaken du men inte uppe, då var tempen 36.9.
Svårt 😅, kan ju ha sovit med munnen öppen ev.

Anna9819
0

#310: tack❤️

[Freyaaa]
0

#314: gör en anteckning att du hade båda och vilka tider :)
Jag hade lagt in den låga och tryckt ut sen så att den svarta pricken varit där, eftersom att 36.9 inte påverkar riktningen så kommer ju båda temparna typ vara med då :)

Anna9819
0

#316: ja det var smart, tack för tipset.
Tror inget för är lite less.
Men tyckte det var märkligt med en sådan stor temp dipp.
Tack för svar 💕🙏

cashili
0

#314: att ta om tempen 2 h senare är nog lite vanskligt för den ändras så fort man vaknar även om man ej går upp.

Om jag ser rätt är du på ÄL + 11 typ

Kan det vara tidig mens ? Känner du ngt av det ? 🤔

Anna9819
1

#318: nej borde ha mens tidigast torsdag
Tror inte jag är på äl+11 än utan mer 8-9 kändes som jag hade ÄL göra fredagen eller lördagen

Anna9819
0

Jag trodde mensen var på gång i går för fick en temperatur sänkning.
Tror jag hade ÄL senast dag 14 har tyvärr missat endel temperatur tagning precis vid ev ÄL.
Väldigt konstigt att tempen gick upp idag igen eller ?
Min BIM är igår ev imorgon

• Redigerat 2023-09-23 07:19 av Anna9819
[Freyaaa]
0

#320: kanske lönt att ta ett digitalt imorgon om mensen inte kommit då? För då är det ju ändå ÄL+14, så borde ju ge svar ❤️

cashili
0

#320: har oxå haft sådär att tempen går upp lite grann för mens
Vet inte vad det är , men kanske tillfällighet eller hormoner

Håller tummarna tills mensen dyker upp ❤️❤️

Anna9819
0

Vad tror ni? Jag misstänker att jag har ÄL idag ?

cashili
0

#323: svårt att säga före tempen går upp igen 😊😊❤️ Men hoppas det är idag eller snart !!

Anna9819
0

#324: jag röstar på idag
Mannen åker bort idag ju 😝

cashili
0

#325: hehe hoppas tempen gick upp idag då 💜💜

Anna9819
0

#326: ja den gick upp 💕

Solsken34
0

Hej på er.
Funderar här nu på när min ägglossning verkligen skedde, det står på NC att jag är som mest fertil den dagen jag fick negativt ägglossningstest, gick positivt dagen efter alltså 29 sep.. Och då släpper ägget inom 48 timmar typ? Då skulle vi legat mer efter där kanske än vad vi gjorde 😏🙈

Anna9819
0

#328: ägget släpper ibland tidigare tror det står från 12-36 timmar men det kanske beror på

Anna9819
0

Är det troligt att ÄL var den dag 13? Eller kan tempen gå upp ändå?
Orolig att vi missat ÄL pga jobb 🤥 jävla skit,… bara att hoppas

• Redigerat 2023-10-06 11:50 av Anna9819
cashili
0

#330: tempa minst 2 dgr till för att se om tempen fortsätter upp -❤️❤️

Solsken34
0

#329: hm okej 😊

Solsken34
0

Jag undrar vad tusan som hände här? En rejäl djupdykningsdipp för att sedan klättra upp till stadiga 36.75 igen..

Det konstiga var en jag tog tempen igår morse, 1,5 timma senare än vad jag brukar då det va helg.. Då låg den på 36.13.. Tänkte att jag får ta om den, då la den sig på 36.75 efter en stund.. Vad ska jag tro om det?

Anna9819
0

#333: kan det vara en inplationsdipp ?
Inte så bra på sådant en ibland har man ju det har jag läst.

[Freyaaa]
1

#333: det kan vara en implantationsdipp 🤞 men kan också bara vara, har själv haft liknade i några cykler där det inte varit graviditet. Inga garantier tyvärr 🙄Kan ju vara mätfel och andra omständigheter.

Men hoppas på det bästa 🤞

• Redigerat 2023-10-09 11:12 av [Freyaaa]
cashili
0

#333: tar man om tempen ska man ej räkna med den
Skulle se det som ett mätfel om det diffade så mycket som 36,13-36,75.

Det kan vara allt ifrån implantationsdipp, en vanlig dipp, eller att mesen tänker komma tidigt om dessutom tempen efter var 36,13

Återstår att se om tempen går upp imorrn 😊🤞

Solsken34
0

#336: ok, då har jag koll.. Har också förstått det som att man inte ska ta om den men jag kände mig äna tvungen efter den låga..

Kände även ett hugg i vänster äggstock på kvällen innan denna långa tempen.. Vet inte om de kan ha något samband? 🌺

Solsken34
0

#334: jag är verkligen inte bra på sånt heller.. Kände ett hugg kvällen innan det också.. Återstår att se vad det här betyder 🤗

Anna9819
2

#338: vi får hoppas på något positivt

[Freyaaa]
2

#338: det är bara att hålla tummarna 🤞

Solsken34
1

Dagens graf.. Mensen beräknas komma på fredag..

Anna9819
0

Hur ska man tolka den här tempen? Mätningsfel? Brukar inte ha så.
Brukar få högre temp.
Har iof en temp med enbart en decimal

cashili
0

#342: måste inte vara mätfel
Alla cykler är olika , så det kan stämma. Eller varför skulle det vara fel menar du 😊 kanske missförstod ?

[Freyaaa]
0

#342: det kan ju stämma sen är det ju säkert så att andra decimalen skiftar, fast inom en tiondels grad 😊 Hoppas det är början till en gravkurva 🤞 Det är ju tydligt att ÄL skett iallafall 😀

[Freyaaa]
0

FF satte ut min ÄL dag 14.
Hade dock nästintill blanka ÄL-test på morgonen cd 14 och vid 12 visade det nästan lika starka streck och glad gubbe på digitalt.
Brukar ha ÄL två dagar efter stegringen annars 🤔

Vet att jag måste ge det några dagar till innan det går att dra någon större slutsats, och vill framförallt se en större tempraturökning för att vara säker på att ÄL faktiskt skett 😱

Applewatchen verkar luta mer åt cd 15?
Jag sover väldigt oroligt för tillfället, så tror inte att alla tempar stämmer. Det är tyvärr stor variation på tempningstiden. Men fortsätter tempen uppåt borde det iallafall bekräfta att ÄL skett någon dag omkring? 🙈

cashili
0

#345: hm .. hade du pos em cd 14 låter det inte helt rimligt att du hade ÄL då .. speciellt inte om ej brukar ha ÄL 2 dgr efter första positiva testat

Mäter du olika tider blir det inte helt tillförlitligt

Men hoppas du får ett mer tydligt svar om ÄL skett eller ej snart !! 💜

Anna9819
0

#343: tänkte mest på att den är olik mina tidiga kurvor

cashili
0

#347: mm okej.. det kan va lite olika olika cykler beroende på hormoner osv

Mina tempar är inte heller alltid helt identiska 😊

Anna9819
0

#344: får hoppas, googlade lite 🤪
Och kan vara ett tecken på graviditet om tempen/kurvan är jämn efter äl
Kan, ev, troligtvis, möjligen, eller bara en annan kurva denna månad helt enkelt 😂😂

Anna9819
0

#345: men då kan det stämma, lite olika när man får ÄL efter glad gubbe ju

Anna9819
0

#350: läste fel tänkte ÄL dag 12 inte kl 12

cashili
0

#349: hehe ja ok.. mina gravid kurvor har varit lite olika men oftast svagt stigande mellan ÄL 1-7 , sedan ytterligare en höjning som ligger kvar eller ökar

Anna9819
0

#351: så svårt var man ska lita på 😝

cashili
0

#353: mm det är det .. men tänker att de första 5 dagarna efter ÄL har ändå inget fäst 😊 så det är mer intressant vad som händer därefter

Anna9819
0

#352: okej, jag är neutral men hoppas såklart på plus.
Men ska inte hopas för mycket har lite tappat hoppet 😫
Men det kanske är bra, mindre stress kring det just nu iaf.
M n det kan ju tillta 😂

cashili
0

#355: håller alla tummar och tår ❤️❤️❤️

Anna9819
0

#354: nej precis, det är därför jag funderar lite min kurva brukar bli lite mer som en bergochdalbana

cashili
0

#357:ok blir spännande att se då 😊😊👍

Anna9819
1

#356: tack❤️
Vill se plus på varenda test från alla här inne, e så less på negativa saker som händer…

• Redigerat 2023-10-12 19:14 av Anna9819
[Freyaaa]
0

#346: ja det är inte helt solklart att ÄL skett 🤷‍♀️
Hoppas som sagt att tempen går fortsatt uppåt, men räknar inte med att kunna vara bombsäker på vilken dag ÄL är denna månaden 😅
Det hade vart bättre om jag sov som jag skulle, de två sista dagarna har jag vaknat klarvaken vid 4 🙈

Anna9819
0

#360: ja det är ju så jobbigt när kroppen jävlas med en 😝
Hoppas du får tydligt svar,
Men känt av några symtom?

[Freyaaa]
0

#349: håller tummarna 🤞 tappa inte hoppet, man kommer ändå deppa efter BIM om det inte blir som man vill 🥰

[Freyaaa]
0

#361: jag är nöjd så länge det visar att ÄL skett 🙏 jag tror mellan dag 14-16, men spelar inte så stor roll exakt vilken dag 😊
tror det är över nu i alla fall, flytningarna har torkat upp och åtminstone en liten ökning av tempen 😊

Jag har haft lite som mensvärk i livmodern korta stunder de senaste dagarna och lite känningar i äggstockarna men annars inte så mycket symtom 🙈

Anna9819
0

#363: ja jag tänker försöka bara inte tänka så mycket på BIM 😂 jäkligt svårt

Anna9819
0

#363: ja huvudsaken är ju att man har ÄL ju ❤️ hoppas på ”vår” tur nu 🙏

[Freyaaa]
0

#365: ja det borde kunna bli plus till slut 🙏❤️ det är supersvårt att hålla tankarna borta från temp, dagar och hur kroppen känns 🤯

Anna9819
0

#366: ja supersvåra.
Känt lite i livmoder området men det är troligtvis vilja.
Vill inte fortsätta med detta jagade efter guldägget. Dags nuuuuu

[Freyaaa]
0

#367: ja det kan ju kännas runt livmodern hur det än går ❤️ men det är mellan ÄL och BIM man ska försöka hålla modet uppe, då kan man ju faktiskt ha något på gång 😍

Dessireeé
0

Vad tror ni om detta? Det är första gången med NC och jag hade missfall 4 september. Ser det ut som jag har ÄL? Eller haft? LH testet var lite otydligt

[Freyaaa]
0

#369: säger appen det brukar det stämma 😊 det är bara att fortsätta tempa så blir det nog ännu tydligare 😊
Det är nog lättare att se om du tar en kortare bit av grafen 😊
Har du haft mens efter missfallet?

Dessireeé
0

#370: Förlåt nu förstod jag inte 😅 vad menar du med kortare bit av grafen? 😊
Ja jag hade blödning 2 oktober till 5 oktober men vissa säger ju att man inte ska räkna första blödningen efter missfall som mens eller har jag fel där också? Är så ny på detta 😂

[Freyaaa]
0

#371: att zooma in mer, när så lång tid är med ser den alltid flack ut 😊

Dessireeé
0

#372: Så? 😊

[Freyaaa]
0

#373: precis 😊 det är svårt att säga om ÄL är förrän man har tre tempar som är högre efter den dagen. Så ÄL kan vara idag, men går att veta först om några dagar 😊

[Freyaaa]
0

#371: jag hade räknat med den som mens, kan inte komma på någon nytta med att inte räkna med den.
Jag hade själv ett missfall i våras och loggade första mensen, annars är risken stor att appen tror att cyklerna brukar vara så långa? Men du kanske brukar ha långa cykler annars också?

• Redigerat 2023-10-13 19:36 av [Freyaaa]
Dessireeé
0

#375: kan inte logga den blödningen som mens? Hmm väldigt konstigt. Kan bara logga ”blödning” eller ”spottning” vad konstigt 🧐

[Freyaaa]
0

#376: skumt! Jag loggade missfallsblödningen som mens i nästan en månad istället 😅
Men om man tänker att det var mens, så borde du vara runt dag 11-12, är det då du brukar ha ÄL? 😊

cashili
0

#373: på det lilla man ser än ser det inte ut som att ÄL skett men som sagt kan tempen ibland ta några dagar på sig att öka

Cireea
0

Här har du en självklar sajt för dig som är gravid har varit eller kanske har du en tanke på att bli, då är detta en sajt för dig som tar upp massa roliga och intressanta ämnen. Vi hälsar alla välkomna, mammor, pappor, anhöriga, samkönade och ensamstående. Vi hoppas att ni kommer att trivas. Mvh// Gravid Crew
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer