Snälla behöver hjälp ! Mf eller ej?
Måndag den 18:e fick jag spottings och trodde det var början på mens. Blödde så lite så tog ett test. Jag plussade i onsdags , ganska svagt men fullt rosa streck och fullt synligt ( gick att fota ).
Testen ökade men var främst starka på eftermiddagen och ngt svagare på morgonen.
Tyckte det va mysko men tänkte inte så mycket på det.
Sen var jag hos gyn igår ( vad jag tror skulle va v 4+6). Hon såg inget på vul och fick ta ett gravtest. Det var extremt svagt.
Fick även ta hcg vilket visade svagt ( tror det va 20 och referens värdet va 5-50) men ändå stod det typ >50 är gravid
Fattade absolut noll och tänkte då att okej jag kommer få missfall igen
Åkte hem , tog ett test hemma som också va rätt svagt
Tog ett i morse som va jätte svagt
Tog ett nyss för jag ville se om hormonerna gått ur och då är det strecket igen rätt starkt
HUR??
Vad sker ?
Hur kan styrkan på testen variera från först svaga till starka , sen svagare och sen starkt igen
Bilden med två test är på test från 05 och 13:30 idag
Bilden med många är hur de såg ut för några dagar sen 
Jag blir knäpp 
- Redigerat 2022-07-27 16:10 av Cireea
- Redigerat 2022-07-27 14:02 av cashili
Ingen som har nån tanke ?
#1 Det har knappt gått någon tid, avvakta lite.
Är ju egentligen omöjligt att svara på.. om inget hittades vid vul så kan det handla om ett tidigt missfall. Efter mf kan man fortfarande få utslag på testerna.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#2: jo precis , men hur kan ett test va nästan negativt och ett väldigt positivt samma dag ? Jag hade inte druckit under natten så urinen va i blåsan 7h.
Det är det jag inte förstår
Att man inte ser ngt tidigt i v 5 är mer förståeligt
- Redigerat 2022-07-27 16:11 av cashili
#3 Beror kanske på hormonerna och hur koncentrerat kisset är när man tar testet. När du tog ena testet kan det helt enkelt inte varit koncentrerat nog men nästa gång var det. Alternativt att ena testet är defekt.
#4: trodde ju att det borde visa som mest på morgonurin.
Tror ej testet är defekt, använd dessa flera ggr och de var som sagt svaga igår med , och så idag starkare
Mycket underligt
Jag tror fortf det kommer sluta med blödning , men testen förbryllar mig
När jag fick missfall så började jag blöda väldigt lätt på morgonen, dagen efter slutade det helt (trodde också det var spottings), behövde inte ens en binda på hela dagen. Dagen efter var testet redan negativt igen, då var jag i 4+3 - gjorde ultraljud 2 dagar senare och läkaren sa att det inte fanns något kvar.. Jag hade aldrig ont, det var väldigt lite blod, men förklaringen jag fick var att i och med att det var så tidigt så fäste aldrig ägget ordentligt och min hcg hade inte hunnit komma upp så mycket och därför försvann det så fort.
Det positiva för mig var att jag aldrig hann få min mens igen utan blev gravid direkt och den här gången har allt hittills gått bra (är i v.16)
Men med det sagt - så är det bara hur det gick för mig! Det behöver absolut inte vara så för din del! Tyvärr är det nog bara att vänta och se, håller tummarna för dig ❤️
#6: hej
Tack tack för att du delar med dig !
Skillnaden är att jag inte börjat blöda efter jag plussade utan jag fick bruna flytningar då mensen skulle kommit , dagen efter lite mer som dag 1 på mensen men dag 2 mkt mer sparsamt.
Det var andra dagen av de som jag kände att ngt var annorlunda och testade då positivt, men svagt
Efter det har testen ökat.
När det minskade igår så var jag helt inställd på mf , men det som gör mig förbryllad är då att vissa test blir starkare som du ser på bilden med 2 test.
Jag har haft tidiga mf förr och då minskade halten hcg successivt och testen blev svagare och svagare
#7: jag missade den delen! Jag fick ju också min blödning typ dagen efter min mens skulle vara, men mina test blev svagare direkt - du kanske har fått en genombrottsblödning? Om testerna blivit starkare menar jag? Det kan ju vara så enkelt att din kropp inte riktigt förstått att den är gravid samt att det är för tidigt att se på ultraljud? :)
Låter ju verkligen positivt att dina tester blivit starkare!
#8: ja men varför är morgon testen svagare ? Du ser skillnaden på min bild
Morgon test jättesvagt
Eftermiddagen rätt starkt
#9 Hormonerna är väl högre för dig på em än på morgon
#10: ja kanske
Börjar bli rädd det är typ utomkvedshavandeskap
#11: tror hormonerna kan variera ganska mycket under dagen, som ovan skrev så kanske du helt enkelt bara har högre hormonomsättning på kvällarna?
#12: tror det kommer bli ett mf
Testerna svagare idag hela dagen
#13: hur svaga? Jag testade maniskt den här graviditeten eftersom vi fick missfall senast, vissa dagar var det lite svagare än andra - du har inte druckit mer vatten idag eller igår?
Ge inte upp än!
#13 Jag tänker som Emzor men också att om du testar många gånger så hinner ju inte kisset bli särskilt koncentrerat och därmed kan det vara missvisande ..
Nä men jag testar inte många ggr ofta
Det har varit typ morgon , sen eftermiddag
Har fått det bekräftat med hcg prov nu
Det har sjunkit till jättelågt
Så det blir missfall igen
Hade ett i december i v 10 😞 och nu i juni en kemisk
Suck
#16: Fy vad tråkigt att höra… Beklagar verkligen ❤️ skickar styrkekramar till dig❤️
#17: tack
pratade med läkaren idag och enligt henne så visar det hon såg på slemhinnan att kroppen redan tagit tag hand om det så inte ens säkert jag kommer blöda
Vi får se
Men hormonerna är borta , vilket jag ändå tycker är skönt